MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / In Memoriam: Bökröt Rödebröt Trio

zoeken in:
Geweldig zeg Lees dit nu pas. Ik was er ook zeker ingetrapt. "Thor in Jail, Reincarnated?" Hahaha

Yak
En check ook dit.

LOL

we hadden hem ook op RYM staan, maar die is inmiddels weg

ah, verkeeerd gezocht dan zeker

Misschien moeten we de grap daar verder zetten... Als er nu af en toe iemand daar zijn stem uitbrengt, dan kunnen we dat album in 2007 als het vergeten meesterwerk uit 2005 bestempelen.

Pom, pom, pom: Discogs.com.

Electro_
Irritante lay-out, zeg. Geef mij MusicMeter maar.

Ach, Discogs heeft wel interessante mogelijkheden. En het is erg compleet. Maar inderdaad veel minder leuk dan MuMe.

JonnieBrasco
Iemand de nieuwe promo al gehoord?

Voor wie zich verder in het electronica wereldje wil verdiepen is discogs een onmisbare bron. Redelijk volledige label overzichten en makkelijk doorklikken naar de discogs van remix artiesten ed.

Alleen werkt het niet als discussiesite.

JonnieBrasco schreef:
Iemand de nieuwe promo al gehoord?

Ze zijn met die promo toch wel een andere weg ingeslagen. Ik ben erg benieuwd naar de opvolger, maar vraag me af of ze het self-titled album van vorig jaar kunnen overtreffen. Iemand al iets gehoord van de release datum?

bonothecat schreef:
Iemand al iets gehoord van de release datum?

Begin augustus, hoorde ik in de wandelgangen.

Naar verluidt komt Henne Anderson nu met een soloplaat. Ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

Schijnt lokaal in thuishaven Sollefteå en omstreken inderdaad begin augustus uit te komen, maar de globale release schijnt pas midden-eind september gepland te staan.

(De datum van de mp3-release is nog niet bekend )

Ach, het lekt toch wel weer.

Naar verluidt wordt de titel van de nieuwe plaat "Why God Painted the Grass Green and Then Forever Covered It With Snow". Bökröt goes post-rock?

Ik heb de volgende tracklist opgepikt:

1. Reading or Singing
2. Zipy och Zopy
3. I'm Proud of Myself
4. Snow Comes Everywhere
5. Do You Like Me?
6. Three Beautiful Colors
7. Around the World
8. I've Lost My Sweet Dog
9. Counting Pigeons
10. Fluffy and Blue

sq
Three Beautiful Colors is vast weer een reggae-nummer. Hoop dat-ie kan tippen aan Jah (reprise)

Klinkt toch een stuk minder exotisch als ik zo naar de titels kijk. Hopelijk gaan ze niet de commerciele kant op, zoals dat met veel eerdere Zweedse avant-reggae bands gebeurde.

JonnieBrasco
Valse tracklist vrees ik Lukas, dat lijken me geen Bokrot-titels.

Of misschien van een B-kantjes verzamelaar? Sommige titels komen me vaag bekend voor van dat concert vorig jaar namelijk.

Zipy och Zopy was een killer live

obsessed schreef:
Of misschien van een B-kantjes verzamelaar? Sommige titels komen me vaag bekend voor van dat concert vorig jaar namelijk.

Zipy och Zopy was een killer live

Dat zou nog kunnen inderdaad, mijn Zweeds is helaas ook niet wat het geweest is, maar aangezien ik alle titels niet kende...

Lukas schreef:
Ik heb de volgende tracklist opgepikt:

1. Reading or Singing
2. Zipy och Zopy
3. I'm Proud of Myself
4. Snow Comes Everywhere
5. Do You Like Me?
6. Three Beautiful Colors
7. Around the World
8. I've Lost My Sweet Dog
9. Counting Pigeons
10. Fluffy and Blue

Ik kan bevestigen dat dit een nep-lijst is. Ik ken namelijk al enkele songtitels die zeker op het album komen: When was the last time you saw your mother dance? (ik meen dat dit de single wordt), het titelnummer (zie een paar berichten terug) en The ballad of the frozen underpants...

Volgens mij is het toch vooral nummer 3 (I'm Proud Of Myself) die de nieuwe single dient te worden. Of misschien wordt het wel Laughing With Your Own Jokes is Not Funny, die ik vreemd genoeg niet in de lijst zie staan.

Ik vergeet er nog eentje: Underpantsfun komt meen ik ook op het album, maar of dat de single wordt, betwijfel ik, aangezien de complexe structuur van dat nummer niet voor iedereen is weggelegd.

Paalhaas schreef:
Ik vergeet er nog eentje: Underpantsfun komt meen ik ook op het album, maar of dat de single wordt, betwijfel ik, aangezien de complexe structuur van dat nummer niet voor iedereen is weggelegd.

Alsof een Zweedse avantgardeformatie zich zorgen maakt over toegankelijkheid. Ik geef Underpantsfun een goede kans.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.