Muziek / Algemeen / CSL (Cyber Stereo Listening)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:29 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Lekker toch.
Overigens heb ik nu al iemand nodig die me wakker gaat houden. Vandaag een korte werkdag achter de rug van 7.00u tot 15.00u en van 17.00u tot 21.00u.
Even vlug een uurtje slapen. Tot straks!
Lekker toch.
Overigens heb ik nu al iemand nodig die me wakker gaat houden. Vandaag een korte werkdag achter de rug van 7.00u tot 15.00u en van 17.00u tot 21.00u.
Even vlug een uurtje slapen. Tot straks!
Ik slaap ook altijd voor mijn nachtdienst, maar de uren tussen 3 en 5 zijn zwaar.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:53 uur
De eerste 3 albums doe ik sowieso mee daarna zie ik wel hoe het gaat, als ik überhaupt nog wakker ben. 
Ik zal ook via de Facebook chat (en in dit topic) meedoen.

Ik zal ook via de Facebook chat (en in dit topic) meedoen.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:57 uur
Ik wilde nu al meteen aanhaken, maar wacht nog even de absoluut fantastische opening van de Olympische Spelen af.
0
geplaatst: 27 juli 2012, 22:58 uur
Top.
Het moet nog beginnen en het gaat nu al mis. Op Facebook werkt de MuMe-chat niet.
Het moet nog beginnen en het gaat nu al mis. Op Facebook werkt de MuMe-chat niet.

0
geplaatst: 27 juli 2012, 23:01 uur
En we zijn onderweg. Al meer dan een minuut. Ik hoor fijne muziek. Organisch. Mensen die facebook hebben: praat met me.
0
geplaatst: 7 juni 2015, 12:41 uur
Het CSL gebeuren is ook een zachte dood gestorven. Nog liefhebbers voor een reanimatie ?
0
geplaatst: 7 juni 2015, 17:03 uur
Kleinschalige CSL's vinden nog weleens plaats op SLSK, maar tegenwoordig lang niet meer met zoveel mensen als in eerdere jaren. Ook lang niet meer zo vaak. Een grootschalige CSL inplannen lijkt me wel een leuk plan 

1
geplaatst: 16 maart 2020, 22:51 uur
Ben benieuwd hoe ver Spotify hier nu mis is. Wordt hoog tijd (zeker in deze ongelofelijke tijden) dat er weer een nieuwe built-in CSL-functie komt! Spotify's new feature will allow you to collaborate with friends and listen music together - MSPoweruser
1
geplaatst: 23 maart 2020, 21:51 uur
CSL van Love Through Cannibalism - Metapodestroyer vanavond.
Streamable op Bandcamp hier.
Join de chat via 1 van deze opties:
Chat4all.net Free Flash IRC Client - chat.chat4all.net
Kiwi IRC - The web IRC client - kiwiirc.com
0
geplaatst: 31 maart 2020, 13:21 uur
0
geplaatst: 3 april 2020, 23:06 uur
Koenr schreef:
Eerdaags een vervolgje doen? Met betere muziek?

0
geplaatst: 3 april 2020, 23:13 uur
Uiteraard. Kom maar op met die suggesties.
En betere muziek betekent niet per se een gezelligere avond hè, we hebben ontzettend veel plezier beleefd aan deze plaat.
En betere muziek betekent niet per se een gezelligere avond hè, we hebben ontzettend veel plezier beleefd aan deze plaat.
0
geplaatst: 3 april 2020, 23:19 uur
Nou ja, er staan een paar appetijtelijke dingen in je rotatielijst waar ik voor open sta. Military Genius natuurlijk, maar ook die nieuwe van Milo (zelf nog niet gehoord) bijvoorbeeld.
Zelf heb ik recentelijk Black's Myths ontdekt en daar ben ik écht helemaal weg van. Ze hebben twee albums uitgebracht tot nu toe en ze staan beiden op Bandcamp, dus dat is vrij behapbaar voor een avondje. Bij vlagen experimenteel, maar vrij toegankelijk.
Als het om plezier dient te gaan, dan kunnen we uiteraard altijd voor het contemporaine meesterwerk Aquarium [1997] kiezen.
Zelf heb ik recentelijk Black's Myths ontdekt en daar ben ik écht helemaal weg van. Ze hebben twee albums uitgebracht tot nu toe en ze staan beiden op Bandcamp, dus dat is vrij behapbaar voor een avondje. Bij vlagen experimenteel, maar vrij toegankelijk.
Als het om plezier dient te gaan, dan kunnen we uiteraard altijd voor het contemporaine meesterwerk Aquarium [1997] kiezen.
0
geplaatst: 3 april 2020, 23:40 uur
Blacks' Myths ziet er interessant uit. Die Military Genius plaat is ook tof ja, die verdiend nog wel een paar luisterbeurten. Ik heb nog genoeg 2020 platen op m'n vizier staan die ik zou willen luisteren, een tekort aan interessant werk zal er sowieso niet zijn.
Zondag of Maandagavond?
Zondag of Maandagavond?
0
geplaatst: 3 april 2020, 23:42 uur
Koenr schreef:
Blacks' Myths ziet er interessant uit. Die Military Genius plaat is ook tof ja, die verdiend nog wel een paar luisterbeurten. Ik heb nog genoeg 2020 platen op m'n vizier staan die ik zou willen luisteren, een tekort aan interessant werk zal er sowieso niet zijn.
Zondag of Maandagavond?
Zondag of Maandagavond?
Zondagavond klinkt prima. Op dezelfde IRC als hierboven?
Laten we beginnen met Military Genius - Deep Web (2020) en gaandeweg zien waar het eindigt

Een ieder is welkom.
0
geplaatst: 3 april 2020, 23:47 uur

Zondagavond CSL/IRC sessie. Zal t.z.t. nog wat users taggen hier.
1
geplaatst: 5 april 2020, 12:30 uur
Vanavond vanaf +- 20:30 CSL & Chat. We luisteren eerst Military Genius - Deep Web, en de rest staat open voor discussie en suggesties. Neem al je vriendjes mee.
Gretz, Arrie, Masimo, 123poetertjes, panjoe, aerobag, Johnny Marr, Barney Rubble, e.v.a.
Gretz, Arrie, Masimo, 123poetertjes, panjoe, aerobag, Johnny Marr, Barney Rubble, e.v.a.
1
geplaatst: 5 april 2020, 12:32 uur
Koenr schreef:
The Modfather jordidj1 mag niet meedoen?
0
geplaatst: 5 april 2020, 12:42 uur
Leuk initiatief weer. Als ik tijd heb om aan te sluiten zal het ook rond 22:00 zijn waarschijnlijk!
0
geplaatst: 5 april 2020, 12:55 uur
Zondagavondsessies gaan het de komende tijd waarschijnlijk niet worden voor moi maar wens jullie wel veel plezier! x
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 april 2020, 14:17 uur
Ik was vanochtend al om half 6 op werk om te zorgen dat mensen in Noord-Holland en omstreken mega veel toiletpapier kunnen kopen. Dus denk niet dat vanavond het hem wordt voor mij.
0
geplaatst: 5 april 2020, 20:22 uur
0
geplaatst: 7 april 2020, 20:05 uur
Koenr schreef:
Vanavond vanaf +- 20:30 CSL & Chat. We luisteren eerst Military Genius - Deep Web, en de rest staat open voor discussie en suggesties. Neem al je vriendjes mee.
ahhh dat ziet er gezellig uit. gaan jullie binnen kort dit nog een keer doen?
0
geplaatst: 7 april 2020, 21:59 uur
Uiteraard. 
Lijkt me in deze periode wel iets om wekelijks te doen, ongeacht de samenstelling. Er zijn vast altijd wel users die kunnen.

Lijkt me in deze periode wel iets om wekelijks te doen, ongeacht de samenstelling. Er zijn vast altijd wel users die kunnen.
1
geplaatst: 8 april 2020, 16:23 uur
Koenr schreef:
Uiteraard.
Uiteraard.

Ik zat even rond te neuzen, omdat we vorige keer niet synchroon konden luisteren. Ik dacht: dat zou toch moeten kunnen.
Ik had wel eens gelezen over deze app: JQBX - Listen Together.. Kun je gemakkelijk een eigen room aanmaken en online listening parties geven. Iemand zet muziek klaar en we kunnen allemaal real time naar hetzelfde luisteren.
Grootste nadeel: Iedereen heeft spotify premium nodig om mee te kunnen luisteren.
Toen kwam ik bij BeatSense uit. Ziet er wel aardig uit. Werkt met youtube ipv spotify, je kan playlist samenstellen en mensen kunnen ook de room joinen en real time meeluisteren. Deze web-app heeft zelfs ingebouwde chatbox en systeem om likes te geven aan liedjes. Ik heb er zelf niet mee gewerkt, maar misschien kunnen we het een keer proberen?
Nadeel: Je zit wel met die youtube kwaliteit
Anderen nog alternatieven?
* denotes required fields.