Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:30 uur
Gretz schreef:
Hoeveel punten komen er nu ook alweer maximaal van de jury's en van de televotes? Heeft iemand het overzicht?
Hoeveel punten komen er nu ook alweer maximaal van de jury's en van de televotes? Heeft iemand het overzicht?
37 landen en 58 punten per land. Dus 2146 punten van de jury en (vanwege de rest-of-world) 2204 van de televote
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:30 uur
Mijn vote:
01. Armenië
02. Kroatië
03. Zwitserland
04. Estland
05. Spanje
06. Finland
07. Oostenrijk
08. Duitsland
09. Cyprus
10. Griekenland
01. Armenië
02. Kroatië
03. Zwitserland
04. Estland
05. Spanje
06. Finland
07. Oostenrijk
08. Duitsland
09. Cyprus
10. Griekenland
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:31 uur
Gretz schreef:
2146, per land gaan er 58 vanaf. Zet je excel maar klaar

Ik ga het zelf niet doen, ga ook niet stemmen. Geloof het verder wel, de grootste winst is dat extreem rechts hun zin niet krijgt, maar daar heb ik weinig hoop op.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:31 uur
Edwynn schreef:
Joden zijn de pispaal van extreem links. Moslims van extreem rechts. En homo's van songfestivalhaters.
Joden zijn de pispaal van extreem links. Moslims van extreem rechts. En homo's van songfestivalhaters.
Antisemitisme bij extreemlinks is niet oké, nee, maar aan de extreemrechtse kant is het filosemitisme een heel dun laagje. Online worden Nederlandse Joden die kritiek hebben op Israël zonder enige ironie vergeleken met de Joodse Raad. Maar links is natuurlijk antisemitisch.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:32 uur
Het voordeel is dat we bijna aan de 500 pagina's zijn. Kunnen we volgend jaar mer een vers topic beginnen.
6
geplaatst: 11 mei 2024, 23:33 uur
starbright boy schreef:
Het voordeel is dat we bijna aan de 500 pagina's zijn. Kunnen we volgend jaar mer een vers topic beginnen.
Ik ben niet zo actief of musicmeter, maar heb onwijs genoten de afgelopen dagen van dit forum. Ik wil graag iedereen bedanken voor het vermaak, politieke inzicht, lichte irritaties en diepgaande analyses.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:33 uur
herman schreef:
Ik ga het zelf niet doen, ga ook niet stemmen. Geloof het verder wel, de grootste winst is dat extreem rechts hun zin niet krijgt, maar daar heb ik weinig hoop op.
(quote)

Ah, ik heb het al gevonden.
2146 punten voor de vakjury's (37 landen)
2204 punten voor televoting (inclusief rest of the world)
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 mei 2024, 23:34 uur
Dat antisemitisme bij links zie ik nooit wat van. Zal wel aan mij liggen. Maar ik ben wel benieuwd wanneer ik daar eens voorbeelden van ga zien.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:34 uur
Na herbeluistering zet ik Italië helemaal bovenaan.
5*:
1. Italië
2. Armenië
3. Griekenland
4. Zwitserland
5. Ierland
4*:
6. Noorwegen
7. Slovenië
8. Oostenrijk
9. Cyprus
10. Portugal
5*:
1. Italië
2. Armenië
3. Griekenland
4. Zwitserland
5. Ierland
4*:
6. Noorwegen
7. Slovenië
8. Oostenrijk
9. Cyprus
10. Portugal
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:35 uur
Onweerwolf schreef:
Dat antisemitisme bij links zie ik nooit wat van. Zal wel aan mij liggen. Maar ik ben wel benieuwd wanneer ik daar eens voorbeelden van ga zien.
Ik zit ook nog op voorbeelden te wachten die onversneden antisemitisch zijn en niet Israëlkritisch. Maar ja, rechts gooit dat graag op één hoop.
1
Onweerwolf schreef:
Haha. Er zit een sjaaltje voor je ogen en oren denk ik.
3
The votes from Huize Smith:
1. Baby Rammstein
2. Your mother sucks cocks in Ireland
3. Armenië
4. Noorwegen
Ex aequo. Italië
De rest zal me een rotzorg zijn.
1. Baby Rammstein
2. Your mother sucks cocks in Ireland
3. Armenië
4. Noorwegen
Ex aequo. Italië
De rest zal me een rotzorg zijn.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:36 uur
Kroatië is inmiddels meer dan 60% favoriet om te winnen. Dus het nachtmerriescenario voor veel mensen dat Israël gaat winnen op basis van een onevenredig hoog aantal sympathie-/proteststemmen kan wel langzaam de ijskast in.
3
geplaatst: 11 mei 2024, 23:37 uur
Onweerwolf schreef:
Ik wil niet beweren dat het er niet is, maar ik kom het zelf eigenlijk ook niet tegen idd. Wél veel mensen die tegen het jarenlange beleid van de staat Israël zijn, dat schijnen veel mensen maar moeilijk los van elkaar te kunnen zienDat antisemitisme bij links zie ik nooit wat van. Zal wel aan mij liggen. Maar ik ben wel benieuwd wanneer ik daar eens voorbeelden van ga zien.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:37 uur
Onweerwolf schreef:
Haha, wauw. De linkse deugmensjes zijn zwaar anti Israël.
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:38 uur
Gretz schreef:
Kroatië is inmiddels meer dan 60% favoriet om te winnen. Dus het nachtmerriescenario voor veel mensen dat Israël gaat winnen op basis van een onevenredig hoog aantal sympathie-/proteststemmen kan wel langzaam de ijskast in.
Ik moet het nog zien. Maar het zou een serieuze oplichting zijn.
1
Onweerwolf
Joy4ever schreef:
Haha, wauw. De linkse deugmensjes zijn zwaar anti Israël. Dat weet iedereen.
(quote)
Nou, goede crosspost met Kaj.
0
Mijn eigen top:
12 Ierland
10 Griekenland
8 Italië
7 Frankrijk
6 Kroatië
5 Litouwen
4 Zwitserland
3 Estland
2 Oekraïne
1 Noorwegen
Voorspelling:
12 Kroatië
10 Israël
8 Zwitserland
7 Frankrijk
6 Italië
5 Ierland
4 Oekraine
3 Litouwen
2 Finland
1 Noorwegen
12 Ierland
10 Griekenland
8 Italië
7 Frankrijk
6 Kroatië
5 Litouwen
4 Zwitserland
3 Estland
2 Oekraïne
1 Noorwegen
Voorspelling:
12 Kroatië
10 Israël
8 Zwitserland
7 Frankrijk
6 Italië
5 Ierland
4 Oekraine
3 Litouwen
2 Finland
1 Noorwegen
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:40 uur
Mijn top 10:
1. Kroatië (12)
2. Italië (10)
3. Frankrijk (8)
4. Portugal (7)
5. Armenië (6)
6. Israël (5)
7. Finland (4)
8. Zwitserland (3)
9. Servië (2)
10. Luxemburg (1)
1. Kroatië (12)
2. Italië (10)
3. Frankrijk (8)
4. Portugal (7)
5. Armenië (6)
6. Israël (5)
7. Finland (4)
8. Zwitserland (3)
9. Servië (2)
10. Luxemburg (1)
0
geplaatst: 11 mei 2024, 23:40 uur
Ja, het zijn geen garanties natuurlijk, puur indicatief. Maar Israël dus wel een grotere underdog geworden in de loop van de avond. Ze zijn niet meteen kansloos voor de overwinning, maar dan zullen ze wel bovenverwachting moeten presteren bij de jury's. Daar heb ik een beetje een hard hoofd in.
Wellicht dat de performance van Kroatië ook geheel volgens verwachting was en dat Israël (ook met dank aan de hoorbare kritiek tijdens het nummer) wat is tegengevallen. Kan allemaal meespelen.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:41 uur
Joy4ever schreef:
Ik hoop dat je sarcastisch bent, want kritiek hebben op Israël is iets anders dan antisemitisme.
1
geplaatst: 11 mei 2024, 23:41 uur
pureshores schreef:
ah Loreen, tijd voor de Mute knop
ah Loreen, tijd voor de Mute knop
.Loreen ... Die ben ik toch wel gaan waarderen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.