MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
En Oekraïne als enige land echt altijd door. Dat was wel leuk geweest als dit vanavond eens niet zo was. Maar nee dus.

Heel jammer voor België, en wmb ook onterecht.. Zijn best wat nummers door die ik erg matig vond

aERodynamIC schreef:
En Oekraïne als enige land echt altijd door. Dat was wel leuk geweest als dit vanavond eens niet zo was. Maar nee dus.
Dat is een mening.

Onweerwolf
8/10

België niet door is haast niet te geloven. Portugal wel door is ook verrassend, maar zeer terecht (hopelijk donderdag dan Georgië ook).

San Marino was inderdaad kantje boord en Cyprus ook. Ik denk toch dat San Marino de gunfactor heeft gehad en dat de vreselijk stompzinnige act van Cyprus hem de das heeft omgedaan.

jasper1991 schreef:
(quote)
Dat is een mening.

Dat het voor de verandering eens leuk zou zijn als die nu eens een keer overslaan?

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:

Dit was wel hun beste inzending sinds Shum dus nee.

De Olsen Brothers?? Die leven nog? Ik dacht dat ze in 2000 al oud waren

starbright boy schreef:
Erg lastig De twijfels kunnen compleet anders vallen. 6 landen zijn veilig, 3 kunnen het vergeten. Rest is twijfel.

Zeker door:
Estland
Oekraine
Zweden
Belgie
Albanie
Nederland

Ik denk door:
Ijsland
Polen
San Marino
Cyprus

Ik denk niet door:
Slovenie
Noorwegen

Zeker niet door:
Azerbeidzjan
Portugal
Kroatie

8 uit 10. Dat valt nog mee gezien de verrassingen. Ik had Belgie en Portugal echt niet verwacht. Cyprus is verneukt door het camerawerk en Noorwegen heeft toch jeugdstemmen gehaald

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat het voor de verandering eens leuk zou zijn als die nu eens een keer overslaan?
Oké, maar dan niet met deze smaakvolle pop.

Ik denk dat het mijn favoriete songfestivalland is. Zowel voor als na de invasie bijna alleen maar bangers, in allerlei stijlen.

8/10. Portugal ipv België had ik nooit verwacht. Ik had San Marino ook niet, maar Cyprus.

Rustig deuntje doet het in Europa beter dan dancebeats momenteel.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Zolang ze goede dingen blijven insturen niet hoor. Dit was ook wel eentje die ik makkelijk vaker kan horen iig.

Onweerwolf
Heel gaaf dat Portugal door is. Ik dacht dat ik de enige was die fan was.

starbright boy schreef:
Noorwegen heeft toch jeugdstemmen gehaald

Klopt, Noorwegen was samen met IJsland en Estland veel op tiktok.

Onweerwolf schreef:
misschien moet ik nog eens luisteren, maar het ging enigszins langs me heen vanavond.

Onweerwolf schreef:

Met Albanië mijn favoriet dit jaar.

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)
misschien moet ik nog eens luisteren, maar het ging enigszins langs me heen vanavond.

Eigenlijk is alleen de zanger wat subtop. Het nummer is gewoon echt goed.

Onweerwolf
Wat is eigenlijk de resolutie van die YT livestream? Ik overweeg om die donderdag dan maar aan te zetten want van reclame word ik ernstig ongezellig.

herman schreef:
(quote)

Zolang ze goede dingen blijven insturen niet hoor. Dit was ook wel eentje die ik makkelijk vaker kan horen iig.

Het laatste eens, het eerste? Er zat toch echt minder werk tussen, maar het gaat altijd door, dat is zelfs Zweden net niet gelukt

België niet door is een van de grootste verrassingen in de halve finales sinds ik kijk (al meer dan 15 jaar).

Ik word oud, Jamai wordt grijs.

Onweerwolf
FinisTerra schreef:
België niet door is een van de grootste verrassingen in de halve finales sinds ik kijk (al meer dan 15 jaar).

14 jaar geleden was Rockefeller Street van Getter Jaani een heel verrassende non-qualifier.

Rockefeller street was toch wel een qualifier maar flopte in de finale helemaal?

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Rockefeller street was toch wel een qualifier maar flopte in de finale helemaal?

Je hebt gelijk, verkeerd in mijn herinnering geslopen blijkbaar.

Ik gok België op de elfde plaats.

Later vanavond weten wanneer Claude moet optreden: eerste of tweede helft. Dat zie ik morgen dan wel. Het was weer leuk.

Donderdag komt mijn favoriet in actie (Finland).

Wel benieuwd wat de verrassingen zaterdag gaan zijn: Portugal is bijvoorbeeld meer een jury nummer en ze zijn toch door (terwijl het nu alleen televoting was). Zou leuk zijn als we dus meer grote verrassingen gaan krijgen in een jaar waar Zweden de gedoodverfde winnaar is.

Onweerwolf
Ja, die komt wel ja.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Het laatste eens, het eerste? Er zat toch echt minder werk tussen, maar het gaat altijd door, dat is zelfs Zweden net niet gelukt

Tvorchi in 2023 was inderdaad wel mager en een van de mindere toen, maar voor de rest vind ik al hun inzendingen van de laatste jaren wel de moeite waard. En een paar echt heel goed.

Moeilijk in te schatten hoe dit kan.

Heb het nummer van België zo vaak al gehoord dus geen eerlijke vergelijking met de andere nummers maar vond het zonder twijfel bij de beste horen.

Blijkbaar niet aanstekelijk genoeg bij 1 luisterbeurt, tegen alle verwachtingen in.

“Ook de bookmakers hadden er alle vertrouwen in: zij schatten zijn kans op een finaleplaats op maar liefst 88 procent. Toch mocht het niet baten.”

Echt nog nooit gebeurd denk ik.

herman schreef:
En een paar echt heel goed.

Eens! Ik kan er nog wel een paar noemen, maar dan moeten we iets verder terug de tijd in.

Ik had gehoopt zo bij de laatste die door moest gaan dat het België zou worden, dan maar eens reservebank voor Oekraïne dat echt altijd doorgaat (zelfs Zweden is dat 1 keer niet gelukt).

Dat ik het minder leuk zou vinden dat Oekraïne niet door was als je ziet wat wel doorging dan is dat een ander verhaal. Het is dus meer dat voor mij.

De bookmakers hadden België trouwens op vijf staan deze week.

FinisTerra schreef:
Blijkbaar niet aanstekelijk genoeg bij 1 luisterbeurt, tegen alle verwachtingen in.

Heel eerlijk? Ik heb het optreden gezien van gisterenavond en daar zong hij beter. Dat viel vanavond tegen. Ik zei thuis ook nog: ik vind dit gaaf, maar heel veel mensen hebben niks met dit soort muziek. En de jeugd stemt denk ik op Noorwegen (schijnt een hit te zijn op TikTok). Of de jeugd voor Red Sebastian gaat?! Geen idee.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.