Muziek / Algemeen / Geweldige bands met waardeloze zangers
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2006, 17:48 uur
-Dream Theater
-Coldplay
-AC/DC
-Op die album Spirit of Eden van Talk Talk is het mooie muziek,maar die zanger heeft een te '80's' stemgeluid
-Muse,eigenlijk zingt hij mooie noten,maar waarvoor altijd dat geile gehijg???

En zo heb je er nog een hele hoop bands die goeie muziek maken maar afknappen door de zang
Mijn advies:
Oh jah,en natuurlijk mogen Wu-Tang en Beethoven niet ontbreken aan de lijst,bij Bassie en Adriaan is het nog een twijfelgeval
-Coldplay
-AC/DC
-Op die album Spirit of Eden van Talk Talk is het mooie muziek,maar die zanger heeft een te '80's' stemgeluid
-Muse,eigenlijk zingt hij mooie noten,maar waarvoor altijd dat geile gehijg???

En zo heb je er nog een hele hoop bands die goeie muziek maken maar afknappen door de zang
Mijn advies:

Oh jah,en natuurlijk mogen Wu-Tang en Beethoven niet ontbreken aan de lijst,bij Bassie en Adriaan is het nog een twijfelgeval

0
geplaatst: 6 oktober 2006, 17:56 uur
Ik ken een heleboel slechte bands met slechte zangers, ook een aantal slechte bands met goede zanger, maar geweldige bands met slechte zangers willen me maar niet te binnen schieten. Voor mij is een band afgedaan als de zang de boel grondig verziekt. Net zo als een band slecht is als de bassist t verziekt, of de drummer, of de gitarist , of de..nou ja, ge snapt het. Voor mijn lijstje met slechte bands met slechte zangers verwijs ik vriendelijk naar mijn genuanceerde
commentaren bij de desbetreffende acts.
0
geplaatst: 6 oktober 2006, 18:25 uur
musicfriek schreef:

(quote)

Waardeloos is misschien een te groot woord, maar ik vind dat de zanger nou niet fantastisch is, ik denk dat ik de muziek van Sigur Rós ook goed zou vinden zonder zanger. En ik noemde het voorbeeld ( ), omdat de zanger daar vrij weinig variatie heeft, en gewoon niet goed zingt, het past wel bij de muziek overigens(die wél goed is).
0
tondeman
geplaatst: 6 oktober 2006, 18:37 uur
Die laatste twee zeker, maar Tim Burgess vind ik, ook al lijkt ie op Ian, toch stiekem wel goed 

0
geplaatst: 6 oktober 2006, 18:40 uur
tondeman schreef:
Die laatste twee zeker, maar Tim Burgess vind ik, ook al lijkt ie op Ian, toch stiekem wel goed

Ja, ik eigenlijk ook wel. De kwalificatie 'waardeloos' is wel erg overdreven. 'Niet bijzonder' is een betere omschrijving

0
geplaatst: 6 oktober 2006, 18:43 uur
VanDeGriend schreef:
Ik ken een heleboel slechte bands met slechte zangers, ook een aantal slechte bands met goede zanger, maar geweldige bands met slechte zangers willen me maar niet te binnen schieten. Voor mij is een band afgedaan als de zang de boel grondig verziekt. Net zo als een band slecht is als de bassist t verziekt, of de drummer, of de gitarist , of de..nou ja, ge snapt het. Voor mijn lijstje met slechte bands met slechte zangers verwijs ik vriendelijk naar mijn genuanceerde
commentaren bij de desbetreffende acts.Ik ben het hier mee eens. Er bestaan geen geweldige bands met een waardeloze zanger. Het moet één geheel zijn anders is het al geen geweldige band.
0
geplaatst: 6 oktober 2006, 21:52 uur
Dit topic is helemaal niet aan mij besteed, eigenlijk. Een zanger is nou eenmaal onderdeel van een band. Erger je je zo aan die zanger, dan kan het niet dat je de band nog geweldig vind. Hoe kan je muziek nou tegelijkertijd geweldig en ergerlijk vinden?
Er zijn natuurlijk wel bands met zangers die (zachtgezegd) niet echt klinken of ze ooit zangles hebben gehad. Maar dit kan bij het karakter en het totale geluid van de band horen. Is het eindproduct fantastisch, dan is het voor mij oninteressant of die zanger dan wel niet vals zingt.
Er zijn natuurlijk wel bands met zangers die (zachtgezegd) niet echt klinken of ze ooit zangles hebben gehad. Maar dit kan bij het karakter en het totale geluid van de band horen. Is het eindproduct fantastisch, dan is het voor mij oninteressant of die zanger dan wel niet vals zingt.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 7 oktober 2006, 12:52 uur
Luc, het gaat hier natuurlijk om bands waarvan de zang beduidend minder is dan de rest van de muziek. De topictitel hoef je niet zo zwart/wit te nemen lijkt me.
0
geplaatst: 7 oktober 2006, 16:26 uur
JonnieBrasco schreef:
Luc, het gaat hier natuurlijk om bands waarvan de zang beduidend minder is dan de rest van de muziek. De topictitel hoef je niet zo zwart/wit te nemen lijkt me.
Oké, dan erger ik me kapot aan de stem van de zanger van Keane, wat ik daarnaast ook een waardeloze band vind

0
geplaatst: 8 oktober 2006, 00:18 uur
Als de zanger van Coldplay slecht is, is die van Keane het ook. Meneer Callager misschien nog.. (Oasis). Verder geen zin om na te denken 

0
geplaatst: 9 oktober 2006, 12:29 uur
Ik ben het wel eens met een paar posts terug van luc. Het 1 kan niet zonder het ander. Ik kan me wel voorstellen dat je een zanger niet uit kan staan, maar dan houd je waarschijnlijk niet van heel de band. The arcade fire zonder die zanger is niet de arcade fire. Neil young zonder stem zou een lege bedoeling wezen. Ik vraag me ook echt af? Zou een band als neutral milk hotel dezelfde sfeer hebben als er 1 of andere ''cleane" zanger daarin mee zingt?
Zoals de zanger van Bright eyes het in 1 van zijn nummers zingt:
Well I could have been a famous singer
If I had someone else’s voice
But failure’s always sounded better
Lets fuck it up boys, make some noise!
0
geplaatst: 9 oktober 2006, 13:10 uur
Woody schreef:
Ik ben het wel eens met een paar posts terug van luc. Het 1 kan niet zonder het ander. Ik kan me wel voorstellen dat je een zanger niet uit kan staan, maar dan houd je waarschijnlijk niet van heel de band. The arcade fire zonder die zanger is niet de arcade fire. Neil young zonder stem zou een lege bedoeling wezen. Ik vraag me ook echt af? Zou een band als neutral milk hotel dezelfde sfeer hebben als er 1 of andere ''cleane" zanger daarin mee zingt?
Ik ben het deels met je eens. Maar ik weet zeker dat ik "The Arcade Funeral" meer zou waarderen als ze een betere/andere zanger zouden hebben. Het is mijn muziek, maar ik kan me af en toe storen aan de zang.
0
geplaatst: 9 oktober 2006, 13:15 uur
Bij Fugazi vind ik de zang van de heren McKaye en Picciotto echt wel afbreuk doen aan de muziek. Dat komt meer door hun stemgeluid dan hun zanglijnen.
Bij Sonic Youth vind ik het vooral jammer dat Lee Ranaldo zo weinig zingt, hij heeft een mooie (wel enigzins vlakke) bariton. Kim Gordon en Thurston Moore zijn vaak te gemakzuchtig en passen steeds dezelfde trucjes toe.
Bij Sonic Youth vind ik het vooral jammer dat Lee Ranaldo zo weinig zingt, hij heeft een mooie (wel enigzins vlakke) bariton. Kim Gordon en Thurston Moore zijn vaak te gemakzuchtig en passen steeds dezelfde trucjes toe.
0
handsome_devil
geplaatst: 9 oktober 2006, 13:20 uur
De enige band die ik niet leuk vind vanwege de zang is Muse. Ik kan me echt doodergeren aan het feit dat je die zanger hoort inademen voor ie wat gaat zingen. Echt jammer, want ik vind 'm verder een heel mooi stemgeluid hebben en de muziek vind ik ook zeer aangenaam.
Voor de rest sluit ik me volledig bij Woody aan.
Voor de rest sluit ik me volledig bij Woody aan.
0
geplaatst: 9 oktober 2006, 14:09 uur
handsome_devil schreef:
Ik kan me echt doodergeren aan het feit dat je die zanger hoort inademen voor ie wat gaat zingen. Echt jammer, want ik vind 'm verder een heel mooi stemgeluid hebben en de muziek vind ik ook zeer aangenaam.
Ik kan me echt doodergeren aan het feit dat je die zanger hoort inademen voor ie wat gaat zingen. Echt jammer, want ik vind 'm verder een heel mooi stemgeluid hebben en de muziek vind ik ook zeer aangenaam.
Precies wat ik ook zei in deze topic 
0
geplaatst: 9 oktober 2006, 22:28 uur
Muse
Dream Theater, naja de rest zuigt ook maar vooral de stem.
Rush
Placebo, net zoals bij dream theater
Dream Theater, naja de rest zuigt ook maar vooral de stem.
Rush
Placebo, net zoals bij dream theater
0
geplaatst: 10 oktober 2006, 13:49 uur
Bij The Charlatans is het zo dat hoe beter Tim Burgess gaat zingen hoe minder de muziek van de band wordt
0
geplaatst: 12 oktober 2006, 20:43 uur
chris martin (coldplay) haha slechte zanger ??, flikker toch op man
,,
,,
0
geplaatst: 13 oktober 2006, 18:35 uur
Opvallend veel grote bands hebben een (af en toe) vrij irritante zanger wat mij betreft.
Oasis, Muse, Radiohead, Coldplay
Oasis, Muse, Radiohead, Coldplay
* denotes required fields.