Muziek / Algemeen / Geweldige bands met waardeloze zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2019, 21:06 uur
Ja, zulke dingen trap ik vaak in... 
Dat van Rush kan ik nog wel snappen, maar vind Lee ook wel weer passen - op 'Moving Pictures' zou ik geen ander willen horen.
Moet opeens denken aan Primus, btw, geweldige platen (de eerdere dan vooral) en de 'zang' past, maar toch...

Dat van Rush kan ik nog wel snappen, maar vind Lee ook wel weer passen - op 'Moving Pictures' zou ik geen ander willen horen.
Moet opeens denken aan Primus, btw, geweldige platen (de eerdere dan vooral) en de 'zang' past, maar toch...
0
geplaatst: 16 oktober 2019, 21:20 uur
Pavlov's Dog ,die muziek is wel leuk het is alleen jammer dat die zanger uit Duckstad komt.
1
geplaatst: 16 oktober 2019, 21:27 uur
Altijd lastig zangers. Wat is het criterium eigenlijk?
Een technisch niet zo heel goede vocalist(e) vind ik geen probleem. De klank, de stijl, het eigen geluid en hier van toepassing....past het bij het geluid van de band.
Waardeloze zangers, bestaan die? Ja natuurlijk, maar naar mijn idee zijn dat er niet heel veel in de voor ons bekende muziekwereld. De slechte playbacken alleen en is er veel recht getrokken in de studio. Die kijken wel uit om live hun mond open te doen, dus snel gezien.
Als je er echt helemaal geen hout van kan, bijv. geen toon houden, gebrek aan timing, nul muzikaal gehoor, dan kan je het echt wel schudden.
Ik heb het dan liever over het haten of geen liefhebber zijn van een zanger. Toch wel iets anders.
Een technisch niet zo heel goede vocalist(e) vind ik geen probleem. De klank, de stijl, het eigen geluid en hier van toepassing....past het bij het geluid van de band.
Waardeloze zangers, bestaan die? Ja natuurlijk, maar naar mijn idee zijn dat er niet heel veel in de voor ons bekende muziekwereld. De slechte playbacken alleen en is er veel recht getrokken in de studio. Die kijken wel uit om live hun mond open te doen, dus snel gezien.
Als je er echt helemaal geen hout van kan, bijv. geen toon houden, gebrek aan timing, nul muzikaal gehoor, dan kan je het echt wel schudden.
Ik heb het dan liever over het haten of geen liefhebber zijn van een zanger. Toch wel iets anders.
1
Mssr Renard
geplaatst: 18 oktober 2019, 17:30 uur
Ik beperk mij ook het liefste tot bands die mij dierbaar zijn, want ik kan over sommige stijlen niet oordelen.
En in die zin vind ik Dave Brock (Hawkwind), Lemmy (Motorhead), Frank Bornemann (Eloy), Les Holroyd (BJH), Mike Oldfield echt ondermaats en in het geval van Frank Bornemann ronduit slecht te noemen.
En als ik toch bezig ben: Mike Muir van Suicidal Tendencies. Ik schaamde mij zelfs dat ik er naar luisterde en hoopte dat niemand het hoorde dat ik er naar luisterde.
Verder irriteren een aantal zangers mij wel danig:
- Steven Wilson
- Steve Hogarth
- Bono
- die vent van Dire Straits
Verder vind ik dat Fish, Ian Anderson, John Lees en een hoop andere oude rockers beter maar kunnen stoppen, vooral live.
En in die zin vind ik Dave Brock (Hawkwind), Lemmy (Motorhead), Frank Bornemann (Eloy), Les Holroyd (BJH), Mike Oldfield echt ondermaats en in het geval van Frank Bornemann ronduit slecht te noemen.
En als ik toch bezig ben: Mike Muir van Suicidal Tendencies. Ik schaamde mij zelfs dat ik er naar luisterde en hoopte dat niemand het hoorde dat ik er naar luisterde.
Verder irriteren een aantal zangers mij wel danig:
- Steven Wilson
- Steve Hogarth
- Bono
- die vent van Dire Straits
Verder vind ik dat Fish, Ian Anderson, John Lees en een hoop andere oude rockers beter maar kunnen stoppen, vooral live.
0
Mssr Renard
geplaatst: 18 oktober 2019, 18:38 uur
Om nog maar eentje te noemen:
Fleetwood Mac:
Geweldige zangers in Lindsey Buckingham en Christine McVie maar oh, wat kan Stevie Nicks soms tergend irritant zingen. Op Tango in the Night gaat het een paar keer echt heel fout, terwijl het studioplaat is. Gelukkig ben ik geen fan van haar, en hoor ik nooit iets van haar, behalve op die plaat. Maar zij is wel de zwakke schakel van die plaat.
Gelukkig zingt ze op Rumours een stuk aangenamer.
Fleetwood Mac:
Geweldige zangers in Lindsey Buckingham en Christine McVie maar oh, wat kan Stevie Nicks soms tergend irritant zingen. Op Tango in the Night gaat het een paar keer echt heel fout, terwijl het studioplaat is. Gelukkig ben ik geen fan van haar, en hoor ik nooit iets van haar, behalve op die plaat. Maar zij is wel de zwakke schakel van die plaat.
Gelukkig zingt ze op Rumours een stuk aangenamer.
0
Mssr Renard
geplaatst: 3 november 2020, 20:34 uur
Ik vind Coldplay niet goed en Radiohead wat verveld, maar de zangers zijn niet waardeloos toch?
Als een zanger waardeloos is, moet deze wel echt vals zingen, of er goed naast zitten. Vaak zijn de bands dan oom niet zo enorm geweldig (Sex Pistols bijvoorbeeld).
Echt goede bands met niet goede zangers zijn schaars, want waarom zou je de band dan goed vinden? Ik ken bands die ik niet goed vind, maar niet alleen de zang vind ik dan niet goed, maar ook de muziek staat mij gewoon niet aan (AC/DC, Nirvana)
Verder zijn er bands die prima zijn, maar waarbij de zang mij niet zo ligt of niet altijd overtuigt (Rush bijvoorbeeld).
En er zijn bands waarbij de zang gewoon niet zo heel goed is, maar niet waardeloos, zoals Camel of Pendragon.
Ik nomineer voor toch wel een niet echt erg goede zanger:
- Eloy (Frank Borrnemann)
- Hawkwind (Dave Brock)
- Motorhead (Lemmy)
Oh ja en Mike Muir van Suicidal Tendencies en Anthony Kiedis van RHCP schiet met name live erg uit de bocht.
Als een zanger waardeloos is, moet deze wel echt vals zingen, of er goed naast zitten. Vaak zijn de bands dan oom niet zo enorm geweldig (Sex Pistols bijvoorbeeld).
Echt goede bands met niet goede zangers zijn schaars, want waarom zou je de band dan goed vinden? Ik ken bands die ik niet goed vind, maar niet alleen de zang vind ik dan niet goed, maar ook de muziek staat mij gewoon niet aan (AC/DC, Nirvana)
Verder zijn er bands die prima zijn, maar waarbij de zang mij niet zo ligt of niet altijd overtuigt (Rush bijvoorbeeld).
En er zijn bands waarbij de zang gewoon niet zo heel goed is, maar niet waardeloos, zoals Camel of Pendragon.
Ik nomineer voor toch wel een niet echt erg goede zanger:
- Eloy (Frank Borrnemann)
- Hawkwind (Dave Brock)
- Motorhead (Lemmy)
Oh ja en Mike Muir van Suicidal Tendencies en Anthony Kiedis van RHCP schiet met name live erg uit de bocht.
0
Ponty Mython
geplaatst: 3 november 2020, 23:30 uur
Mssr Renard schreef:
Ik vind Coldplay niet goed en Radiohead wat verveld, maar de zangers zijn niet waardeloos toch?
Jawel. Vooral Thom Yorke klinkt als een kat in het nauw.
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 08:25 uur
Ik vind dat type zang (alt. rock >1990) persoonlijk sowieso erg vervelend. Van REM tot/met Killers. Het is niet aan mij besteed. Doe dan maar instrumentale muziek (IDM, fusion, funk, ambient, etc) of die zang van voor 1990.
0
geplaatst: 4 november 2020, 08:49 uur
Ponty Mython schreef:
'Rabbit In Your Headlights' van UNKLE kom ik nauwelijks door vanwege die jankpartij die Yorke als een zangbijdrage probeert te camoufleren.
1
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 09:09 uur
Toch de meest populaire band met de meeste stemmen (4400+) op de site.
Wie zijn dan die mensen die Radiohead zo fantastisch vinden, als niemand Radiohead fantastisch vindt?
Wie zijn dan die mensen die Radiohead zo fantastisch vinden, als niemand Radiohead fantastisch vindt?
2
geplaatst: 4 november 2020, 10:20 uur
Mssr Renard schreef:
Hoi.
3
geplaatst: 4 november 2020, 10:37 uur
Hier is overduidelijk gefraudeerd en we zullen de uitslag derhalve niet erkennen!
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 10:40 uur
Er zijn gewoon 4399 stemmen per post naar Musicmeter-headquarters gestuurd.
2
geplaatst: 4 november 2020, 10:41 uur
Hoewel een groot deel van de stemmen nog niet geteld is roep ik toch gewoon Radiohead uit tot winnaar van MuMe.
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 november 2020, 10:43 uur
Dat vind ik te vroeg.
Er zijn nog ongeveer 45.000 stemmen niet uitgebracht.
De winnaar kan niet zo goed Soulja Boy - iSouljaBoyTellem (2008) zijn.
1
geplaatst: 4 november 2020, 10:44 uur
Mssr Renard schreef:
Dat vind ik te vroeg.
Dat vind ik te vroeg.
Dat stond op Hyves en dat zijn leftwing hippies. Mijn voornaamste echt betrouwbare nieuwsbron is voetbalzone.nl.
0
geplaatst: 7 november 2020, 16:46 uur
Ik vind het wat gek dat mensen hier 'slechte' zangers vooral interpreteren als technisch slecht, want naar mijn idee kan dat bij pop eigenlijk geen rol spelen. Immers, de charme van rock en pop is dat het kraakt en niet helemaal zuiver is omdat het pure emotie is (ik ben in ieder geval dol op zangers als Neil Young, Tom Waits, Johnny Rotten, etc) terwijl omgekeerd operazangers technisch wel goed zijn onderlegd maar van wie popliefhebbers vaak vinden dat hun zang de muziek verziekt. Het moet naar mijn idee dan ook om het stemgeluid gaan of de wijze van zingen die je tegenstaat. Daarvan zijn er voor mij een hoop en met name in de hardrock vind je veel vreselijke zangers, precies omdat ze te hoog zingen en dus als castrato's klinken hetgeen het machogeluid ondermijnt en zo de muziek verpest (bv. die van Rush, Judas Priest en zelfs van Guns 'n' Roses). Van ACDC vind ik de oorspronkelijke zanger wel lekker klinken en de ironie is dat ze hem hebben vervangen door iemand die een vergelijkbaar stemgeluid zou hebben maar die alleen maar vreselijk irritant klinkt (een soort verkouden Donald Duck). Ook veel hedendaagse rockbands vind ik vreselijke zangers hebben omdat ze te iel klinken, zoals die van Coldplay, Arcade Fire, The War on Drugs, Jeff Buckley en hoe ze allemaal ook heten. Die van Radiohead vind ik dan wel weer oké (beetje categorie Neil Young).
Irritante zangeressen lijken er overigens vreemd genoeg niet te bestaan (maar Etta James vind ik een veel betere zangeres dan Aretha Franklin
)...
Irritante zangeressen lijken er overigens vreemd genoeg niet te bestaan (maar Etta James vind ik een veel betere zangeres dan Aretha Franklin
)...
0
Thudd
geplaatst: 8 november 2020, 10:35 uur
The Smurfs; waardeloze zanger: daddy Abraham......
Goeie bands met waardeloze zangers zijn er niet imo. Wel waardeloze bands met goeie zangers.
Goeie bands met waardeloze zangers zijn er niet imo. Wel waardeloze bands met goeie zangers.
0
geplaatst: 8 november 2020, 17:37 uur
De Filosoof schreef:
Ook veel hedendaagse rockbands vind ik vreselijke zangers hebben omdat ze te iel klinken, zoals die van Coldplay, Arcade Fire, The War on Drugs, Jeff Buckley en hoe ze allemaal ook heten. Die van Radiohead vind ik dan wel weer oké (beetje categorie Neil Young).
)...
Ook veel hedendaagse rockbands vind ik vreselijke zangers hebben omdat ze te iel klinken, zoals die van Coldplay, Arcade Fire, The War on Drugs, Jeff Buckley en hoe ze allemaal ook heten. Die van Radiohead vind ik dan wel weer oké (beetje categorie Neil Young).
)... Jeff Buckley?? Hij heeft een eigenzinnige manier van zingen, maar het is toch juist bijzonder knap?
0
geplaatst: 9 november 2020, 23:15 uur
Minneapolis schreef:
Jeff Buckley?? Hij heeft een eigenzinnige manier van zingen, maar het is toch juist bijzonder knap?
(quote)
Jeff Buckley?? Hij heeft een eigenzinnige manier van zingen, maar het is toch juist bijzonder knap?
Oké, hij zit op het randje maar mag voorlopig van de zwarte lijst.
1
geplaatst: 9 november 2020, 23:18 uur
Hoewel waardeloos overdreven is, heb ik de zang bij Flower Kings nooit denderend gevonden.
0
Mssr Renard
geplaatst: 10 november 2020, 08:41 uur
Barney Rubble schreef:
Hoewel waardeloos overdreven is, heb ik de zang bij Flower Kings nooit denderend gevonden.
Tel daar The Tangent ook maar bij op.
De leadzang van Tillison zorgt ervoor dat ik met gekromde tenen naar een verder instrumentaal prima band.
Ik pleit voor meer instrumentale muziek. Mijn voorkeur gaat daar ook erg naar uit.
* denotes required fields.