MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Het traditionele mengel van Oh , ja leuk en hoe kan hij dat in vredesnaam zo goed vinden? van Onweerwolf is er ook weer gelukkig

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Het traditionele mengel van Oh , ja leuk en hoe kan hij dat in vredesnaam zo goed vinden? van Onweerwolf is er ook weer gelukkig

Gelukkig hou jij ook van Daz Simpson.

Onweerwolf
ONWEERWOLF'S EUROVISION SONG CONTEST TOP 250 | 8e EDITIE - 2021
* Nummer 1 van het land | ** Nummer 1 van het jaar | *** Nummer 1 van het land én het jaar

181 [179] Belgium | 1986 | Sandra Kim - J'aime La Vie **
182 [202] UK | 1961 | The Allisons - Are You Sure **
183 [195] Yugoslavia | 1983 | Daniel - Džuli *
184 [208] Romania | 2018 | The Humans - Goodbye
185 [240] Cyprus | 2011 | Christos Mylordos - San Aggelos S'agapisa
186 [167] Latvia | 2007 | Bonaparti.Lv - Questa Notte
187 [185] Sweden | 2016 | Frans - If I Were Sorry
188 [175] Greece | 2009 | Sakis Rouvas - This Is Our Night
189 [203] Russia | 2016 | Sergey Lazarev - You Are The Only One
190 [196] Belgium | 1969 | Louis Neefs - Jennifer Jennings

191 [177] Estonia | 2015 | Elina Born & Stig Rästa - Goodbye To Yesterday
192 [183] Sweden | 1998 | Jill Johnson - Kärleken Är
193 [190] North Macedonia | 2012 | Kaliopi - Crno I Belo *
194 [194] Belgium | 2017 | Blanche - City Lights
195 [174] Yugoslavia | 1973 | Zdravko Čolić - Gori Vatra
196 [186] Norway | 2013 | Margaret Berger - I Feed You My Love
197 [187] Greece | 1992 | Cleopatra - Olou Tou Kosmou I Elpida
198 [210] Finland | 2012 | Pernilla Karlsson - När Jag Blundar
199 [182] Norway | 1985 | Bobbysocks - La Det Swinge
200 [200] Denmark | 1997 | Kølig Kaj - Stemmen I Mit Liv

201 [188] Armenia | 2010 | Eva Rivas - Apricot Stone
202 [215] Spain | 2015 | Edurne - Amanecer
203 [220] France | 2019 | Bilal Hassani - Roi
204 [209] Turkey | 2010 | maNga - We Could Be The Same
205 [216] Russia | 2019 | Sergey Lazarev - Scream
206 [191] Russia | 2015 | Polina Gagarina - A Million Voices
207 [204] Poland | 2010 | Marcin Mroziński - Legenda
208 [206] Netherlands | 1979 | Xandra - Colorado
209 [197] Finland | 1996 | Jasmine - Niin Kaunis On Taivas
210 [225] Sweden | 1993 | Arvingarna - Eloise

Onweerwolf
ONWEERWOLF'S EUROVISION SONG CONTEST TOP 250 | 8e EDITIE - 2021
* Nummer 1 van het land | ** Nummer 1 van het jaar | *** Nummer 1 van het land én het jaar

151 [148] Norway | 2015 | Mørland & Debrah Scarlett - A Monster Like Me
152 [140] Luxembourg | 1972 | Vicky Leandros - Après Toi **
153 [152] Netherlands | 1980 | Maggie MacNeal - Amsterdam
154 [147] Belgium | 1987 | Liliane Saint-Pierre - Soldiers Of Love **
155 [142] Sweden | 1983 | Carola - Främling
156 [156] Romania | 2006 | Mihai Traistariu - Tornero
157 [153] Ireland | 1987 | Johnny Logan - Hold Me Now
158 [170] Greece | 1988 | Afroditi Frida - Clown
159 [155] Spain | 1973 | Mocedades - Eres Tú
160 [166] UK | 1976 | Brotherhood Of Man - Save Your Kisses For Me

161 [158] Netherlands | 1993 | Ruth Jacott - Vrede
162 [169] Ireland | 1980 | Johnny Logan - What's Another Year
163 [146] Latvia | 2008 | Pirates Of The Sea - Wolves Of The Sea
164 [149] Estonia | 2018 | Elina Nechayeva - La Forza
165 [160] Israel | 1979 | Gali Atari And Milk & Honey - Hallelujah
166 [171] Turkey | 2003 | Sertab Erener - Every Way That I Can
167 [189] Cyprus | 1995 | Alex Panayi - Sti Fotia
168 [162] Monaco | 1971 | Séverine - Un Banc, Un Arbre, Une Rue
169 [181] Albania | 2012 | Rona Nishliu - Suus
170 [180] Hungary | 2011 | Kati Wolf - What About My Dreams?

171 [184] Poland | 2016 | Michał Szpak - Color Of Your Life
172 [173] Sweden | 1988 | Tommy Körberg - Stad I Ljus
173 [165] Azerbaijan | 2011 | Ell & Nikki - Running Scared
174 [178] Bulgaria | 2018 | Equinox - Bones
175 [193] Switzerland | 2019 | Luca Hänni - She Got Me
176 [192] Belgium | 1980 | Telex - Euro-Vision
177 [172] Israel | 1983 | Ofra Haza - Khai
178 [168] Germany | 1979 | Dschinghis Khan - Dschinghis Khan
179 [161] Netherlands | 1987 | Marcha - Rechtop In De Wind
180 [176] Finland | 2006 | Lordi - Hard Rock Hallelujah

Ik kan vanmiddag Italië gaan aanmoedigen. Enorm veel zin in en ik hoop dat ze winnen.

Maar mochten Frankrijk, Portugal, IJsland of Litouwen winnen ben ik net zo blij. Zwitserland ook prima. malta is twijfel voor mij: ik vind het nummer wel prima, maar winst hoop ik toch niet en Oekraïne vind ik helemaal te gek, maar weer winst voor het land hoeft niet wat mij betreft.

Zijn er nog meer users die er vanmiddag zijn? Van Aoibhin weet ik het.

Veel plezier, wij voor de buis met een borrelplankje, chips en popcorn.
Frankrijk en Portugal zijn bij mij favoriet maar als oude man zet ik dat drukke gedoe wat lager op mijn lijst

Rudi S schreef:

Frankrijk en Portugal zijn bij mij favoriet maar als oude man zet ik dat drukke gedoe wat lager op mijn lijst

Iets jonger, maar exact dezelfde favorieten

Zo ik ben ook weer bij. Tweede halve finale pas gisteren kunnen kijken.

Persoonlijke favorieten: Oekraïne, Italië, Frankrijk en Litouwen (in die volgorde voorlopig).

Ook leuk: Zwitserland, Finland, Malta, Portugal, Bulgarije, Azerbeidzjan.

Begrijp niets van de hoge verwachtingen voor Ijsland. Nummer pakt me niet en vind de act zelfs redelijk irritant.

Ik vrees dat Finland (leek heel populair bij het publiek) wel wat stemmen zal afsnoepen van Italië (helaas voor de mogelijke winst misschien)...

Zal eens nadenken over mijn lijstje voor hier.

Het zal volgens mij gaan tussen de volgende drie deelnemende landen: Litouwen, Oekraïne en Frankrijk.

Finland vind ik vreselijk en ook Italië hoeft van mij niet. Nederland maakt trouwens geen schijn van kans.

Over het algemeen genomen toch wel een aardig songfestival. Ik heb ze aanzienlijk minder gezien.

Als muziekliefhebber zou ik een grote bocht rond dat jaarlijkse circus genaamd eurovisiesongfestival moeten maken maar je kan er niet omheen. Ik ben nu éénmaal nieuwsgierig en heb alle nummers beluisterd en toegegeven, het valt nog mee.

De beste nummers vind ik die van Frankrijk, Zwitserland en Italië maar die zullen niet winnen tenzij het publiek net als 2019 voor de muziek kiest. Maar niets is zo wispelturig als het ESF-publiek. Ik denk dat een Oost-Europees land (Litouwen, Rusland, Bulgarije, Azerbeidzjan) gaat winnen. Zweden gaat (zoals gewoonlijk) ook hoog eindigen, catchy nummer.

Hooverphonic reken ik ook tot de betere nummers maar ik vrees dat dit te 'alternatief' is voor het ESF-publiek en gaat in de grijze middenmoot eindigen (vooral jury-stemmen) net als Nederland (zeker niet slecht maar niet aanstekelijk genoeg). Het veel genoemde Oekraïne zie ik ook niet hoog eindigen, te etnisch. Maar ik hoor liever dat ze in eigen taal zingen dan in Allo Allo-Engels.

Waar ik nagenoeg wel zeker ben is dat Groot-Brittannië (weer) op de laatste plaats gaat eindigen, een erg clichématig nummer met zwakke zang waarbij ik mij niet kan voorstellen dat iemand zijn stem daarop gaat brengen.

FinisTerra schreef:
Ik vrees dat Finland (leek heel populair bij het publiek) wel wat stemmen zal afsnoepen van Italië (helaas voor de mogelijke winst misschien)...

Daar ben ik ook bang voor.

Mijn zus appte me net, totaal geen fan, maar Finland vond ze wel erg gaaf. Italië had ze nog niet gehoord (zoals zoveel kijkers). Finland had ze van de week gezien. Dat gaat inderdaad punten voor Italië kosten.

De rock van Finland is niet bepaald het soort rock dat ik verkies (Linkin Park-kloon) en ik denk ook dat Italië en Finland stemmen van elkaar zullen afsnoepen. Rock heeft trouwens nooit goed gescoord op het ESF tenzij ze gemaskerd zijn (Lordi).

Martial
aERodynamIC schreef:
Ik kan vanmiddag Italië gaan aanmoedigen. Enorm veel zin in en ik hoop dat ze winnen.

Veel plezier man vanmiddag

Van mij mag Portugal wel winnen als ik toch wat moet noemen, blijft een prachtig nummer.

De guilty pleasure bij uitstek is voor mij Loco Loco van Hurricane, normaliter weinig kans op een overwinning, maar wel even een leuk en gezellig feestje op het podium.

Loco Loco kreeg bij het AD maar liefst 1 ster als waardering en noemde het een prullenbaklied
Sommige gaan veel te serieus om met het Songfestival en dat moet je nou net niet doen

Martial
Rudi S schreef:
maar als oude man zet ik dat drukke gedoe wat lager op mijn lijst

Dan mag je vanavond na Portugal even wat anders gaan doen, loco loco

Martial schreef:

Dan mag je vanavond na Portugal even wat anders gaan doen, loco loco

Ha,ha, ja dan komen er een stuk of 3 mindere goden wat mij betreft, maar die kijk ik even goed.
Het wordt sowieso genieten voor de oudere want
Pieter Gabriel treed op, oh wacht

Hm, de studioversie van Ijsland vind ik nu wel te pruimen. Dan ligt het toch aan de live performance die ik wat power vind missen.

Damn, wat is Litouwen toch vet (live nog beter zelfs). Nummer van vorig jaar ook al. Top hoor.

Onweerwolf
Zo, playlist ingestart. Eerst de 26 finalisten in volgorde van vandaag en dan de 150 beste ESC nummers ooit tot exact 20:25. Happy Eurovision Day everyone.

Vergeet niet extra te genieten want dit wordt vermoedelijk voorlopig het laatste ESC zonder commentaar van Jantje Smit.

Gestemd.

LucM schreef:
Hooverphonic reken ik ook tot de betere nummers maar ik vrees dat dit te 'alternatief' is voor het ESF-publiek
Nee hoor, niet te alternatief, gewoon te saai.

Dat nummer van Hooverphonic vergt meerdere luisterbeurten maar is niet saaier dan bv. Groot-Brittannië of Spanje. Hooverphonic heeft het voordeel dat ze uit de halve finale komen en reeds vertrouwd zijn itt. de landen die voor het eerst in de finale optreden. Dat is wellicht de reden waarom de 'big five' zelden scoort op het ESF. Frankrijk en Italië brengen allebei steeds de beste nummers maar winnen nooit.

'België is niet saaier dan UK of Spanje', met zo'n vergelijking leg je de lat wel erg laag.
Verder wel eens met je opmerking hoor.

Nooit van gehoord, maar ik ben nu al fan!

Onweerwolf schreef:
Zo, playlist ingestart. Eerst de 26 finalisten in volgorde van vandaag en dan de 150 beste ESC nummers ooit tot exact 20:25. Happy Eurovision Day everyone.

Dat klinkt een stuk beter dan mijn dagplanning: ik mag zo naar de verjaardag van m'n schoonvader en mag dan hopen dat ik op tijd thuis ben vanavond

kaj_666 schreef:
(quote)

Nooit van gehoord, maar ik ben nu al fan!
Volgens Google Translate betekent Kølig Kaj Coole Kaj of Verkouden Kaj. Kies zelf maar.

LucM schreef:
Dat nummer van Hooverphonic vergt meerdere luisterbeurten maar is niet saaier dan bv. Groot-Brittannië of Spanje.

Ik heb geen punten gegeven aan België, en misschien is dat wel érg streng - het is best een aardig nummer. Maar voor Hooverphonic-begrippen is het gewoon vrij matig, en het is ook niet opvallend genoeg om Europa in vervoering te brengen verwacht ik, dus het wordt denk ik ongeveer plek 20 vanavond...

LucM schreef:
Hooverphonic heeft het voordeel dat ze uit de halve finale komen en reeds vertrouwd zijn itt. de landen die voor het eerst in de finale optreden. Dat is wellicht de reden waarom de 'big five' zelden scoort op het ESF. Frankrijk en Italië brengen allebei steeds de beste nummers maar winnen nooit.

Ik heb ook het idee dat ze hun eigen ruiten ingooien door niet mee te doen aan de halve finales. Als je een beetje een redelijk nummer hebt dan kom je die halve finale toch sowieso wel door? En door het 2x aan Europa te laten horen vergroot je je kansen in de finale denk ik aanzienlijk.
Ok, dan moeten het VK, Spanje en Duitsland wel voortaan met wat betere inzendingen komen dan het merendeel van de afgelopen 20 jaar, anders halen ze de finale natuurlijk niet

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)

Dat klinkt een stuk beter dan mijn dagplanning: ik mag zo naar de verjaardag van m'n schoonvader en mag dan hopen dat ik op tijd thuis ben vanavond

En dan krijg ik ook nog een nieuwe stofzuiger geleverd vanmiddag. Wat een dag.

Onweerwolf schreef:
(quote)

En dan krijg ik ook nog een nieuwe stofzuiger geleverd vanmiddag. Wat een dag.

Mee eens dat The Wrong Place lang niet het beste Hooverphonic-nummer is, ook niet op hun recentste album (wel ietsje beter dan die van vorig jaar). Het is geen catchy en hapklare popsong maar valt enigszins op door de sobere uitvoering. Er zullen een aantal juryleden voor vallen, het ESF-publiek minder, ik verwacht ook rond de 19e-20e plaats net als Nederland.

Ik ga er vanavond volledig blanco in, heb nog altijd nul seconden van de inzendingen gehoord. En ja, ook de Nederlandse inzending is nog nieuw voor mij

Flesje wijn, grote zak chips, dit topic open, Facebook open en een directe WhatsApp-lijn met m'n moeder voor allerhande commentaar over en weer

Enige dilemma is zoals elk jaar of ik het op Nederland 1 kijk of voor de BBC ga. Iemand enig idee of Graham Norton nog altijd van de partij is daar?

Yep, Norton is weer van de partij, met (o.a.) ook de altijd vermakelijke Sara Cox. Veel plezier iedereen. Wij gaan voor het eerst in anderhalf jaar weer eens uit eten vanavond...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.