menu

Muziek / Algemeen / Groepen die onderschat worden

zoeken in:
avatar van Hendrix4live
Op 1:
Dennis Kolen

verder..
Tom Petty and the Heartbreakers
Sparklehorse
Polvo
Grant Lee Buffalo
Motorpsycho
Grateful Dead
Trans Am
The Sound
Wipers
J.J. Cale
Pere Ubu
Bettie Serveert
Cold War Kids
Johnny Guitar Watson
Wendy Rene
Dead Man's Bones
Wizards of Ooze
Zita Swoon
Kartasan
Chipd Beaks

god, er zijn er zoveel...

avatar van Hendrix4live
LocoHermano schreef:
Alice Cooper.


Killer Vind Halo of Flies toch wel een van de sterkste nummers ooit gemaakt.

avatar van kaztor
Chicago.

Wel hun eigen schuld met al die latere commerciële powerballads, maar niemand schijnt door te hebben wat er in de 7 jaar voorafgaand aan If You Leave Me Now door ze gemaakt is. Denk daarbij aan 7 studio-albums waarvan meer dan de helft dubbelaars en een driedubbele live-lp...

avatar van Slowgaze
Wie kent Andy White eigenlijk? Zit ongeveer tussen Syd Barrett (qua stem), Lloyd Cole & The Commotions en wat psychedelica en soul in. Teenage is een mooi album.

avatar van Svendra
Glass Hammer

Progrock uit de V.S. met een eigen, frisse sound die geassocieerd wordt met Yes.

avatar van Doc
Doc
Teenage Fanclub

avatar van Beeswax
^Bandwagonesque!

avatar van sheep67
Meest onderschatte band vind ik T.C Matic.

Zeker door de Simple Minds volgers toendertijd: volgens mij was dat het begin van het eind voor de band. Europa was nog niet klaar voor een dosis aanstekelijke chaos.
Heb van de week nog een keer DVD van de band opgezet.(Live Arlon 1984).
Gelukkig heeft Arno het overleefd en heeft een aardige status opgebouwd.


avatar van Bakema NL
Ellis, Beggs and Howard.
Stress/Inqbator

avatar van brandos
The Brandos
Gene Clark
Warren Zevon
Poco
Traffic
Andy Pratt
Bob Mould(/Sugar/Husker du)
Frank Boeijen
The Lau/ The Scene

avatar van Kramer
Ik ken geen groepen die onderschat worden. Vermoedelijk ben ik dus onderdeel van het probleem.

avatar van Michiel Cohen
Onderschat worden de artiesten die niet uit de UK of de USA komen."Exotische" landen/gebieden als Italie,Spanje,Frankrijk,Japan,Nieuw Zeeland,Oost Europa,Zuid Amerika etc hebben ontelbare goede bands/artiesten. Hoor het bijna nooit ergens en moet er altijd zelf maar naar op zoek. Als je het probeert te draaien op de radio levert het altijd gedoe,gezeik en obstructie op.

avatar van Mssr Renard
Onbekend is niet hetzelfde als onderschat.

Je kan niet iets onderschatten, als je het niet kent.

avatar van Mjuman
Kramer schreef:
Ik ken geen groepen die onderschat worden. Vermoedelijk ben ik dus onderdeel van het probleem.


Een beetje in het verlengde van de reactie van Mssr Renard - alle groepen die jij kent weet je op waarde te schatten?

Je zou 'ns moeten hoe hele landen worden 'afgeschreven' ogv van vooroordelen: klezmer is typisch Joodse muziek of Balkanmuziek is niet te verteren sure mate

avatar van Snoeperd
Libertines, horen zeker in het rijtje parels thuis die de post-punk revival voortbracht.
Juist ook omdat ze niet hun sound niet zo strak was als een Strokes, Interpol, Editors of Arctic Monkeys hebben ze iets unieks.

In ieder geval is het succes niet zo overgewaaid naar Nederland (of Musicmeter). Niet dat ik het erg vind, hun reünietour in het relatief kleine Paradiso staat in mijn geheugen gegrift. Vooral het debuutalbum is een ruwe diamant.

Thekillers87327
Bauhaus
The Killers ( no shit sherlock)

avatar van AbleMable
David Allan Coe, deze man werd niet echt serieus genomen in het countrywereldje. En dat komt misschien ook omdat zijn persoonlijkheid hem in de weg zat maar hij heeft zeker in de jaren 70 enkele geweldige albums gemaakt, fantastische songs geschreven die in mijn ogen tot het beste behoorde wat de country te brengen had in de jaren 70.

avatar van Poles Apart
The Bathers - Schotse groep uit Glasgow (ontstaan na het uiteenvallen van Friends Again) die eind jaren '80 en in de jaren '90 een aantal wonderschone albums uitbracht die liefhebbers van bands als Tindersticks, the Blue Nile en the Apartments zeker zullen aanspreken. Zwaar onderbelicht hier op de site (verrassend genoeg).

avatar van dominicano fonso
1. Mink DeVille

De band gold als een van de pioniers van de punk. Het was een van de oorspronkelijke huisbands van CBGB. Dit was een nachtclub in New York die een grote rol heeft gespeeld midden de jaren 70 voor het ontstaan van punkmuziek. Ze hebben klassiekers gemaakt zoals Spanish Stroll en One Way Street.

2. Electric Light Orchestra

Niets alleen als producer had de leadzanger Jeff Lynne veel succes. Hij was ook succesvol in de jaren 70 met zijn band Electric Light Orchestra.

avatar van harm1985
Tja, wanneer word je onderschat? Grateful Dead is al eens genoemd, maar die zijn juist in de VS enorm populair (geweest). Waarom hebben ze hier dan na Europe 72 geen voet aan de grond gekregen? Te weinig promotie vanuit Warner?

avatar van morketronen
Genesis na 1975

avatar van steven
taylor swift

avatar van Vannozza
Eugene McGuinness

Deze man is voor mij de meeste onderschatte muzikant van deze tijd. De eeuwige vergelijkingen tussen hem en Miles Kane/Alex Turner komen mij ook de neus uit, dat was meer de platenlabel die hem die kant op wou drukken. Inmiddels zit Eugene al een paar jaar niet meer bij Domino Records.
Suburban Gothic en Lost Illusions zijn beide zonder label uitgebracht. Allebei ontzettend persoonlijke platen met onder andere pijnlijke verwijzingen naar dat zijn muzikale carrière niet van de grond is gekomen.


Lost Illusions is thuis opgenomen op een oude iPad tijdens de eerste lockdown
Zijn andere platen staan allemaal op Spotify.

Ik ben al jaren fan, ik hoop dat ik hier toch nog 1 of 2 mensen ook van zijn talent kan overtuigen.


Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.