Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2007, 15:53 uur
het is een long shot, maar de drumprogrammering van out there somewhere part 2 van orbital (in sides) is duidelijk een interpolatie van "funky drummer" van james brown van drumstel naar tr-808 drumcomputer ; niet die korte breakbeat maar het drummen aan het begin dat dan na verloop van tijd over gaat in het wonder dat de funky drummer heet. Dat is natuurlijk niet na te maken op een drumcomputer.
Ben ik de enige die hard op gaat op dit soort dingen?!
Ben ik de enige die hard op gaat op dit soort dingen?!

0
geplaatst: 4 januari 2007, 21:55 uur
deric raven schreef:
Coldplay heeft voor het intro van Speed of Sound wel heel erg goed geluisterd naar James met Born of Frustration.
Coldplay heeft voor het intro van Speed of Sound wel heel erg goed geluisterd naar James met Born of Frustration.
Ja, en naar hun eigen vorige album...
0
geplaatst: 5 januari 2007, 11:08 uur
Dim schreef:
(quote)
Nou dat niet, het is meer een voorbeeld geweest waarna ze dachten van; wij willen dat succesje van Clocks nog wel een keer herhalen en daar gaan we alles voordoen, jammer dat als je zulke muziek MOET maken er veel minder uitkomt dan als je ze voor het eerst maakt zonder druk (daarom is Parachutes ook hun beste album)
0
geplaatst: 5 januari 2007, 11:15 uur
Sig Ramsmouth schreef:
Herman Brood - 'Saterday Night' heeft exact de zelfde baslijn als 'Chan Chan' van de Buena Vista Social Club. Beter goed gejat dan slecht bedacht moeten ze daar gedacht hebben in Cuba
Volgens mij wel een akkoord lager bij Chan Chan. Sterker nog, ik denk dat het toch wel anders klinkt.Herman Brood - 'Saterday Night' heeft exact de zelfde baslijn als 'Chan Chan' van de Buena Vista Social Club. Beter goed gejat dan slecht bedacht moeten ze daar gedacht hebben in Cuba

0
geplaatst: 5 januari 2007, 11:23 uur
Laatst viel me weer eens op hoe erg Ronan Keating's If Tomorrow Never Comes lijkt op een slechte versie van Good Year for the Roses van Elvis Costello. If Tomorrow Never Comes was op laatst de radio en ik zei tegen mijn moeder dat het nummer lijkt op Good Year for the Roses en die gaf me gelijk, dus dat is meteen het bewijs. 

0
geplaatst: 5 januari 2007, 11:57 uur
'Such Great Heights' van The Postal Service trekt (of de cover van Iron & Wine) op 'Let Down' van Radiohead (althans van 0:22 tot 0:57 ofzo). Of ligt dit aan mij?
0
geplaatst: 15 januari 2007, 16:05 uur
Het lijkt niet echt heel veel op elkaar, maar
Maria mena - just hold on me, en Alicia keys - fallin hebben wel allebei met het woordje I, en Why zo'n soort van uithaal, en allebeide refreinen beginnen met een uithaal, dus ik kan het wel vergelijken met elkaar.
Maar verder lijkt het weinig op elkaar.
Oja, en Madonna - hang up en Abba - gimme gimme gimme
Allebeide dezelfde melodietje
Maria mena - just hold on me, en Alicia keys - fallin hebben wel allebei met het woordje I, en Why zo'n soort van uithaal, en allebeide refreinen beginnen met een uithaal, dus ik kan het wel vergelijken met elkaar.

0
geplaatst: 15 januari 2007, 20:22 uur
Waiting On The World To Change van John Mayer klinkt op veel fronten hetzelfde als Cordelia van Boris...
0
geplaatst: 16 januari 2007, 19:52 uur
Sommige artiesten 'lenen' van meerdere bands, zoals Duncan James. Beluister de volgende 3 nummers:
Duncan James - Sooner Or Later
Breaking Benjamin - Sooner Or Later
We Are Scientists - Lousy Reputation
Duncan James - Sooner Or Later pre-chorus:
Welcome to the club of broken hearts
Where a thousand lonely souls have passed
trekt op
We Are Scientists - Lousy Reputation strofe 1:
Why do i keep finding myself so surprised
The qualities you openly have advertised
en
Duncan James - Sooner Or Later chorus:
Sooner or later you're gonna wake up
And find what you're looking for
trekt op
Breaking Benjamin - Sooner Or Later chorus:
Sooner or later you're gonna hate it
Go ahead and throw your life away
Duncan James - Sooner Or Later
Breaking Benjamin - Sooner Or Later
We Are Scientists - Lousy Reputation
Duncan James - Sooner Or Later pre-chorus:
Welcome to the club of broken hearts
Where a thousand lonely souls have passed
trekt op
We Are Scientists - Lousy Reputation strofe 1:
Why do i keep finding myself so surprised
The qualities you openly have advertised
en
Duncan James - Sooner Or Later chorus:
Sooner or later you're gonna wake up
And find what you're looking for
trekt op
Breaking Benjamin - Sooner Or Later chorus:
Sooner or later you're gonna hate it
Go ahead and throw your life away
0
geplaatst: 10 februari 2007, 19:55 uur
The Kinks - David Watts en The Rolling Stones - Let's Spend The Night Together.
Het deuntje in deze nummers is toch exact hetzelfde? Ik zat ff te snuffelen op wikipedia en volgens mij hebben The Kinks het gejat van The Stones. Het is allebei 1967, maar die van The Kinks kwam later dat jaar uit.
Het deuntje in deze nummers is toch exact hetzelfde? Ik zat ff te snuffelen op wikipedia en volgens mij hebben The Kinks het gejat van The Stones. Het is allebei 1967, maar die van The Kinks kwam later dat jaar uit.
0
Woutt
geplaatst: 10 februari 2007, 21:58 uur
De opbouw van The Jesus & Mary Chain - Sowing Seeds en The Jesus & Mary Chain - Just Like Honey is vrijwel hetzelfde.
0
geplaatst: 11 februari 2007, 19:48 uur
Raconteurs - Steady As She Goes lijkt wel veel op Joe Jackson's Is She Really Going Out With Him.
0
geplaatst: 11 februari 2007, 21:10 uur
Sja en die piano van Coldplay - Clocks heeft natuurlijk ook veel weg van de bridge uit Motors - Airport.
En het intro van Status Quo - Caroline is identiek aan die van een of ander electronic iets waarvan ik de naam niet weet.
En het intro van Status Quo - Caroline is identiek aan die van een of ander electronic iets waarvan ik de naam niet weet.
0
geplaatst: 12 februari 2007, 21:20 uur
Viel me laatst op, weet niet of het expres is of gewoon 'toeval':
Het intro van "Radiohead - Just" (The Bends) vind ik verrassend veel op het intro van "Nirvana - Smells like a teen spirit" lijken. Iemand anders dit ook opgevallen?
Het intro van "Radiohead - Just" (The Bends) vind ik verrassend veel op het intro van "Nirvana - Smells like a teen spirit" lijken. Iemand anders dit ook opgevallen?
0
geplaatst: 12 februari 2007, 21:33 uur
herman schreef:
Raconteurs - Steady As She Goes lijkt wel veel op Joe Jackson's Is She Really Going Out With Him.
Dank! Ik heb dat ´vertrouwde´ geluid van de Raconteurs-hit al die tijd al niet kunnen plaatsen, maar ik denk dat het hierdoor komt.

0
geplaatst: 12 februari 2007, 21:44 uur
Ik heb deze rare associatie:
Bij het begin van
KT Tunstall - Suddenly I See
moet ik steeds denken aan het einde van
The Who - My Generation
Bij het begin van
KT Tunstall - Suddenly I See
moet ik steeds denken aan het einde van
The Who - My Generation
0
geplaatst: 13 februari 2007, 00:29 uur
sq schreef:
Dank! Ik heb dat ´vertrouwde´ geluid van de Raconteurs-hit al die tijd al niet kunnen plaatsen, maar ik denk dat het hierdoor komt.
(quote)

Graag gedaan.

0
geplaatst: 13 februari 2007, 07:01 uur
Florisja schreef:
Mij was het ook al opgevallen. Maar de gelijkenissen zijn zeker niet zo groot dat ik het plagiaat zou noemen.
0
geplaatst: 14 februari 2007, 21:12 uur
En hier net nog een Nirvana opgemerkt:
De intro van Come As You Are doet mij sterk denken aan die van Eighties van Killing Joke.
De intro van Come As You Are doet mij sterk denken aan die van Eighties van Killing Joke.
0
geplaatst: 5 april 2007, 12:45 uur
De gitaarsolo van Bitch van Meredith Brooks lijkt veel op de gitaarsolo van One Of Us van Joan Ossborne.
De intro van Nothin Else Matters van Metalicca lijkt op de kleine café aan de haven van vader abraham.
De intro van Nothin Else Matters van Metalicca lijkt op de kleine café aan de haven van vader abraham.
0
geplaatst: 5 april 2007, 13:06 uur
mu$ic schreef:
Klopt wel, dadelijk wordt Metallica nog aangeklaagd door Vader Abraham.
0
king656
geplaatst: 5 april 2007, 15:21 uur
mu$ic schreef:

uhh in hung up is een sample gebruikt van gimme gimme gimme. kwam mij ook erg bekend voor tot is dat ergens las:p.

0
blaauw
geplaatst: 12 april 2007, 22:20 uur
intro van coldplays trouble en intro van de zeeuwse kust is exact hetzelfde
0
geplaatst: 12 april 2007, 22:39 uur
Blijkbaar nog nooit gepost hier, maar No Limit van 2Unlimited is een GIGANTISCHE rip-off van Syringe Mouth van Mercury Rev.
0
geplaatst: 14 april 2007, 13:46 uur
Een rif, als er meer muziek bijkomt, uit 'Rood' van Marco Borsato' lijkt op de openingsriff van 'No good' van The Prodigy
0
geplaatst: 14 april 2007, 16:41 uur
Als ik op de radio een nummer hoor van Helmut Lotti en geen tijd heb meteen een andere zender te kiezen of de radio zonder elektriciteit te zetten, heb ik altijd het gevoel dat het lijkt op andere nummers van andere artiesten, maar dan in een zielige versie. Hoe zou dat toch komen?
* denotes required fields.