Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
kleine man
geplaatst: 7 december 2021, 18:28 uur
Nooit van gehoord, maar net wat van opgezocht. Zal denk ik geen hoge ogen gooien (hoewel natuurlijk nog veel van het nummer kan afhangen), maar ik vind het meeste best leuk klinken.
Alleen die naam, dat staat me echt tegen. Lelijk.
Alleen die naam, dat staat me echt tegen. Lelijk.
0
geplaatst: 7 december 2021, 20:38 uur
Ze komt uit Hoorn lees ik op nos.nl, geboren in Abbekerk volgens Wikipedia. Een echte Westfries dus en daarom neem ik alles terug. Hup S10!.
1
geplaatst: 7 december 2021, 22:18 uur
Onweerwolf Adem Je In moet je ook niet horen in de hitversie met Frenna en Kevin, maar in originele van S10 alleen. Vind dat mooi en was best verrast dat het ineens in die andere versie een hit was. Deze stond al weken in de tipparade, maar het stootte pas door met de rappers.
Ik zie het absoluut zitten. Leuke keus. Heel erg van nu en goed te vertalen naar het eurovisiepodium en ze heeft een verhaal. En we doen het goede potentiele trendje (eigen taal) wel en het verkeerde (rock) niet.
Ik zie het absoluut zitten. Leuke keus. Heel erg van nu en goed te vertalen naar het eurovisiepodium en ze heeft een verhaal. En we doen het goede potentiele trendje (eigen taal) wel en het verkeerde (rock) niet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 december 2021, 23:11 uur
Dat is inderdaad wel wat beter ja. Ik denk wel dat ze met iets wat meer outgoing is beter scoort. Misschien wel wat in de richting van Blanche meets Portishead ofzo en dan in het Nederlands.
Helemaal uitgekleed en sober is denk ik geen goed idee, daar is ze denk ik niet goed en uniek genoeg voor.
Er is zeker wel potentie, het is gelukkig geen Troskompascore dit jaar.
Helemaal uitgekleed en sober is denk ik geen goed idee, daar is ze denk ik niet goed en uniek genoeg voor.
Er is zeker wel potentie, het is gelukkig geen Troskompascore dit jaar.
0
geplaatst: 7 december 2021, 23:21 uur
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het iets te depri gaat worden. Ik hou daar persoonlijk wel van, maar om dat nu weer te sturen......
Zou de muziek te horen in dat bekendmakingsclipje het nummer zijn?
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2021, 00:03 uur
aERodynamIC schreef:
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het iets te depri gaat worden. Ik hou daar persoonlijk wel van, maar om dat nu weer te sturen......
Een beetje gebalanceerd depri is wel redelijk populair de laatste jaren zolang het smaakvol is gebracht.
Het einde van het stukje deed me denken aan het begin van de climax van "Says" van Frahm.
0
geplaatst: 8 december 2021, 00:24 uur
Ik vind Adem Je In één van de fijnste hits van het jaar. Beide versies. Het origineel heeft een fijne melancholische sfeer, de rapperversie heeft dan weer meer pit en ik vind het refrein daarin heel mooi uitkomen. Ik zie ook niet echt in hoe het verrassend is dat het een hit wordt als je Frenna en Kevin erop zet, veel populairdere rappers zijn er momenteel in Nederland niet. Maar dus ook omdat het het nummer net dat beetje extra geeft dat het mist in het origineel, mijns inziens.
0
geplaatst: 8 december 2021, 20:10 uur
Terug naar S10. Er zijn mensen die denken dat het dit nummer gaat worden.
Zo ging het ooit ook met Arcade en het bleek dat ze toen achteraf ook gelijk hadden. Afwachten maar. Ik vind dit wel interessant moet ik zeggen, maar anders dan haar andere nummers.
Zo ging het ooit ook met Arcade en het bleek dat ze toen achteraf ook gelijk hadden. Afwachten maar. Ik vind dit wel interessant moet ik zeggen, maar anders dan haar andere nummers.
0
geplaatst: 8 december 2021, 20:34 uur
Arrie schreef:
. Ik zie ook niet echt in hoe het verrassend is dat het een hit wordt als je Frenna en Kevin erop zet, veel populairdere rappers zijn er momenteel in Nederland niet.
. Ik zie ook niet echt in hoe het verrassend is dat het een hit wordt als je Frenna en Kevin erop zet, veel populairdere rappers zijn er momenteel in Nederland niet.
Dat is dan ook niet wat ik verrassend vond, ,maar de associatie tussen 2 van de 5 populairste rappers van Nederland en S10 had ik niet gemaakt en kwam (misschien uit onwetendheid van mij) nogal uit de lucht vallen.
Als dat het nieuwe nummer is ben ik blij (ondanks de niet echt geweldige geluidskwaliteit), is een beetje waar ik op hoopte. Dwingende beat, up tempo en toch eigenzinnig.
Ik geloof er niets van dat Roelvink ooit serieus heeft gedacht dat hij een kans maakte. Maar ach, hij heb weer een paar keer in de telegraaf gestaan. Levert vast wel boekingen op. En zijn eurovisielied wordt vast zijn nieuwe single, hup weer een gimmick. Marketing is belangrijk voor schabbelkoningen als Roelvink.
0
geplaatst: 8 december 2021, 20:38 uur
aERodynamIC schreef:
(embed)
(embed)
Tof nummer, maar echt gemakkelijk in het gehoor ligt het niet. Ik ben verder geen ESF-kenner, maar dit zou in de editie van afgelopen jaar waarschijnlijk de minst toegankelijke bijdrage zijn geweest?
1
geplaatst: 8 december 2021, 21:55 uur
Brunniepoo schreef:
Tof nummer, maar echt gemakkelijk in het gehoor ligt het niet. Ik ben verder geen ESF-kenner, maar dit zou in de editie van afgelopen jaar waarschijnlijk de minst toegankelijke bijdrage zijn geweest?
(quote)
Het doet me denken aan dit nummer uit Noorwegen (2013):
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:06 uur
Dit is misschien wel mijn favoriete Songfestivalnummer ooit. Van Dans Mij Naar Huis word ik dus ook wel enthousiast, ondanks dat ik niet veel met S10 heb.
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:08 uur
Dat lijkt me alleen maar positief als het daar aan doet denken, nog steeds een hele goede inzending die misschien wel beter verdiend had dan 4e. Hoewel ik de winnares van dat jaar ook tot mijn favorieten reken, dus uiteindelijk was ik best tevreden met de uitslag
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2021, 22:09 uur
Gadverdamme, langer dan 30 seconden kon ik hier niet naar kijken. Walgelijke vent is het.
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:14 uur
Onweerwolf schreef:
Gadverdamme, langer dan 30 seconden kon ik hier niet naar kijken. Walgelijke vent is het.
(quote)
Hij kan toch heel leuk met zijn borsten bewegen. Dat waren bonuspunten geweest op het festival. Wat is je probleem?

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2021, 22:15 uur
aERodynamIC schreef:
Hij kan toch heel leuk met zijn borsten bewegen. Dat waren bonuspunten geweest op het festival. Wat is je probleem?
(quote)
Precies dat is mijn probleem. Omruilen voor vluchtelingen dit soort figuren.

0
geplaatst: 8 december 2021, 22:22 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Dat valt me nou tegen. Hij zou een hoge hoed opzetten en naar de microfoon wandelen en dan stond er een personality. Even borsten bewegen, misschien een glimp van z'n gele slip laten zien.
Gemiste kans Nederland!
Nu hoor ik overal Stien wie? Hadden we dat ook niet gehad. Wat dacht die commissie wel niet.
1
geplaatst: 8 december 2021, 22:28 uur
aERodynamIC schreef:
Nu hoor ik overal Stien wie? Hadden we dat ook niet gehad.
Nu hoor ik overal Stien wie? Hadden we dat ook niet gehad.
https://i.imgur.com/HctZqSA.jpg
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:29 uur
En meteen bergen kritiek op de keuze, van mensen die nog nooit van haar hebben gehoord. Ik vraag me dan weer af waarom ik zo masochistisch ben om toch altijd de reacties op Facebook te lezen.
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:30 uur
Arrie schreef:
En meteen bergen kritiek op de keuze, van mensen die nog nooit van haar hebben gehoord. Ik vraag me dan weer af waarom ik zo masochistisch ben om toch altijd de reacties op Facebook te lezen.
Je bent alleen masochistisch als je vervolgens met dat soort figuren in discussie gaat.
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:33 uur
Arrie schreef:
Dat is elk jaar zo. Bij Duncan riepen ze dat ook en gelijk is het dan 'dat wordt niks'. Zullen we gewoon het lied eerst maar eens afwachten denk ik dan.
En dan is er de categorie oude verzuurde nichten die denken dat je met een Dries-ballad nog wel scoort of zo. Het Songfestival is in rap tempo populair geworden bij een veel jonger (en toch wat ander) publiek.
Je zag het dit jaar al: de standaard, leuke, vlotte dansnummertjes scoorden gewoon niet meer. Die tijd is geweest. En dat is maar goed ook.
Ik ben heel positief over deze keuze. Hopelijk maakt ze het waar met een sterk nummer.
Måneskin werd in de Songfestival gemeenschap ook niet erg gepruimd en ik was een van de weinigen die ervan uit z'n dak ging. En nu veroveren ze de wereld en zijn mega-populair bij jongeren. Dus ach.........
2
geplaatst: 8 december 2021, 23:42 uur
Dat S10 niet bekend is in Nederland is natuurlijk ook van geen enkel belang. Alle in Nederland superbekende artiesten zijn in de rest van Europa (minus België) ook volslagen onbekend... Zo'n beetje de enige Nederlandse hedendaagse artiesten met enige faam buiten de landsgrenzen zijn DJ's. Dus dan kun je wel iemand sturen die in Nederland iedereen kent, maar in het buitenland begint zo iemand net zo goed op 0. Nog even los van het feit dat de artiesten met enige buitenlandse bekendheid die de afgelopen 10-20 jaar hebben meegedaan (ik denk een Bonnie Tyler, Las Ketchup, Blue of zelfs Alexander Rybak part 2) ook niet bepaald hoge ogen gooiden... Kortom: stuur S10 met een goed nummer en het kan wat worden, en als het nummer niet deugt dan wordt het waarschijnlijk niks. Dat heeft niks met de status of het gebrek daaraan van S10 te maken.
0
geplaatst: 8 december 2021, 23:54 uur
GrafGantz schreef:
Nou, nog eentje dan:
Nou, nog eentje dan:
Heb je er ook nog eentje in de trant van 'Iedereen heeft het over S10, maar ik vond seizoen 9 beter'?
0
geplaatst: 9 december 2021, 07:21 uur
Poek schreef:
Heb je er ook nog eentje in de trant van 'Iedereen heeft het over S10, maar ik vond seizoen 9 beter'?
(quote)
Bijna...
S10 naar Eurovisie Songfestival, verandert naam naar s10ep02 - speld.nl
0
geplaatst: 16 december 2021, 19:35 uur
Amanda Tenfjord gaat voor Griekenland naar ESC 2022. 24 jaar oud, opgegroeid in Noorwegen en daar ook actief in de muziekscene (2 EPs op haar naam).
Greece: Amanda Tenfjord to sing at Eurovision 2022 | wiwibloggs
Greece: Amanda Tenfjord to sing at Eurovision 2022 | wiwibloggs
0
geplaatst: 16 december 2021, 23:45 uur
En Tsjechië heeft gekozen:
Beter dan Bulgarije in elk geval.
Beter dan Bulgarije in elk geval.
0
geplaatst: 19 december 2021, 18:28 uur
Ondertussen wordt Nederland voor het eerst ooit allerlaatste bij Junior Eurovision met een tamelijk saaie ballad.
0
geplaatst: 19 december 2021, 18:32 uur
Armenie verslaat de recente JESC powerhouses (en favorieten) van Polen (won in 2018 en 2019) en Frankrijk (winnaar 2020) met een liedje dat wel klinkt als de popmuziek van nu. Ze kreeg van de emotie nauwelijks nog een zin gezongen bij haar bonusoptreden.
Armenie fikt het voor de tweede keer. Ze wonnen ook in 2010.
Jerevan 2022
Armenie fikt het voor de tweede keer. Ze wonnen ook in 2010.
Jerevan 2022
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.