MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
Onweerwolf
Nee, leuk geprobeerd maar ze kan gewoon niet zingen.

Duitsland: lekker hip. Naast Claude en Lucio (Italië) ken ik een heel album van dit duo. Prima plaatje hoor.

Vocaal zwak maar het viel nog mee en dat zegt wat over eerdere optredens.

Behoorlijk irritant

Duitsland heeft toch wel wat goede elementen. Ze heeft een beetje Charli XCX-vibes (qua uiterlijk, maar ook de muziek op momenten), blijft goed in je hoofd zitten, speels. Benieuwd naar de studioversie.

Ik vind het een fijne track. Beste Duitse inzending sinds jaren. Album is ook fijn.

Ik vind het nummer wel leuk, maat ik zie dit niet het linkerrijtje halen en ik vrees ook niet de top 20. Zang is beter dan ik eerder hoorde maar niet goed genoeg.

Onweerwolf
Het nummer an sich is best leuk maar de performance was echt kut.

Onweerwolf schreef:
Wat betekent Baller eigenlijk? Ik vraag me dit al maanden af maar ik heb geen Google.

Iemand die veel geld en een extravagante levensstijl heeft.

Onweerwolf
Servië is wel een grote vraag qua kwalificatie. die zit vast rond de 10e plek.

Servië: oh de tijd van de Balkan ballads. Wel een mindere variant.

Kitsch maar ik vind die Balkan ballads altijd wel smaken. Deze is wat oudbakken maar toch….

Servie is een balkanballad maar vooral een die me laat verlangen naar Lane Moje of Molitva. Deze vind ik niet zo sterk en behoorlijk kitsch, maar hier is wel meer publiek voor dan de bookmakers denken.

Viooral als het bombastisch wordt haak ik ernstig af.

Onweerwolf
Niet de beste archetypische balkanballad ooit maar wel de enige dit jaar en hij kan wel zingen. Piano is ook wel mooi.

De beste man kan zingen, maar het zal erom hangen, want het liedje is niet heel sterk.

Onweerwolf schreef:
Wat betekent Baller eigenlijk? Ik vraag me dit al maanden af maar ik heb geen Google.
'Ballern' betekent schieten of gooien. Ze gooit alles van haar af na liefdesverdriet.

Finland, kom maar op!

Servië stuurt wel een goede zanger. Of het nummer ook sterk genoeg is zal blijken. Concurrentie zat

Dan nu de laatste dubbelzinnige plaat en meteen de beste van de drie.

Onweerwolf
Gaat wel door denk ik, zou zelfs nog wel kunnen verrassen in de finale.

De derde uit de schunnige trilogiie. Erg veel fun. Gaat nog jaren opduiken in compilaties over het ESF.

Finland: ja daar kom ik wel op hoor! Eric houdt wel van Erika

Erika is wel een avondje ruzie waard

Finland is een absolute fan favourite. Goede concurrentie voor Zweden wat eigenlijk ook Finnen zijn.

Helsinki 2026

Onweerwolf
Banaal is gewoon niet zo mijn ding. Verder wel een okay nummer.

Zou dit zaterdag niet gewoon de publieksstem gaan winnen?

Godver, dit is goed. Wat mij betreft de beste van de avond.

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Zou dit zaterdag niet gewoon de publieksstem gaan winnen?

Zelfs Trijntje O. is fan dus ja.

Ik vrees voor Litouwen en Letland.

Te speciaal voor ESC denk ik.

Heerlijk, Ich Komme. Lekker pre-refrein. Prima avond al met al en we eindigen met een hoogtepunt

Gast
geplaatst: vandaag om 07:51 uur

geplaatst: vandaag om 07:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.