MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
Social_Mask schreef:
(embed)

Jeff Buckley met Mama, You Been On My Mind. Orgineel van Bob Dylan. De stem van Buckley leent zich perfect voor dit soort nummers. Al is het alleen wanneer hij rond 1.45 het woord "but" uitspreekt, kippenvel!

R.I.P. Jeff

Hendrix4live schreef:
(quote)

R.I.P. Jeff

Idd, top cover van Jeff Buckley, toch jammer dat deze jonge artiest zo vroeg is komen te gaan...

Elvis Presley

ik zie hier al Antony - Crazy in Love en Susanna and the Magical Orchestra - Love Will Tear Us Apart staan... goede zaak ::D...

verder vind ik deze ook prachtig:

Mark Lanegan - Man in the Long Black Coat

Voor degenen die zich afvragen wat Mark Ritsema tegenwoordig uitspookt.
Als ik ook maar een deel van de intensiteit van deze uitvoering zou kunnen bereiken....

Ssscht...
Als Bonnie 'prince' Billy iets covert verandert zelfs de grootste brol in goud!
Het mooiste voorbeeld hiervan is "same love", oorspronkelijk een wat door-de-weeks nummer van Bill Withers tovert de Will om tot puur goud!!! (zie youtube).

Grindpad
machine head - Battery (metallica)

The Scientist schreef:
ik zie hier al Antony - Crazy in Love en Susanna and the Magical Orchestra - Love Will Tear Us Apart staan... goede zaak ::D...

verder vind ik deze ook prachtig:
(embed)
Mark Lanegan - Man in the Long Black Coat

Wauw, Lanegan heeft hier echt een perfecte stem voor.

Haha! Die kop van die drummer

Wat een stem heeft die man.

Deze is ook mooi:

Neil Young's "Cortez the Killer" door Dave Rawlings Machine op zijn nieuwste cd "A Friend of a Friend". Geniaal!

Deze vind ik ook wel geslaagd:

gigantische solo van Joe.

Social_Mask
Ik vond dit, tegen mijn verwachtingen in, vrij geslaagd.

MrGuitar240
Social_Mask schreef:
Ik vond dit, tegen mijn verwachtingen in, vrij geslaagd.

(embed)

Ja he? Mooi, origineel en herkenbaar!

Ik vind deze wel lekker vrolijk.

Helaas geen bewegend beeld maar deze Deep Purple cover is angstaanjagend goed;

Misterfool
origineel is mooier maar toch een heel knappe cover

Best aardig idd, maar haalt het bij lange na niet bij het origineel, met alle rare geluidjes. Sowieso vind ik Thom intenser overkomen.

jeko
Misschien al geweest, maar toch:

Elvis Presley

Een van de beste covers ooit!

sq

Ik ben hier even helemaal kapot van, Een van de beste bands van de laatste jaren speelt mijn favoriete Talking Heads nummer. Géniaal . Ik wist niet dat dit op hun repertoire stond. Eigenlijk moet je dit dan onverwacht op een concert horen; dat zijn de momenten waarop je voelt dat je leeft.

Herkenbaar gevoel, ronduit fantastische cover.

Ze hebben het nummer ook als b-side uitgebracht. Eigenlijk hebben ze maar weinig b-sides, maar die paar die ze hebben zijn eigenlijk allemaal voltreffers.

Madonna's Frozen door Talisman. Met Jeff Scott Soto (o.a. Yngwie Malmsteen, solo)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.