MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
bubbachups schreef:
Als ik via internet koop dan probeer ik het eerst bij de artiest zelf en anders bij het label. Dat is vaak goedkoper, makkelijker en sneller. Als beiden niet kunnen dan eventueel bij deze winkels:

play.com (redelijk aanbod/prijzen, snel)
blahdvd.com (idem, maar vaak iets goedkoper)
djangos.com (super lage prijzen, super lange levertijden)
cduniverse.com (amazon-achtig aanbod, interessant vanaf 4 cd's)

Wat voor cd's koop je ooit dan?
Die moeten dan toch helemaal uit het buitenland komen enzo? Zit je dan niet met die kosten en verzendtijd en dergelijke? Niks voor mij . Hoe sneller, hoe beter.

Omayyad
Ik bestel mijn cd's op internet doorgaans thuis...

Omayyad schreef:
Ik bestel mijn cd's op internet doorgaans thuis...

Justinx schreef:
(quote)

Wat voor cd's koop je ooit dan?
Die moeten dan toch helemaal uit het buitenland komen enzo? Zit je dan niet met die kosten en verzendtijd en dergelijke? Niks voor mij . Hoe sneller, hoe beter.

Als je het spul snel wilt hebben dan kun je beter gewoon de platenzaak binnen stappen. En tevens; zowel qua aanbod als qua prijzen ben je dan niets minder uit dan bij de Nederlandse internetwinkels.

Ben je echter geïnteresseerd in wat minder bekende muziek dan kun je met geen mogelijkheid uit de voeten met Nederlandse internetwinkels en platenzaken. (enkele speciaalzaken daargelaten). Uitwijken naar het buitenland is dan geen keuze, maar simpelweg noodzaak. Bijkomend voordeel is wel dat alles een stuk goedkoper is, ook als je de verzendkosten meerekent.

Overigens zijn bovengenoemde internetwinkels ook lang niet toereikend voor de wat meer avontuurlijke muziekliefhebbers. Ook daarom is uitwijken naar artiesten en labels vaak de beste optie.

Maar het allerliefste koop ik gewoon in de betere platenzaken. Snel, simpel en veel leuker.

Bobiej
www.bol.com of www.large.nl[/url]
Maar het liefst gewoon in een platenzaak.

Improve
[quote]bubbachups schreef:
CD Universe
Amerikaans, groot aanbod, meeste cd's tussen de $9 en de $13. Door de verzendkosten is het slimmer om gelijk 4 te kopen. Dan betaal je omgerekend zo'n €11 a €13 per cd inclusief verzendkosten en hoef je je geen zorgen te maken voor de douane. Levering normaal gesproken binnen 10 werkdagen.

Hey kerel,

Goeie tip van je!
Ruim aanbod en erg lage prijzen!
Alleen nu heb ik een vraag: Als jij daar bestelt, hoe betaal je dan? Want ik heb het idee dat je er alleen kan betalen met een visa of mastercard.

[quote]Improve schreef:
(quote)

Paypal kan ook.

Sietse
inderdaad vrij goedkoop...eens in de gaten gaan houden.

Improve
Paypal kan ook.[/quote]\

Maar bij Paypal kan ik ook alleen kiezen voor een visa of mastercard.

Als je een paypal account aanmaakt dan kun je ook geld overschrijven van je bankrekening naar je paypal rekening en daarmee betalingen doen.

Herbert LC
bubbachups schreef:
Als je een paypal account aanmaakt dan kun je ook geld overschrijven van je bankrekening naar je paypal rekening en daarmee betalingen doen.

In Nederland wel, maar in België niet

Improve
bubbachups schreef:

Ok, dankjewel man!

Ik wil wat gaan bestellen bij dis-order.com. Zijn er mensen die (goede) ervaringen hebben bij deze aanbieder?

Ze zijn redelijk goedkoop.

cortez
In Genres > R&B en Hip-Hop > online hiphop store:

Onlangs kwam er in één of ander topic enkele
links naar websites waar je hiphop CD's kon kopen
(à la Bol.com enzo)... Er werd dan ook een
Belgische(?) link gedropt, alleen vind ik deze niet meer.
Iemand die kan helpen?

Improvision
www.proxis.be misschien?

cortez
yep, die was het. Thanx!
(en bedankt Raffael77 voor de andere links).

Cd-wow moet een boete betalen van 41 miljoen pond:
Link

En bovendien:
cortez schreef:
It said it had already obtained a freezing order against CD-Wow, meaning that all of its assets and bank accounts are frozen.

Dus wees gewaarschuwd, voor wie er besteld .

Oh Oh, 24 mei nog een bestelling gedaan.

EDIT : Net bericht gehad dat twee van de vier cd's zijn verstuurd.

EVANSHEWSON
In Muziek > Algemeen > muziek kopen op internet:

Dit topic zal geen lang leven beschoren zijn, en da's ook niet de bedoeling, ik had alleen graag wat raad van mensen die ervaring hebben met kopen via internet.

Ik kocht nog nooit iets op internet - drempelvrees denk ik - ik gebruik het net als één grote database - wat het uiteindelijk is, maar wie zegt me op welke sites ik het beste en voordeligst ceedees of dvd's kan kopen ?

En of ze wat betrouwbaar zijn en levertermijnen respecteren ?

Ik verneem het wel, zeker ? Thx.

ik kan u amazon zéér sterk aanraden. Ze hebben daar werkelijk àlles. Van tv's tot DVD's cd's en deze allemaal in alle smaken en kleuren. De CD's dat je dacht nooit te zullen vinden, vind je daar gegarandeerd!

www.amazon.com

tnf
Persoonlijk vind ik het daar lastig dat je niet op de 'normale' Hollandse manier kunt betalen.

Ik heb zelf de laatste paar jaar aardig wat gehaald bij http://www.nlstore.nl en http://www.proxis.be . De levering gaat bij deze twee niet razendsnel, maar ze zijn wel betrouwbaar en hebben veel.

Lennonlover schreef:
ik kan u amazon zéér sterk aanraden. Ze hebben daar werkelijk àlles. Van tv's tot DVD's cd's en deze allemaal in alle smaken en kleuren. De CD's dat je dacht nooit te zullen vinden, vind je daar gegarandeerd!

www.amazon.com

Amazon.com is riskant. Vaak staat de postbode voor de deur met een flinke douaneheffing. Daar wordt je natuurlijk niet blij van.

Mijn beste tip voor cd's (en dvd's) is zonder twijfel cdpacific.com en dvdpacific.com. Geweldige prijzen, ruim assortiment (al vertoont het soms hiaten). Neem bijvoorbeeld het oeuvre van Zappa. In Nederland in de winkel kosten deze cd's bijna altijd tegen de €20. Hier kun je ze veelal krijgen voor zo'n €6,65, een derde dus.

Tweede tip voor goedkope prijzen en groot assortiment is Amazon marketplace (Bij een een cd/dvd op de link Used & new klikken). Hierbij loop je volgens mij geen gevaar dat je douaneheffing moet betalen (die kijkt alleen naar amazon.com-stickers). Ik heb hier al veel goedkoop spul op de kop getikt. Letop: amazon.co.uk heeft een andere marketplace dan amazon.com, met lagere verzendkosten (zo'n €2,65 per cd, vaste prijs, tegenover €5 bij de Amerikaanse variant).Maar soms is het prijsverschil dusdanig groot dat het toch rendabel is bij amazon.com te bestellen.

Verder check ik trouwens ook meestal vergelijk.nl even.

Bovenstaande tips zijn trouwens alleen voor mensen met een creditcard (Gewoon doen, scheelt veel geld en is echt veilig, zeker op een grote site als amazon).

sxesven
Sites als blahdvd.com, play.com en (in veel mindere mate, w.m.b.) cdwow.nl kunnen ook erg handig zijn. Geen verzendkosten, geen heffingen en in het geval van de eerste twee zeer degelijk aanbod en fijne prijzen.

Blah en Play gebruik ik inderdaad ook altijd, zeker voor dvd's. Twee topsites.

Sietse
ik koop veel bij labels zelf. Of bij kleine mailorders, maar dat is denk ik niet wat je zoekt gezien je voorkeur aan muziek.

Ik heb goede ervaringen met www.cduniverse.com
Daar kun je ook met PayPal betalen, wat handig is voor mij (zonder creditcard).

Gewoon El Cheapo gebruiken die geeft aan welke winkels het goedkoopst zijn.

In Nederland ja, maar die zijn meestal duurder dan de buitenlandse winkels. El cheapo geeft trouwens hetzelfde als vergelijk.nl.

Juist ja. Het nieuwe topic aan dit topic toegevoegd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.