MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken

zoeken in:
eerder een interpolation
maar t zijn lekkere nummertjes!

Kelly Clarkson - Gone & Modern Talking - Just We Two (Mona Lisa)

En dan vooral naar het couplet luisteren. Ik vind het wel een beetje op elkaar lijken.

hoorde laatst een nummer van Ween- Gabrielle, is ook ernstig afgejat van een ander nummer. welke? ik weet t niet meer....

Begin van Depeche Mode 'Clean' is nagenoeg identiek aan 'One Of These Days' van Pink Floyd

Ben Cramer - De Clown en BZN - La Legionaire.

Jornaquin
Eifel 65 - Blue en Basshunter - Vi sitter i Ventrilo och spelar DotA.

Nee joh Dota lijkt op Daddy Dj van een paar jaar terug, precies gewoon.

just. schreef:
hoorde laatst een nummer van Ween- Gabrielle, is ook ernstig afgejat van een ander nummer. welke? ik weet t niet meer....

Dat moet haast wel iets van Thin Lizzy zijn.

Jornaquin
jowietje schreef:
Nee joh Dota lijkt op Daddy Dj van een paar jaar terug, precies gewoon.

Oh ja, die bedoelde ik. Maarja, het is allemaal dezelfde rotzooi.

PJ Harvey - To Bring You My Love lijkt heel erg op Plain Gold Ring van Nina Simone, maar dan in de liveversie van Nick Cave, zoals die op Live Seeds staat.
De riff is bijna helemaal hetzelfde, met alleen de laatste twee noten omgedraaid, alsmede de na elke zin aangeslagen twee "tussenakkoorden".

Jornaquin schreef:
(quote)

Oh ja, die bedoelde ik. Maarja, het is allemaal dezelfde rotzooi.

blue van eifel 65 is geen rotzooi!

Bij het album al besproken maar goed:

Spirit - Taurus en Led Zeppelin - Stairway to heaven

Coldplay heeft voor het intro van Speed of Sound wel heel erg goed geluisterd naar James met Born of Frustration.

luc011190 schreef:
DJ Tiësto - Flight 643 en The Prodigy - Speedway

Sorry dat ik mezelf quote, om mijn eigen post naar boven te halen, het zal niet meer gebeuren.

Maar... ik hoorde vandaag beide nummers nog eens, en schrok gewoon hoe ik ze nog steeds op elkaar vond lijken. Schandalig gewoon. Die van Tiësto lijkt wel gewoon een soort poppyremix. Maar ik ben ook bang dat het aan mij ligt, dus misschien wil iemand anders er zijn licht over laten schijnen. Ben wel benieuwd

Tsjo-Wi schreef:
(quote)

Inderdaad!

Blue van Eiffel 65 lijkt precies op 'All i really want'' van Kim Lucas. Komt ook uit dezelfde periode en de clips lijken ook ontzetetnd op elkaar.

sq
Dat nummer van Kim Lucas ís toch ook gewoon van Eiffel 65?

sq
Tsjo-Wi schreef:

Daddy DJ ook niet

New Order - Blue Monday en The Cure - The Walk

MetalDex
De beginnen van A.W.O.L. (Exodus) en Nothing to Die For (Overkill) lijken enigzins op elkaar.

Het begin van Girlfriend in a Coma van The Smiths, en Robbie Williams - Rock DJ.

sq schreef:
Dat nummer van Kim Lucas ís toch ook gewoon van Eiffel 65?

Zou eigenlijk best kunnen, ik weet nog wel dat ik toendertijd echt ongelooflijk boos was omdat het zo gejat was (ik was 9). Maar ok

De baspartij van Mötley Crüe - Dr. Feelgood lijkt wel heel erg veel op die van Killing Joke - Love Like Blood.

Nummers die op elkaar lijken.........'Something to say' (wereldnummer overigens) lijkt niet alleen op 'Cartrouble' van Adam and the ants, nee, het gitaarwerk, de hele partij, gehele riff is exact identiek aan die van de ants.

Ik hoord vanochtend Fergalicious van Fergie op de radio. Dit nummer lijkt niet op een ander nummer, maar is gewoon bijna een exacte kopie, en wel van Supersonic van J.J. Fad.

De intro's van Kashmir van Led Zeppelin en Wake Up van Rage Against the Machine (en ook verder in de nummers) lijken ook wel goed op mekaar.

Morningwood - Nth Degree lijkt ook weer heel erg op een ander nummer, geen idee welke. Ik begin altijd spontaan te spellen (M-O M-O-R M-O-R-N-I-N-G), als ik erachter kom dat het het verkeerde nummer is

Ik heb er 1 gevonden.

Het gitaarspel in de outro's van The Clash - The Magnificent Seven en Razorlight - In The Morning is identiek!

Mijn mp3 speler shufflede laatst REM - Swan Swan H en Nick Cave & PJ Harvey - Henry Lee na elkaar. Die nummers lijken dan eigenlijk best op elkaar

Jornaquin
Het begin van Black Rebel Motorcycle Club - Promise lijkt ook veel op Lou Reed - Perfect Day, maar dat kan ook aan mij liggen

Herman Brood - 'Saterday Night' heeft exact de zelfde baslijn als 'Chan Chan' van de Buena Vista Social Club. Beter goed gejat dan slecht bedacht moeten ze daar gedacht hebben in Cuba

Gast
geplaatst: vandaag om 21:34 uur

geplaatst: vandaag om 21:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.