Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
hdk-nl
geplaatst: 28 juli 2009, 15:42 uur
Ja hoor, creditcard erbij en gaan. Zelf ga ik altijd voor amazon.co.uk aangezien de pond lekker laag staat en het in Europa ligt.
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 29 juli 2009, 19:03 uur
hdk-nl schreef:
Ja hoor, creditcard erbij en gaan. Zelf ga ik altijd voor amazon.co.uk aangezien de pond lekker laag staat en het in Europa ligt.
idd goedkoper dan .com, zaterdag 11 albums besteld en vandaag al binnen!!
Let op dat de verkoopprijzen excl VAT zijn (19%).
0
geplaatst: 29 juli 2009, 19:08 uur
FatBottomedGirl schreef:
Dat is toch enkel bij Amazon.co.uk? Bij de onafhankelijke verkopers kun je nog goedkoper inkopen.
0
FatBottomedGirl
geplaatst: 29 juli 2009, 19:28 uur
L_T_B schreef:
Dat is toch enkel bij Amazon.co.uk? Bij de onafhankelijke verkopers kun je nog goedkoper inkopen.
(quote)
Yep, you're right!
0
geplaatst: 29 juli 2009, 22:14 uur
hdk-nl schreef:
Ik bestel me suf bij Amazon UK en de aanhangende handelaren op Amazon Marketplace. Erg goed.
Amazon UK is snel, zeer voordelig vanwege goedkope pond, geen invoerrechten zoals bij Amazon USA en lage verzendkosten, prima verpakkingen bij verzending, uitstekende website met ook up-to-date verzendinformatie. Kortom echt Super. Ik ben al 9 maanden niet meer bij Plato geweest.
Bij een defecte CD (gebroken digipack) was de service ook meer dan uitstekend.
Net de 4 CD box binnen van The Last Waltz van The Band voor slechts 15 pond !!
0
Richard-x
geplaatst: 9 augustus 2009, 18:06 uur
Bij Porcupine Tree - The Incident (2009):
*Zucht*
(Sorry dat ik dit berichtje neerzet in een discussie over The Incident, maar ik wilde dit gewoon even openlijk vragen aan de mede-users hier)
Ik ben eigenlijk al dagen op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen met het bestellen van deze deluxe edition. Ik koop vrijwel alle cd's van PT origineel en probeer alles van deze geweldige band compleet te krijgen maar ik heb nu dus een probleem.
Ik ben eigenlijk niemand tegen gekomen die die betaalmethode (Visa/Mastercard) bezit. Heel erg balen dus, aangezien je niet met Paypal betalen kunt
Mocht iemand bereid zijn deze editie naar mijn adres te verzenden/bestellen, zou ik je natuurlijk erg dankbaar zijn! uiteraard maak ik eerst meteen het voledige bedrag over naar jou rekening toe via internet-bankieren.
Nogmaals; als er iemand bereid is om dit voor me te regelen zal ik je erg dankbaar zijn, ik baal namelijk als een stekker dat ik op die site niet met PayPal bestalen kan
Ries.
*Zucht*
(Sorry dat ik dit berichtje neerzet in een discussie over The Incident, maar ik wilde dit gewoon even openlijk vragen aan de mede-users hier)
Ik ben eigenlijk al dagen op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen met het bestellen van deze deluxe edition. Ik koop vrijwel alle cd's van PT origineel en probeer alles van deze geweldige band compleet te krijgen maar ik heb nu dus een probleem.
Ik ben eigenlijk niemand tegen gekomen die die betaalmethode (Visa/Mastercard) bezit. Heel erg balen dus, aangezien je niet met Paypal betalen kunt

Mocht iemand bereid zijn deze editie naar mijn adres te verzenden/bestellen, zou ik je natuurlijk erg dankbaar zijn! uiteraard maak ik eerst meteen het voledige bedrag over naar jou rekening toe via internet-bankieren.
Nogmaals; als er iemand bereid is om dit voor me te regelen zal ik je erg dankbaar zijn, ik baal namelijk als een stekker dat ik op die site niet met PayPal bestalen kan

Ries.
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 18:29 uur
Ik heb Visa. Wat kost ie eigenlijk? Die Deluxe editie hoef ik niet maar dan bestel ik mijn standaardexemplaar er meteen bij..
0
Richard-x
geplaatst: 10 augustus 2009, 10:58 uur
Hoi Bluebird!
Als jij de deluxe editie kunt bestellen naar mijn naam en adres, dan ben ik echt helemaal blij!
Uiteraard wil ik je natuurlijk wel eerst geld overmaken. Deze editie kost 60 pond had ik gezien.
Wat denk je wanneer we dit kunnen regelen?
Alvast dank!
Als jij de deluxe editie kunt bestellen naar mijn naam en adres, dan ben ik echt helemaal blij!
Uiteraard wil ik je natuurlijk wel eerst geld overmaken. Deze editie kost 60 pond had ik gezien. Wat denk je wanneer we dit kunnen regelen?
Alvast dank!

0
geplaatst: 22 augustus 2009, 22:38 uur
We hebben heel veel nederlandse en buitenlandse punkbands in onze online store;http://www.crucialattack.nl
0
leander?
geplaatst: 4 oktober 2009, 15:24 uur
In Muziek > Algemeen > Online kopen:
Hej,
allereerst de gebruikelijke boodschap als iemand die niet zo ervaren is met MuMe een nieuwe draad maakt: Mijn excuses als er al een topic over is, ik kon niet echt iets vinden.
Dan mijn vraag: ik ben benieuwd wat jullie voor sites gebruiken als je een cd online wilt bestellen? Ik ben nog maar relatief kort begonnen met CD's kopen (Ik ben van de downloadgeneratie, maar ik begin me eraan te onttrekken
), en tot nu toe alleen hier en daar in winkels die ik toevallig tegenkwam. Maar nu luister ik nogal wat avantgardistische muziek die je meestal niet tegenkomt in de gemiddelde cd winkel. Logische oplossing is dus internet. Wat zijn dus volgens jullie handige sites, rekening gehouden met zowel de prijs (duh) als voorraad (ook de wat onbekendere cd's).
Bij voorbaat dank!
Edit - Thanks mod!
Hej,
allereerst de gebruikelijke boodschap als iemand die niet zo ervaren is met MuMe een nieuwe draad maakt: Mijn excuses als er al een topic over is, ik kon niet echt iets vinden.
Dan mijn vraag: ik ben benieuwd wat jullie voor sites gebruiken als je een cd online wilt bestellen? Ik ben nog maar relatief kort begonnen met CD's kopen (Ik ben van de downloadgeneratie, maar ik begin me eraan te onttrekken
), en tot nu toe alleen hier en daar in winkels die ik toevallig tegenkwam. Maar nu luister ik nogal wat avantgardistische muziek die je meestal niet tegenkomt in de gemiddelde cd winkel. Logische oplossing is dus internet. Wat zijn dus volgens jullie handige sites, rekening gehouden met zowel de prijs (duh) als voorraad (ook de wat onbekendere cd's).Bij voorbaat dank!
Edit - Thanks mod!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 oktober 2009, 16:47 uur
www.cdwow.nl vind ik zelf het beste. Prijzen zijn goed (op kortingsdagen kun je zelfs voor 3/4 euro cd's scoren inclusief verzendkosten. Goede service. Helaas wel lange levertijd (2 weken ongeveer). Betaling via Ideal is voor mij ook een doorslaggevend punt, ik heb geen creditcard of PayPal (sowieso vind ik Paypal maar link).
0
leander?
geplaatst: 4 oktober 2009, 16:53 uur
Ideal gaat gaat gewoon via overmaken, of niet? Creditcard en Paypal doe ik ook niet aan. Vind ik niks. Ik kan het album dat ik op dit moment zoek ( Blindead - Autoscopia - Murder in Phazes (2008) ) alleen niet op cdwow vinden. NLStore heeft hem wel, maar ik schrik wel van de levertijden die mensen hier soms posten. Maar ik ben over het algemeen een geduldig persoon dus tijd is wel het minste probleem.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 oktober 2009, 17:19 uur
Ideal is gewoon overmaken ja (internetbankieren).
Dit moet die CD zijn denk ik: BLIND DEAD - AUTOSCOPIA-MURDER IN PHAZES | CD WOW! Nederland - cdwow.nl
Bij NLStore koop ik ook wel eens wat. Nooit echt problemen mee gehad, wel wat langere levertijden en iets hogere prijzen.
Dit moet die CD zijn denk ik: BLIND DEAD - AUTOSCOPIA-MURDER IN PHAZES | CD WOW! Nederland - cdwow.nl
Bij NLStore koop ik ook wel eens wat. Nooit echt problemen mee gehad, wel wat langere levertijden en iets hogere prijzen.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 17:44 uur
CD-Wow is goed voor het bekende spul, maar verder zou je ook eens bij zoiets als Boomkat kunnen rondneuzen. Zelf koop ik ook nog wel 'ns muziek via eBay.
0
Sietse
geplaatst: 4 oktober 2009, 18:30 uur
Stijn_Slayer schreef:
www.cdwow.nl vind ik zelf het beste. Prijzen zijn goed (op kortingsdagen kun je zelfs voor 3/4 euro cd's scoren inclusief verzendkosten. Goede service. Helaas wel lange levertijd (2 weken ongeveer). Betaling via Ideal is voor mij ook een doorslaggevend punt, ik heb geen creditcard of PayPal (sowieso vind ik Paypal maar link).
Paypal is niet echt link hoor, althans is bij mij in de 6 a 7 jaar dat ik het heb nog nooit mis gegaan.
Mijn creditcard echter wel een keer...
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 19:59 uur
PayPal is wat mij betreft zelfs een stuk veiliger dan het gebruik van een creditcard. Het is een systeem waarmee je voorkomt dat de ontvanger van je betaling ziet welk rekeningnummer je hebt. Bovendien biedt PayPal kopersbescherming; als er iets misgaat, wordt je betaling doorgaans vergoed.
Ik maak er nu zo'n vijf jaar gebruik van en vind het een ideaal (sic) systeem. Nooit problemen mee gehad. Bovendien is het de meest geaccepteerde vorm van betalen (ook op eBay bijv.), dus je kunt er vrijwel overal mee terecht. Toegegeven, een hoogst enkele keer wordt het op een verkoopsite niet bij de betalingsmogelijkheden genoemd.
Ik ben ook een groot CDWow-fan. De nadelen zijn bekend (en hierboven genoemd), maar als je de soms lange levertijden incalculeert, ben ik er tot dusver zeer tevreden over, ook over de service.
Verder bestel ik wel eens wat bij Play.com, al is daar het nadeel van dat ze nauwelijks te bereiken zijn als je een vraag of klacht hebt. In Nederland bestel ik vnl. bij Cosmox (de goedkoopste leverancier in ons land, volgens mij) en NLstore. Beide rekenen geen verzendkosten, al komt het regelmatig voor dat ze oudere titels die op de site staan, uiteindelijk niet kunnen leveren.
Amazon doe ik incidenteel ook wel eens, vooral als blijkt dat zij de enigen zijn die een bepaalde CD nog op voorraad hebben. Maar met de verzendkosten erbij wordt het toch relatief duur, vind ik.
Ik maak er nu zo'n vijf jaar gebruik van en vind het een ideaal (sic) systeem. Nooit problemen mee gehad. Bovendien is het de meest geaccepteerde vorm van betalen (ook op eBay bijv.), dus je kunt er vrijwel overal mee terecht. Toegegeven, een hoogst enkele keer wordt het op een verkoopsite niet bij de betalingsmogelijkheden genoemd.
Ik ben ook een groot CDWow-fan. De nadelen zijn bekend (en hierboven genoemd), maar als je de soms lange levertijden incalculeert, ben ik er tot dusver zeer tevreden over, ook over de service.
Verder bestel ik wel eens wat bij Play.com, al is daar het nadeel van dat ze nauwelijks te bereiken zijn als je een vraag of klacht hebt. In Nederland bestel ik vnl. bij Cosmox (de goedkoopste leverancier in ons land, volgens mij) en NLstore. Beide rekenen geen verzendkosten, al komt het regelmatig voor dat ze oudere titels die op de site staan, uiteindelijk niet kunnen leveren.
Amazon doe ik incidenteel ook wel eens, vooral als blijkt dat zij de enigen zijn die een bepaalde CD nog op voorraad hebben. Maar met de verzendkosten erbij wordt het toch relatief duur, vind ik.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 22:42 uur
gaucho schreef:
PayPal is wat mij betreft zelfs een stuk veiliger dan het gebruik van een creditcard.
PayPal is wat mij betreft zelfs een stuk veiliger dan het gebruik van een creditcard.
Waarom is PayPal zoveel veiliger dan het gebruik van een creditcard? Ook bij het gebruik van een creditcard ben je verzekerd tegen bepaalde zaken.
gaucho schreef:
Vooral bij de onafhankelijke verkopers op Amazon koop ik veel muziek. Tweedehands cd's ("like new") zijn daar meestal erg goedkoop. En dat zelfs mét verzendkosten.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 00:01 uur
gaucho schreef:
Amazon USA wel maar Amazon UK is met zijn verzendkosten niet duur. Mijn creditcard staat daar opgeslagen en bestellen is een eitje. Amazon UK is uitermate service gericht en ik ken geen online retailer die zo klantvriendelijk is, echt helemaal super en vaak ook prima deals (Beatles Stereo Box voor 140 pond). Men is volkomen helder wanneer iets wordt verzonden. Amazon DE is af en toe ook best aardig.
Amazon Marketplace is ook heel erg goed met vanuit de Europese dealers vaak inderdaa nog goedkopere verzendkosten.
Op CD Wow ben ik zelf helemaal afgeknapt, misschien iets goedkoper maar een beetje service vind ik ook belangrijk. BOL is de laatste tijd wel erg duur.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 08:30 uur
L_T_B schreef:
Waarom is PayPal zoveel veiliger dan het gebruik van een creditcard? Ook bij het gebruik van een creditcard ben je verzekerd tegen bepaalde zaken.
'Een stuk veiliger' is misschien wat sterk uitgedrukt. Natuurlijk ben je met een creditcard ook verzekerd. Maar het voordeel zit 'm voor mij alleen al in het feit dat je je dankzij PayPal je creditcard niet hóeft te gebruiken. Hoe minder je je creditcard-gegevens online gebruikt, hoe kleiner de kans dat er wat mis mee gaat.
Bovendien wordt je bankrekeningnummer bij een PayPal-betaling versleuteld, zodat de ontvanger niet ziet van welk rekeningnummer het bedrag afkomstig is. Ook dát vind ik een prettig idee. Maar misschien ben ik wel behept met een (on)gezonde dosis wantrouwen als het gaat om online transacties.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 08:39 uur
Running On Empty schreef:
Amazon USA wel maar Amazon UK is met zijn verzendkosten niet duur. Mijn creditcard staat daar opgeslagen en bestellen is een eitje. Amazon UK is uitermate service gericht en ik ken geen online retailer die zo klantvriendelijk is, echt helemaal super en vaak ook prima deals (Beatles Stereo Box voor 140 pond). Men is volkomen helder wanneer iets wordt verzonden. Amazon DE is af en toe ook best aardig.
Amazon Marketplace is ook heel erg goed met vanuit de Europese dealers vaak inderdaa nog goedkopere verzendkosten.
Op CD Wow ben ik zelf helemaal afgeknapt, misschien iets goedkoper maar een beetje service vind ik ook belangrijk. BOL is de laatste tijd wel erg duur.
Ik kan me hier wel in vinden - helaas bestel ik vaker CD's van Amerikaanse origine dan Engelse. Je moet bij je bestellingen altijd even kijken naar het land van herkomst van de artiest (of waar de CD geproduceerd is). Amerikaanse CD's zijn op zichzelf vaak spotgoedkoop, zeker met de huidige dollarkoers. Maar verzenden vanuit de VS is relatief duur.
Amerikaanse CD's zijn dan in Engeland weer wat duurder, omdat het ook voor hen natuurlijk import-CD's zijn. Maar verzenden vanuit Engeland is inderdaad goedkoper, ik meen 1,79 GBP per zending. Als ik een bepaalde CD wil hebben, vergelijk ik de prijzen vaak op de verschillende websites. En Amazon.co.uk. komt wel eens als goedkoopste uit de bus ten opzichte van CD-wow en Play.com, maar lang niet altijd.
Amazon.de is ook wel handig omdat ze daar geen verzendkosten rekenen wanneer je er voor meer dan 20 euro bestelt. Maar volgens mij liggen de prijzen er gemiddeld net wat hoger.
En don't start me talkin' about Bol.com. Service is in orde, jazeker. Maar wel erg duur momenteel (zijn de prijzen pas weer verhoogd ofzo?) en vaak blijken minder voor de hand liggende, oudere CD's uiteindelijk niet leverbaar, hoewel ze nog steeds op de site staan. Of je krijgt doodleuk niet de CD die je bestelt, maar een andere. Ik heb daar nu al een paar keer teleurstellende ervaringen mee gehad.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 08:40 uur
Wat Amazon betreft: ik ben het grotendeels met je eens wat de service betreft - netjes en duidelijk. Alleen had ik laatst een tegenvaller bij Amazon.ca. Ik bestelde er drie CD's, maar omdat het volgens hen maanden ging duren voordat één van die CD's leverbaar was, stuurden ze de eerste twee vast op, zo lieten ze weten.
Twee dagen later kreeg ik een mailtje dat ook de laatste was binnengekomen en dat ze die gingen verzenden. Maar het kostte me wel 2x verzendkosten. Hebben anderen dat ook wel eens meegemaakt bij Amazon?
Twee dagen later kreeg ik een mailtje dat ook de laatste was binnengekomen en dat ze die gingen verzenden. Maar het kostte me wel 2x verzendkosten. Hebben anderen dat ook wel eens meegemaakt bij Amazon?
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 14:33 uur
gaucho schreef:
Wat Amazon betreft: ik ben het grotendeels met je eens wat de service betreft - netjes en duidelijk. Alleen had ik laatst een tegenvaller bij Amazon.ca. Ik bestelde er drie CD's, maar omdat het volgens hen maanden ging duren voordat één van die CD's leverbaar was, stuurden ze de eerste twee vast op, zo lieten ze weten.
Nee in dat geval mogen ze wat mij betreft geen extra verzendkosten rekenen. Ze zitten hier fout en ik zou ze dat ook even laten weten.
0
geplaatst: 5 oktober 2009, 14:35 uur
gaucho schreef:
En don't start me talkin' about Bol.com. Service is in orde, jazeker. Maar wel erg duur momenteel (zijn de prijzen pas weer verhoogd ofzo?) en vaak blijken minder voor de hand liggende, oudere CD's uiteindelijk niet leverbaar, hoewel ze nog steeds op de site staan. Of je krijgt doodleuk niet de CD die je bestelt, maar een andere. Ik heb daar nu al een paar keer teleurstellende ervaringen mee gehad.
Als je 290 Euro voor de Beatles box vraagt dan weet ik al genoeg. Ze zijn altijd veel te duur. Neem de nieuwe Kansas 3 Disc set die half October uitkomt, 30 Euro bij Bol en 17 pond bij Amazon UK. Zo heeeeel af en toe hebben een leuke aanbieding maar die worden wel steeds zeldzamer.
0
hdk-nl
geplaatst: 5 oktober 2009, 21:28 uur
gaucho schreef:
Ik heb bij .co wel eens gehad dat bijna alle cd's apart geleverd werden ongeveer 6 totaal, terwijl ze praktisch allemaal gelijk leverbaar waren. Dit kostte mij gewoon één keer de verzendkosten van een paar pond ofzo.
0
geplaatst: 6 oktober 2009, 09:40 uur
Ik heb de nota nog even nagekeken: het klopt toch. Ze hadden het totale bedrag aan verzendkosten dat ik normaal al kwijt zou zijn, verdeeld over twee 'shipments'.
Toch blijft het een behoorlijk bedrag, vind ik: acht euro verzendkosten voor 3 CD's met een totaalprijs van 23 euro. Waarschijnlijk niet onredelijk gezien de posttarieven, maar echt goedkoop wordt Amazon daar niet mee.
Nou ging het hier om een bestelling vanuit Canada, en van daaruit is verzenden altijd relatief duur, weet ik ook uit eBay-ervaringen. Maar het waren CD's van Canadese bands die ik elders niet (meer) kon krijgen, dus per saldo vind ik het wel de moeite waard.
Ik heb ze nog niet binnen, trouwens. Amazon.ca geeft aan dat de verzending ruim een maand (!) kan duren...
Toch blijft het een behoorlijk bedrag, vind ik: acht euro verzendkosten voor 3 CD's met een totaalprijs van 23 euro. Waarschijnlijk niet onredelijk gezien de posttarieven, maar echt goedkoop wordt Amazon daar niet mee.
Nou ging het hier om een bestelling vanuit Canada, en van daaruit is verzenden altijd relatief duur, weet ik ook uit eBay-ervaringen. Maar het waren CD's van Canadese bands die ik elders niet (meer) kon krijgen, dus per saldo vind ik het wel de moeite waard.
Ik heb ze nog niet binnen, trouwens. Amazon.ca geeft aan dat de verzending ruim een maand (!) kan duren...
0
hdk-nl
geplaatst: 6 oktober 2009, 15:55 uur
Ik zit zelf ook al een tijdje te wachten op een lp van .com uit Amerika, ik ben benieuwd hoe het zit met douane/belasting en diversen, aangezien je maar tot € 22,- gratis mag invoeren uit een niet-EU-land.
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 18:44 uur
hdk-nl schreef:
Ik zit zelf ook al een tijdje te wachten op een lp van .com uit Amerika, ik ben benieuwd hoe het zit met douane/belasting en diversen, aangezien je maar tot € 22,- gratis mag invoeren uit een niet-EU-land.
Nee meer volgens mij.
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 20:10 uur
0
hdk-nl
geplaatst: 7 oktober 2009, 20:11 uur
Heel vreemd hier hebben ze het over andere bedragen:
Wanneer hoef ik geen of minder belastingen te betalen? - douane.nl
EDIT: Ik zie het al, bij jou gaat het over wat je zelf meeneemt en op de pagina van mij gaat het echt over internetaankopen.
Wanneer hoef ik geen of minder belastingen te betalen? - douane.nl
EDIT: Ik zie het al, bij jou gaat het over wat je zelf meeneemt en op de pagina van mij gaat het echt over internetaankopen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.