MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
JonnieBrasco
Tip, voor als je een 'nieuwe' artiest aan het ontdekken bent, en wil weten wat nou echt de goeie songs zijn. Bij elke artiest zie je:
a) een lijstje Songs played the most times
b) een lijstje Songs played by the most people.
Als je nou kijkt welke nummers in lijstje a veel hoger staan dan in lijstje b, dan heb je goede nummers te pakken. Bij mijn favoriete nummers gaat het in ieder geval meestal op.

JonnieBrasco
moviefreak#1 schreef:

Hey dit is nog eens een leuke ontdekking. Ik heb me ook maar gelijk aangemeld bij het musicmeter groepje. Ik heb waarschijnlijk geen enkele invloed op eventuele statisische lijstjes door mijn inbreng, die nogal wat verschillen vertoond met de rest van jullie

Welkom op AudioScrobbler trouwens. Ik ben benieuwd wat voor top-lijst (nummers) er bij jou na verloop van tijd uitrolt. Misschien doe ik weer eens goeie eind 60's/begin 70's ideeën op.

Sietse
moviefreak#1 schreef:

Ik heb waarschijnlijk geen enkele invloed op eventuele statisische lijstjes door mijn inbreng, die nogal wat verschillen vertoond met de rest van jullie

Sorry maar die taak heb ik al op mij genomen

Leuke site, maar ik zal er niet echt snel een lijst opbouwen omdat ik het meeste via mijn stereo luister.

Sietse
ik ook, maar heb mijn pc dan ook gewoon op de stereo aangesloten (schande voor degene die dat niet heeft en wel via de pc luistert)

Zolang mijn computer betere boxen heeft dan mijn stereo... Maar zodra ik groot ga wonen, staat een nieuwe stereo boven aan de verlanglijst. Dan plug ik mijn computer wel in mijn stereo.

Sietse
:O beter boxen op je pc dan je stereo, wow...

Niet iedereen geeft zo veel geld uit aan apparatuur. Mijn stereo (staat boven) is ook niet aangesloten op de pc (staat beneden) en die boxen zullen wel iets beter zijn. Al geeft de subwoofer het pc geluid wat meer power.

Ik heb juist veel geld uitgegeven aan apparatuur, omdat ik een goed geluid erg belangrijk vind, daarom luister ik dus ook zelden via mijn pc naar muziek, puur omdat daar een te kleine versterker in zit en omdat de luidsprekers van een pc vrijwel altijd een te kleine plastic klankkast hebben. dus daarom; muziek altijd via een stereo instalatie, overigens via een pc naar een stereo zou wel goed moeten gaan, omdat het geluid dan door de versterker in je stereo versterkt wordt.

Sietse
juist daarom...ik maak muziek op mijn pc en dat wil je echt niet over van de kleine rot boxjes horen. Ik heb via een klein mengpaneel twee versterkers erop aan gesloten.

Dat is wat ik bedoel, dan sluit je je pc op je stereo aan en maak je dus gebruik van de versterker uit je instalatie.
Omdat ik in een cd zaak werk hoef ik ook weinig te downloaden, ik neem gewoon een cd-tje mee naar huis en kopieer die ff.

Sietse
hmm
als ik in een cd zaak zou werken zou ik nog steeds niet kopieren...gewoon blijven downloaden en kopen wat ik goed vind.

Ach ieder zij hobby maar ik ben langer bezig met het downloaden, dan dat ik de cd kopieer, en zo'n cd-tje kost ook niets meer tegen woordig en ik kan de cd ook nog eens in de auto op zetten. Maargoed down loaden heefd ook wel zijn voordelen denk ik.

Sietse
nou ja mij gaat het er dan meer om, dat ik het wel zo netjes vind om de artiest te supporten en als ik kopieer komt er nog steeds niets bij de artiest terecht. Daarnaast wil ik graag originelen hebben omdat het gewoon mooi in de kast staat

Mij gaat het vooral om de kwaliteit die ik graag vol wil horen. Flac-formaat albums downloaden heb je gelukkig ook (dat is een soort mp3 maar dan zonder kwaliteitsverlies en ongeveer 2x zo klein als een wave-bestand). Dat wissel ik een beetje af met kopen en soms koop ik ook nog wat ik in flac heb.

Sietse
ik download nooit losless, en ik zou het al helemaal niet gaan verspreiden...het is te goede kwaliteit...dan koopt straks niemand nog iets :/

Is er nog geen 'musicmeter' group op audioscrobbler?

Jawel, die is er wel degelijk

http://www.audioscrobbler.com/...

Dank u

Dit is mijn profiel: Bloedprop

Kunnen jullie mijn brede smaak eens aanschouwen

ik heb er ooktje een tijdje terug aangemaakt

Ik zit er nu ook een weekje of 3

JonnieBrasco
The Scientist schreef:

Ik zit er nu ook een weekje of 3

The New als vaakst gedraaide nummer van Interpol, zo hoort dat!

JonnieBrasco schreef:

The New als vaakst gedraaide nummer van Interpol, zo hoort dat!

Het is dat X&Y net de eerste week dat ik er zat uitkwam, anders had ie bovenaan gestaan, wat een fantastisch nummer is dat.

moviefreak#1
TOTO schreef:

ik heb er ooktje een tijdje terug aangemaakt

Zie ik daar nu Van Halen op 1 staan bij meest gedraaide songs

Jaja hoera, ik heb me ook maar eens aangemeld. Ik draai echter nog steeds veel muziek gewoon via m'n stereo en CD-speler wat waarschijnlijk een vertekend beeld gaat opleveren.

Profiel vd Musicmeter groep:

Member Demographics
25 Male, 4 Female, 1 Unsure.
Average age: 23

Ok, wie is er hier onzeker of ie een mannetje of een vrouwtje is.

Het schijnt dat Brian Molko zich ook heeft aangemeld.

Ah, ik ben overgestapt op een andere player (amaroK) en kan nu ook gaan scrobblen

moviefreak#1
Ik vond de oude site veel leuker. Ik vind dit wat rommelig en ik snap nog niet helemaal wat van me word verwacht mbt dat taggen

Het is even wennen, maar beetje bij beetje begin ik de nieuwe features te ontdekken en nu vind ik het toch wel een grote vooruitgang. De tags gebruik ik nog niet zo, dus daar kan ik je nu ook niet mee helpen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:53 uur

geplaatst: vandaag om 03:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.