Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 21 maart 2023, 20:21 uur
Ik vind het wel een fijn nummer om de afwas bij te doen of om bij te sporten. Ook bij een ritje in de auto heb ik er geen moeite mee als dit nummer langs zou komen. Dat is het dan ook wel. Toch een voorlopige tweede plaats voor mij, maar dat is alleen omdat ik tot nu toe alleen Spanje het herbeluisteren waard vind.
1. Spanje
2. Verenigd Koninkrijk
3. Frankrijk
4. Italië
5. Duitsland
6. Oekraïne
1. Spanje
2. Verenigd Koninkrijk
3. Frankrijk
4. Italië
5. Duitsland
6. Oekraïne
0
Onweerwolf
geplaatst: 21 maart 2023, 22:52 uur
Verenigd Koninkrijk
Eigenlijk is dit niet echt mijn muziek maar ergens heeft het wel iets. Ik kan me zo voorstellen dat dit bij de jongere ESC kijkers goed gaat vallen. Ik vond ook de clip leuk gedaan en ik vind clips doorgaans kut dus dat zegt wel wat. Ze doet verder een beetje denken aan een Famke Louise die wel kan zingen. Voor VK begrippen is dit in ieder geval stukken beter dan wat ze doorgaans inzenden. Ik zie dit wel onder in de Top 10 eindigen en ik sluit ook niet uit dat het echt kan verrassen en dit liedje heeft ook wel potentie om bij mij nog wat te groeien.
1. Duitsland
2. Spanje
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Italië
edit: het is een Brits popmeisje dus even kijken: en ja hoor! Gretz heeft haar 3 jaar geleden al keihard lopen scrobblen.
Eigenlijk is dit niet echt mijn muziek maar ergens heeft het wel iets. Ik kan me zo voorstellen dat dit bij de jongere ESC kijkers goed gaat vallen. Ik vond ook de clip leuk gedaan en ik vind clips doorgaans kut dus dat zegt wel wat. Ze doet verder een beetje denken aan een Famke Louise die wel kan zingen. Voor VK begrippen is dit in ieder geval stukken beter dan wat ze doorgaans inzenden. Ik zie dit wel onder in de Top 10 eindigen en ik sluit ook niet uit dat het echt kan verrassen en dit liedje heeft ook wel potentie om bij mij nog wat te groeien.
1. Duitsland
2. Spanje
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Italië
edit: het is een Brits popmeisje dus even kijken: en ja hoor! Gretz heeft haar 3 jaar geleden al keihard lopen scrobblen.

0
geplaatst: 22 maart 2023, 11:07 uur
Het blijft wel hangen, dat is positief. Maar nee, het spreekt me niet erg aan, het is me allemaal wat te simpel. En ook: wat is up met die nagels dit jaar? Ik krijg er gewoon de kriebels van!
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Italië
5. Verenigd Koninkrijk **
6. Oekraïne
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Italië
5. Verenigd Koninkrijk **
6. Oekraïne
2
geplaatst: 22 maart 2023, 18:16 uur
Om 19.00 uur wordt de startvolgorde van de halve finales bekend. Dus ik kan dan die volgorde mooi aanhouden als ik straks begin met de halve finale kandidaten.
0
geplaatst: 22 maart 2023, 19:17 uur
Startvolgorde 1e halve finale dinsdag 9 mei:
1. Noorwegen: Alessandra – Queen of Kings
2. Malta: The Busker – Dance (Our Own Party)
3. Servië: Luke Black – Samo mi se spava
4. Letland: Sudden Lights – Aijā
5. Portugal: Mimicat – Ai coração
6. Ierland: Wild Youth – We Are One
7. Kroatië: Let 3 -Mama šč!
8. Zwitserland: Remo Forrer – Watergun
9. Israël: Noa Kirel – Unicorn
10. Moldavië: Pasha Parfeni – Soarele şi luna
11. Zweden: Loreen – Tattoo
12. Azerbeidzjan: TuralTuranX – Tell Me More
13. Tsjechië: Vesna – My Sister’s Crown
14. Nederland: Mia Nicolai & Dion Cooper – Burning Daylight
15. Finland: Käärijä – Cha cha cha
Startvolgorde 2e halve finale donderdag 11 mei:
1. Denemarken: Reiley – Don’t Go Breaking My Heart
2. Armenië: Brunette – Future lover
3. Roemenië: Theodor Andrei – D.G.T. (Off and on)
4. Estland: Alika – Bridges
5. België: Gustaph – Because Of You
6. Cyprus: Andrew Lambrou – Break A Broken Heart
7. IJsland: Diljá – Power
8. Griekenland: Victor Vernicos – What They Say
9. Poland: Blanka – Solo
10. Slovenië: Joker Out – Carpe Diem
11. Georgië: Iru Khechanovi – Echo
12. San Marino: Piqued Jacks – Like an animal
13. Oostenrijk: Teya & Salena – Who the hell is Edgar?
14. Albanië: Albina Kelmindi & Familja Kelmindi – Duje
15. Litouwen: Monika Linkytė – Stay
16. Australië: Voyager – Promise
7. Noorwegen
Noorwegen mag het Songfestival van 2023 gaan openen in de eerste halve finale. Een finale die veel sterker is op papier dan de tweede halve finale.
Dit nummer is een enorme fan-favoriet en ik verwacht dat het best wel eens mee zou kunnen gaan doen om die derde plaats in strijd met Oekraïne. Winnen? Daar steken de jury's vast een stokje voor. Deden ze in 2019 toen Duncan won ook
Het is een leuk nummer, typisch van het soort waar ik normaal niet naar luister maar waarom ik het Songfestival zo'n fijne afwisseling vind van mijn muzikale menu.
Gewoon leuk dus. Meer ook niet en winnen hoeft van mij niet.
Gok: 3-5
Top 37:
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Italië
4. Frankrijk
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Oekraïne
1. Noorwegen: Alessandra – Queen of Kings
2. Malta: The Busker – Dance (Our Own Party)
3. Servië: Luke Black – Samo mi se spava
4. Letland: Sudden Lights – Aijā
5. Portugal: Mimicat – Ai coração
6. Ierland: Wild Youth – We Are One
7. Kroatië: Let 3 -Mama šč!
8. Zwitserland: Remo Forrer – Watergun
9. Israël: Noa Kirel – Unicorn
10. Moldavië: Pasha Parfeni – Soarele şi luna
11. Zweden: Loreen – Tattoo
12. Azerbeidzjan: TuralTuranX – Tell Me More
13. Tsjechië: Vesna – My Sister’s Crown
14. Nederland: Mia Nicolai & Dion Cooper – Burning Daylight
15. Finland: Käärijä – Cha cha cha
Startvolgorde 2e halve finale donderdag 11 mei:
1. Denemarken: Reiley – Don’t Go Breaking My Heart
2. Armenië: Brunette – Future lover
3. Roemenië: Theodor Andrei – D.G.T. (Off and on)
4. Estland: Alika – Bridges
5. België: Gustaph – Because Of You
6. Cyprus: Andrew Lambrou – Break A Broken Heart
7. IJsland: Diljá – Power
8. Griekenland: Victor Vernicos – What They Say
9. Poland: Blanka – Solo
10. Slovenië: Joker Out – Carpe Diem
11. Georgië: Iru Khechanovi – Echo
12. San Marino: Piqued Jacks – Like an animal
13. Oostenrijk: Teya & Salena – Who the hell is Edgar?
14. Albanië: Albina Kelmindi & Familja Kelmindi – Duje
15. Litouwen: Monika Linkytė – Stay
16. Australië: Voyager – Promise
7. Noorwegen
Noorwegen mag het Songfestival van 2023 gaan openen in de eerste halve finale. Een finale die veel sterker is op papier dan de tweede halve finale.
Dit nummer is een enorme fan-favoriet en ik verwacht dat het best wel eens mee zou kunnen gaan doen om die derde plaats in strijd met Oekraïne. Winnen? Daar steken de jury's vast een stokje voor. Deden ze in 2019 toen Duncan won ook

Het is een leuk nummer, typisch van het soort waar ik normaal niet naar luister maar waarom ik het Songfestival zo'n fijne afwisseling vind van mijn muzikale menu.
Gewoon leuk dus. Meer ook niet en winnen hoeft van mij niet.
Gok: 3-5
Top 37:
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Italië
4. Frankrijk
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Oekraïne
0
geplaatst: 22 maart 2023, 19:19 uur
Nederland dus als voorlaatste in de halve finale. Dat lijkt gunstig, ware het niet dat dit waarschijnlijk weggeblazen gaat worden door het geweld wat er direct na komt: Finland.
1
geplaatst: 22 maart 2023, 19:33 uur
Porcupine Head schreef:
Nederland dus als voorlaatste in de halve finale. Dat lijkt gunstig, ware het niet dat dit waarschijnlijk weggeblazen gaat worden door het geweld wat er direct na komt: Finland.
Als we dan weer voor de winnaar zitten ben ik niet ontevreden (in 2022 kwam Oekraïne na ons in de finale).
0
geplaatst: 22 maart 2023, 20:18 uur
Leuk weetje: Common Linnets hadden ook startpositie 14 in hun halve finale en ook zij stonden laag bij de bookmakers om in de finale week terug te slaan en het tot een tweede plaats te schoppen (niet dat ik dat nu verwacht).
1
geplaatst: 23 maart 2023, 07:05 uur
Deze Noorse Xena Warrior Princess met een technobeat... is precies wat je op basis van de omschrijving zou verwachten. Maar deze pulp wordt wel elke luisterbeurt leuker. Kan nog stijgen, dus, het zou me niet eens verbazen als 'ie uit zou groeien tot subtopper in mijn lijstje.
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Noorwegen ***
5. Italië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Oekraïne
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Noorwegen ***
5. Italië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Oekraïne
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 maart 2023, 16:04 uur
Noorwegen
Tsja, Noorwegen is typisch zo'n nummer dat knap is omdat het een oorwurm is en dus direct herkenbaar. Maar het nadeel van dat soort nummers is dat ze geen lange houdbaarheidsdatum hebben. Ik heb deze Within Temptation goes plastic pop variant nu 7x gehoord en ben er al wel klaar mee ook. Komt mede omdat mevrouw net als de mevrouw van Spanje vorig jaar zo'n aftands snollenpakje heeft aangetrokken. Dit keer afgewerkt met gouden franjes die niet zouden misstaan op woonwagengordijntjes. Ik vind dat echt storend.
1. Duitsland
2. Spanje
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Noorwegen
7. Italië
Tsja, Noorwegen is typisch zo'n nummer dat knap is omdat het een oorwurm is en dus direct herkenbaar. Maar het nadeel van dat soort nummers is dat ze geen lange houdbaarheidsdatum hebben. Ik heb deze Within Temptation goes plastic pop variant nu 7x gehoord en ben er al wel klaar mee ook. Komt mede omdat mevrouw net als de mevrouw van Spanje vorig jaar zo'n aftands snollenpakje heeft aangetrokken. Dit keer afgewerkt met gouden franjes die niet zouden misstaan op woonwagengordijntjes. Ik vind dat echt storend.
1. Duitsland
2. Spanje
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Noorwegen
7. Italië
0
geplaatst: 23 maart 2023, 16:19 uur
Dit nummer is ook bij mij een echte oorwurm. Ik heb het nummer niet eens vaak gehoord, maar het blijft zich maar afspelen in mijn hoofd. Het scheelt dat ik de inzending stiekem best wel leuk vind. Echt goed vind ik het nummer niet, maar het wordt wel overtuigend gebracht (die uithaal mag er best zijn) en het is behoorlijk catchy.
Ik kan me niet storen aan haar pakje. Zeker op het songfestival heb ik veel gekkere en ordinairdere dingen gezien.
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Verenigd Koninkrijk
4. Frankrijk
5. Italië
6. Duitsland
7. Oekraïne
Ik kan me niet storen aan haar pakje. Zeker op het songfestival heb ik veel gekkere en ordinairdere dingen gezien.
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Verenigd Koninkrijk
4. Frankrijk
5. Italië
6. Duitsland
7. Oekraïne
0
geplaatst: 23 maart 2023, 17:13 uur
8. Malta
Arme Malta.... krijgen ze de vermaledijde tweede plaats als startpositie. Het is natuurlijk ook best wel een kansloos irritant nummertje. In het begin vond ik het funky deuntje best wel aardig, maar van die saxofoon krijg ik hier steeds meer de bibbers.
Het is niet slecht, maar het is ook wel erg niksig. Dus de organisatie zal wel gedacht hebben 'wrodt niks, dus dan zij die tweede plek maar'.
We zullen The Busker niet missen in de finale (jammer van de zanger: die is wel cute).
Gok: haalt de finale niet.
Top 37:
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Italië
4. Frankrijk
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Oekraïne
8. Malta
Arme Malta.... krijgen ze de vermaledijde tweede plaats als startpositie. Het is natuurlijk ook best wel een kansloos irritant nummertje. In het begin vond ik het funky deuntje best wel aardig, maar van die saxofoon krijg ik hier steeds meer de bibbers.
Het is niet slecht, maar het is ook wel erg niksig. Dus de organisatie zal wel gedacht hebben 'wrodt niks, dus dan zij die tweede plek maar'.
We zullen The Busker niet missen in de finale (jammer van de zanger: die is wel cute).
Gok: haalt de finale niet.
Top 37:
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Italië
4. Frankrijk
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Oekraïne
8. Malta
1
geplaatst: 23 maart 2023, 21:11 uur
En in het kader van nutteloze statistieken omdat Gretz voorlopig niet in dit draadje komt: de volgorde van een aantal favorieten als het aan de stemmers op Rate Your Music ligt. Het getal geeft de positie aan in de RYM-ranglijst voor 2023.
78 Finland: Käärijä – Cha cha cha
104 Zweden: Loreen – Tattoo
170 Oostenrijk: Teya & Salena – Who the hell is Edgar?
225 Tsjechië: Vesna – My Sister’s Crown
431 Noorwegen: Alessandra – Queen of Kings
805 Nederland: Mia Nicolai & Dion Cooper – Burning Daylight
956 Israël: Noa Kirel - Unicorn
1079 Spanje: Blanca Paloma - Eaea
2000+ Oekraïne: Tvorchi - Heart of Steel
0
geplaatst: 23 maart 2023, 22:02 uur
Oh ja hoor:
Cornald Maas denkt dat Nederlandse finaleplaats bij Songfestival 'zware dobber' wordt - TVgids.nl
Maar dit was toch echt het beste wat ze ingezonden kregen en het had niks met Duncan te maken. En nu denken dat Nederland het misschien niet haalt (indekken heet zoiets). Uh-huh!
Cornald Maas denkt dat Nederlandse finaleplaats bij Songfestival 'zware dobber' wordt - TVgids.nl
Maar dit was toch echt het beste wat ze ingezonden kregen en het had niks met Duncan te maken. En nu denken dat Nederland het misschien niet haalt (indekken heet zoiets). Uh-huh!
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 maart 2023, 23:12 uur
In ieder geval een stuk verfrissender dan het tenenkrommende en volstrekt misplaatste chauvinisme wat al die mislukte BN'ers elk jaar weer tevoorschijn weten te toveren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 maart 2023, 23:23 uur
Malta
Ik word echt enorm agressief van die kutsaxofoon. Wat een supermarktmuzak zeg. Liedje is waardeloos, tekst is suf, clip is bagger. Enige positieve aan deze inzending is het feit dat het stemgeluid van de zanger soms wat doet denken aan George Michael. Maar die saxofonist verdient de doodstraf.
1. Duitsland
2. Spanje
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Noorwegen
7. Italië
8. Malta
Ik word echt enorm agressief van die kutsaxofoon. Wat een supermarktmuzak zeg. Liedje is waardeloos, tekst is suf, clip is bagger. Enige positieve aan deze inzending is het feit dat het stemgeluid van de zanger soms wat doet denken aan George Michael. Maar die saxofonist verdient de doodstraf.
1. Duitsland
2. Spanje
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Frankrijk
6. Noorwegen
7. Italië
8. Malta
0
Onweerwolf
geplaatst: 23 maart 2023, 23:25 uur
Poek schreef:
En in het kader van nutteloze statistieken omdat Gretz voorlopig niet in dit draadje komt: de volgorde van een aantal favorieten als het aan de stemmers op Rate Your Music ligt. Het getal geeft de positie aan in de RYM-ranglijst voor 2023.
Bijzonder dat VK hier ontbreekt. Ik voel me wel gesterkt in mijn day zero overtuiging dat Tsjechië een uitstekende inzending heeft.
1
geplaatst: 23 maart 2023, 23:35 uur
Onweerwolf schreef:
Bijzonder dat VK hier ontbreekt.
Bijzonder dat VK hier ontbreekt.
Had ik nog niet opgezocht: staat op 578 met een vrij laag gemiddelde: 2.63 / 5.0 van 42 waarderingen. Ter vergelijking, Spanje 3.54 / 5.0 van 59 waarderingen en toch maar plek 1079 (raar, maar het schijnt o.a. te maken te hebben met wie de stemmen geeft).
0
geplaatst: 24 maart 2023, 09:31 uur
Ik heb het nummer nu twee keer gehoord en ik geef het nog twee keer voordat die saxofoon inderdaad irritant begint te worden, dus voorlopig komt Malta weg met drie sterren en een vijfde plek. Gefeliciteerd, Malta!
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Noorwegen
5. Malta ***
6. Italië
7. Verenigd Koninkrijk
8. Oekraïne
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Duitsland
4. Noorwegen
5. Malta ***
6. Italië
7. Verenigd Koninkrijk
8. Oekraïne
0
geplaatst: 24 maart 2023, 10:26 uur
Noorwegen is nooit bang het publiek te behagen. En dat doen ze hier ook weer. Meedoen voor de winst gaat niet lukken, want de jury gaat hier niet vol voor. Finale wordt een makkie. Maar ik denk dat ook daar dit de top 5 wel haalt. Ik hou het op vierde. Ikzelf vind dat er leukere platte popnummers dit jaar zijn, maar de energie is wel lekker
Malta is voor het tweede jaar op rij de weg helemaal kwijt. Deze is nog net niet zo afgrijslijk als dat onding van vorig jaar. Maar dit is uitgerekend in plaats van geschreven. Het nummer probeert geforceerd een hook te vinden. De erg slechte clip probeert memes te creëren en ik durf te wedden dat er op het podium een variant op epic sax guy zal staan. Verder heeft het dezelfde gladde oubollige studentikoze energie die de Letse inzending van vorig jaar deed floppen. Dit gaat op plaats 13 einidgen in deze halve finale en Malta zien we dus niet terug in de finale.
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Verenigd Koninkrijk
4. Noorwegen
5. Italië
6. Duitsland
7. Oekraine
8. Malta
Malta is voor het tweede jaar op rij de weg helemaal kwijt. Deze is nog net niet zo afgrijslijk als dat onding van vorig jaar. Maar dit is uitgerekend in plaats van geschreven. Het nummer probeert geforceerd een hook te vinden. De erg slechte clip probeert memes te creëren en ik durf te wedden dat er op het podium een variant op epic sax guy zal staan. Verder heeft het dezelfde gladde oubollige studentikoze energie die de Letse inzending van vorig jaar deed floppen. Dit gaat op plaats 13 einidgen in deze halve finale en Malta zien we dus niet terug in de finale.
1. Spanje
2. Frankrijk
3. Verenigd Koninkrijk
4. Noorwegen
5. Italië
6. Duitsland
7. Oekraine
8. Malta
0
geplaatst: 24 maart 2023, 12:30 uur
Poek schreef:
O, en Kroatië op 334! Ondanks alle haters.
0
geplaatst: 24 maart 2023, 15:45 uur
Onweerwolf schreef:
In ieder geval een stuk verfrissender dan het tenenkrommende en volstrekt misplaatste chauvinisme wat al die mislukte BN'ers elk jaar weer tevoorschijn weten te toveren.
Maar vergeet niet dat meneer in de selectiecommissie zit die dit nummer heeft uitgekozen. Misschien dat Maas het als enige niks vond? Kan natuurlijk. Maar denk dan toch dat ie beter z'n mond kan houden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 24 maart 2023, 15:48 uur
aERodynamIC schreef:
Maar vergeet niet dat meneer in de selectiecommissie zit die dit nummer heeft uitgekozen. Misschien dat Maas het als enige niks vond? Kan natuurlijk. Maar denk dan toch dat ie beter z'n mond kan houden.
(quote)
Hoezo kan hij beter z'n mond houden? Wat verwacht je dat er nu gaat gebeuren? Dat hij uit de commissie wordt geschopt of niet meer mag presenteren?
0
geplaatst: 24 maart 2023, 15:51 uur
9. Servië
Servië levert soms best behoorlijke kwaliteit, vooral als ze in de traditionele hoek gaan zitten.
In die hoek zijn ze dit jaar zeker niet te vinden. Net als vorig jaar zoekt het land het avontuur op. Het is ze goed bevallen, dus waarom niet.
Luke Black brengt een wat chaotisch nummer waar ik zelf niet zo goed raad mee weet. Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben en aan de andere kant doet het me weinig.
Misschien moet ik dit echt nog heel veel vaker gaan draaien kom ik daar een beetje uit. Dat was vorig jaar trouwens net zo.
Gok: 11-15
Top 37:
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Italië
4. Frankrijk
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Servië
8. Oekraïne
9. Malta
Servië levert soms best behoorlijke kwaliteit, vooral als ze in de traditionele hoek gaan zitten.
In die hoek zijn ze dit jaar zeker niet te vinden. Net als vorig jaar zoekt het land het avontuur op. Het is ze goed bevallen, dus waarom niet.
Luke Black brengt een wat chaotisch nummer waar ik zelf niet zo goed raad mee weet. Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben en aan de andere kant doet het me weinig.
Misschien moet ik dit echt nog heel veel vaker gaan draaien kom ik daar een beetje uit. Dat was vorig jaar trouwens net zo.
Gok: 11-15
Top 37:
1. Spanje
2. Noorwegen
3. Italië
4. Frankrijk
5. Duitsland
6. Verenigd Koninkrijk
7. Servië
8. Oekraïne
9. Malta
0
geplaatst: 24 maart 2023, 15:53 uur
Onweerwolf schreef:
Hoezo kan hij beter z'n mond houden? Wat verwacht je dat er nu gaat gebeuren? Dat hij uit de commissie wordt geschopt of niet meer mag presenteren?
(quote)
Wat denk je zelf? Hij zit in de commissie die dit gekozen heeft. Hij bepaalt. Sta dan achter je keuze. En als ie het niks vond dan had ie harder met zijn vuist op tafel moeten slaan en niet lafjes jezelf gaan indekken nu het nummer vooraf niet aanslaat (we moeten het natuurlijk nog gaan zien de week zelf). Dus ja: houd je mond dan over kansen die nu niet zo groot zouden zijn. Hij blies in het begin vrij hoog van de toren dat het zo geweldig was. Dat.
Zeker in een tijd waar je steeds meer mensen hoort roepen dat er weer een Nationaal Songfestival moet komen (liever niet zou ik zeggen). Gewoon achter je keuze staan meneer Maas. Misschien doen ze een Common Linnets

0
Onweerwolf
geplaatst: 24 maart 2023, 16:05 uur
Ik heb geen idee, daarom vraag ik het aan jou.
Hij zit in de commissie die dit gekozen heeft. Hij bepaalt. Sta dan achter je keuze. En als ie het niks vond dan had ie harder met zijn vuist op tafel moeten slaan en niet lafjes jezelf gaan indekken nu het nummer vooraf niet aanslaat (we moeten het natuurlijk nog gaan zien de week zelf). Dus ja: houd je mond dan over kansen die nu niet zo groot zouden zijn. Hij blies in het begin vrij hoog van de toren dat het zo geweldig was. Dat.
Dit is zijn persoonlijke mening. De commissie bestaat uit 4 personen waaronder Jantje Smit en een of andere Troskompascowboy. Sander Lantinga is de enige verder die nog iets begrijpt van muziek dus dat zegt wel wat over de kwaliteit van die club.
Zeker in een tijd waar je steeds meer mensen hoort roepen dat er weer een Nationaal Songfestival moet komen (liever niet zou ik zeggen). Gewoon achter je keuze staan meneer Maas. Misschien doen ze een Common Linnets
Ik ben het hier niet mee eens. Als Maas het nummer niks vindt dan moet 'ie dat gewoon zeggen. Hij zal wel gewoon weggestemd zijn door de rest van de commissie. Daar kan hij ook niks aan doen.
Ik ben echt 100% voor gewoon je mening geven dus dat Maas dat doet vind ik zeer te prijzen. En hij heeft inhoudelijk nog gelijk ook.
Hopelijk blijkt dat Maas tegen dit nummer heeft gestemd en dat de andere 3 leden er voor hebben gestemd en gaat het gewoon keihard floppen zodat Maas zijn gelijk bewijst en die commissie vernieuwd wordt met mensen die wel iets snappen van muziek. Het is en blijft namelijk bizar dat iemand die echt alleen verstand heeft van het maken van schlagermuziek voor ons bepaald wie er naar het ESC gaat.
0
geplaatst: 24 maart 2023, 16:33 uur
Onweerwolf schreef:
Dit is zijn persoonlijke mening. De commissie bestaat uit 4 personen waaronder Jantje Smit en een of andere Troskompascowboy. Sander Lantinga is de enige verder die nog iets begrijpt van muziek dus dat zegt wel wat over de kwaliteit van die club.
Behalve de titel is nog weinig bekend over het nummer. Songfestivalcommentator Cornald Maas, lid van de Nederlandse selectiecommissie, omschreef het lied eerder tegenover het ANP als 'betekenisvol, heel onderscheidend, kansrijk en vrij uniek'. "Toen ik het liedje voor het eerst hoorde, dacht ik meteen: wow."
Dan is ie blijkbaar van mening veranderd en dat nadat de kansen niet zo groot zijn geworden

Je mening geven? Prima hoor. Maar zeg dan gelijk: ik was er niet voor. Maar dit is dus indekken zoals ik zei en dat vind ik niks te maken hebben met je mening geven. Daarbij acht ik zijn invloed best groot en kan me niet voorstellen als ie het echt niks vond dat ie zich heeft laten overrulen. Dit heet je keutel intrekken. En ja, dan vind ik dat je bij je mening moet blijven en niet aanpassen als je ziet dat het misschien anders gaat uitpakken. Wat was het? 'Kansrijk en uniek'. Zijn woorden.
Over de commissie zelf? Ik vind dat er best serieuze onbekende muziekliefhebbers aan toegevoegd mogen worden. Songfestivalfans genoeg die er serieus mee bezig zijn en heel goed aanvoelen wat zou kunnen werken of niet. Maar dat is een andere discussie. Nu ging het over de uitspraak van Cornald Maas die ik opmerkelijk vind.
En Sander Lantinga was in een tv programma trouwens lyrisch over dit nummer (dus dat zegt misschien ook wat over zijn kwaliteit als commissielid).
Maar ook dat is een andere discussie: je weet niet wat ze aangeboden hebben gekregen natuurlijk. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk: er zat niet veel soeps bij dit jaar.
Zelf heb ik geen idee wat de kansen zijn. Ook het nummer an sich vind ik de ene keer best fraai en de andere keer niet zo veel. maar dat komt later wel aan bod tijdens de besprekingen

0
geplaatst: 24 maart 2023, 16:50 uur
Servië was vorig jaar mijn absolute favoriet. Dit jaar zitten ze een beetje in dezelfde richting. Spannend, afwijkend en elektronisch maar ook veel theaterinvloed. Het zou me niet verbazen als Luke Black en Kostrakta elkaar kennen of uit dezelfde scene komen. Ook deze vind ik leuk, al is het minder magisch dan de inzending van vorig jaar. Moeilijk in te schatten waar dit uit gaat komen. Finale lukt wel, ondanks de vrij ongunstige plek. En dan denk ik pakweg 14e.
1. Spanje
2. Servië
3. Frankrijk
4. Verenigd Koninkrijk
5. Noorwegen
6. Italië
7. Duitsland
8. Oekraine
9. Malta
1. Spanje
2. Servië
3. Frankrijk
4. Verenigd Koninkrijk
5. Noorwegen
6. Italië
7. Duitsland
8. Oekraine
9. Malta
0
Onweerwolf
geplaatst: 24 maart 2023, 18:19 uur
aERodynamIC schreef:
Behalve de titel is nog weinig bekend over het nummer. Songfestivalcommentator Cornald Maas, lid van de Nederlandse selectiecommissie, omschreef het lied eerder tegenover het ANP als 'betekenisvol, heel onderscheidend, kansrijk en vrij uniek'. "Toen ik het liedje voor het eerst hoorde, dacht ik meteen: wow."
Dan is ie blijkbaar van mening veranderd en dat nadat de kansen niet zo groot zijn geworden
Je mening geven? Prima hoor. Maar zeg dan gelijk: ik was er niet voor. Maar dit is dus indekken zoals ik zei en dat vind ik niks te maken hebben met je mening geven. Daarbij acht ik zijn invloed best groot en kan me niet voorstellen als ie het echt niks vond dat ie zich heeft laten overrulen. Dit heet je keutel intrekken. En ja, dan vind ik dat je bij je mening moet blijven en niet aanpassen als je ziet dat het misschien anders gaat uitpakken. Wat was het? 'Kansrijk en uniek'. Zijn woorden.
Over de commissie zelf? Ik vind dat er best serieuze onbekende muziekliefhebbers aan toegevoegd mogen worden. Songfestivalfans genoeg die er serieus mee bezig zijn en heel goed aanvoelen wat zou kunnen werken of niet. Maar dat is een andere discussie. Nu ging het over de uitspraak van Cornald Maas die ik opmerkelijk vind.
En Sander Lantinga was in een tv programma trouwens lyrisch over dit nummer (dus dat zegt misschien ook wat over zijn kwaliteit als commissielid).
Maar ook dat is een andere discussie: je weet niet wat ze aangeboden hebben gekregen natuurlijk. Zeg dat dan ook gewoon eerlijk: er zat niet veel soeps bij dit jaar.
Zelf heb ik geen idee wat de kansen zijn. Ook het nummer an sich vind ik de ene keer best fraai en de andere keer niet zo veel. maar dat komt later wel aan bod tijdens de besprekingen
(quote)

Ik ben het met je eens dat het vreemd is als 'ie eerst positief is en later niet meer. Ik gok dat 'ie eerst heeft geprobeerd om het een beetje mee te hypen en dat nu zijn werkelijke mening naar buiten is gekomen.
Maar goed, het is niet consistent inderdaad
Het zou fijn zijn als we exact zouden weten welk commissie lid ooit voor en tegen welk nummer heeft gestemd. Dat kunnen we dat naast de uitslagen leggen en objectief vaststellen wie weg moeten. Maar goed, over dit soort zaken wordt altijd heel geheimzinnig gedaan in Nederland. Iets waar ik persoonlijk een hekel aan heb vandaar dat ik het verfrissend vond dat Maas dit nu gewoon zegt.
0
geplaatst: 24 maart 2023, 18:22 uur
Hij is toch niet negatief over het nummer? Alleen over de kansen om de finale te halen. En misschien waren de andere opties nog minder kansrijk geweest?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.