MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)

zoeken in:
Klinkt goed, ben er ook.

Klinkt niet goed, ik kan niet. Etentje met collega's.

Trouwens is BeatSense vanaf nu betalend, helaas. Ik kon gisterenavond niks toevoegen, zelfs niks liken...

Johnny Marr schreef:

Trouwens is BeatSense vanaf nu betalend, helaas. Ik kon gisterenavond niks toevoegen, zelfs niks liken...

Had je geen Beats meer? Dan kun je dat inderdaad niet meer.

BeatSense is al tijden betalend trouwens als je meer Beats wil hebben, als gratis user moet je zuinig zijn op de Beats die je hebt.

Je krijgt van BeatSense wel om het uur vaak 3 gratis Beats, maar dan moet je bovenaan klikken op een button om die op te halen. Als je tracks gewoon gelijk kan vinden, hoef je (naar mijn weten) geen Beats in te zetten.

Geen Borat-GIF's gebruiken, want die kosten je maar liefst 5 Beats. Ik denk dat je daar veel Beats op bent verloren, Johnny Marr, want jij gebruikte veel GIF's.

Wat natuurlijk ook Beats kost is alvast 2300 nummers in de wachtlijst zetten.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Had je geen Beats meer? Dan kun je dat inderdaad niet meer.

BeatSense is al tijden betalend trouwens als je meer Beats wil hebben, als gratis user moet je zuinig zijn op de Beats die je hebt.

Je krijgt van BeatSense wel om het uur vaak 3 gratis Beats, maar dan moet je bovenaan klikken op een button om die op te halen. Als je tracks gewoon gelijk kan vinden, hoef je (naar mijn weten) geen Beats in te zetten.

Geen Borat-GIF's gebruiken, want die kosten je maar liefst 5 Beats. Ik denk dat je daar veel Beats op bent verloren, Johnny Marr, want jij gebruikte veel GIF's.

Wat natuurlijk ook Beats kost is alvast 2300 nummers in de wachtlijst zetten.

Ik denk dat je het niet zo goed snapt, Don. Ik heb wel nog beats, 15 maar liefst. staralfur leg jij het even uit, heb de fut ff niet, zucht.

Het kwam hier op neer: we hadden allemaal beats (heb er zelfs nog wat uitgedeeld) maar als we iets wilden toevoegen moesten we óf 20 beats doneren, óf geld (1 dollar, ofzo). Liken ging ook niet.

staralfur schreef:
Het kwam hier op neer: we hadden allemaal beats (heb er zelfs nog wat uitgedeeld) maar als we iets wilden toevoegen moesten we óf 20 beats doneren, óf geld (1 dollar, ofzo). Liken ging ook niet.

SNAP JE HET NU DON

HET IS OVER EN OUT MET BEATSENSE, FINITO

Sorry, liet me ff gaan, ben wat overstuur, jullie niet dan?!

Ik heb net even getest, lijkt weer te kunnen?

staralfur schreef:

Ik heb het ook net even getest, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Ook net even getest, maar je moet inderdaad nu eerst een bijdrage leveren in de vorm van beats of geld om nummers te kunnen toevoegen. Ik denk dat we opzoek moeten naar een ander CSL platform.

Mij lijkt het op het eerste zicht wel te lukken, draai nu Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois van ome Sufjan in de room.

Verder mijn oprechte medeleven, Johnny Marr!

AOVV schreef:

Verder mijn oprechte medeleven, Johnny Marr!

Hartelijk dank, AOVV. Ik doe m'n best om verder te gaan, maar het wordt moeilijk.

Ik zit wat uit te proberen met JQBX, is alleen wel een app die je moet connecten met Spotify. Maar ik neem aan dat vrijwel iedereen dat wel heeft?

Als het inderdaad nu met betalen is als je zelfs gewoon iets wil toevoegen of liken, is het einde BeatSense ja, Johnny Marr.

VladTheImpaler schreef:
Ik zit wat uit te proberen met JQBX, is alleen wel een app die je moet connecten met Spotify. Maar ik neem aan dat vrijwel iedereen dat wel heeft?

Moet je denk ik een Premium-account voor hebben.

Ik zag ook Watch2Gether als mogelijk alternatief.

Yep, ik heb net ook geprobeerd op BeatSense, krijg een bericht dat ik inderdaad 20 Beats moet inzetten of 1 dollar moet betalen.

Don Cappuccino schreef:
Ik zag ook Watch2Gether als mogelijk alternatief.

Vind ik er een beetje crappy uitzien eerlijk gezegd. En lijkt me ook meer geschikt om echt video's/films te kijken.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Vind ik er een beetje crappy uitzien eerlijk gezegd. En lijkt me ook meer geschikt om echt video's/films te kijken.

Ik heb er nog niet naar gekeken, had een lijst aan alternatieven voor BeatSense gevonden en daar stond deze vrij hoog.

JQBX is niet met een gratis Spotify-account te gebruiken, ik heb het net geprobeerd.

VladTheImpaler schreef:
Ook net even getest, maar je moet inderdaad nu eerst een bijdrage leveren in de vorm van beats of geld om nummers te kunnen toevoegen. Ik denk dat we opzoek moeten naar een ander CSL platform.

Dan gaan we gewoon terug naar een gezamenlijke spotifyplaylist (evt. groepssessie) en de kiwi-chat?

Ik zie ook Pubby.club, dat als een alternatief voor Plug.fm wordt gezien, wat een eerdere versie van BeatSense was geloof ik.

Update: de informatie in deze post is intussen achterhaalt!

https://i.vgy.me/va1OTT.jpg

https://i.vgy.me/WUCwq2.jpg

Om nummers toe te kunnen voegen en te kunnen like heb je een van deze 3 opties:

- contributie $4,9 per maand betalen (als je voor een jaar vooruit afsluit) (update: is vrijwillig)
- 20 beats doneren (update: hoeft maar 1x per maand)
- $1 doneren (update: hoeft maar 1x per maand)

Beetje onzinnig om dat bedrag aan contributie te gaan betalen voor een website die gratis beschikbare YouTube-video's gebruikt.

In lockdown 1, 2 en 3 had ik het waarschijnlijk wel gedaan. Maar nu vind ik het voor de tijd die ik gemiddeld nog aan BeatSense spendeer iets te prijzig.

Denk ook niet dat ze met zo'n model snel verder zullen groeien, gezien de social listening opties die de muziekluisteraars nu al hebben.

RIP Beatsense, einde van een tijdperk wel

Of wil aerobag aka Mr. Jackbots gewoon wat extra money's verdienen aan zijn room en heeft hij de settings veranderd?

ArthurDZ schreef:
RIP Beatsense, einde van een tijdperk wel (

https://i.vgy.me/XlKM4F.jpg

AOVV schreef:
Mij lijkt het op het eerste zicht wel te lukken, draai nu Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois van ome Sufjan in de room.

staralfur schreef:

Update: als je nu 20 beats of een dollar doneert kun je weer zonder beperkingen toevoegen/liken! Ik vermoed dat je dit dan minimaal 1x per maand moet doen (gezien de zin less than a cup coffee a month). Als je beats aanschaft of op een andere manier vergaart is dit minder dan <1$ per maand. Dan vind ik de kosten nog wel meevallen!

Johnny Marr staralfur ArthurDZ Don Cappuccino VladTheImpaler aerobag jordidj1 Arrie Kkk29 Barney Rubble ForWhomThePeteTolls

https://i.vgy.me/XcAahO.jpg

Lijkt me niet onoverkomelijk.
En anders is Discord misschien een alternatief, al wordt dit voornamelijk door de gaming community gebruikt.

Ik heb geen Paypal/creditcard, dus voor mij houdt het op wanneer ik die 20 Beats heb gedoneerd, want dan zit ik onder de 20 Beats.

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ik ga fokking stuk yo

'Vlucht naar succes'
'Twee mooie jaren'
'Het voortbestaan van de Musicmeter-room als vaste CSL-plek staat sindsdien ernstig op losse schroeven'

Hou op met me

Werd er in 2016 helemaal niet geCSL'd dan, Gretz?

Don Cappuccino schreef:
Ik heb geen Paypal/creditcard, dus voor mij houdt het op wanneer ik die 20 Beats heb gedoneerd, want dan zit ik onder de 20 Beats.

We doneren wel gewoon beats aan jou, no problemo. Kun je op de eerstvolgende MuMe-meet of bij een concert trakteren op een biertje.

Johnny Marr schreef:

Werd er in 2016 helemaal niet geCSL'd dan, Gretz?

Niet dat ik weet, SoulSeek was toen al dood en alternatieven hadden we nog niet gevonden

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik ga fokking stuk yo

'Vlucht naar succes'
'Twee mooie jaren'
'Het voortbestaan van de Musicmeter-room als vaste CSL-plek staat sindsdien ernstig op losse schroeven'

Hou op met me

Ik vond zelf de jaartallen tussen haakjes het grappigst. Vraag me nu wel af of er in 2016 wel ge'CSL't is

Edit: Sjonnie stelt die juiste vragen wel

Gretz schreef:
(quote)

Niet dat ik weet, SoulSeek was toen al dood en alternatieven hadden we nog niet gevonden

Nieuwe titel op de algemene wiki-pagina van CSL: '2016: een donker jaar'

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.