MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Voeg toe aan mijn lijstje :

Shania Twain
Sean Paul
en vooral (hoe heb ik der kunnen vergeten) ANASTACIA (brrrr....)

Ja Rule. Niks meer dan een wannabe-gangsterrapper die op 2pac probeert te lijken en ook nog eens een verschrikkelijke stem heeft.

Ja Rule

En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Wordt Shania Twain over het algemeen goed bevonden dan?

Geen idee, maar van Ja Rule weet ik iig zeker van niet .

Oke, ik zal iets selectiever zijn in het vervolg.

Nirvana: Al dat zelfmedelijden zonder ook maar een spoortje van zelfspot. Heel erg jammer dat Cobain niet gewoon gestorven is door een val van een keukentrapje, dan had ik nu niet aan moeten kijken tegen al die 'alternatieve' tienertjes met een Cobain shirt.

Zo'n beetje alle rapartiesten: Ik vind er gewoon geen hol aan. Soms zijn er wel nummers die ik kan waarderen, maar in zijn totaliteit vind ik schijt.

Nu metal bands: Het is gewoon niks en het zal ook niets worden. Limp Bizkit heeft af en toe nog een leuk nummertje gehad(Break Stuff was hilarisch dom en erg aanstekelijk), maar dan houdt het wel op.

Kane: En die band wil de wereld gaan veroveren. Als dat lukt heb, dan is het toch wel heel erg gesteld met de mainstream smaak op deze planeet.

gemaster schreef:

Nu metal bands: Het is gewoon niks en het zal ook niets worden. Limp Bizkit heeft af en toe nog een leuk nummertje gehad(Break Stuff was hilarisch dom en erg aanstekelijk), maar dan houdt het wel op.

Kane: En die band wil de wereld gaan veroveren. Als dat lukt heb, dan is het toch wel heel erg gesteld met de mainstream smaak op deze planeet.

Amen, brother

gemaster schreef:

Nirvana: Al dat zelfmedelijden zonder ook maar een spoortje van zelfspot. Heel erg jammer dat Cobain niet gewoon gestorven is door een val van een keukentrapje, dan had ik nu niet aan moeten kijken tegen al die 'alternatieve' tienertjes met een Cobain shirt.

Ik dacht altijd dat ik de enige was die dat vond. Maar de muziek blijf ik echt geweldig vinden. Helaas dus van dat zielige gedoe (maak dan verdorie geen cd's als je het allemaal zo erg vindt, blijf spelen in je garage voor je buren).

titan (crew)
Dus alleen mensen die vrolijk zijn en lekker in hun vel zitten mogen cd's maken?

Ja idd... nogal onzin... Mensen die NIET lekker in hun vel zitten maken vaak juist de mooiste muziek.

Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar de meeste artiesten gooien er dan nog tenminste een hoop zelfspot doorheen(The Smiths zijn een zeer goed voorbeeld). Cobain bleef steken bij het zeiken om het zeiken. Die man schreef al een depressief nummer als ie zijn grote teen had gestoten.

titan schreef:

Dus alleen mensen die vrolijk zijn en lekker in hun vel zitten mogen cd's maken?

Ik wil het nog wel toelichten, want dat hoor je mij niet zeggen. Waar ik me wel altijd erg aan irriteerde was het feit dat Cobain het zo moeilijk had met zijn succes, en dat niet wilde.
Dan denk ik op zo'n moment: man stop dan met het maken van cd's. Nevermind was een onverwacht (en terecht) succes, dat kon hij nooit vermoeden (geklaag tot dan terecht) maar dan had hij In Utero nooit meer moeten uitbrengen. Ik ga dan twijfelen aan de geloofwaardigheid van het geklaag en gejammer. let wel: het geklaag en gejammer over zijn succes, niet over alle persoonlijke sores, want inderdaad levert dat vaak de mooiste muziek op.
Duidelijk zo ?

titan (crew)
Ja hoor!

Gelukkig maar Stel je voor dat over dit onderwerp zo'n eindeloze discussie op gang zou komen !

titan (crew)
Daar heb ik wel even mijn buik van vol .

Ben ik nou de enige die vind dat Cobain juist wel zelfspot had? In tegenstelling tot de meeste navolgers trouwens.

Dionysos
starbright boy schreef:

Ben ik nou de enige die vind dat Cobain juist wel zelfspot had? In tegenstelling tot de meeste navolgers trouwens.

Nee.

Kane inderdaad, helemaal vergeten. De muziek en zanger van deze band laat zich nog het best omschrijven als een natte meisjesdroom, werkelijk verschrikkelijk.

SelmaDuim
HammerHead schreef:
Kane inderdaad, helemaal vergeten. De muziek en zanger van deze band laat zich nog het best omschrijven als een natte meisjesdroom, werkelijk verschrikkelijk.

nou zeker niet die van mij

SelmaDuim schreef:
(quote)

nou zeker niet die van mij

Dat pleit alleen maar voor je.

Bon Jovi, Live (al vind ik throwing copper nog altijd een goed album!),
en alle andere platte amerikaans klinkende comerciele tienerrock ; the calling (als ultiem dieptepunt), en nog tientallen andere bandjes/zangeressen , en natuurlijk onze eigen nederlandse "trots"; kane........

PsychoBoyJack schreef:

Bon Jovi, Live (al vind ik throwing copper nog altijd een goed album!),
en alle andere platte amerikaans klinkende comerciele tienerrock

Is dat tienerrock?

EmDee schreef:
(quote)

Is dat tienerrock?

Bon Jovi wel (vroeger dan), dus nu misschien 20ger of 30ger rock met weinig inhoud. Live is gewoon een zeikband.

Bon Jovi is idd niet meer mijn muziek maar heeft toch een erg breed publiek jong/oud.

Live mag jij een zeikband vinden maar dat is wat anders dan tienerrock. Hun eerste albums vond ik idd ook beter maar ik heb ze een jaar geleden live in het Goffertpark gezien en ze verrasten me zeer positief.

EmDee schreef:

Live mag jij een zeikband vinden maar dat is wat anders dan tienerrock. Hun eerste albums vond ik idd ook beter maar ik heb ze een jaar geleden live in het Goffertpark gezien en ze verrasten me zeer positief.

Ha! Laat ik daar toevallig nou ook geweest zijn, en laat ik je vertellen, ik vond het juist een grote domper! Ongeinspireerd en routine-matig optreden (let wel; vond ik!).Maar blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht, want toen wij besloten om naar huis te gaan, zo'n beetje na i alone, viel ons de enorme kudde mensen op, die gedwee naar de uitgang stroomden......
De muziek en charisma van Live springt er voor mij gewoon niet meer uit, en verdwijnt langzaam maar zeker in de grijze brij van clone-bandjes .......( die bandjes die ik dus voornamelijk classificeer als tienerrock....)
Daarbij krijg ik het gevoel dat hun zichzelf gewoon helemaal geweldig vinden, en dat is iets waar ik me persoonlijk nogal behoorlijk aan kan storen.

En, oja, weer ff on-topic Direct kan ik ook al niet uitstaan.

PsychoBoyJack schreef:

Ongeinspireerd en routine-matig optreden (let wel; vond ik!)

Dat vond ik juist helemaal niet. En met mij veel van mijn directe omstanders. Maar vergeleken met Coldplay was het idd minder.

The Rasmus

EmDee schreef:

Maar vergeleken met Coldplay was het idd minder.

Da's dan in ieder geval iets waar we het samen eens over zijn.

Alanis Morrisette
Queen
Acda & De Munnik
Kane
Anouk
The Corrs
Jewel
Bon Jovi

en, ik durf het bijna niet te zeggen: The Pixies

Ik heb het over algemeen vooral niet op (meestal Nederlandse) bands die door 3FM geplugd worden.

Verder snap ik niet dat Liam Gallagher niet wordt genoemd als irritante stem

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.