MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
Ik wacht al weken op de nieuwe Queens Of The Stone Age, die ik bij CDWOW besteld heb. En elke keer als de dispatch-date nadert wordt het weer verlegt.

Zijn er meerderen met soortgelijke trieste ervaringen bij deze site?

Op korte termijn gaat de platenzaak bij mij in de buurt voorgoed dicht. Erg jammer en teleurstellend.

Ik ben nu helaas genoodzaakt om de cd´s met grote regelmaat via het internet te kopen. Wat raden jullie aan?????????????????

sq
Amazon heeft de beste service, en je kan er ook tweedehands kopen. Amazon in de usa is het goedkoopst, maar je betaalt nogal wat verzendkosten. Als je er 3 of meer bestelt wordt het een pakje en wil de douane nog wel eens kijken. De invoerrechten zijn niet hoog, maar het duurt wel een week of wat en de administratiekosten van de douane zijn heftig (11 euro). Ik bestel daarom al enige tijd per 2 stuks, en dat is nog best interessant.

Voorbeeldje:

Vandaag de nieuwe Beirut en de nieuwe Band of Horses besteld (komen beide uit op 9 oktober). Inclusief 8 dolllar nogwat verzendkosten wordt dat dan 29 dollar. Met de huidige dollarkoers heb ik ze zo in huis voor ik schat 21 euro.

Met name voor Amerikaanse, Canadese en Latijsamerikaanse artiesten loont het de moeite. Engelse artiesten haal je uit Amazon uk (duurder, maar veel lagere verzendkosten).

CD-wow is erg goedkoop voor grote releases, maar hapert de laatste tijd wat met de service. Zie
sxesven schreef:
speciaal topic daarover..

Bol heeft goede service, maar helaas Nederlandse prijzen. De aanbiedingen van Bol zijn af en toe sterk.

Proxis.be in gebruik ik nog wel eens voor Belgische releases. Als je voor meer dan 25 euro bestelt, heb je geen verzendkosten.

sq schreef:
Engelse artiesten haal je uit Amazon uk (duurder, maar veel lagere verzendkosten).

Ik denk niet dat die lagere verzendkosten bij de Engelse Amazon opwegen tegen de goedkopere CD's bij de Amerikaanse Amazon.

Verzendkosten Amazon.co.uk = £1,79 = € 2,56
Verzendkosten Amazon.com = $ 6,48 = € 4,54

Die 2 euro loop je meestal wel in op de CD.

sq
Meestal, maar soms zijn grote Engelse namen (aanbiedingen) toch wat goedkoper (lees: niet duurder dan in usa). Verder is het inderdaad wel raar dat je zelfs Europese CD´s voordeliger uit Amerika kan halen dan uit Europa.

Ik koop ook wel van die tweedehands CD´s voor een paar dubbeltjes; dan scheelt het natuurlijk ook.

Heeft iemand ooit cd's gekocht bij cosmox.nl?

Ze bieden ongelooflijk veel goede jazzplaten aan voor €4,99 p.s. (Coltrane, Monk, Evans, Dolphy, Adderley etc..)
Ik heb op mijn zogenaamde verlanglijstje nu al 34 cd's toegevoegd die ik wil kopen daar. Zeker even kijken mensen!

Ook lp's! Al zijn het er niet veel

1 keer besteld, de ene cd was er binnen 3 dagen.

De (Einsturzende Neubauten) cd die ik er heel goedkoop voor 4,99 kocht was helaas niet meer leverbaar, maar staat nog steeds op hun website.

Dus die even met zijn allen bestellen, dat zal ze leren!

Ik Doe Moeilijk
ja ook weleens besteld, Je krijgt de CD toegestuurd met een acceptgiro, dus je betaalt niet voor je het produkt binnnen hebt.

Da's ook toevallig. Ik check vaak even op El Cheapo waar een CD het voordeligst is. Afgelopen weekend dook de site van Cosmox ineens tussen de zoekresultaten op. Ik had er nog nooit van gehoord. Tot nu deed ik mijn bestellingen altijd bij NLStore, CDWOW, TheMusicSafe of soms bij Red Sun of Frank Brinkhuis als het te obscuur wordt. Uitstekende ervaringen met allemaal, maar ik sluit niet uit dat ik bij Cosmox binnenkort een poging ga wagen. De prijzen zijn er scherp genoeg voor.

Ik kwam op die manier (via elcheapo) gisteren deze site tegen:

http://www.mediadis.com/

Cosmox is Bertelsmann. Je kent het wel, van Bertelsmann on-line (BOL).

Afgelopen week 3 cd's besteld en ontvangen (3x John Coltrane voor 4,99 p.st.)
Dat zijn toch interessante prijzen om het (jazz)stapeltje wat op te hogen...

ik vind net via El Cheapo dat men bij Cosmox 'Wrong' van Nomeansno aanbiedt voor 7;99. Nu lees ik in dit topic niets over Cosmox,is het veilig om daar je dingen te bestellen? En wat als je zoals ik in Vlaanderen woont?
Ik heb nog nooit iets via het net besteld maar zal daar wel aan moeten toekomen aangezien ik veel dingen gewoon niet in de winkel vind.

sxesven
Er slingert ergens een thread over Cosmox rond en daarin waren vooral positieve geluiden te bespeuren; enkel sommige dingen die niet leverbaar zijn, maar verder dik in orde (product krijg je met acceptgiro in de bus, dus pas betalen bij bezorging). Heb er gisteren ook net een LP besteld, dus ik ben benieuwd.

Hier is dat topic over Cosmox. Cosmox is (zoals in dat topic al wordt gezegd) een onderdeel van Bertelsmann, net als Bol.com dat is. Ik heb er een kleine maand geleden voor het eerst een cd besteld bij Cosmox en dat was perfect. Je krijgt inderdaad de acceptgiro bij je bestelling, dus je betaalt ook niet zolang je het product niet hebt ontvangen.

Ik probeer me net te registreren op cosmox maar op een of andere manier accepteert men Gent niet en krijg ik de melding dat ik een paats moet invullen.

Topic over cosmox.nl samengevoegd met dit topic.

jellorum schreef:
Ik probeer me net te registreren op cosmox maar op een of andere manier accepteert men Gent niet en krijg ik de melding dat ik een paats moet invullen.

Heb net Love- Forever Changes en Velvet Underground- WLWH binnengekregen, had deze enkel op LP, en dat kun je via Cosmox.be. Overschrijvingsformuliertje erbij, handig.

Improve
Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met het bestellen bij Relapse.com?

Bij Pan American - Quiet City (2004):

Sietse schreef:
Nee, totaal niet.

Het gaat me eigelijk gewoon om het album, alleen dat wachten

Mijn William Basinki's The Disintegration Loops IV bv staat nu al 10 maanden in de bestelling.

Ook staat Shelter from the Ash van Six Organs of Admittance al dik een maand in de bestelling en dat voor een relatief nieuw album.

Sietse
waar bestel je die dingen dat het allemaal zo lang duurt?
Het langste dat ik heb hoeven wachten is 3 maanden omdat iets ff out-of-stock was.
En ja dan heb je natuurlijk de pre-orders van series die lang kunnen duren enzo, maar dat is normaal.

Als iets uit is, meestal (als de verzending goed gaat dus) is het binnen 3 weken wel binnen.

Als je hem via Kranky besteld (20$ incl verzending), heb je 'm anders zo in huis

Sietse schreef:
waar bestel je die dingen dat het allemaal zo lang duurt?.

De plaatselijke cd boer, in dit geval Coco Records in Zaandam.

De volgende keer maar eens via internet bestellen.

Sietse
ahh ok...tsja, als het zo lang duurt bij de platenboer...
had je al betaald? Zo nee zou ik gewoon zelf nog bestellen.
Zo ja, zou ik ze een schop onder de kont geven, want die dingen moeten vrij snel te krijgen zijn.

Flum
Ik zou ook gewoon via internet bestellen. Deze had ik niet lang geleden binnen een week binnen!

Sietse schreef:
ahh ok...tsja, als het zo lang duurt bij de platenboer...
had je al betaald? Zo nee zou ik gewoon zelf nog bestellen.
Zo ja, zou ik ze een schop onder de kont geven, want die dingen moeten vrij snel te krijgen zijn.

Gelukkig heb ik nog niet betaald, dat doe ik eigelijk nooit (vooruitbetalen) dat is dan meteen waarom ik nooit via internet koop, op de een of andere manier voel ik me daar niet lekker bij, vraag me niet waarom maar ik bestel het liefst gewoon in een winkel.

Zo heb ik bv nog titels die heel erg lang in de bestelling hebben gestaan, bv Von van Sigur Rós, daarvan kreeg ik na minimaal 6 maanden te horen dat hij niet meer te bestellen was.

Het zelfde met wat live cdtjes van Joy Division.....

Deathprod-Deathprod duurde dik een maand.........

Maar goed erg off-topic, dit lijkt me een leuk album, in 2009 laat ik mijn mening horen

*Of toch maar aan het internet bestellen gaan*

In Muziek > Algemeen > CD-wow - Online bestellen:

De laatste tijd bestel ik via CDpacific en dit bevalt echt prima!!

De cd's kosten met de huidige dollarkoers bijna "niets" (tussen 6 a 8 euro) en de bezorgkosten vallen ook nog mee (€2,30 + 0,65 per item). Laatst 6 cd's bestelt en dit kostte me 48 euro, deze bestelling ook ff gedaan bij Bol.com om het prijsverschil te zien en daar kwam ik uit op 118 euro... Redelijk verschil!!!

Bij bestelling van cd's "in stock" worden de cd's binnen een dag verstuurd. Aangezien ik de goedkoopste bezorging heb duurt het wel 2 wkn voordat het in de brievenbus ligt.

mkrake schreef:
De laatste tijd bestel ik via CDpacific en dit bevalt echt prima!!

De cd's kosten met de huidige dollarkoers bijna "niets" (tussen 6 a 8 euro) en de bezorgkosten vallen ook nog mee (€2,30 + 0,65 per item). Laatst 6 cd's bestelt en dit kostte me 48 euro, deze bestelling ook ff gedaan bij Bol.com om het prijsverschil te zien en daar kwam ik uit op 118 euro... Redelijk verschil!!!

Bij bestelling van cd's "in stock" worden de cd's binnen een dag verstuurd. Aangezien ik de goedkoopste bezorging heb duurt het wel 2 wkn voordat het in de brievenbus ligt.

Precies, daarom dat ik het niet snap dat sommige mensen geen Creditcard nemen... Als ik lees hoe dat sommige mensen hier sukkelen met cd-wow Ik krijg wekelijks bestellingen binnen, en ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen. Ik betaal altijd de laagste prijzen, ik heb nooit problemen met bestellingen die niet aankomen of niet verzonden worden, ... En dat op enkele honderden bestellingen bij tientalle winkels. Maar goed, als je zonder CC zit dan is je keuze natuurlijk erg beperkt tot cd-wow en een paar andere dure Nederlandse shops. Misschien is het een goed idee om een CC aan te schaffen? Het geld dat het je kost om een CC aan te schaffen is niets in vergelijking met het geld en problemen dat je uitspaart wanneer je er één hebt

Edit: net een mailtje gekregen van Pacific dat mijn bestelling verzonden is. Wat een heerlijke winkel, ik bestel er al meer dan twee jaar. Weg met cd-wow!

Ik snap daar inderdaad ook geen bal van, ik zit soms met verbazing te lezen hoe sommige mensen hier toch moeilijk (en duur) doen met cdwow, nlstore, etc. Ook als je geen credit card wilt overigens, je kunt ook prima een paypal account aanmaken met je bankrekeningnummer. Wie gaat er nu in hemelsnaam in euro's of Engelse ponden bestellen wetende wat de dollar momenteel doet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:21 uur

geplaatst: vandaag om 07:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.