MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Gelukkig heb ik nooit zulke dingen gehad.
Wel erg eigenlijk dat je dan eindelijk je levering krijgt en het verband is.
Ik bestel weinig via het internet, gewoon omdat ik nog eensg raag in de plaatselijk Vinyl/CD winkel loop. Is gewoon erg gezellig, er speelt altijd leuke muziek, je ziet iedereen rondom je snuffelen tussen de bakken, en het kijkt gewoon leuker dan achter een scherm.
Maar als ik het dan doe via de PC, doe ik het meestal via de Fnac. Omdat de prijzen nog relatief meevallen.

Vroeger kwam de post hier rond 1 uur.. nu mag ik blij zijn als het er om 6 uur is... laatst vielen de brieven pas rond half 10 's avonds op de mat..

Echt schandalig.

Stijn_Slayer
Hier is het over het algemeen dik in orde. De vaste bezorgers maken weinig fouten. Vooral de pakketdienst, maar als het dan een keer een ander is, zit je ook meteen twee dagen voor niets te wachten op je pakketje.

Ducoz schreef:
Vroeger kwam de post hier rond 1 uur.. nu mag ik blij zijn als het er om 6 uur is... laatst vielen de brieven pas rond half 10 's avonds op de mat..

Echt schandalig.

Heb ik hier ook last van. Mag niet dus moet je iets aan doen, er zijn regels voor de postbezorging. Sommige PostNL bezorgers nemen de post zelfs mee naar huis. Echt ongekend. Met een beetje behoorlijke concurrentie was PostNL met zijn beroerde dienstverlening allang failliet geweest. Twitteren en daarin @PostNL opnemen of @PostNLWebcare doet soms wonderen.

Ik denk al langer aan om een klacht in te dienen, nu bijvoorbeeld weer... Ik zit nu al uren op de post te wachten... het is nu bijna half zes en nog niemand gezien..

Vervolgens is het weer 18:00 en nog niets gezien..

Edit: 18:20 kwam meneer de postbode eindelijk aan..

Vroeger... ja vroeger... toen postbodes nog mensen waren met een fulltime baan voor de PTT. Dit is 2012, enorme concurrentie op het gebied van post. Een postbode is een huismoeder met een parttime baan die de post rond gaat brengen als ze de kinderen op bed gelegd heeft.

Ducoz schreef:

Echt schandalig.
Sinds wanneer is PostNL verplicht om voor een bepaalde tijd te leveren?

Als het nou een pakketje is waar je thuis voor moet blijven, ok, maar de gewone post door de brievenbus? Ik snap echt niet wat het probleem is.

Dat zal allemaal best, maar in principe zouden wij daar geen last van moeten hebben, doe de baan die je hebt goed... zou je denken. Bij de AH wil je toch ook dat er 'smiddags brood en vlees is(o.i.d) en niet dat dat pas net voor sluitingstijd wordt neer gelegd?

chevy93 schreef:
(quote)
Sinds wanneer is PostNL verplicht om voor een bepaalde tijd te leveren?

Sinds altijd.

PostNL | onefield

Hoe laat wordt mijn post bezorgd?

Vrijwel alle poststukken die u voor de buslichting op de bus doet, worden de volgende werkdag bezorgd. Hiervoor is geen officieel bezorgtijdstip vastgesteld. PostNL streeft ernaar de briefpost tussen 08.00 en 18.00 uur te bezorgen. Uiteraard kan er zich altijd een calamiteit voordoen waardoor uw post later wordt afgeleverd.

Om de bezorging op de volgende werkdag te kunnen blijven waarborgen, voert PostNL van tijd tot tijd wijzigigen door. Hierdoor kan het voorkomen dat woonwijken, die voorheen in de ochtend werden besteld, de post nu in de middag krijgen.

Stijn_Slayer
PostNL dekt zich voor alles in, maar dat betekent niet dat mensen dat maar allemaal moeten accepteren. Dit is al iets van de derde keer dat het bij Duco gebeurt (of misschien nog wel vaker?) en dan kan ik het me voorstellen dat hij pissig is.

Denk ook maar niet dat er intern geen controles worden gehouden, waarbij 8:00-18:00 de verplichte bezorgtijd is. Dat is bij Sandd i.i.g. wel zo.

De afgelopen 2 maanden komt het stee vast na zessen, soms zelfs na 22 uur.. zouden ze dat ook normaal vinden bij PostNL?

Dan moet je niet hier gaan klagen maar een klacht indienen bij POSTNL. Er is dan gewoon een vaste bezorger die er steevast te laat mee begint.

Klopt, PostNL blijft afhankelijk van haar bezorgers en daar mag best wat meer inleving voor zijn, vind ik. Wat reptile71 hierboven zegt, lijkt me ook vrij duidelijk. Als je het menu doorloopt is er zelfs al de standaard klacht "te late of geen bezorging". Oftewel, een veelvoorkomende klacht waar ze zeker wat mee doen. In plaats van jezelf weken (maanden?) tekort te doen en gal gaan spuwen op fora kan je er ook gewoon zelf wat tegen proberen te doen.

Maar blijkbaar ben ik sowieso gelukkig met mijn bezorger(s)? Met alle honderden pakketjes/brieven pas één keer problemen gehad.

Ik had uiteraard al een klach ingedient

Volgende stap is de postbode opwachten bij de deur...

Nou weetje, ik heb hem expres niet zelf aangesproken.. want ik weet namelijk niet wat voor persoon het is, wie weet komt mijn post dan wel helemaal niet meer o.i.d. Je weet het maar nooit, helaas.

Ik kreeg net een telefoontje van PostNL over de klacht die ik had ingedient. Ze nemen het serieus en sturen het door naar de vestiging hier, waar ze de bezorger er op aanspreken.

Slim als ik ben heb ik ook even gevraagd wat nou precies de bezorgtijden zijn voor de post.
Alle post moet voor 17:00 bezorgt zijn, met een maximale uitloop tot 18:00. Maar dat gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen, zei de meneer aan de telefoon.

Ik ben benieuwd wat er nu mee gebeurt.

Hier is na 20 uur geen uitzondering maar ik maak er altijd werk van. Via Twitter heb je snel een reactie.

Evan afwachten dan maar.

In elk geval krijg je je post wel gewoon op de juiste dag bezorg, al is het laat.
Ik werk in de verslavingszorg en een drugsverslaafde man vertelde mij laatst dat hij koerier was geweest voor DPD (een koerier die voor DPD reed) en het een keer gebeurd is dat hij zo'n trek had in dope (en geen geld had) dat hij pakketjes is gaan openmaken en al het bruikbare zoals mobieltjes, laptops e.d. had meegenomen om te verpatsen nadat hij het busje ergens gewoon heeft laten staan. De pakjesscanner had hij gewoon mee naar huis genomen. Dat soort shit happens dus ook. Niet al te vaak hoop ik. Hij werkt daar nu in elk geval niet meer.

Stijn_Slayer
chevy93 schreef:
Klopt, PostNL blijft afhankelijk van haar bezorgers en daar mag best wat meer inleving voor zijn, vind ik.

PostNL is verantwoordelijk voor zijn bezorgers.

Vanaf September gaat Amazon.nl in de lucht !!!

Prima zaak !!! Dan zal Bol.com ook iets aan zijn prijzen en verzendkosten moeten gaan doen.

Heeft Amazon.nl dan dezelfde betaalmogelijkheden als alle andere versies?

Het zou kunnen dat Amazon.nl ook IDEAL aanbiedt maar dat zullen we toch even moeten afwachten denk ik.

Dat zou best ideaal zijn, laten we 't hopen.

Als ze dezelfde prijzen hanteren als de Engelse Amazon, zou het voor veel mensen ideaal zijn ja.

Ja dan kan bol.com wel opdoeken.

Het zou mooi zijn als Amazon.nl naast bijv. iDEAL ook Nederlandstalige boeken en Nederlands ondertitelde films gaat verkopen. Dan krijgt Bol.com het heel zwaar. Ik denk het eigenlijk wel als ik kijk naar Amazon Duitsland, daar biedt men ook Duitse boeken en Duits nagesynchroniseerde films.

Overigens bestel ik zelf zelden iets bij Bol.com en richt ik mij nu vooral op Amazon UK.

Shangri-la schreef:
Als ze dezelfde prijzen hanteren als de Engelse Amazon, zou het voor veel mensen ideaal zijn ja.
Zal via Duitse en Britse distributiecentra gaan, dus de prijs zal wel ietsie hoger liggen, lijkt me. Zal alsnog veel lager dan bol.com zijn, waarschijnlijk..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.