Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juli 2008, 19:30 uur
GEMM is qua aanbod dé site om te bekijken, ze hebben echt bijna alles. Rolling Stone zei dan ook terecht over de site: "If you can't find it here, fuhgeddaboudit!!".
Prijsverschillen tussen verschillende verkopers zijn af en toe wel gigantisch, dus kijk goed rond voor je aanschaft en let op de staat van de (vaak tweedehands) albums. Zo staat Escalator over the hill ook een aantal keer voor $100 op de site. De boel is verder erg betrouwbaar, ik heb nog nooit problemen gehad bij GEMM (behalve dan dat je ooit bericht krijgt dat het album in kwestie niet meer leverbaar is). Let ook goed op de ratings van de verkopers, probeer altijd aan te schaffen van verkopers met minimaal 4 sterren, dat voorkomt problemen.
Overigens staan er ook exemplaren in nog beter staat op de site, maar de prijs stijgt dan ook. Kijk zelf maar even.
0
geplaatst: 4 juli 2008, 19:56 uur
O ja shit: nee, dat kan volgens mij niet.
Wel VISA, Mastercard, AmEx, Cash, Money order, etc.
Wel VISA, Mastercard, AmEx, Cash, Money order, etc.
0
geplaatst: 4 juli 2008, 20:04 uur
Maar net als met alle andere sites als GEMM (musicstack, ebay, blabla) kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met de desbetreffende verkoper. Wellicht dat er iets te regelen valt.
0
geplaatst: 4 juli 2008, 22:24 uur
Paalhaas schreef:
Rolling Stone zei dan ook terecht over de site: "If you can't find it here, fuhgeddaboudit!!".
Ik zie dat ze dit citaat zelfs op hun homepage hebben opgenomen.Rolling Stone zei dan ook terecht over de site: "If you can't find it here, fuhgeddaboudit!!".
0
lambf
geplaatst: 4 juli 2008, 22:35 uur
Maar sommige dingen worden wel voor een belachelijk hoge prijs aangeboden 

0
geplaatst: 14 juli 2008, 14:17 uur
Wat een sukkels bij de Telegraaf! Ten eerste natuurlijk enorm sneu om dit op deze manier te onderzoeken. Maar ook omdat vanaf 1 december die grens van €22 (o.i.d.) toch al fors omhoog gaat...
Anyway, ik kijk er nu al naar uit, die verhoging van het drempelbedrag, alhoewel ik zelden met de douane te maken heb gehad was die absurd lage drempel toch wel een belemmering om bijvoorbeeld iets bij Amazon te bestellen, hun pakketjes werden er vrijwel altijd tussenuit gehaald, in tegenstelling tot pakketjes van de meeste andere online verkopers.
Anyway, ik kijk er nu al naar uit, die verhoging van het drempelbedrag, alhoewel ik zelden met de douane te maken heb gehad was die absurd lage drempel toch wel een belemmering om bijvoorbeeld iets bij Amazon te bestellen, hun pakketjes werden er vrijwel altijd tussenuit gehaald, in tegenstelling tot pakketjes van de meeste andere online verkopers.
0
geplaatst: 14 juli 2008, 14:20 uur
Gelukkig is er op cdpacific.com de optie swedish mail. Geen invoerrechten... 

0
geplaatst: 14 juli 2008, 14:22 uur
Haha, idd, maar bij cdpacific hebben ze dan weer geen boeken, daar gebruik ik Amazon voornamelijk voor die bijvoorbeeld een mooie collectie fotoboeken hebben.
0
geplaatst: 14 juli 2008, 21:48 uur
Eh, ik heb al een keer of 5 een bestelling van €80-110 gedaan bij cdpacific, maar nog nooit is dat gecontroleerd door de douane, hoor. Cdpacific is blijkbaar goed op de hoogte van de invoerrechtendrempel want op mijn pakketjes zetten ze meestal dat het software is t.w.v. $25.

0
geplaatst: 7 augustus 2008, 02:19 uur
In De Site > Gebruikers > Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!:
bol.com ? ken ik niet. Ik ga meestal nog op zoek in winkeltjes, zoals vroeger.
Is bol goedkoop en praktisch?
Bobiej schreef:
Bwah, huize Bobiej gaat dit jaar niet op vakantie
. Daar tegenover staat dat ik nu 1 vast baantje en 1 vakantiebaan perfect met elkaar kan afwisselen, en daardoor 22 Augustus afreis naar Duitsland om een nieuwe gitaar te halen
.
En wat ik over hou ga ik mooi bol.com mee leegbestellen, kan ik ook weer in het "Wat heb je als laatst gekocht?-topic posten, zou es tijd worden!
Bwah, huize Bobiej gaat dit jaar niet op vakantie
. Daar tegenover staat dat ik nu 1 vast baantje en 1 vakantiebaan perfect met elkaar kan afwisselen, en daardoor 22 Augustus afreis naar Duitsland om een nieuwe gitaar te halen
. En wat ik over hou ga ik mooi bol.com mee leegbestellen, kan ik ook weer in het "Wat heb je als laatst gekocht?-topic posten, zou es tijd worden!

Is bol goedkoop en praktisch?
0
Sietse
geplaatst: 7 augustus 2008, 12:17 uur
AGE-411 schreef:
Is bol goedkoop
(quote)
Is bol goedkoop
Nee
en praktisch?
Ja
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 12:19 uur
Ken je Bol.com niet? Knap.
Er zijn best veel cd's vrij goedkoop, maar verwacht dan geen obscure titels. Maar over het algemeen betekend Bol.com niet per definitie goedkoop.
Er zijn best veel cd's vrij goedkoop, maar verwacht dan geen obscure titels. Maar over het algemeen betekend Bol.com niet per definitie goedkoop.
0
geplaatst: 7 augustus 2008, 13:34 uur
Als je goed rond kijkt, kan je best een paar mooie titels halen voor 8 euro, Ik heb bijvoorbeeld Talk Talk en Mark Hollis daar gekocht, beide voor 8 euro per stuk, net zoals Nick Drake & Velvet Underground.
Mark Hollis moest je toch nog hebben Sietse?
Mark Hollis moest je toch nog hebben Sietse?

0
geplaatst: 25 september 2008, 19:11 uur
Bij Klaus Schulze - Timewind (1975):
Als je een creditcard hebt (en dat is echt geen probleem want de meeste banken bieden die al aan in een totaalpakket waarbij je GEEN rente over de betalingen hoeft te betalen... de Rabocard is fantastisch en gelieerd aan Mastercard) dan is Amazon UK, en dan specifiek de Amazon Marketplace al daar, je beste vriend.
Zoek de juiste titel op, kijk of er een aantal New & Used worden aangeboden en kies dan voor de nieuwe die word uitgeleverd door iemand die aan International Delivery doet. Timewind kost daar op dit moment Nieuw ietsje meer dan € 13 incl. verzending.
Heb tot nu toe 2 keer wat gehad met het feit dat iets niet binnen kwam en uiteindelijk via Amazon.co.uk m'n geld gewoon terug gekregen.
ricardo schreef:
Ik weet wel dat Schulze nog meerdere goede albums heeft gemaakt, alleen kosten die albums gemiddeld 20 tot 25 euro per stuk.
Ik weet wel dat Schulze nog meerdere goede albums heeft gemaakt, alleen kosten die albums gemiddeld 20 tot 25 euro per stuk.
Als je een creditcard hebt (en dat is echt geen probleem want de meeste banken bieden die al aan in een totaalpakket waarbij je GEEN rente over de betalingen hoeft te betalen... de Rabocard is fantastisch en gelieerd aan Mastercard) dan is Amazon UK, en dan specifiek de Amazon Marketplace al daar, je beste vriend.
Zoek de juiste titel op, kijk of er een aantal New & Used worden aangeboden en kies dan voor de nieuwe die word uitgeleverd door iemand die aan International Delivery doet. Timewind kost daar op dit moment Nieuw ietsje meer dan € 13 incl. verzending.
Heb tot nu toe 2 keer wat gehad met het feit dat iets niet binnen kwam en uiteindelijk via Amazon.co.uk m'n geld gewoon terug gekregen.
0
geplaatst: 25 september 2008, 19:18 uur
Een creditcard kan geweldig zijn, heb er vroeger 1 gehad maar daar liepen de kosten zo hoog op dat ik hem maar in 4 stukken geknipt heb. kon ik tenminste niets meer uitgeven. dat is ongeveer 12 jaar geleden nu denk ik, ik heb nu tenminste wel geleerd hoe ik goed met geld om moet gaan, maar aan een creditcard moet ik mij niet meer wagen geloof ik. samen met muziek kan dat alleen maar uit de hand lopen. gewoon een goede afspraak maken met jezelf voor hoeveel geld je per maand wilt besteden aan cd's, het geld pinnen, en als het op is, is het feest weer een maand voorbij. als je in een winkel koopt zie je ook gelijk wat je koopt, en dat is bij de div online winkels altijd nog maar afwachten.
0
tangmaster
geplaatst: 25 september 2008, 19:34 uur
Ach dan kun je toch het best terecht bij Groove Unlimited dan weet je zeker dat je het krijgt, de betere online EM shop van Nederland.
Maar ja daar zijn de prijzen gelijk an de winkel, maar in sommige gevallen kun je er ook goedkoop terecht komen. In het geval van Klaus Schulze wordt de prijs lastig.
Maar ja daar zijn de prijzen gelijk an de winkel, maar in sommige gevallen kun je er ook goedkoop terecht komen. In het geval van Klaus Schulze wordt de prijs lastig.
0
geplaatst: 25 september 2008, 19:42 uur
De prijs maakt me niet echt veel uit hoor, als iets duur is heb je wel iets leuks om naar uit te kijken, want als ik iets graag wil hebben dan komt het ongeacht de prijs er toch wel. maar ja ik wil zoveel, ik wil de Gilmour Gdansk cd's hebben, en Porcupine Tree vind ik erg goed nu. je moet keuzes maken, ondanks dat ik het financieel erg goed heb kan het geld wel op als je veel wensen hebt. nog even over deze plaat: wat een beklemmende en beklijvende sfeer zit hier toch in het blijft je de hele tijd vasthouden en laat niet meer los tot het einde toe, en dan denk je verbaasd van, he issie nu alweer afgelopen. ondanks dat ik van Klaus Schulze alleen maar dit album ken vind ik het absoluut een meesterwerk, ik heb maar weinig gehoord wat mij zo grijpt dan dit album.
0
geplaatst: 30 september 2008, 20:48 uur
ricardo schreef:
Een creditcard kan geweldig zijn, heb er vroeger 1 gehad maar daar liepen de kosten zo hoog op dat ik hem maar in 4 stukken geknipt heb. kon ik tenminste niets meer uitgeven
Een creditcard kan geweldig zijn, heb er vroeger 1 gehad maar daar liepen de kosten zo hoog op dat ik hem maar in 4 stukken geknipt heb. kon ik tenminste niets meer uitgeven
Maar ga toch maar eens informeren bij je bank. Ik zit bij de Rabobank en in het totaalpakket bij hen zit een Rabocard. Dat is praktisch gezien een creditcard (zo zien ze hem ook in het buitenland) en hij is daarvoor gelieerd aan Mastercard MAAR het is in feite een debit-card omdat het saldo aan het eind van de maand automatisch van je rekening word afgeschreven. Alleen, die kreet debitcard moet je in het buitenland nooit gebruiken want dan gaan ze hem geheid weigeren.
Blijft natuurlijk wel dat je de discipline moet opbrengen om niet te veel te bestellen. Ik moet zeggen, dat gaat me redelijk tot heel goed af eigenlijk.
0
geplaatst: 9 juli 2009, 17:58 uur
Bij Neil Young - Archives, Vol. 1: 1963-1972 (2009):
Voor de eerste keer sinds jaren en jaren bestellen bij Amazon, heb ik een pakje niet ontvangen. Laat dat nou net deze box zijn. Ik krijg wel netjes mijn geld terug en heb de box nu maar via Cosmox besteld. Hopen dat ik hier snel een review kan plaatsen
Voor de eerste keer sinds jaren en jaren bestellen bij Amazon, heb ik een pakje niet ontvangen. Laat dat nou net deze box zijn. Ik krijg wel netjes mijn geld terug en heb de box nu maar via Cosmox besteld. Hopen dat ik hier snel een review kan plaatsen

0
geplaatst: 9 juli 2009, 19:56 uur
Geen idee, maar ik heb gister wederom een pissig mailtje gestuurd waarin ik eiste dat ik voor 16 juli mijn geld terug wilde hebben aangezien we al 36 dagen verder zijn.
Ze boden hun excuus vandaag aan en binnen 2-3 dagen wordt het bedrag op mijn rekening gestort. Moet nu wel 30 euro bijleggen, maar hoop toch nog stiekum dat die box van Amazon ook nog opduikt
. Maar dat geluk zit niet in mijn familie...
Ze boden hun excuus vandaag aan en binnen 2-3 dagen wordt het bedrag op mijn rekening gestort. Moet nu wel 30 euro bijleggen, maar hoop toch nog stiekum dat die box van Amazon ook nog opduikt
. Maar dat geluk zit niet in mijn familie...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 juli 2009, 13:44 uur
Vervelend zeg, al die tijd heb je voor niks zitten wachten. Ga je alsnog voor de CD versie?
0
geplaatst: 11 juli 2009, 13:55 uur
Jazeker en al besteld. Ik ben geen liefhebber van muziek op dvd en al helemaal niet bekend met blue-ray laat staan dat ik dat kan afspelen. Tevens vind ik de prijs net effuh teveel van het goede
.
Hoop dat ik nou toch echt binnen een week de box in huis heb. Al anderhalve maand zit ik mijn vrouw te vermoeien met de opmerking: "goh, weer geen box vandaag...".
.Hoop dat ik nou toch echt binnen een week de box in huis heb. Al anderhalve maand zit ik mijn vrouw te vermoeien met de opmerking: "goh, weer geen box vandaag...".
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 juli 2009, 14:00 uur
Haha, ik hoop het ook voor je. Cosmox is meestal wel redelijk snel. 

0
geplaatst: 13 juli 2009, 17:46 uur
Jaja vandaag een bevestiging van Cosmox ontvangen dat de box onderweg is... Ik voel een deja vu, alleen deze gaat anders aflopen 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 28 juli 2009, 12:56 uur
Is het mogelijk voor Nederlanders om van Amazon.com te kopen?
En zo ja, kan iemand mij iets uitleggen over de cards die je daarvoor nodig hebt ofzoiets?
En zo ja, kan iemand mij iets uitleggen over de cards die je daarvoor nodig hebt ofzoiets?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.