MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
En daar is Armenië al:

1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Letland
7. Albanië
8. Italië
9. Polen
10. Malta

11. Litouwen
12. Luxemburg
13. Armenië
14. Noorwegen
15. Montenegro
16. Ierland
17. Slovenië
18. Estland

Azerbeidzjan:

1. Finland
2. België
3. Griekenland
4. Oekraïne
5. Spanje
6. Azerbeidzjan
7. Letland
8. Albanië
9. Italië
10. Polen

11. Malta
12. Litouwen
13. Luxemburg
14. Armenië
15. Noorwegen
16. Estland
17. Montenegro
18. Ierland
19. Slovenië

Het nummer van Tommy Cash doet het goed bij de bookmakers (ook al stijgende bij Eric) maar Italië is er boos over: DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Onweerwolf
Gut, Joost Klein, die was ik al weer vergeten.

Poek schreef:
ook al stijgende bij Eric

Het is en blijft een debiel nummer, maar wel heel sneaky: want net als Europapa gaat het in je hoofd zitten en ga je het stiekem steeds leuker vinden.

Käärijä en Joost zijn bevriend met Tommy en er schijnen al wat relletjes te zijn in verband met kritiek op de EBU (ik heb het niet exact gevolgd allemaal).

Olly gaat niet voor Italië, dus gaat de nummer 2 van San Remo:

Ik vind dit nummer mooier dan dat van Olly (alleen was het wat prettiger kijken naar Olly dan deze geschminkte Lucio).

1. Finland
2. België
3. Italië
4. Griekenland
5. Oekraïne
6. Spanje
7. Azerbeidzjan
8. Letland
9. Albanië
10. Polen

11. Malta
12. Litouwen
13. Luxemburg
14. Armenië
15. Noorwegen
16. Estland
17. Montenegro
18. Ierland
19. Slovenië

IJsland:

Dit gaat een enorme guilty pleasure worden....

1. Finland
2. België
3. Italië
4. IJsland
5. Griekenland
6. Oekraïne
7. Spanje
8. Azerbeidzjan
9. Letland
10. Albanië

11. Polen
12. Malta
13. Litouwen
14. Luxemburg
15. Armenië
16. Estland
17. Noorwegen
18. Montenegro
19. Ierland
20. Slovenië

Australië:

1. Finland
2. België
3. Italië
4. Australië
5. IJsland
6. Griekenland
7. Oekraïne
8. Spanje
9. Azerbeidzjan
10. Letland

11. Estland
12. Albanië
13. Polen
14. Malta
15. Litouwen
16. Luxemburg
17. Armenië
18. Noorwegen
19. Montenegro
20. Ierland

21. Slovenië

Claude gaat met C'est La Vie naar het Songfestival. Het is wat eerder gelekt (morgen 16.15 uur pas officieel).

Beetje veilig nummer zoals verwacht. Winnen gaan we hier niet mee. Gewoon wel aardig. Zou een wat minder nummer van Barbara Pravi kunnen zijn.....

Ik heb niks met dat tweetalige en het is wel erg vaak C'est La Vie.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5496515/eurovisiesongfestival-nummer-claude-gelekt-op-sociale-media

Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.

Niet wereldverheffend maar ik vind het voor ESF begrippen helemaal geen verkeerd nummer. Het heeft aardig wat ingrediënten die het goed doen daar. En natuurlijk sowieso douze points van Frankrijk.

Leuk, maar niet memorabel. Plek 20 in de finale ofzo, maar misschien niet eens. Te veel lalala naar mijn smaak, maar 'Mes derniers mots' vind ik dan gaver. Maar misschien gaan we nu eindelijk een mooie podiumact met goed camerawerk verzorgen?

Onweerwolf
Mja, mja, ik vind het niet heel slecht. Het begin / coupletten zijn best lekker maar het heeft een oubollig stampdeuntje. Er had meer ingezeten als deze, an sich, begaafde zanger had samengewerkt met een songwriter die niet met z'n handen boven de dekens slaapt.

Met een beetje geluk wordt het een kleine oorwurm en halen we daar mee net in de finale het linkerrijtje maar de finale missen zou me ook niet verbazen.

jasper1991 schreef:
Leuk, maar niet memorabel. Plek 20 in de finale ofzo, maar misschien niet eens. Te veel lalala naar mijn smaak, maar 'Mes derniers mots' vind ik dan gaver. Maar misschien gaan we nu eindelijk een mooie podiumact met goed camerawerk verzorgen?

Ik krijg nu veel berichtjes van mensen die mijn mening willen weten haha. En telkens zeg ik: dit gaat misschien net de finale halen als het goed gebracht gaat worden (van de staging heeft Nederland het nooit moeten hebben, dus zal het de energie van Claude moeten worden). En als het de finale haalt wordt het 20e of zo.

Voor mij is dit veilige categorie nummer zoveel waar NL goed in is. Mia en Dion vind ik in dit zelfde vijvertje, alleen hadden die de pech met dat valse zingen. Maar als nummer hetzelfde: niet slecht, maar ook niet geweldig en zo sturen we ze elk jaar wel weer. Tot vorig jaar met Joost. Daar klopte alles: perfecte videoclip, een nummer dat je helemaal te gek vond of vreselijk. Het deed iets met mensen, positief of negatief. Dit is wederom 'sympathieke knul, aardig liedje' en daar kom je niet zo ver mee.

Zet dit eens af tegen bijvoorbeeld een Finland dit jaar. Daar zie je nu al twee kampen: lyrisch of 'hoe ordinair'. En zo nog wel wat landen (Estland: gaat verder komen dan we denken, zelfs ik krijg dat niet meer uit mijn kop en ga het steeds leuker vinden). Enige geluk is dat het dit jaar allemaal nog niet zo heel erg spectaculair is, maar Claude gaat er eentje worden waarvan iedereen zegt 'best aardig' en vervolgens niet de telefoon ervoor zal oppakken. En ik vind het te veel lichtgewicht om dan wel torenhoog bij de jury's te scoren.

Kortom: leuk een aardig, maar meer niet. Net als zijn debuut album dat vol staat met dit soort deuntjes. Ik had er 3* voor over. Past dit nummer prima tussen.

aERodynamIC schreef:
(quote)

[...]

Kortom: leuk een aardig, maar meer niet. Net als zijn debuut album dat vol staat met dit soort deuntjes. Ik had er 3* voor over. Past dit nummer prima tussen.
Ja, ik kan me eigenlijk wel in alles vinden wat je zegt, behalve betreffende het debuutalbum, want dat heb ik niet gehoord. De inzending is in ieder geval veilig en braaf. Maar is die benadering niet eigenlijk best succesvol geweest door de jaren heen? Hoewel je zou kunnen stellen dat Calm After the Storm nog wel iets speciaals heeft en het in kwaliteit ook niet bij De Diepte o.i.d. haalt.

Zou er ook geen sympathiebonus inzitten voor Nederland, n.a.v. het hele debacle verleden jaar? Nu ook weer niet genoeg om de winst te pakken, maar toch, een positie die net iets mooier is dan het nummer eigenlijk verdient, acht ik niet onmogelijk.

Onweerwolf
ArthurDZ schreef:
Zou er ook geen sympathiebonus inzitten voor Nederland, n.a.v. het hele debacle verleden jaar?

Laten we hopen van niet.

ArthurDZ schreef:
Zou er ook geen sympathiebonus inzitten voor Nederland, n.a.v. het hele debacle verleden jaar? Nu ook weer niet genoeg om de winst te pakken, maar toch, een positie die net iets mooier is dan het nummer eigenlijk verdient, acht ik niet onmogelijk.

De EBU was niet zo blij met Nederland. Het zou me juist niet verbazen als ze ons naaien met een slechte plaatsing of zo

Fuck de EBU was het toch? Vinden ze vast niet zo gezellig. Kan je nog zo vaak Ladadada gaan zingen

Misschien heeft de EBU het nummer wel gelekt vandaag. Zal die fuckers leren

Even wat anders: ik ga Estland steeds leuker vinden. Van de laatste plek stijgt ie gestaag in mijn lijstje en dat je rechtse Italiaanse politici er mee op de kast krijgt vind ik ook wel geinig.

https://postimages.org/
Espresso macchiato per favore!

Onweerwolf
Ik heb Estland nu twee keer gehoord en het is zeker een van de nummers die er uitspringen tot dusverre. Tekst is natuurlijk wat aan de suffe kant maar toch ook weer net prikkelend genoeg om acceptabel te zijn. Voor alsnog neemt dit gevoelsmatig de plek in die Windows95 man vorig jaar had maar dan met nog wat meer potentie op een goede score.

Onweerwolf schreef:
Ik heb Estland nu twee keer gehoord en het is zeker een van de nummers die er uitspringen tot dusverre. Tekst is natuurlijk wat aan de suffe kant maar toch ook weer net prikkelend genoeg om acceptabel te zijn. Voor alsnog neemt dit gevoelsmatig de plek in die Windows95 man vorig jaar had maar dan met nog wat meer potentie op een goede score.

Het zit al de hele dag in mijn hoofd

Hoogstaande teksten en Songfestival gaan zelden samen. Dit jaar al helemaal niet tot nu toe (Kant, Ich Komme, Milkshake Man).

Ik zie dit nummer beter scoren dan het veilige C'est la Vie.

My two cents over onze inzending: Veilig en een beetje saai. Niet onaardig maar ik ben niet zeker van de finale bij Nederland. Daar is een erg goede podiumact voor nodig.

Maar ergens vind ik veilig en saai ook wel weer lekker na de rollercoaster van vorig jaar. Ik hoop alleen dat we niet te veilig zijn.

Prima nummer hoor, zelfs ik ben positief verrast! Top 8 moet sws lukken!

Onweerwolf schreef:

Het is ook een vrolijke meezinger. Mijn jonge kinderen zingen het nu al mee. Net als Europapa. Ik zie het hoger eindigen dan Finland vorig jaar.

“Life is like spaghetti, it's hard until you make it
No stresso, no stresso, it's gonna be espresso”

Onweerwolf
Het punt is nou juist dat ik die eerst zin wel leuk vind terwijl ik voor die tweede mijn neus ophaal. Dus daarmee hinkt het tekstueel wel op twee benen voor mij.

Maar qua nummer verder en de zang an sich vind ik het wel een leuk nummer en het is een duidelijke oorwurm inderdaad.

Djarune schreef:
Mijn jonge kinderen zingen het nu al mee. Net als Europapa.

Denk dat we hetzelfde effect gaan krijgen als met Europapa: jong en oud die dit leuk vinden. Een net als bij Europapa aanvankelijke twijfels om je er vervolgens dan toch maar aan over te geven

Tommy Cash komt uit hetzelfde vat als Käärijä en Joost Klein.

Logisch dat er dan een “collab” komt. Het zet ook alvast de toon met fuck the EBU

Ik kom even rooten voor het nummer uit Estland!

Ben totaal nog niet bezig met het Songfestival, maar dat nummer verschijnt al diverse keren op mijn radar.

En nu dan officieel: de inzending voor Nederland.

1. Finland
2. België
3. Italië
4. Australië
5. IJsland
6. Griekenland
7. Oekraïne
8. Spanje
9. Azerbeidzjan
10. Letland

11. Estland
12. Albanië
13. Nederland
14. Polen
15. Malta
16. Litouwen
17. Luxemburg
18. Armenië
19. Noorwegen
20. Montenegro

21. Ierland
22. Slovenië

De Volkskrant viel de overeenkomst het volgende nummer op, niet alleen de titel maar ook het intro. Al vind ik het wel meevallen.

dix
Tsjonge, wat een tinnef. Ik vrees dat Claude hiermee in Basel alleen aandacht gaat krijgen als ie zich aan een persfotograaf vergrijpt.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.