Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juli 2012, 10:02 uur
Bij zoeken op de discogs marktplaats staan de goedkoopste altijd automatisch bovenaan, maar verder kan je niet op prijs filteren.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 10:06 uur
Helemaal juist - je kan wel filteren op format (vinyl, cd, etc) en da's handig - soms vergeet je dat en dan denk je een koopje te hebben op vinyl, blijkt het om de cd te gaan 

0
geplaatst: 13 juli 2012, 11:23 uur
reptile71 schreef:
Ja dan kan bol.com wel opdoeken.
Ja dan kan bol.com wel opdoeken.
Of beter nog, de prijzen eindelijk eens verlagen!
0
geplaatst: 13 juli 2012, 11:42 uur
Ja, ze hebben weinig keus als ze nog kans willen maken, denk ik. Behalve als die Nederlandse Amazon geen iDEAL aan gaat bieden, maar dat lijkt me sterk.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 17:18 uur
reptile71 schreef:
Bij zoeken op de discogs marktplaats staan de goedkoopste altijd automatisch bovenaan, maar verder kan je niet op prijs filteren.
Jammer, bij Amazon kun je b.v. per genre de prijs van laag naar hoog laten weergeven. Zo zie je in een keer de goedkoopste cd's bovenaan staan.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 18:11 uur
Shangri-la schreef:
Jammer, bij Amazon kun je b.v. per genre de prijs van laag naar hoog laten weergeven. Zo zie je in een keer de goedkoopste cd's bovenaan staan.
(quote)
Er is een essentieel verschil: bij Amazon kom je voor de goedkoop, bij Discogs voor de compleet - goedkoop is dan 2. Andersom kan je bij Amazon op vinyl soms dingen goedkoop vinden ; )
Edoch, liever geen slapende honden wakker maken

0
geplaatst: 14 juli 2012, 14:37 uur
Laten we ons overigens niet te snel rijk rekenen. De slechte koers van de Euro ten opzichte van Pond en Dollar zou er toe kunnen leiden dat de prijzen wellicht toch hoger zullen zijn dan we verwachten bij Amazon.nl, nog wel veel beter dan bol.com uiteraard.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 19:44 uur
Shangri-la schreef:
Dat kan bij discogs ook (met goedkoopste bovenaan bedoelde ik ook al dat de prijs dus van laag naar hoog gaat). Ga naar "Buy Music", selecteer een genre en klik achter "sort by" op "price". Daarboven kan je ook filteren op format, conditie en meer. Uitgebreider dan bij Amazon eigenlijk.
Stel je zoekt new wave vinyl koopjes op discogs dan ga je dus naar discogs, klikt op Buy Music, dan op New Wave en daarna op Price achter Sort By. Dan selecteer je bovenin vinyl als media format en bijv. very good plus als je minimale vereiste van (media)kwaliteit. En dan zoeken maar. Uiteraard moet je altijd nog de verzendkosten bekijken van de betreffende verkopers. Dat is dan weer een nadeel. Altijd gunstig als één verkoper meerdere platen hebt die je zoekt.
Uiteraard is niet alles wat new wave genoemd wordt echt new wave en tegelijkertijd is er new wave die op discogs niet zo genoemd is. Overigens heb ik nog nooit op die manier koopjes gezocht, maar het kan wel.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 11:39 uur
kobe bryant fan schreef:
Wel erg eigenlijk dat je dan eindelijk je levering krijgt en het verband is.
Wel erg eigenlijk dat je dan eindelijk je levering krijgt en het verband is.
Heb je wel gelijk een pleister op de wonde.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juli 2012, 19:33 uur
Weet iemand wat er aan de hand is met Zavvi? Het assortiment wordt alsmaar kleiner. Sommige redelijk bekende artiesten hebben ze niet eens meer.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 09:53 uur
Ik ben bloedchagrijnig. En dat komt door de Free Record Shop.
Ruim twee weken geleden heb ik via hun webwinkel een album besteld. Als je die voor 15:00 uur had besteld zou je hem de volgende dag in huis hebben. Daarom kocht ik hem ook bij de FRS en niet bij bijvoorbeeld WOWHD, waar je veel minder betaalt maar wel lang op je bestelling moet wachten.
Afijn, twee dagen later had ik nog niks binnen en toen ik de site checkte bleek dat de levertijd ineens 1 week was geworden. Er zat dus niets anders op dan wachten.
Na een ruime week kreeg ik een mailtje met de mededeling dat de bestelling vertraagd was. Daar heb ik wat aan... Maar goed, ze blijken zich dus wel bewust te zijn van de situatie.
Na bijna twee weken wachten vond ik het tijd om eens contact op te nemen met de klantenservice. Ik heb ze een mailtje gestuurd en binnen 48 uur (snel he?) had ik een reactie terug. Een standaardberichtje van de strekking: 'Sorry voor het ongemak. Het artikel komt over ongeveer een week bij ons binnen.' Maar ja, dat staat ook al twee weken op hun site vermeld en blijkt dus voor geen meter te kloppen.
Kortom: Ik word nóg een week aan het lijntje gehouden en het is maar de vraag of ik binnen de komende 7 dagen nog iets van de FRS zal vernemen. Fijne service.
Zo. Dit wide ik even kwijt. Nu ben ik opgelucht
Ruim twee weken geleden heb ik via hun webwinkel een album besteld. Als je die voor 15:00 uur had besteld zou je hem de volgende dag in huis hebben. Daarom kocht ik hem ook bij de FRS en niet bij bijvoorbeeld WOWHD, waar je veel minder betaalt maar wel lang op je bestelling moet wachten.
Afijn, twee dagen later had ik nog niks binnen en toen ik de site checkte bleek dat de levertijd ineens 1 week was geworden. Er zat dus niets anders op dan wachten.
Na een ruime week kreeg ik een mailtje met de mededeling dat de bestelling vertraagd was. Daar heb ik wat aan... Maar goed, ze blijken zich dus wel bewust te zijn van de situatie.
Na bijna twee weken wachten vond ik het tijd om eens contact op te nemen met de klantenservice. Ik heb ze een mailtje gestuurd en binnen 48 uur (snel he?) had ik een reactie terug. Een standaardberichtje van de strekking: 'Sorry voor het ongemak. Het artikel komt over ongeveer een week bij ons binnen.' Maar ja, dat staat ook al twee weken op hun site vermeld en blijkt dus voor geen meter te kloppen.
Kortom: Ik word nóg een week aan het lijntje gehouden en het is maar de vraag of ik binnen de komende 7 dagen nog iets van de FRS zal vernemen. Fijne service.
Zo. Dit wide ik even kwijt. Nu ben ik opgelucht

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:00 uur
De prijzen liggen inderdaad erg hoog, maar als ik in mijn plaatselijke Vinyl/CD winkel iets niet vind bestel ik het via FRS juist voor de snelle service.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:21 uur
Service en FRS: een sprekend voorbeeld van een contradictio in terminis 

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:22 uur
stoepkrijt schreef:
Op de meeste sites kun je de bestelling annuleren zolang deze niet verzonden is, kan dat bij FRS niet?
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:27 uur
Salvadore schreef:
Op de meeste sites kun je de bestelling annuleren zolang deze niet verzonden is, kan dat bij FRS niet?
Ik heb al betaald, dus dat lijkt me niet zo handig. Dan moet ik weer proberen mijn geld terug te krijgen en dat zal waarschijnlijk net zo veel moeite kosten.(quote)
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:37 uur
Fout ligt bij FRS, normaliter hoor je dan al je geld terug te krijgen, ze hebben nog niets opgestuurd dus ook nog geen verzendkosten gemaakt. Misschien toch eens bij de klantenservice navragen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2012, 13:08 uur
Ze zullen hooguit niet zo veel haast maken met het terugboeken (en dat is erg storend), maar ze hebben zelf hun belofte gebroken, dus het geld krijg je wel terug als je dat wilt.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 13:08 uur
Gevalletje service waar de Nederlandse webwinkels niet erg sterk in zijn. Ben heel benieuwd welke maatstaven Amazon NL straks gaat handhaven als het om service gaat.
Free Record Shop

Amazon UK

Free Record Shop

Amazon UK

0
geplaatst: 3 augustus 2012, 22:38 uur
Komt er een Amazon NL? Wist ik niet.
Ik bestel ook voornamelijk bij Amazon UK en ben daar nog steeds erg tevreden over. Wat ook zo fijn is is dat wanneer een cd opeens goedkoper is geworden na je bestelling dat ze dat dan terugstorten iets wat bol.com bijvoorbeeld niet doet. Die zeiden 'pech' maar daar achteraan kreeg ik wel gelijk kortingsbonnen voor een volgende keer wat een perfecte oplossing was maar volgens mij geluk hebben met degene die ik aan de lijn had daarvoor.
Amazon.com was vroeger de site waar ik alles bestelde: door de toen gunstige koers zeer de moeite waard maar dat is wel een stuk langer wachten op je bestelling dan uit de UK.
Ik bestel ook voornamelijk bij Amazon UK en ben daar nog steeds erg tevreden over. Wat ook zo fijn is is dat wanneer een cd opeens goedkoper is geworden na je bestelling dat ze dat dan terugstorten iets wat bol.com bijvoorbeeld niet doet. Die zeiden 'pech' maar daar achteraan kreeg ik wel gelijk kortingsbonnen voor een volgende keer wat een perfecte oplossing was maar volgens mij geluk hebben met degene die ik aan de lijn had daarvoor.
Amazon.com was vroeger de site waar ik alles bestelde: door de toen gunstige koers zeer de moeite waard maar dat is wel een stuk langer wachten op je bestelling dan uit de UK.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 23:44 uur
Running On Empty schreef:
In September zeggen ze ....
In September zeggen ze ....
D'r is al een soort van bestaande infrastructuur - er is een NL LSP die al heel veel voor Amazon doet. Ik heb ook officiële aankondigingen gezien.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2012, 23:45 uur
Eerste keer dat een cd van Amazon.co.uk niet is aangekomen. Ligt natuurlijk aan die p*stl**ers van PostNL, maar gelukkig reageert Amazon snel en sturen ze zonder gezeik (cdwow) een nieuw exemplaar op.
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 01:53 uur
Dat vind ik altijd zo mooi van Amazon krijg je iets niet aan of bevalt het je niet, ze doen er totaal niet moeilijk over. Zelfs de meeste sellers van de marketplace sturen zonder mokken en nieuw exemplaar of geven je geld terug en gaat dat niet goed heb je nog altijd de a tot z garantie en kun je een claim indienen. Dat is wat je noemt service!
0
geplaatst: 4 augustus 2012, 09:46 uur
Sowieso is er een wet voor kopen op afstand en die geeft aan dat de klant altijd 7 dagen bedenktijd heeft, ingaande vanaf ontvangst van het product. Je mag binnen die tijd altijd zonder opgaaf van reden je product alsnog terugsturen en je moet je geld terug krijgen. Bij webwinkels die in hun algemene voorwaarden hiervoor geen termijn aangeven mag je het product zelfs tot 3 maanden na ontvangst zonder opgaaf van reden terugsturen en moet je je geld terugkrijgen. Het is een wet: goed om te weten als je online koopt! De webwinkelier kan je in zo'n geval hooguit de kosten van het retour zenden laten betalen.
Verder zie ik service als een nieuw exemplaar sturen en geld teruggeven als een vorm van klantenbinding. Zolang niet hele massa's producten in de post kwijt raken zal dit ook niet zoveel extra kosten opleveren. Wat je ervoor terugkrijgt als winkelier is alsnog positieve feedback en later vaak weer gewoon een nieuwe bestelling. Ik heb zelf een webwinkel en de enkele keer dat het fout is gegaan ben ik er altijd zodanig mee omgegaan dat de klant er het minst de dupe van is: geld terug, product opnieuw versturen etc. Het is me ooit één keer gebeurd dat ik per ongeluk een verkeerde LP meegestuurd had met een bestelling. Ik heb de klant de verkeerde LP laten houden en de andere gratis nagestuurd. Zo behoud je klanten. Ik heb in 4 1/2 jaar tijd enkele duizenden LP's en cd's verkocht en nog nooit een boze klant gehad.
Verder zie ik service als een nieuw exemplaar sturen en geld teruggeven als een vorm van klantenbinding. Zolang niet hele massa's producten in de post kwijt raken zal dit ook niet zoveel extra kosten opleveren. Wat je ervoor terugkrijgt als winkelier is alsnog positieve feedback en later vaak weer gewoon een nieuwe bestelling. Ik heb zelf een webwinkel en de enkele keer dat het fout is gegaan ben ik er altijd zodanig mee omgegaan dat de klant er het minst de dupe van is: geld terug, product opnieuw versturen etc. Het is me ooit één keer gebeurd dat ik per ongeluk een verkeerde LP meegestuurd had met een bestelling. Ik heb de klant de verkeerde LP laten houden en de andere gratis nagestuurd. Zo behoud je klanten. Ik heb in 4 1/2 jaar tijd enkele duizenden LP's en cd's verkocht en nog nooit een boze klant gehad.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 augustus 2012, 10:58 uur
Dat is netjes. Ik heb altijd meegemaakt dat ik dan eerst het oude (of verkeerde) exemplaar terug moet sturen en dat er dáárna pas een nieuwe cd wordt verzonden. Ben je al snel twee weken verder, terwijl het niet mijn fout was. Dan kun je haast nog beter zeggen dat de cd helemaal niet aangekomen is, al ben ik toch ergens bang dat ze erachter komen.
Als het even kan, probeer ik er wel eens een slaatje uit te slaan. Kreeg eergisteren een broek binnen; bleek een andere te zijn. Eerst pissig, maar toen ik online zag dat 'ie €70,- kost, heb ik 'm maar gehouden en die andere opnieuw besteld.
Als het even kan, probeer ik er wel eens een slaatje uit te slaan. Kreeg eergisteren een broek binnen; bleek een andere te zijn. Eerst pissig, maar toen ik online zag dat 'ie €70,- kost, heb ik 'm maar gehouden en die andere opnieuw besteld.

0
geplaatst: 4 augustus 2012, 15:43 uur
aERodynamIC schreef:
Ik bestel ook voornamelijk bij Amazon UK en ben daar nog steeds erg tevreden over. Wat ook zo fijn is is dat wanneer een cd opeens goedkoper is geworden na je bestelling dat ze dat dan terugstorten iets wat bol.com bijvoorbeeld niet doet.
Ik bestel ook voornamelijk bij Amazon UK en ben daar nog steeds erg tevreden over. Wat ook zo fijn is is dat wanneer een cd opeens goedkoper is geworden na je bestelling dat ze dat dan terugstorten iets wat bol.com bijvoorbeeld niet doet.
Hmm, dat wist ik niet.
Bij Play.com is het zo dat, als je iets uit je wishlist wilt aanschaffen, dat de prijs wordt aangepast als het item goedkoper is geworden.

Over FRS: Grabbelen in de koopjesbak als je toevallig langsloopt. Voor de rest mijden als de pest.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 augustus 2012, 17:04 uur
Ook boos hier. Ik kom vanmorgen terug van Indonesie, ligt er een factuur van post.nl. De douane heeft een pakketje van Wow Hd gecontroleerd (de 8 cd box van The smiths).
Kosten!!!
BTW bij invoer 5,89
Inklaringskosten 12,50
dus 18,39 extra betalen
Iemand dit ook al meegemaakt?
Kosten!!!
BTW bij invoer 5,89
Inklaringskosten 12,50
dus 18,39 extra betalen

Iemand dit ook al meegemaakt?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 augustus 2012, 17:23 uur
Dat is apart. Ze verzenden wel eens spul van buiten de EU, maar Wow HD zelf is binnen de EU. Ik heb er op hun site ook nooit iets over gelezen, al heb ik vast niet alle kleine lettertjes helemaal doorgenomen.
Zelf nog nooit meegemaakt. Ben er wel benieuwd naar hoe dit af gaat lopen. Lijkt me gunstig om te weten voor 't geval ik nog eens een box bestel bij Wow HD.
Zelf nog nooit meegemaakt. Ben er wel benieuwd naar hoe dit af gaat lopen. Lijkt me gunstig om te weten voor 't geval ik nog eens een box bestel bij Wow HD.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.