menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / MuMe's ultieme kans op eeuwige roem: de zoektocht naar de sample(s) van JMT - Sacrifice

zoeken in:

BrotherJohn schreef:
Bestaat de mogelijkheid dat op de sample(s) een lichte pitch shift (versnelling/vertraging) heeft plaatsgevonden? Zoja, is er al eens iemand geweest die de sample op een x aantal verschillende versnellingen/vertragingen door Shazam (of een van die vergelijkbare apps) heeft gehaald?
Ja, de sample is idd (hoogstwaarschijnlijk dan) bewerkt op een van die manieren. Ik zelf denk dat ie licht versneld is en zodoende de stem ook hoger klinkt dan de originele sample. Of iemand er zo diep is ingedoken weet ik niet zo 1, 2, 3 (kan het nagaan), maar ik weet eigenlijk wel zeker dat een Shazam of welke app dan ook dit nummer niet zal herkennen, omdat het simpelweg té obscuur is en ik zelfs denk dat het origineel niet eens online te beluisteren is (om diezelfde reden).

Iemand die wijzer wordt van deze twee vertraagde edits?

Nogmaals een oproep! Iemand die ook maar enigszins iets nieuws kan inbrengen in deze zoektocht? Een suggestie? Een kennis? A guy who knows a guy? Een andere site waar het mogelijk is meer info te krijgen (Discogs en diverse ''anti war songs''-site's zijn al meerdere malen geraadpleegd zonder succes helaas)?

Masimo schreef:
Als het om folk gaat: misschien weten users als Ducoz of Stijn_Slayer meer weten, of kunnen ze doorverwijzen naar niche-kenners?
Heren?

Ducoz Stijn_Slayer

MJ_DA_MAN schreef:
Iemand die wijzer wordt van deze twee vertraagde edits?

Godver, die tweede... er licht wat op het puntje van mijn tong maar het wordt niet concreet. Ik hoor gelijk een drum vallen na dat 'now'.. maar wat.. we komen er wel. Daar gaat mijn avond..

Het is niet iets dat ik in huis heb. Ik heb momenteel 4000 platen staan.. waarvan toch zeker 3500 60s en 70s.. van heel erg obscuur naar super populair.. we moeten er komen. Ik denk idd dat de sample is bewerkt. Maar als ik t zo in eerste instantie hoor zou ik zeggen dat dit 1967-1969 moet zijn en eigenlijk zelfs puur en alleen 1967. (gek genoeg schoten er ook wat zuid afrikaanse bands door mijn hoofd.. maar die zijn het niet, denk ik)

MJ_DA_MAN schreef:
Oke, na even wachten plus een bericht in dit topic zijn we nog bijna niet verder. Tijd voor een volgende stap: het taggen van users die enorm veel kennis hebben van de periode waar de sample uit lijkt te komen, dus de jaren '60/'70.

Gezien dit niet mijn genre is en ik al helemaal niet weet wie op MuMe de kenners zijn op dit gebied vraag ik mensen die dit wél weten om deze users te taggen!

Iemand?

Jammer dat ik dit topic nu pas zie, heb sinds het geopend is grofweg 1000 singles geluisterd die in 1968 uitkwamen en dat lijkt me ook wel de periode waarin dit nummer ongeveer uitkwam (of zoals Duco suggereert nog wel een jaartje eerder).

Anderszijds komt het me niet direct bekend voor, waardoor ik denk dat het misschien een folky stukje uit een obscure progplaat kan zijn (wellicht Canterbury Scene), want dat luister ik niet of nauwelijks.

Ik zou de kenners ook in de 60s topics zoeken, net name deze
Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug
1975 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
Hier zijn in de loop der jaren duizenden 60s nummers langsgekomen.

Wellicht weet een van jullie het, Marzipaintree, heicro, 50tracks of Justus18?

(Nog) geen idee maar wel een lekkere track ontdekt!

Het zit erg in het hoekje van Nirvana - All Of Us, qua geluid. Het is het niet en ook die band niet volgens mij, maar wel een richting waar je op kan zoeken.
Nirvana (UK) - The touchables (All of us) - YouTube

Nirvana - Rainbow Chaser (1968) - YouTube

geplaatst:
Ducoz en herman indien jullie mijn hulp nodig hebben, bijvoorbeeld met het beluisteren van bepaalde artiesten/albums, laat me het weten!

geplaatst:
herman schreef:
Wellicht weet een van jullie het, Marzipaintree, heicro, 50tracks of Justus18?
Zojuist pas deze tag gelezen. Ik heb ook geen idee. Het nummer herken ik niet.

We worden de oerwouden van Vietnam in gestuurd in de jaren 60/70. Niet zo vreemd want de voorkant van het album van Jedi Mind tricks toont ons een Amerikaanse soldaat tijdens die oorlog in 1967.

We zoeken naar een sample waar velen anderen al naar gezocht hebben. De sample klinkt inderdaad Brits. Maar het is de vraag of de opname op vinyl bestaat.
En met een hip hop act die Jedi mind tricks wordt ik al snel achterdochtig. Het kan ook om een man gaan die in de jaren 80 een man toezingt die al z'n vriendjes verloren heeft aan AIDS.
Of om een hoogbejaarde man die iedereen aan het overleven is.

Het is alsof je in een oerwoud naar een gouden ring moet zoeken. En het is niet zeker of die daar ligt. Maar het is ook niet zeker of je in het juiste oerwoud zoekt.

Ik weet niet waar de ring ligt. Maar ik kom wel regelmatig in allerlei muzikale oerwouden. En als ik deze ring zie liggen dan laat ik het weten.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:38 uur

geplaatst: vandaag om 19:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.