MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)

zoeken in:
Bennerd's suggesties, lekker gek

Misschien wordt het eens tijd om met DSL te beginnen. Ik vind het een erg leuk idee

Ataloona schreef:
Bennerd's suggesties, lekker gek

Kijk je dan ook hier even? Ik denk dat jij me wel aan tips kunt helpen

Heb ik allemaal al beluisterd en zijn allemaal favorieten van mij, vooral Borbetomagus, Butthole Surfers, Royal Trux, Stereolab en de Jazz Composers Orchestra. Voor andere tips raad ik je aan om mijn 4,5* en 5* stemmen eens te bekijken. Tussen mijn 4* staat ook genoeg moois

Ik vind in ieder geval dat je Dead Kennedys - Fresh Fruit for Rotting Vegetables moet luisteren, verder doe ik vast ook wel wat mee

En hier zijn mijn suggesties voor de CSL:

DJ Shadow - Endtroducing.....
Dälek - Absence

ik stel deze voor:

Ufomammut - Oro

Ufomammut!

Da's het type "metal" waar Rob nog wel iets mee kan, denk ik.

Goeie plaat, in ieder geval. Wachten op het tweede deel. Ik ook maar een suggestie dan?

Funkadelic - Maggot Brain

Laten we een best of Lil Wayne lijst maken

Doe dat maar dan in de nacht, dan ga ik lekker slapen.

Onzin Luister eens naar John ft. Rick Ross. Betere 'geen gezeik gewoon klappen' muziek ga je niet vinden. Hard, hard, hard

Misterfool
Ik heb dan wel een vraagje(ik heb nog nooit GeCSld): dien je zelf op de tijd de muziek te starten, of gebeurt dat op een andere manier.

meestal doormiddel van aftellen, op slsk of een andere soort van chat.

Meestal is het gewoon van: ''Zin in een CSL?'''Ja, is goed, Borbetomagus? Is lekker gestoord.'' ''Oké, ik tel wel af, 1 2 3'' en dan gewoon gaan, we zijn meestal niet strikt.

Gaat de CSL wel gewoon op SLSK plaatsvinden?

In dit topic mag het toch ook gewoon? Ik heb namelijk geen Facebook-account en die zal ik ook niet gaan aanmaken. Op Last FM kunnen we ook een chat aanmaken.

Tof idee, ben er zeker wel voor in om een plaatje mee te doen. Van je lijst houd ik me aanbevolen voor:

Madvillain - Madvillainy
Jay-Z & Kanye West - Watch the Throne
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
OutKast - Aquemini
Portishead - Third
The Roots - undun

Suggesties vind ik lastig, maar zal er eens over nadenken (moeten het albums zijn die je nog niet kent of juist wel?). Ik ben een nachtmens, dus ik wil me best opgeven voor de graveyard shift

Of ik kan zal een beetje van je definitieve datum afhangen.

Als ik de lijst zo zie van Rob zou ik deze wel willen beluisteren:

Aesop Rock - None Shall Pass
Arcade Fire - Funeral
Bonobo - Black Sands
CYNE - Time Being
Funkadelic - Maggot Brain
Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞
Madvillain - Madvillainy
Massive Attack - Mezzanine
Miles Davis - Bitches Brew
Portishead - Third
Primal Scream - Screamadelica

Maar het ligt er natuurlijk aan op welke tijden die albums langs komen, ik ben namelijk meer een ochtendmens dan een nachtmens.

Don Cappuccino schreef:
In dit topic mag het toch ook gewoon?

Nogal onhandig lijkt me. We kunnen beter 'ergens' een chat houden. Ik weet niet of Rob Last.fm heeft... Want het lijkt me wel handig als hij 'erbij' is, zelfs al doe je het op meerdere chats tegelijk.

Nee, Rob heeft geen Last FM meer. Maar het grootste deel van de users heeft Last FM dus daar zouden we ook kunnen chatten.

Ik doe mee! Tenminste als het op Last.fm is.
Al doe ik maar een paar albums mee.

niels94 schreef:
(quote)

Nogal onhandig lijkt me. We kunnen beter 'ergens' een chat houden. Ik weet niet of Rob Last.fm heeft... Want het lijkt me wel handig als hij 'erbij' is, zelfs al doe je het op meerdere chats tegelijk.

Last.fm heeft een chat?

Waarom overigens niet gewoon slsk?

Erg leuk idee. Als het voor 27 juli is, doe ik ook gezellig mee.

Klinkt leuk. Ik hou dit topic even in de gaten en als er tijden en een datum bekend zijn laat ik wel weten wanneer ik meeluister. Het is vakantie, dus ik denk dat het wel moet gaan lukken wat mee te pakken.

Suggesties
Black Sheep - A Wolf in Sheep's Clothing
Boards of Canada - Music Has the Right To Children
Amon Tobin - Bricolage

Leuk initiatief! Ik haak wel aan als de datum bekend is.

Op last.fm kun je trouwens niet chatten toch?

Ik heb zelf geen last.fm (permanente ban), dus daar wordt het sowieso niet gehouden. Gewoon via MusicMeter (PM en dit topic), Twitter en Facebook.

En de tips mogen zowel albums zijn die ik al ken, als nog voor mij onbekende albums.

Ik heb maar drie willekeurige titels gedropt waarvan in ieder geval één hip-hop

Also, permanente ban? Wat heb je daarvoor moeten doen?

De Facebook chat lijkt me trouwens ideaal voor wat real time conversatie, prima chatbox.

Ik was gewoon onzin aan het plaatsen bij klassieke artiesten samen met wat andere hiphoppers. Onschuldig dus, maar last.fm-mensen zijn zure mensen.

Niggaz Wit Attitudes, je weet.

Inmiddels kan ik al aangeven wanneer ik 24uur achterelkaar met de diverse users ga CSLen:

Vrijdag 27 juli, ik start om 23.00u (zodat ik zaterdag 28 juli lekker kan gaan slapen als de CSL afgelopen is).

Maandag zal ik een voorlopig afspeelschema plaatsen (waar makkelijk in geschoven kan worden wat mij betreft). En dan kunnen jullie mij laten weten óf en wanneer jullie mee willen doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.