Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 20:42 uur
Geweldige cover inderdaad van Nirvana, al weet ik niet of ik hem beter vind dan het origineel.
0
k.grubs
geplaatst: 22 augustus 2010, 01:45 uur
In het kader van copy sounds better
YouTube - Petra Haden & Bill Frisell - Yellow
YouTube - Petra Haden & Bill Frisell - Yellow
0
k.grubs
geplaatst: 22 augustus 2010, 14:17 uur
Niet beter dan het origineel, maar wel heel leuk:
YouTube - Martha Wainwright & Jason Bajada - See Emily Play
YouTube - Martha Wainwright & Jason Bajada - See Emily Play
0
geplaatst: 25 augustus 2010, 12:25 uur
Origineel van Fleetwood Mac:
Cover van Hole:
Ik laat het hierbij
Cover van Hole:
Ik laat het hierbij

0
geplaatst: 28 augustus 2010, 22:10 uur
Om nog even in te haken op het Shocking Blue-thema van de vorige pagina, hun grote hit is ook praktisch een cover, van dit liedje namelijk:
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 22:14 uur
Wat weer een rip-off is van Stephen Foster. 
(Geschreven in 1847)

(Geschreven in 1847)
0
geplaatst: 7 september 2010, 20:36 uur
In Muziek > Algemeen > Mooie hoezen:
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Favoriete Cover:
Mensen,
Ten eerste ben ik nieuw hier. Heb al wel een ruime tijd gelezen dankzij maatje DJFrankie maar ben benieuwd naar jullie mening..
Wat is in jullie opinie de beste cover die een bekende band ooit heeft gebracht?
Voor mij is het een duosong. Greg Dulli en Mark Lanegan van the Twilight Singers beginnen met Live with Me van Massive attack die ze naadloos overspelen naar Where did you sleep last night.. (origineel ergens uit 1870) maar mooi gedaan door nirvana tijdens hun unplugged sessie..(met dank aan the meat puppets).
Wat vinden jullie?
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Favoriete Cover:
Mensen,
Ten eerste ben ik nieuw hier. Heb al wel een ruime tijd gelezen dankzij maatje DJFrankie maar ben benieuwd naar jullie mening..
Wat is in jullie opinie de beste cover die een bekende band ooit heeft gebracht?
Voor mij is het een duosong. Greg Dulli en Mark Lanegan van the Twilight Singers beginnen met Live with Me van Massive attack die ze naadloos overspelen naar Where did you sleep last night.. (origineel ergens uit 1870) maar mooi gedaan door nirvana tijdens hun unplugged sessie..(met dank aan the meat puppets).
Wat vinden jullie?
0
geplaatst: 7 september 2010, 20:37 uur
In een ietwat mindere mate is land of confusion van Disturbed ook erg prettig 

0
geplaatst: 7 september 2010, 20:52 uur
Halelujah van Jeff Buckley is voor velen denk ik een schoonvoorbeeld..
0
geplaatst: 7 september 2010, 21:28 uur
Knockin' On Heavens Door van Guns N' Roses. Hoewel het origineel van Bob Dylan bijna net zo goed is.
All Along the Watchtower van Jimi Hendrix, hoewel ik het origineel nog niet ken.
Mad World van Gary Jules (Donnie Darko
)
All Along the Watchtower van Jimi Hendrix, hoewel ik het origineel nog niet ken.
)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 september 2010, 21:38 uur
Hee Maux
Geen probleem mijn nummer 11 allertijden is een cover
Zie links hieronder
YouTube - This Mortal Coil - Song to the Siren "Cocteau Twins" = cover
YouTube - Tim Buckley - Song to the Siren = origineel
Geen probleem mijn nummer 11 allertijden is een cover
Zie links hieronder
YouTube - This Mortal Coil - Song to the Siren "Cocteau Twins" = cover
YouTube - Tim Buckley - Song to the Siren = origineel
0
geplaatst: 7 september 2010, 22:47 uur
chevy93 schreef:
Knockin' On Heavens Door van Guns N' Roses. Hoewel het origineel van Bob Dylan bijna net zo goed is.
)
) Afgezien van Hendrix vind dat allemaal behoorlijk irritante interpretaties. Gary Jules maakt er wel op dappere wijze iets eigens van. Maar zijn gejammer komt onbedoeld nogal wat pathetisch over.
0
geplaatst: 8 september 2010, 00:43 uur
Als beginnend metal-liefhebber, in 1988, vond ik deze Beatles-cover erg geslaagd;
0
geplaatst: 8 september 2010, 09:36 uur
KampF schreef:
Dat is gewoon de definitieve cover. Iedereen moet daar lekker met zijn poten vanaf blijven, maar helaas denken vele idols- en X-factorkandidaten daar anders over

0
k.grubs
geplaatst: 8 september 2010, 19:44 uur
Nooit gehoord dit nummer door Jeff Buckley, erg mooi wel. Maar mijn versie is toch die van John Cale.
En nooit geweten dat 'Mad world' een cover was. Origineel is tamelijk vreselijk. Leerzaam forum toch.
En nooit geweten dat 'Mad world' een cover was. Origineel is tamelijk vreselijk. Leerzaam forum toch.
0
geplaatst: 13 september 2010, 17:09 uur
Mooie cover van Laura Lorent (van Bright Eyes) in het west-Vlaams
0
geplaatst: 14 september 2010, 15:31 uur
The White Stripes hebben twee zeer goede covers, maar het was ook pas later dat ik erachter kwam dat deze covers waren.
Dolly Parton - Jolene
Wat nou zo jammer is aan haar versie is dat het wel klinkt alsof ze blij is, naar mijn mening. Een beetje door de gitaar riff dat zo blij klinkt.
The White Stripes - Jolene
The White Stripes hebben dit opgelost door het wat harder te brengen. Het zijn voor mij trouwens de lyrics die dit lied ook zo goed maken, dus dat is dan weer voor Dolly een "yeehaw!".
Dusty Springfield - I Just Don't Know What to do With Myself
The White Stripes - I Just Don't Know What to do With Myself
Twee zeer goede covers
.
Dolly Parton - Jolene
Wat nou zo jammer is aan haar versie is dat het wel klinkt alsof ze blij is, naar mijn mening. Een beetje door de gitaar riff dat zo blij klinkt.
The White Stripes - Jolene
The White Stripes hebben dit opgelost door het wat harder te brengen. Het zijn voor mij trouwens de lyrics die dit lied ook zo goed maken, dus dat is dan weer voor Dolly een "yeehaw!".
Dusty Springfield - I Just Don't Know What to do With Myself
The White Stripes - I Just Don't Know What to do With Myself
Twee zeer goede covers
.
0
geplaatst: 15 september 2010, 12:10 uur
Bruce Springsteen - Trapped, het orgineel is als ik het goed heb van Jimmy Cliff
0
geplaatst: 18 september 2010, 10:48 uur
Smells Like Teen Spirit in bijzondere versie. Nog niet eens zozeer de bezetting als wel de performance van de zanger maakt een verschil. Niet alleen de verrassing die het leuk maakt; het wordt ook gewoon steeds mooier. De vonk slaat ook over bij het publiek van Jools Holland.
0
geplaatst: 18 september 2010, 22:36 uur
Worship maakte ook een opmerkelijke doch geweldige versie van het al zo geweldige Mirror Of Sorrow van Solitude Aeturnus:
* denotes required fields.