Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 11:01 uur
Social_Mask schreef:
(embed)
Jeff Buckley met Mama, You Been On My Mind. Orgineel van Bob Dylan. De stem van Buckley leent zich perfect voor dit soort nummers. Al is het alleen wanneer hij rond 1.45 het woord "but" uitspreekt, kippenvel!
(embed)
Jeff Buckley met Mama, You Been On My Mind. Orgineel van Bob Dylan. De stem van Buckley leent zich perfect voor dit soort nummers. Al is het alleen wanneer hij rond 1.45 het woord "but" uitspreekt, kippenvel!
R.I.P. Jeff
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 11:44 uur
Hendrix4live schreef:
R.I.P. Jeff
(quote)
R.I.P. Jeff
Idd, top cover van Jeff Buckley, toch jammer dat deze jonge artiest zo vroeg is komen te gaan...
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 17:03 uur
ik zie hier al Antony - Crazy in Love en Susanna and the Magical Orchestra - Love Will Tear Us Apart staan... goede zaak ::D...
verder vind ik deze ook prachtig:
Mark Lanegan - Man in the Long Black Coat
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:40 uur
Voor degenen die zich afvragen wat Mark Ritsema tegenwoordig uitspookt.
Als ik ook maar een deel van de intensiteit van deze uitvoering zou kunnen bereiken....
0
Ssscht...
geplaatst: 3 december 2009, 13:59 uur
Als Bonnie 'prince' Billy iets covert verandert zelfs de grootste brol in goud!
Het mooiste voorbeeld hiervan is "same love", oorspronkelijk een wat door-de-weeks nummer van Bill Withers tovert de Will om tot puur goud!!! (zie youtube).
Het mooiste voorbeeld hiervan is "same love", oorspronkelijk een wat door-de-weeks nummer van Bill Withers tovert de Will om tot puur goud!!! (zie youtube).
0
geplaatst: 18 december 2009, 17:05 uur
The Scientist schreef:
ik zie hier al Antony - Crazy in Love en Susanna and the Magical Orchestra - Love Will Tear Us Apart staan... goede zaak ::D...
(embed)
(embed)
Wauw, Lanegan heeft hier echt een perfecte stem voor.
0
geplaatst: 18 december 2009, 17:07 uur
0
geplaatst: 23 december 2009, 18:15 uur
Neil Young's "Cortez the Killer" door Dave Rawlings Machine op zijn nieuwste cd "A Friend of a Friend". Geniaal!
0
Social_Mask
geplaatst: 2 januari 2010, 18:49 uur
Ik vond dit, tegen mijn verwachtingen in, vrij geslaagd.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 00:11 uur
Helaas geen bewegend beeld maar deze Deep Purple cover is angstaanjagend goed;
0
Misterfool
geplaatst: 9 januari 2010, 15:01 uur
origineel is mooier maar toch een heel knappe cover
0
geplaatst: 9 januari 2010, 15:16 uur
Best aardig idd, maar haalt het bij lange na niet bij het origineel, met alle rare geluidjes. Sowieso vind ik Thom intenser overkomen.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 20:18 uur
Ik ben hier even helemaal kapot van, Een van de beste bands van de laatste jaren speelt mijn favoriete Talking Heads nummer. Géniaal
. Ik wist niet dat dit op hun repertoire stond. Eigenlijk moet je dit dan onverwacht op een concert horen; dat zijn de momenten waarop je voelt dat je leeft.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 21:06 uur
Herkenbaar gevoel, ronduit fantastische cover. 
Ze hebben het nummer ook als b-side uitgebracht. Eigenlijk hebben ze maar weinig b-sides, maar die paar die ze hebben zijn eigenlijk allemaal voltreffers.

Ze hebben het nummer ook als b-side uitgebracht. Eigenlijk hebben ze maar weinig b-sides, maar die paar die ze hebben zijn eigenlijk allemaal voltreffers.
0
geplaatst: 27 januari 2010, 14:48 uur
Madonna's Frozen door Talisman. Met Jeff Scott Soto (o.a. Yngwie Malmsteen, solo)
* denotes required fields.