menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
tnf
Fathead schreef:
Sturen wij volgend jaar Ray en Anita

Die slaan elkaar nog net niet de hersens in.

Op 1 mei vindt er in Antwerpen de eerste songfestival.be quiz plaats. Iemand zin om met mij een quizteam te vormen.

Cerclezot schreef:
Op 1 mei vindt er in Antwerpen de eerste songfestival.be quiz plaats. Iemand zin om met mij een quizteam te vormen.

Leuk! Niet op tv toch hopelijk?

Neen, in Antwerpen in het Roze Huis. Ik ben nog net op tijd ingeschreven, want ondertussen is het reeds volzet.

Morgen start eindelijk Sanremo dat samen met Melodifestivalen de leukste voorronde is.

Cerclezot schreef:
Morgen start eindelijk Sanremo dat samen met Melodifestivalen de leukste voorronde is.

Ik kijk nu. Ik vind het ook altijd een heel toffe voorronde. Duurt heel lang, maar vaak een hoge kwaliteit en heel professioneel gedaan.

En de Britten hebben gekozen:

Het lijkt erop dat de Britten wederom een prima stem verspillen aan een nogal generiek nummer. Wel vond ik dit de beste van de zes opties waaruit gekozen kon worden.

Nogal doorsnee, maar op zich niet heel verkeerd in vergelijk met de nummers die tot nu toe bekend zijn.

Ik vind het best wel een goed nummer.

Martial
aERodynamIC schreef:
Nogal doorsnee

Dat zijn de meeste Songfestivalnummers toch wel?
Geen winnaar lijkt me (UK)

Tsjechië met een vleugje Jamiroquai blijft de leukste tot nu toe.

Wie kijkt nu ook Australische voorronde? Zo geinig om 's ochtends al een voorronde te hebben. Daar is het nu laat in de avond.

En de winnaar van de eerste Australische voorronde is bekend! Het is Kate Miller-Heidke geworden met Zero Gravity:

Vandaag kiezen ook nog Letland en Montenegro, en de finale van San Remo (Italië) is ook vannacht, maar de winnaar daarvan gaat niet altijd standaard naar het Songfestival.

Het moest er eens van komen, maar de eerste inzending van Australië waarmee ik niks heb. Ik houd best van opera en operapop en van kitsch, maar te veel is te veel.

Mijn voorlopige top 6 is:
1 Verenigd Koninkrijk
2 Spanje (dat ik steeds leuker begin te vinden)
3 Tsjechië
4 Frankrijk
5 Albanië
6 Australië

Martial
Vreselijk Australie en wat een originaliteit
Wanneer wordt het Songfestival eens verlost van dit soort acts?

Electric Fields vele malen beter.

Ja Electric Fields of Sheppard waren veel leuker

Sergey Lazarev keert ook terug

Aoibhin schreef:
Vandaag kiezen ook nog Letland en Montenegro

Letland 3e voorronde toch? 16 februari toch pas de finale?

aERodynamIC schreef:
(quote)

Letland 3e voorronde toch? 16 februari toch pas de finale?

Oh ja klopt. Ik had het verkeerd gezien.

De inzending voor Montenegro:

Martial schreef:

Hopelijk niet. Het maakt het festival nu net zo leuk Normaal zou ik hier nooit naar willen luisteren, maar nu is het vermakelijk en zo ongelooflijk slecht dat het ook weer leuk wordt. Die act alleen al

1. Verenigd Koninkrijk
2. Tsjechië
3. Albanië
4. Frankrijk
5. Spanje
6. Australië
7. Montenegro

Vannacht was de finale van San Remo in Italië. De verrassende winnaar was Mahmood met Soldi. Hij versloeg in de superfinale de favorieten Ultimo en Il Volo.
Inmiddels is ook al bevestigd dat Mahmood naar Tel Aviv wil om Italië te vertegenwoordigen op het Songfestival. Hiermee hebben we nu dus ook de Italiaanse inzending:

tnf
Martial schreef:

Je moet maar zo denken: Hoe meer van dit soort rommel, hoe meer kans voor Duncan om er positief uit te springen.

Prachtige Italiaanse bijdrage weer. Dit zal wel weer zoals gebruikelijk in mijn persoonlijke top 10 terecht komen.

Ook Montenegro is niet slecht, maar van die landen heb ik toch liever een Balkanballade.

1 Italië
2 Verenigd Koninkrijk
3 Spanje
4 Tsjechië
5 Frankrijk
6 Montenegro
7 Albanië
8 Australië

tnf schreef:
(quote)

Je moet maar zo denken: Hoe meer van dit soort rommel, hoe meer kans voor Duncan om er positief uit te springen.

Jullie hebben met 4 overwinningen al overwinningen genoeg. Het wordt dringend tijd dat mijn land een tweede overwinning krijgt. Go Eliot!

Cerclezot schreef:
Jullie hebben met 4 overwinningen al overwinningen genoeg. Het wordt dringend tijd dat mijn land een tweede overwinning krijgt. Go Eliot!

Wachten jullie nog maar even. Ik was 4 jaar oud toen we voor het laatst wonnen, dat heb ik dus niet echt meegemaakt. Wij eerst

Italië is prima, niet zo goed als vorig jaar (want mijn favoriet van 2018), maar sterker dan wat we tot nu toe al kennen. Maar de kritiek op hem is al weer niet van de lucht: homo en een Egyptische vader (het woord moslim valt al weer regelmatig, wie zegt dat ie dat is en wat dan nog?!). Net als bij de Franse inzending voer om weer eens lekker los te kunnen gaan.

1. Italië
2. Verenigd Koninkrijk
3. Tsjechië
4. Albanië
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Australië
8. Montenegro

Martial
aERodynamIC schreef:

Hopelijk niet. Het maakt het festival nu net zo leuk Normaal zou ik hier nooit naar willen luisteren, maar nu is het vermakelijk en zo ongelooflijk slecht dat het ook weer leuk wordt. Die act alleen al

Nee, nee en nog eens nee …..

Op Songfestivalweblog zijn ze ook niet echt positief over deze bijdrage van Australie en ja als je het publiek laat stemmen kan je zulke gedrochten verwachten en het is zo achterhaald en ook al zo vaak te zien geweest op het Songfestival.

Vooralsnog vallen de bijdrages tegen met hier en daar een leuke uitschieter zoals Tsjechië, maar ja er moeten ook nog vele landen kiezen.

Italie is wel aardig, maar ook niet meer dan dat en bij Montenegro heb ik het gevoel dat de tijd 30 jaar stil heeft gestaan, wat klinkt dat oubollig.
Wie is D-Mol

Martial
tnf schreef:

Moeten we toch eerst het nummer van Duncan afwachten

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.