Muziek / Algemeen / Groepen die onderschat worden
zoeken in:
0
Joy
geplaatst: 15 juni 2006, 18:46 uur
zappa wordt niet onderschat
zappa maakt ondanks zijn wijde visie en creatieve manier van werken gewoon muziek die maar een hele kleine groep weet te boeien
so be it
zappa maakt ondanks zijn wijde visie en creatieve manier van werken gewoon muziek die maar een hele kleine groep weet te boeien
so be it
0
geplaatst: 16 juni 2006, 12:47 uur
Ik vind The Specials redelijk onderschat. Ska is vaak simpele feestmuziek, maar het werk van The Specials is echt van zeer hoge kwaliteit. Vaak gesampled in hiphopnummers ook. Melodieus zijn deze duopenotti's zó sterk. Elke melodie van deze cd komt je wel ergens bekend van voor en je kan er absoluut niet op stil blijven zitten 
Luister bijvoorbeeld eens: Ghost Town, Rat Race en War Crimes.

Luister bijvoorbeeld eens: Ghost Town, Rat Race en War Crimes.
0
geplaatst: 16 juni 2006, 13:24 uur
Specials vindt ik voor dat soort muziek ZEKER niet onderschat! Hoor dat toch regelmatig terug komen in alternatieve tenten. Als je aan Ska denkt denk je toch snel aan The Specials. Als de muziek stroming wordt onderschat is dat een ander verhaal.
Voor mij onderschat:
The modern lovers
Herman dune
Voor mij onderschat:
The modern lovers
Herman dune
0
geplaatst: 16 juni 2006, 16:38 uur
Bobiej schreef:
Eigenlijk (bijna) alle Metalbands. Iedereen denkt (deed ik ook) bij Metal aan langharige gekken die aan een stuk door in een microfoon schreeuwen.
Eigenlijk (bijna) alle Metalbands. Iedereen denkt (deed ik ook) bij Metal aan langharige gekken die aan een stuk door in een microfoon schreeuwen.
Ehmm.. voor de meeste metalbands gaat dit ook wel op hoor

0
geplaatst: 5 juli 2006, 16:40 uur
De Friese folkband Pigmeat is een echte feestband. Het duo heeft echter nummers geschreven die zo van de hand van Woody Guthrie of Michelle Shocked zou kunnen komen.
0
*Laura*
geplaatst: 5 juli 2006, 16:50 uur
The Libertines. Bij het horen van hun naam denkt men meteen aan drugsn tabloidverhaaltjes en Kate Moss, maar de band is zoveel meer dan dat.
0
geplaatst: 6 juli 2006, 11:10 uur
Woody schreef:
Specials vindt ik voor dat soort muziek ZEKER niet onderschat! Hoor dat toch regelmatig terug komen in alternatieve tenten. Als je aan Ska denkt denk je toch snel aan The Specials. Als de muziek stroming wordt onderschat is dat een ander verhaal.
Voor mij onderschat:
The modern lovers
Herman dune
Voor mij onderschat:
The modern lovers
Herman dune
Wat je zegt is waar, maar ze worden niet bij de groten van de popmuziek gezien. Volgens mij horen ze hier wel bij, de melodielijnen zijn zo fantastische en briljant. Ongeëvenaard

0
geplaatst: 6 juli 2006, 14:27 uur
*Laura* schreef:
The Libertines. Bij het horen van hun naam denkt men meteen aan drugsn tabloidverhaaltjes en Kate Moss, maar de band is zoveel meer dan dat.
Inderdaad, the Libertines zijn op het vaste land zowat de meest onderschatte band van de laatste jaren die in de UK wel het mooie weer maakten.
0
tondeman
geplaatst: 6 juli 2006, 17:34 uur
Och kom op, ze leefden vooral van de pershype en een bovenmodaal eerste album. Dat tweede album was ook wel ok, maar verre van geniaal.
Ik snap best dat veel mensen ze goed vinden, hun live shows mochten er zeker zijn en sommige liedjes hebben toch dat beetje. Iets extra wat niet veel bands gegeven is.
Toch, als ze niet zo waren opgepikt door de pers waren ze gewoon een aardig bandje gebleven, daar waar ze nu een soort mythische status hebben en op handen worden gedragen door alle 14-jarige NME-lezertjes.
Trouwens, die tabloid verhaaltjes daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Die Pete Doherty is het laatste jaar toch compleet door de mand gevallen. Wat een lachwekkend figuur, ik zou er bijna medelijden mee krijgen. Een volledig ontoerekeningsvatbaar persoon die, omdat ie in een leuk bandje heeft gezeten en zo kek Bohemien overkomt, de status van nationale troeteljunk heeft verkregen. Gelukkig wordt ie nu nergens meer serieus genomen. Hij zou beter eens een keer een bad nemen en een avondje crack overslaan en zich concentreren op muziek maken, iets wat hem tot nu toe met Babyshambles iig niet gelukt is.
Ik snap best dat veel mensen ze goed vinden, hun live shows mochten er zeker zijn en sommige liedjes hebben toch dat beetje. Iets extra wat niet veel bands gegeven is.
Toch, als ze niet zo waren opgepikt door de pers waren ze gewoon een aardig bandje gebleven, daar waar ze nu een soort mythische status hebben en op handen worden gedragen door alle 14-jarige NME-lezertjes.
Trouwens, die tabloid verhaaltjes daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Die Pete Doherty is het laatste jaar toch compleet door de mand gevallen. Wat een lachwekkend figuur, ik zou er bijna medelijden mee krijgen. Een volledig ontoerekeningsvatbaar persoon die, omdat ie in een leuk bandje heeft gezeten en zo kek Bohemien overkomt, de status van nationale troeteljunk heeft verkregen. Gelukkig wordt ie nu nergens meer serieus genomen. Hij zou beter eens een keer een bad nemen en een avondje crack overslaan en zich concentreren op muziek maken, iets wat hem tot nu toe met Babyshambles iig niet gelukt is.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 00:39 uur
tondeman schreef:
Och kom op, ze leefden vooral van de pershype en een bovenmodaal eerste album. Dat tweede album was ook wel ok, maar verre van geniaal.
Fuck Forever van Babyshambles is de beste schijf van 2005, punt. En als je het nummer niet kent, moet je dat meteen maar eens opzoeken. Ik ben de eerste om toe te geven dat Pete's verslaving serieus op zijn muzikale kwaliteiten drukt, maar de man heeft enorm veel talent (het zijn weinig artiesten gegeven om een nummer als Fuck Forever te schrijven, één van de beste live-schijven ooit), net als z'n maatje Barat.
En die mytische status waar jij het over hebt dat is toch in de UK, vandaar dat wij ze hier vernoemen in het topic: ondergewaardeerde artiesten. Wat ze in mijn ogen hier in België en Nederland toch nog wel zijn.
0
tondeman
geplaatst: 7 juli 2006, 01:41 uur
Ik ken het nummer en Down in Albion, hoewel lang niet meer gehoord, ken ik ook nog wel. Als ik eerlijk ben was ik er toen niet van onder de indruk en ik betwijfel of dat veranderd als ik het nu nog eens terughoor. Fuck forever is een aardig liedje maar zeker niet meer. Om het ''één van de beste live-schijven'' of "beste nummer van 2005"te noemen gaat me wel erg ver. Des te meer omdat Doherty gemiddeld 1 op de 3 concerten komt opdagen 
Ik ben het zeker met je eens dat Doherty talent heeft, jammer dat ie het de laatste jaren niet meer gebruikt (of kan gebruiken?)
Ik denk ook dat de Libertines vooral zo goed waren door de combinatie Barat / Doherty, want ook Carl's nieuwe band vind ik verre van geweldig.
En of ze ondergewaardeerd zijn in Nederland... Ik las een tijdje terug nog een artikel van een aantal pagina's in HP / De Tijd (!) dat toch erg postief gestemd was over zowel Doherty als de Libertines.
Voor de rest zijn ze toch ook wel populair bij de gemiddelde indie-liefhebber hier in Nederland denk ik... In ieder geval niet in mindere mate dan soortgelijke bands.

Ik ben het zeker met je eens dat Doherty talent heeft, jammer dat ie het de laatste jaren niet meer gebruikt (of kan gebruiken?)
Ik denk ook dat de Libertines vooral zo goed waren door de combinatie Barat / Doherty, want ook Carl's nieuwe band vind ik verre van geweldig.
En of ze ondergewaardeerd zijn in Nederland... Ik las een tijdje terug nog een artikel van een aantal pagina's in HP / De Tijd (!) dat toch erg postief gestemd was over zowel Doherty als de Libertines.
Voor de rest zijn ze toch ook wel populair bij de gemiddelde indie-liefhebber hier in Nederland denk ik... In ieder geval niet in mindere mate dan soortgelijke bands.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 01:43 uur
Vast al voorbij gekomen, maar Ride.. wat een heerlijke muziek hebben die gasten gemaakt 

0
geplaatst: 7 juli 2006, 07:29 uur
Maar we zijn roependen in de MusicMeter woestijn Orbit !waar hele volkstammen zich als makke schapen achter het Werktuig(Tool) laten spannen om daarna het Radio (Opper)hoofd te adoreren !
0
geplaatst: 7 juli 2006, 10:59 uur
Dave Matthews Band wordt in NL al vele jaren onderschat...net als Vader Abraham trouwens, maar dat vinden dan weer alleen hijzelf en de smurfen.
0
geplaatst: 7 juli 2006, 16:57 uur
the viking schreef:
Maar we zijn roependen in de MusicMeter woestijn Orbit !
waar hele volkstammen zich als makke schapen achter het Werktuig(Tool) laten spannen om daarna het Radio (Opper)hoofd te adoreren !
Maar we zijn roependen in de MusicMeter woestijn Orbit !waar hele volkstammen zich als makke schapen achter het Werktuig(Tool) laten spannen om daarna het Radio (Opper)hoofd te adoreren !
Je zou haast gaan denken dat er verder niet veel was nee..

0
Bobiej
geplaatst: 7 juli 2006, 17:08 uur
Je bedoelt Cradle Of Filth en dergelijke Black Metal?
Dan kan ik je alleen gelijk geven, maar voor bands als Metallica en Iron Maiden is dit toch niet zo, hoor. Net zoals bij onze geliefde Ozzy
.
0
geplaatst: 26 juli 2006, 22:32 uur
Nik Kershaw,
hij had de pech een hit te scoren wat erg bij jonge meisjes in de smaak viel, daardoor werd hij niet meer serieus genomen terwijl hij hoogwaardige popmuziek bleef leveren.
hij had de pech een hit te scoren wat erg bij jonge meisjes in de smaak viel, daardoor werd hij niet meer serieus genomen terwijl hij hoogwaardige popmuziek bleef leveren.
0
geplaatst: 27 juli 2006, 14:30 uur
Shack
Band uit Liverpool die al jaren platen maken vol perfecte popliedjes maar hier maar geen poot aan de grond krijgt
Band uit Liverpool die al jaren platen maken vol perfecte popliedjes maar hier maar geen poot aan de grond krijgt
0
geplaatst: 27 juli 2006, 19:14 uur
glennton schreef:
Nik Kershaw,
Nik Kershaw,
Die paar nummers die ik ken waren ook heel goed te pruimen inderdaad..
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 17:44 uur
Onderschatte artiesten:
-JJ Cale
-Jim Croce
Om er maar een paar te noemen...
-JJ Cale
-Jim Croce
Om er maar een paar te noemen...
0
geplaatst: 15 augustus 2006, 18:30 uur
Bobiej schreef:
Iedereen denkt (deed ik ook) bij Metal aan langharige gekken die aan een stuk door in een microfoon schreeuwen.
Iedereen denkt (deed ik ook) bij Metal aan langharige gekken die aan een stuk door in een microfoon schreeuwen.
Nee dat hoor je.
0
Bobiej
geplaatst: 16 augustus 2006, 10:21 uur
Knap dat je aan muziek kan horen dat mensen lang haar hebben 

0
geplaatst: 17 augustus 2006, 11:08 uur
Ik sluit me helemaal bij sibren aan!!
Vooral Jim Croce is geniaal! Jammer dat hij zo vroeg gestorven is
Om nog even een naam toe te voegen aan het lijstje:
- Stevie Ray Vaughan
0
geplaatst: 17 augustus 2006, 17:04 uur
tondeman schreef:
status van nationale troeteljunk
status van nationale troeteljunk
Overigens ben ik het met VdB eens, de meeste mensen in mijn omgeving weten amper wie Pete Doherty is.
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 00:59 uur
Ik vind Neurosis en Cult of Luna eerlijk gezegd beter, maar Isis is zeker een goede band. Het genre is er echter niet naar om grote bekendheid te vergaren.
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 01:01 uur
Neurosis is ook heerlijke muziek, mogen ook wel wat bekender worden maar inderdaad bepaalde genre's zouden nooit hoger komen maar dat is mischien ook wel beter, blijft het lekker underground 

0
luisteraart
geplaatst: 29 december 2006, 22:01 uur
De meest onderschatte Nederlandse band:
SPASMODIQUE!!
Ik heb er al meer dan 14 jaar een live-cd van liggen, en vandaag voor het eerst sinds jaren weer gedraaid. Wat zijn ze toch goed!
Gelijk maar geprobeerd toe te voegen op de site, even afwachten of het goed gaat.
De muziek is moeilijk te plaatsen, lijkt soms wel wat op de vroege Joy Division, maar dan ook weer totaal anders.
Sowieso moeilijk, want het enige wat ik er van ken is een live-cd, met opnamen uit verschillende concerten, en ooit heb ik zelf een concert mogen zien.
Maar zeker een van de meest onderschatte, en jammerlijk vergeten (?) Nederlandse (Niet Nederlandstalige) bands ooit.
Gary Gilmore's Eyes!!!!
Edit: een stukje biografie van de zanger, om een idee te geven:
Mark Ritsema (1962) begon gedurende zijn middelbare schooltijd literaire ambities te koesteren. Hij bewonderde Gerard Reve en Jan Wolkers, en schreef verhalen in de schoolkrant. Hij schreef echter ook songteksten, en rond zijn zeventiende werd hij gevraagd in een bandje te komen spelen. Uit deze band is Spasmodique voortgekomen. Het was de duistere tijd van de jaren tachtig, met bands als Joy Division en The Birthday Party die van invloed waren op Mark en zijn vriendenclub. De vervreemding, angst en geweld van het grotestadsleven beheersten Mark's teksten, al bezaten ze ook een grimmig soort schoonheid. De concerten van Spasmodique stonden bekend om hun intensiteit en waren voor Mark, als middelpunt, het allerbelangrijkst. Het schrijven van teksten en songs stond in dienst van de momenten waarop Mark alles wat hij in zich had over het publiek uit te storten. Het proces van schrijven interesseerde hem pas later. Spasmodique groeide uit tot een cultband, met een fanatieke aanhang. Naast Spasmodique speelde Mark ook in Cobraz en momenteel is hij behalve als solo-artiest actief in Raskolnikov.
edit edit: uiteraard uit Rotterdam, en niet uit dat futloze Amsterdam
SPASMODIQUE!!
Ik heb er al meer dan 14 jaar een live-cd van liggen, en vandaag voor het eerst sinds jaren weer gedraaid. Wat zijn ze toch goed!
Gelijk maar geprobeerd toe te voegen op de site, even afwachten of het goed gaat.
De muziek is moeilijk te plaatsen, lijkt soms wel wat op de vroege Joy Division, maar dan ook weer totaal anders.

Sowieso moeilijk, want het enige wat ik er van ken is een live-cd, met opnamen uit verschillende concerten, en ooit heb ik zelf een concert mogen zien.
Maar zeker een van de meest onderschatte, en jammerlijk vergeten (?) Nederlandse (Niet Nederlandstalige) bands ooit.
Gary Gilmore's Eyes!!!!
Edit: een stukje biografie van de zanger, om een idee te geven:
Mark Ritsema (1962) begon gedurende zijn middelbare schooltijd literaire ambities te koesteren. Hij bewonderde Gerard Reve en Jan Wolkers, en schreef verhalen in de schoolkrant. Hij schreef echter ook songteksten, en rond zijn zeventiende werd hij gevraagd in een bandje te komen spelen. Uit deze band is Spasmodique voortgekomen. Het was de duistere tijd van de jaren tachtig, met bands als Joy Division en The Birthday Party die van invloed waren op Mark en zijn vriendenclub. De vervreemding, angst en geweld van het grotestadsleven beheersten Mark's teksten, al bezaten ze ook een grimmig soort schoonheid. De concerten van Spasmodique stonden bekend om hun intensiteit en waren voor Mark, als middelpunt, het allerbelangrijkst. Het schrijven van teksten en songs stond in dienst van de momenten waarop Mark alles wat hij in zich had over het publiek uit te storten. Het proces van schrijven interesseerde hem pas later. Spasmodique groeide uit tot een cultband, met een fanatieke aanhang. Naast Spasmodique speelde Mark ook in Cobraz en momenteel is hij behalve als solo-artiest actief in Raskolnikov.
edit edit: uiteraard uit Rotterdam, en niet uit dat futloze Amsterdam

0
geplaatst: 10 januari 2007, 10:55 uur
The Hush Sound
Eigenlijk meer onbekend dan onderschat misschien.
Heeft 2 mooie albums afgeleverd, maar is hier op MuMe nauwelijks bekend.
(allebei de albums 3 stemmen)
Eigenlijk meer onbekend dan onderschat misschien.
Heeft 2 mooie albums afgeleverd, maar is hier op MuMe nauwelijks bekend.
(allebei de albums 3 stemmen)
* denotes required fields.