Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
1
geplaatst: 1 februari 2025, 11:43 uur
starbright boy schreef:
Dat was vorig jaar zeker niet allen hier zo en Israël heeft zelfs campagne gevoerd om radicaal rechtse influencers hun steun voor Israël te laten uitspreken. Het is niet spontaan ontstaan, maar was echt een strategie. Ze hadden ook een reclamecampagne op YouTube.
Dat was vorig jaar zeker niet allen hier zo en Israël heeft zelfs campagne gevoerd om radicaal rechtse influencers hun steun voor Israël te laten uitspreken. Het is niet spontaan ontstaan, maar was echt een strategie. Ze hadden ook een reclamecampagne op YouTube.
Dat is echt bizar, en dan doen ze er nu een schepje bovenop door een overlever van 7 oktober te sturen. Je kunt de reacties al voorspellen: iedereen die niet op Israël stemt is natuurlijk een antisemiet die terroristen steunt. Dat was vorig jaar al zo'n beetje de tendens uit de Israëlische hoek en dat zal met deze inzending alleen nog maar sterker worden.
Voor de duidelijkheid: ik keur die vreselijke aanslag af, net als de onevenredige reactie van de Israëlische regering. Maar om een getraumatiseerde, jonge vrouw te sturen naar een evenement dat al ontzettend onder spanning staat, duidelijk gemotiveerd door zeer rechtse propaganda? Ik vind het ronduit ordinair.
1
geplaatst: 1 februari 2025, 11:52 uur
Slowgaze schreef:
Maar om een getraumatiseerde, jonge vrouw te sturen naar een evenement ...
Maar om een getraumatiseerde, jonge vrouw te sturen naar een evenement ...
Of ze getraumatiseerd is, dat weten we niet en daar moeten we geen aannames over doen. Andermans trauma's worden door buitenstaanders / andersdenkenden nogal eens aangevat om iemands intrinsieke motivatie te diskwalificeren en dat is glad ijs. Voor de rest volgt ik je wel.
0
geplaatst: 1 februari 2025, 12:30 uur
Leuke inzending van Frankrijk. Krijgen sowieso twaalf punten van Gretzenland!
0
geplaatst: 1 februari 2025, 22:58 uur
België:
Spanje kiest ook vanavond. Dat zal wel een latertje worden. De zuiderburen zorgen momenteel wel voor een nummer dat wel eens hoog zou kunnen gaan eindigen in Basel. Heel hoog zelfs...... durven we al een beetje te dromen van België 2026?!
Spanje kiest ook vanavond. Dat zal wel een latertje worden. De zuiderburen zorgen momenteel wel voor een nummer dat wel eens hoog zou kunnen gaan eindigen in Basel. Heel hoog zelfs...... durven we al een beetje te dromen van België 2026?!
0
geplaatst: 2 februari 2025, 00:31 uur
Fjieuw, dan toch Red Sebastian. Good one! Hier geloof ik in, vooral omdat hij live fantastisch is. Dit durf ik in de TOP 10 voorspellen of toch minstens linkerkolom, als er niets heel gelijkaardig opduikt.
Zelf zag ik Stefanie Callebaut, zangeres van SX (Black Video enz) met Gloria ook wel erg zitten, dan waren we weer eens de vreemde eend in de bijt met een zeer (te?) eigenzinnige song. Ze zingt gewéldig goed op een unieke manier en is fascinerend op een podium.
Jelle Van Dael, de zangeres van Lasgo, had ook wel een goed nummer, maar het leek ergens alsof er enkele Loreen-songs aan AI getraind werden en die er vervolgens een eigen mengsel uit brouwde. Voelde niet origineel. En live nogal wisselend.
De overige kandidaten, ondanks mijn sympathie voor kleinzoon/zoon Neefs bijvoorbeeld, vond ik simpelweg niet goed genoeg om naar de wedstrijd te sturen.
Go Belgium!
Zelf zag ik Stefanie Callebaut, zangeres van SX (Black Video enz) met Gloria ook wel erg zitten, dan waren we weer eens de vreemde eend in de bijt met een zeer (te?) eigenzinnige song. Ze zingt gewéldig goed op een unieke manier en is fascinerend op een podium.
Jelle Van Dael, de zangeres van Lasgo, had ook wel een goed nummer, maar het leek ergens alsof er enkele Loreen-songs aan AI getraind werden en die er vervolgens een eigen mengsel uit brouwde. Voelde niet origineel. En live nogal wisselend.
De overige kandidaten, ondanks mijn sympathie voor kleinzoon/zoon Neefs bijvoorbeeld, vond ik simpelweg niet goed genoeg om naar de wedstrijd te sturen.
Go Belgium!
0
geplaatst: 2 februari 2025, 09:44 uur
Spanje:
Spanje was leuk ergens zo rond 2001 of zo (net als Luxemburg).
1. België
2. Griekenland
3. Albanië
4. Spanje
5. Luxemburg
6. Montenegro
7. Slovenië
Spanje was leuk ergens zo rond 2001 of zo (net als Luxemburg).
1. België
2. Griekenland
3. Albanië
4. Spanje
5. Luxemburg
6. Montenegro
7. Slovenië
1
geplaatst: 3 februari 2025, 15:35 uur
esteban schreef:
Fjieuw, dan toch Red Sebastian. Good one! Hier geloof ik in, vooral omdat hij live fantastisch is. Dit durf ik in de TOP 10 voorspellen of toch minstens linkerkolom, als er niets heel gelijkaardig opduikt.
Go Belgium!
Ik ben het geloof ik 100% eens met je analyse. Dat nummer van Leez vond ik ook erg sterk trouwens.Fjieuw, dan toch Red Sebastian. Good one! Hier geloof ik in, vooral omdat hij live fantastisch is. Dit durf ik in de TOP 10 voorspellen of toch minstens linkerkolom, als er niets heel gelijkaardig opduikt.
Go Belgium!
0
geplaatst: 3 februari 2025, 16:34 uur
Het braderie-gehalte was me bij die Vlaamse voorronde wat te hoog. Alof ze daar sinds Milk Inc. e.d. nauwelijk verder gekomen zijn - of is die 'feel' (ook visueel) weer terug?
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 februari 2025, 00:42 uur
Gaaf dat we 49 jaar na Red Hurley dan eindelijk Red Sebastian hebben.
Ireland 1976:
Mijn #754 aller tijden, een redelijk hoge middenmoter en mijn #7 van 1976. Hij werd 10e van de 18. De nogal geconstipeerde blik zal niet hebben meegeholpen.
Overigens een leuke editie die van 1976, die in 2023 nog eens op de Nederlandse televisie werd heruitgezonden.
Ireland 1976:
Mijn #754 aller tijden, een redelijk hoge middenmoter en mijn #7 van 1976. Hij werd 10e van de 18. De nogal geconstipeerde blik zal niet hebben meegeholpen.
Overigens een leuke editie die van 1976, die in 2023 nog eens op de Nederlandse televisie werd heruitgezonden.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 februari 2025, 23:36 uur
Vanochtend de Belg voor het eerst gehoord en inderdaad; weinig overeenkomsten.
Overigens vond ik de Spaanse inzending catchy als een eendenkont.
0
geplaatst: 8 februari 2025, 14:24 uur
Ierland:
1. België
2. Griekenland
3. Albanië
4. Spanje
5. Luxemburg
6. Montenegro
7. Ierland
8. Slovenië
1. België
2. Griekenland
3. Albanië
4. Spanje
5. Luxemburg
6. Montenegro
7. Ierland
8. Slovenië
0
geplaatst: 9 februari 2025, 01:01 uur
En nu stuurt Finland Erika Vikman wel:
Oekraïne:
Letland:
Malta:....ehm? serving cunt???
1. België
2. Finland
3. Griekenland
4. Letland
5. Albanië
6. Spanje
7. Oekraïne
8. Malta
9. Luxemburg
10. Montenegro
11. Ierland
12. Slovenië
Oekraïne:
Letland:
Malta:....ehm? serving cunt???
1. België
2. Finland
3. Griekenland
4. Letland
5. Albanië
6. Spanje
7. Oekraïne
8. Malta
9. Luxemburg
10. Montenegro
11. Ierland
12. Slovenië
0
geplaatst: 10 februari 2025, 16:51 uur
Zeer, zeer boos op en teleurgesteld in Malta.... Heaven Sent was de veeeeeel betere keuze...
0
geplaatst: 13 februari 2025, 17:54 uur
Onweerwolf schreef:
Zit de winnaar er al tussen, Eric?
Zit de winnaar er al tussen, Eric?
Weet jij het?
Denk dat de hoge verwachtingen over België wel weer niet zullen uitkomen (is al zo vaak voorgekomen) en dat zou ik dan wel jammer vinden, Finland zou het leuk kunnen doen, maar verder heb ik nog niet veel gehoord waarvan ik denk 'die maakt kans'.
1
Onweerwolf
geplaatst: 13 februari 2025, 19:46 uur
aERodynamIC schreef:
Weet jij het?
Denk dat de hoge verwachtingen over België wel weer niet zullen uitkomen (is al zo vaak voorgekomen) en dat zou ik dan wel jammer vinden, Finland zou het leuk kunnen doen, maar verder heb ik nog niet veel gehoord waarvan ik denk 'die maakt kans'.
(quote)
Weet jij het?
Ik heb de recent uitgekomen inzendingen nog maar een of twee keer gehoord. Alleen de eerste drie wat vaker. Ik heb nog geen winnaar gehoord maar de laatste keer dat ik dat meteen had was bij Arcade (en het jaar ervoor bij De Kip). Ik ben er tegenwoordig niet sterk in.
0
geplaatst: 14 februari 2025, 23:38 uur
Polen stuurt een zangeres die in 1995 achttiende werd.
1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
6. Albanië
7. Polen
9. Malta
10. Luxemburg
11. Montenegro
12. Ierland
13. Slovenië
1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
6. Albanië
7. Polen
9. Malta
10. Luxemburg
11. Montenegro
12. Ierland
13. Slovenië
0
geplaatst: 16 februari 2025, 01:24 uur
Estland:
Noorwegen:
Litouwen:
1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
7. Albanië
8. Polen
9. Malta
10. Litouwen
11. Luxemburg
12. Noorwegen
13. Montenegro
14. Ierland
15. Slovenië
16. Estland
Noorwegen:
Litouwen:
1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
7. Albanië
8. Polen
9. Malta
10. Litouwen
11. Luxemburg
12. Noorwegen
13. Montenegro
14. Ierland
15. Slovenië
16. Estland
0
geplaatst: 16 februari 2025, 08:53 uur
Als Olly wil gaat hij voor Italië. Hij won het San Remo festival. Toch wel één van de mindere inzendingen uit dat land (en ik ben bijna altijd groot fan).
Tot nu toe zit er nog niet heel veel bij waar ik wild van word.
1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
7. Albanië
8. Italië
9. Polen
10. Malta
11. Litouwen
12. Luxemburg
13. Noorwegen
14. Montenegro
15. Ierland
16. Slovenië
17. Estland
Tot nu toe zit er nog niet heel veel bij waar ik wild van word.
1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
7. Albanië
8. Italië
9. Polen
10. Malta
11. Litouwen
12. Luxemburg
13. Noorwegen
14. Montenegro
15. Ierland
16. Slovenië
17. Estland
0
geplaatst: 16 februari 2025, 10:18 uur
Toevallig ken ik de naam Tommy Cash sinds een week, onwetend dat hij aan het ESF zou meedoen. Maar die liveopname klinkt inderdaad niet al te best.
0
geplaatst: 16 februari 2025, 16:58 uur
Arrie schreef:
Oehhhh Tommy Cash, cool! Daar ben ik wel benieuwd naar
Oehhhh Tommy Cash, cool! Daar ben ik wel benieuwd naar
Nou wat let je om op de link te klikken

1
geplaatst: 16 februari 2025, 17:27 uur
Inmiddels de video gecheckt, en mijn enthousiasme is al wat verdwenen helaas...
0
geplaatst: 16 februari 2025, 18:33 uur
De studioversie is beter. Maar de finale in Estland was met televoting, dus gebaseerd op de liveversie. Hij is in Estland behoorlijk populair, waarschijnlijk dat hij daarom gekozen is en dat de mindere live-uitvoering door de vingers werd gezien.
0
geplaatst: 16 februari 2025, 18:59 uur
Het kan zijn dat ik dit na een tijd wel leuk ga vinden, maar voor nu even niet. Ik vind de inzendingen tot nu toe nog best zwak. Vanavond Armenië.
Olly uit Italië krijgt nog een week bedenktijd of hij daadwerkelijk naar Basel gaat of niet.
Olly uit Italië krijgt nog een week bedenktijd of hij daadwerkelijk naar Basel gaat of niet.
0
geplaatst: 16 februari 2025, 19:02 uur
Ha, Tommy Cash. Heeft met veel goede artiesten/producers samengewerkt, maar eigenlijk vond ik het altijd maar een vervelende act.
* denotes required fields.