MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
https://postimg.cc/1nj0mSs2

30. Letland

Eerste deelname: 2000
Aantal deelnamen: 23
Aantal gewonnen: 1

Hoogste positie; 1ste (2002)
Laagste positie: laatste (2009 HF, 2010 HF, 2013 HF, 2017 HF, 2021 HF)

Letland is verantwoordelijk voor één van de sufste winnaars wat mij betreft. In het derde jaar dat ze meededen werd het land eerste door Marie N. met I Wanna.
Dan deden ze dat hun eerste keer beter met Brainstorm die met My Star juist verantwoordelijk zijn voor één van mijn meest favoriete inzendingen ooit.

Dat gaat Dons dit jaar niet worden met deze gezapige ballad. Winnen gaat ie trouwens ook niet doen.

Hollow klinkt in mijn oren nogal saai. Het is degelijk en het valt wel op in dit deelnemersveld, daar het dun bezaaid is met ballads, maar dan hebben we het daar ook wel mee gezegd eigenlijk. Geen nummer waar het land zich voor hoeft te schamen, maar een winnaarsfeestje zit er niet in vrees ik.

Verwachting: niet door naar de finale.

Mijn top 37:

1. Kroatië
2. Italië
3. Zwitserland
4. Litouwen
5. Griekenland
6. Portugal
7. Spanje
8. Slovenië
9. Oostenrijk
10. Oekraïne

11. Polen
12. Frankrijk
13. Zweden
14. Armenië
15. Denemakren
16. Servië
17. Ierland
18. Verenigd Koninkrijk
19. Azerbeidzjan
20. Luxemburg

21. Malta
22. Albanië
23. Australië
24. Letland
25. Tsjechië
26. Cyprus
27. Duitsland
28. Moldavië
29. Finland
30. IJsland

Het Letse nummer is bombastisch, opvallend lelijk geproduceerd en de stem van de zanger klinkt geforceerd. Ik denk dat jury's dit misschien nog hadden laten doorgaan maar het publiek zet wederom een dikke streep door Letland. Dat zou de zevende keer op rij zijn. Nog een en ze evenaren Nederland . Ook als we verder terug gaan zijn de Letse cijfers deprimerend. Sinds 2009 waren er 14 festivals. Letland haalde twee van de 14 keer de finale en 1x de top 10 met veruit de beste Letse inzending uit die periode. Love Injected van Animata. In maar liefst 5 edities van deze periode waren ze laatste in de halve finale. En om eerlijk te zijn was het niet doorgaan meestal terecht. Waar Litouwen de laatste tijd bijna elk jaar echt prima inzendingen heeft en Estland wisselvalliger maar ook vaak leuk is Letland het Baltische kneusje. Ook dit jaar veruit de minste Baltische inzending.

1. Zwitserland
2. Portugal
3. Litouwen
4. Italië
5. Griekenland
6. Kroatië
7. Armenië
8. Verenigd Koninkrijk
9. Slovenië
10. Polen

11. Frankrijk
12. Spanje
13. Oostenrijk
14. Servië
15. Luxemburg
16 Oekraïne
17. Ierland
18. Albanie
19. Tsjechië
20. Moldavië

21. Zweden
22. Australië
23. Azerbeidzjan
24. Cyprus
25. Malta
26. Denemarken
27. Letland
28. IJsland
29. Duitsland
30. Finland

De Letse inzending is niet zozeer slecht maar eigenlijk vooral niet zo interessant.

**

1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Oostenrijk
5. Armenië
6. Cyprus
7. Kroatië
8. Slovenië
9. Portugal
10. Denemarken

11. Zwitserland
12. Servië
13. Griekenland
14. Albanië
15. Finland
16. Frankrijk
17. Malta
18. Polen
19. Ierland
20. Azerbeidzjan

21. Litouwen
22. Luxemburg
23. Zweden
24. Oekraïne
25. Duitsland
26. Verenigd Koninkrijk
27. Tsjechië
28. Letland
29. Moldavië
30. IJsland

Letland. Een beetje hetzelfde als bij Denemarken of Polen. Het is niet niet heel slecht, maar saai en al zo vaak geprobeerd op het ESC. Dit is een nummer wat ik direct vergeet na het ESC.

Na de hele zondag Ladaniva geluisterd te hebben kan ik niet anders dan Armenië in mijn top 3 te zetten ten koste van Spanje.

01. Italië
02. Armenië
03. Oostenrijk
04. Spanje
05. Litouwen
06. Griekenland
07. Slovenië
08. Kroatië
09. Zwitserland
10. Servië
11. Oekraïne
12. Portugal
13. Luxemburg
14. Frankrijk
15. Tsjechië
16. Azerbeidzjan
17. Zweden
18. Verenigd Koninkrijk
19. Ierland
20. Denemarken
21. Polen
22. Letland
23. Finland
24. Moldavië
25. Malta
26. Cyprus
27. Albanië
28. Duitsland
29. Australië
30. IJsland

Onweerwolf
Armenië

I kan niet echt zeggen dat ik enorm wordt geraakt door de inzending van Armenië maar op een of andere manier vind ik het wel sympathiek of zo. De locatie in de clip doet me trouwens ontzettend denken aan "Het huis van de Moskee" van Kader Abdolah, dat ik een paar maanden terug las. Komt vooral ook door de tapijten. Geeft wat extra charme aan het nummer. De manier waarop het wordt gebracht doet me ergens ook wel wat denken aan Konstrakta trouwens, zelfde soort vibe; half tongue-in-cheek, half serieus. Dat gezegd hebbende is het toetertje mogelijk wel irritant genoeg om op een geven moment ernstig te gaan vervelen.

01. Litouwen
02. Griekenland
03. Oostenrijk
04. Kroatië
05. Portugal
06. Spanje
07. Australië
08. Italië
09. Slovenië
10. Frankrijk

11. Zwitserland
12. Armenië
13. Luxemburg
14. Verenigd Koninkrijk
15. Azerbeidzjan
16. Ierland
17. Zweden
18. Oekraïne
19. Albanië
20. Moldavië

21. Polen
22. Servië
23. Duitsland
24. Tsjechië
25. Denemarken
26. Malta
27. Finland
28. IJsland
29. Cyprus

https://postimg.cc/t1td0RS3

31. San Marino

Eerste deelname: 2008
Aantal deelnamen: 13
Aantal gewonnen: 0

Hoogste positie: 19de (2019)
Laagste positie: laatste (2008 HF, 2017 HF, 2023 HF)

Mogen we San Marino het lachertje van het Songfestival noemen? Ja dat mogen we.

Van de 13 deelnames wist het ministaatje drie keer de finale te halen en werd 24e, 19e en 22e.
Was het niet Valentina Monetta dan was het Serhat, maar dit jaar gaat de Spaanse band Megara met 11:11. Een bak herrie zoals je het op het Songfestival wel vaker hoort. Lijkt spannend, maar is het niet. Het is en blijft immers voor de massa.

Zo als studioversie is het best nog wel te pruimen (die lekkere Spaanse gitaarsolo is een leuke break), maar live kan je het maar beter vergeten. Gevalletje Tsjechië zeg maar.
Maar eerlijk is eerlijk: misschien vind ik dit samen met Achille Lauro misschien wel de leukste inzending uit San Marino (en dat zegt dan eigenlijk ook wel weer genoeg).

Het is dat ik nu de studioversies beoordeel

Mijn top 37:

1. Kroatië
2. Italië
3. Zwitserland
4. Litouwen
5. Griekenland
6. Spanje
7. Portugal
8. Oekraïne
9. Slovenië
10. Oostenrijk

11. Frankrijk
12. Zweden
13. Armenië
14. Polen
15. Verenigd Koninkrijk
16. Denemarken
17. Servië
18. Ierland
19. Azerbeidzjan
20. Luxemburg

21. Malta
22. Albanië
23. San Marino
24. Australië
25. Letland
26. Tsjechië
27. Cyprus
28. Duitsland
29. Moldavië
30. Finland
31. IJsland

Onweerwolf
Letland

Letland komt met een vrij pathetisch siso'tje met archetypische kikker-in-de-keel-tijdens-de-coupletten-maar-niet-het-refrein plug-in. Muzikaal omlijst door een dweilerige orkestband die ergens onder in een la lag en een idiote videoclip waar wellicht alleen de homoseksuele neonazi onder de ESC fans iets mee kan. Best wel kut dit.

01. Litouwen
02. Griekenland
03. Oostenrijk
04. Kroatië
05. Portugal
06. Spanje
07. Australië
08. Italië
09. Slovenië
10. Frankrijk

11. Zwitserland
12. Armenië
13. Luxemburg
14. Verenigd Koninkrijk
15. Azerbeidzjan
16. Ierland
17. Zweden
18. Oekraïne
19. Albanië
20. Moldavië

21. Polen
22. Servië
23. Duitsland
24. Tsjechië
25. Denemarken
26. Letland
27. Malta
28. Finland
29. IJsland
30. Cyprus

San Marino begon als het land dat vaak artiesten nog eens stuurde die het heb ik altijd vermoed deels zelf financierden. En zo hadden we vier keer Valentina Monetta, Twee keer Senhit en twee keer Serhat. Daarna schakelden ze over naat een soort opvang voor kansloze ex-deelnemers van San Remo en de afdeling rock. En dat is wat we nu drie keer op rij hebben met Achille Lauro, Piqued Jacks en deze Megara. En ook Megara is niet zo goed. De band ziet er nogal uitbundig uit maar het liedje klinkt juist behoorlijk recht vooruit en forgetable. En ik hield eigenlijk toch meer van de lullige kitsch uit eerdere jaren. Soms dan, want er zaten ook echte drollen tussen zoals Spirit of the Night of The Social Networking Song. Maar mijn San Marino-favoriet is Crisalide (viola) die ik zo in mijn Ralph Siegel top 5 zou zetten. Met op 2 Say Na Na Na wat nog steeds de succesvolste inzending van ze ooit is. Dat blijft zo, want dit komt niet in de buurt van de finale.

1. Zwitserland
2. Portugal
3. Litouwen
4. Italië
5. Griekenland
6. Kroatië
7. Armenië
8. Verenigd Koninkrijk
9. Slovenië
10. Polen

11. Frankrijk
12. Spanje
13. Oostenrijk
14. Servië
15. Luxemburg
16 Oekraïne
17. Ierland
18. Albanie
19. Tsjechië
20. Moldavië

21. Zweden
22. Australië
23. Azerbeidzjan
24. Cyprus
25. Malta
26. Denemarken
27. San Marino
28. Letland
29. IJsland
30. Duitsland

31. Finland

Met als bonus mijn Ralph Siegel top 10!
1. Ein Bisschen Frieden - Nicole
2. Wir Geben 'Ne Party - Mekado
3. Johnny Blue - Lena Velaites
4. Papa Pingouin - Sophie & Magaly
5, Crisalide (Viola) - Valentina Monetta
6. Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
7. Lass die Sonne in dein Herz - Wind
8. Theater - Katja Ebstein
9. Reise nach Jerusalem – Kudüs'e Seyahat - Surpriz
10. Sing Sang Song -Les Hunphries Singers

Ik heb me wel maar beperkt tot nummers die het festival echt haalden.

Ah dan doe ik mee:

1. Wir Geben 'Ne Party - Mekado
2. Reise nach Jerusalem – Kudüs'e Seyahat
3. Lied für einen Freund - Maxi & Chris Garden
4. Ein Bisschen Frieden - Nicole
5. Johnny Blue - Lena Velaites
6. Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
7. Lass die Sonne in dein Herz - Wind
8. Papa Pingouin - Sophie & Magaly
9. I Can't Live Without Music - Corinna May
10. Just get out of my life - Andrea Demirovic

Onweerwolf
San Marino,

San Marino stuurt net als vorig jaar rock met een belegen randje. Ik ga er vanuit dat Karl's echtgenote nog met regelmaat "I can smell you like an animal" tegen hem zingt en dus draait de wereld vrolijk verder door. Ook deze inzending heeft weinig voeten in de aarde maar ik vind het ergens toch ook wel weer een interessante poging van dit landje dat vooral voor spek en bonen lijkt mee te doen. Wat mij betreft doet deze inzending verder niet onder voor die waar Italië in 2021 mee won; plastic rock, zonder ballen, maar met een grote mond. Niet mijn genre maar het is beter dan saai.

01. Litouwen
02. Griekenland
03. Oostenrijk
04. Kroatië
05. Portugal
06. Spanje
07. Australië
08. Italië
09. Slovenië
10. Frankrijk

11. Zwitserland
12. Armenië
13. Luxemburg
14. Verenigd Koninkrijk
15. Azerbeidzjan
16. Ierland
17. Zweden
18. Oekraïne
19. San Marino
20. Albanië

21. Moldavië
22. Polen
23. Servië
24. Duitsland
25. Tsjechië
26. Denemarken
27. Letland
28. Malta
29. Finland
30. IJsland

31. Cyprus

Onweerwolf
Herr Siegel top 10

01. Germany 1999| Sürpriz - Reise Nach Jerusalem (Kudüs'e Seyahat)
02. Germany 1979 | Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
03. San Marino 2014 | Valentina Monetta - Maybe (Forse)
04. San Marino 2013 | Valentina Monetta - Crisalide (Vola)
05. Germany 1981 | Lena Valaitis - Johnny Blue
06. Germany 1992 | Wind - Träume Sind Für Alle Da
07. Germany 1982 | Nicole - Ein Bißchen Frieden
08. Germany 2003 | Lou - Let's Get Happy
09. Luxembourg 1980 | Sophie & Magaly - Papa Pingouin
10. Germany 1980 | Katja Ebstein - Theater

Sürpriz springt er wel dik bovenuit en staat als enige (net) in mijn Top 100 Aller Tijden.

Wir Geben 'Ne Party vind ik echt een verschrikkelijke jeukplaat en staat op de allerlaatste (24e) plek bij mij.

Letland zit voor mijn gevoel ergens tussen Rag'n'BoneMan en The Slow Show in, van die geforceerd lage 'oh wat heb ik het moeilijk'-zang. Een vervelend nummer zonder meer.

San Marino begint als standaardrock, maar de break en wat daarna volgt is dan nog wel aardig. Beetje in hetzelfde hoekje als Maneskin en niet heel veel minder eigenlijk.

Ondertussen begin ik hier Oekraïne steeds meer te waarderen en Kroatië is dan weer duidelijk over zijn hoogtepunt heen. Armenië zit ook nog in de plus.

01 (01) Italië 8,0*
02 (02) Zwitserland
03 (03) Spanje 7,5*
04 (06) Oekraïne
05 (04) Litouwen 7,0*
06 (05) Kroatië
07 (07) Oostenrijk
08 (08) Slovenië
09 (09) Griekenland
10 (10) Tsjechië
11 (12) Ierland 6,25*
12 (15) Armenië
13 (14) Moldavië
14 (11) Cyprus
15 (13) Luxemburg
16 (16) Verenigd Koninkrijk 6*
17 (17) Portugal
18 (18) Albanië
19 (19) Azerbeidzjan
20 (20) Denemarken
21 (21) Servië
22 (22) Australië
23 (**) San Marino
24 (23) Frankrijk 5,5*
25 (24) IJsland 5,0*
26 (25) Zweden 4,5*
27 (26) Polen
28 (27) Malta
29 (28) Finland 3,5*
30 (29) Duitsland 3,0*
31 (**) Letland 2,5*

Voor de liefhebbers: tieten in de clip van San Marino!

Poek schreef:
Voor de liefhebbers: tieten in de clip van San Marino!

Doe dan de echte tietenclip zeg....

En nu eens zien wie doorlinken

Geweldige clip (en die had ik ook verwacht).

San Marino heeft sinds de Piqued Jacks inderdaad een speciaal plekje in het hart van mijn vrouw en mij (Say Na Na Na was eveneens ge-wel-dig), en voor deze inzending heb ik eigenlijk ook wel een zwak. Wat is het, een soort Spaanse Garbage? Daar teken ik voor.

1. Italië
2. Australië
3. Spanje
4. Oostenrijk
5. Armenië
6. Cyprus
7. Kroatië
8. San Marino
9. Slovenië
10. Portugal

11. Denemarken
12. Zwitserland
13. Servië
14. Griekenland
15. Albanië
16. Finland
17. Frankrijk
18. Malta
19. Polen
20. Ierland

21. Azerbeidzjan
22. Litouwen
23. Luxemburg
24. Zweden
25. Oekraïne
26. Duitsland
27. Verenigd Koninkrijk
28. Tsjechië
29. Letland
30. Moldavië

31. IJsland

Bookmakers update:
Nederland zakt weer naar de 5e plaats. Oekraïne weer 4e.

Opvallend ook dat Israël stijgt. Heeft waarschijnlijk met de oorlog en Iran te maken en niet met het nummer.

Litouwen en Armenië zakken.

Letland
De opening van het nummer doet mij (net als herman) wat aan The Slow Show denken, maar dat zou in mijn beleving iets positiefs kunnen betekenen. Helaas houdt voor mij de vergelijking op bij de manier van zingen. Het refrein verveelt erg snel en ik begin me te ergeren aan het meezingende koortje.

San Marino
Ik dacht dat ik dit nummer vreselijk vond, maar blijk het toch wel leuk te vinden. Dat heeft er ook mee te maken dat ik anders naar de videoclip ben gaan kijken. Ik vind het geen absolute wansmaak meer, maar juist heerlijke chaos. Goede energie en leuke video, jammer dat het nummer verder weinig om het lijf heeft (en live verwacht ik hier weinig van).

(Als een vriend van mij langskomt luisteren we altijd naar Tom Waits en Serhat. Het blijkt een magische combinatie.)

1. Italië
2. Armenië
3. Griekenland
4. Litouwen
5. Slovenië
6. Servië
7. Zwitserland
8. Azerbeidzjan
9. Cyprus
10. Kroatië

11. San Marino
12. Luxemburg
13. Polen
14. Portugal
15. Oostenrijk
16. Denemarken
17. Albanië
18. Ierland
19. Frankrijk
20. Spanje

21. Oekraïne
22. Letland
23. Verenigd Koninkrijk
24: Tsjechië
25. Duitsland
26. Malta
27. Australië
28. Moldavië
29. Zweden
30. Finland

21. IJsland

Djarune schreef:
Bookmakers update:
Nederland zakt weer naar de 5e plaats. Oekraïne weer 4e.

Opvallend ook dat Israël stijgt. Heeft waarschijnlijk met de oorlog en Iran te maken en niet met het nummer.

Litouwen en Armenië zakken.

Staan weer 4e.

Ik ga San Marino ook steeds leuker vinden terwijl ik dacht dat ik het vreselijk vond (dat vind ik live zeker ook zo). Zo als studioversie is het een vermakelijk nummer.

Onweerwolf
Ik kreeg eerst zo'n achterlijke Amerikaanse age restriction op YT voor die videoclip dus ik dacht dat het wel kinky moest zijn maar er is geen enkele borst in te zien. Mis ik iets?

https://postimg.cc/gXzVyxM0

32. Georgië

Eerste deelname: 2007
Aantal deelnamen: 15
Aantal gewonne: 0

Hoogste positie: 9de (2010, 2011)
Laagste positie: laatste (2014 HF, 2018 HF, 2022 HF)

Elke keer denk ik: Georgië? Wat hebben die voor inzending dit jaar? En volgens mij denk ik dat elk jaar weer opnieuw met uitzondering van 2016 toen ik Midnight Gold van Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz echt goed vond.

Nuts Buzalade met Firefighter dus. Oh ja, die. Tja, weer zo'n typisch Songfestival meisje en dito lied. Ze zal vast wel weer wulps dansen, altijd garant voor wat extra puntjes. Maar verder is dit wel weer zo'n nummer dat je al vergeten bent terwijl het bijna moet eindigen.
Slecht? Nee hoor. Lollig? Best wel. Maar nogal een kleurloos niemendalletje en daar kan niemand wat mee en daar ga je de boel niet mee winnen.

Mijn top 37:

1. Kroatië
2. Italië
3. Zwitserland
4. Litouwen
5. Griekenland
6. Spanje
7. Oekraïne
8. Slovenië
9. Oostenrijk
10. Zweden

11. Frankrijk
12. Portugal
13. Armenië
14. Polen
15. San Marino
16. Verenigd Koninkrijk
17. Denemarken
18. Servië
19. Ierland
20. Azerbeidzjan

21. Luxemburg
22. Malta
23. Albanië
24. Australië
25. Letland
26. Tsjechië
27. Georgië
28. Cyprus
29. Duitsland
30 . Moldavië

31. Finland
32. IJsland

Onweerwolf schreef:
Ik kreeg eerst zo'n achterlijke Amerikaanse age restriction op YT voor die videoclip dus ik dacht dat het wel kinky moest zijn maar er is geen enkele borst in te zien. Mis ik iets?

Als je op mannen valt niet nee

Maar vanaf 2:32 afgeplakte tietjes. Die gelden toch ook wel zeker?

Overigens hebben we nu nog 5 landen te gaan. Ik wil daarna weer alle landen van dit jaar langsgaan en dan mijn favoriete inzending van dat land posten. Met zo'n drie nummers per dag halen we dat wel tot aan de eerste halve finale

Hopelijk doen jullie ook dan weer mee.

Onweerwolf
Ik zie alleen mensen met t-shirts aan.

aERodynamIC schreef:
Overigens hebben we nu nog 5 landen te gaan. Ik wil daarna weer alle landen van dit jaar langsgaan en dan mijn favoriete inzending van dat land posten. Met zo'n drie nummers per dag halen we dat wel tot aan de eerste halve finale

Hopelijk doen jullie ook dan weer mee.

Zekers.

Georgië heeft een behoorlijk slechte track record op Eurovisie. Ze begonnen best goed. Tussen 2007 en 2016 haalden ze zeven finales, twee keer niet en een keer mochten hun liedje niet meedoen. Niet vanwege het steenkolenengels van de titel (We Don't Wanna Put In) maar omdat het de politieke regel overtrad. Daarna ging het fout. Na 2016 miste Georgie elk jaar de finale. Soms met bizarre nummers, soms met hele aparte en soms ook echt wel leuk (Circus Mircus in 2022). Dit jaar is het vooral gewoon. Geschreven door een Noord-Macedonier die al een berg Eurovisienummers schreef. Met Proud van Tamara Todevska als succesvolste. Het mist een beetje die gekke, maar kansloze eigenheid van veel Georgische inzendingen. Het speelt zo op safe dat het waarschijnlijk te weinig gaat opvallen. Alhoewel: Deze dame kan erg goed zingen en wellicht dat vocale gymnastiek haar net over de streep trekt. Ik gok echter op net niet finale. 11e of 12e ofzo. Maar als aan het einde teveel afvallers heb gaat deze misschien over naar het andere rijtje, Onterecht, want ik had liever dat meer eigenzinnige entries beloond waren voor Georgie.

1. Zwitserland
2. Portugal
3. Litouwen
4. Italië
5. Griekenland
6. Kroatië
7. Armenië
8. Verenigd Koninkrijk
9. Slovenië
10. Polen

11. Frankrijk
12. Spanje
13. Oostenrijk
14. Servië
15. Luxemburg
16 Oekraïne
17. Ierland
18. Albanie
19. Tsjechië
20. Moldavië

21. Zweden
22. Australië
23. Azerbeidzjan
24. Georgië
25. Cyprus
26. Malta
27. Denemarken
28. San Marino
29. Letland
30. IJsland

31. Duitsland
32. Finland

San Marino, dit is voor mij het meest geskipte nummer van de ESC 2024 playlist tot nu toe. Ik kan het gewoonweg niet uitstaan. De zang, de chaotische productie en dan die rare wending. De clip zojuist voor het eerst gezien en die is inderdaad beter te pruimen dan verwacht. Ik stel echter mijn mening niet bij. Gaat niet door naar de finale.

Georgië, dit jaar hebben ze met Nutsa een popster in huis. Woont in Dubai en is top 13 geëindigd in American Idol, waar ze liet zien dat ze prima kan zingen als popzangeres. Zo durft ze oa Queen aan Nutsa - The Show Must Go On - American Idol 2023 en heeft ze nog een duetje mogen doen met Kylie Minoque.
Firefighter is geen geweldige plaat. De tekst is matig en productie formulewerk. Stiekem vind ik de vieze bass drum dan wel weer lekker. Waarom ik het nummer toch goed waardeer? Het is Nutsa zelf. Ze brengt het nummer vol overtuiging op het podium. 1 van de betere acts. Ook vocaal wat ik bijvoorbeeld mis bij Oostenrijk.

Mijn verwachting. Gaat naar de finale.

01. Italië
02. Armenië
03. Oostenrijk
04. Spanje
05. Litouwen
06. Georgië
07. Griekenland
08. Slovenië
09. Kroatië
10. Zwitserland
11. Servië
12. Oekraïne
13. Portugal
14. Luxemburg
15. Frankrijk
16. Tsjechië
17. Azerbeidzjan
18. Zweden
19. Verenigd Koninkrijk
20. Ierland
21. Denemarken
22. Polen
23. Letland
24. Finland
25. Moldavië
26. Malta
27. Cyprus
28. Albanië
29. Duitsland
30. Australië
31. San Marino
32. IJsland

Elk jaar weer is het van 'dit nummer lijkt op dat nummer'. We hebben Zweden al aangehaald, laten we nu Kroatië eens doen:

Vanaf 55 seconden:

Vanaf 1:30:

Het is altijd weer vermakelijk Het schijnt overigens dat deze sample gewoon gekocht is.

Onweerwolf
Georgië

Ja, dit is dan typisch zo'n inzending die ik enerzijds muzikaal gezien best wel leuk vind. Een beetje plat misschien maar dat kan soms best lekker zijn. dit doet denken aan Mata Hari (Azerbeidzjan 2021) en Wild Dances (Oekraïne 2004) en die richting trek ik best goed al is deze variant wat minder hoekig en meer poppy. Maar anderzijds is het grootste euvel echter dat Nutsa niet echt een sterke zangeres is of in ieder geval lijkt dat zo in deze productie. Heel doorsnee, nergens echte power, geen mooi Engels. Het is voldoende maar meer ook niet. Zou live kunnen overtuigen en daardoor stijgen maar dat moet ze dan wel eerst echt laten zien.

Mijn ranglijst is ook weer door elkaar gegooid. In de lift zitten Kroatië, Australië, Frankrijk en Zweden momenteel.

01. Litouwen
02. Kroatië
03. Griekenland
04. Australië
05. Portugal
06. Spanje
07. Frankrijk
08. Oostenrijk
09. Zwitserland
10. Italië

11. Zweden
12. Slovenië
13. Armenië
14. Ierland
15. Azerbeidzjan
16. Verenigd Koninkrijk
17. Oekraïne
18. Georgië
19. Luxemburg
20. San Marino

21. Servië
22. Albanië
23. Polen
24. Finland
25. Moldavië
26. Denemarken
27. Duitsland
28. Tsjechië
29. Letland
30. IJsland

31. Cyprus
32. Malta

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:00 uur

geplaatst: vandaag om 10:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.