Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2009, 09:18 uur
0
geplaatst: 9 december 2009, 03:16 uur
Tom Petty & The Heartbreakers - Learning To Fly
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Lijkt een nogal gewilde bron te zijn, die Tom Petty....
Empire Of The Sun - Walking On A Dream
Lijkt een nogal gewilde bron te zijn, die Tom Petty....
0
geplaatst: 9 december 2009, 11:17 uur
Dat hoor ik toch niet echt... De nieuwe Foo Fighters daarentegen vind ik wel erg op Learning to Fly lijken. Maar dat hoor jij dan weer niet geloof ik. 

0
geplaatst: 9 december 2009, 15:21 uur
Naar aanleiding van het topic 'Greatest hits of 1977!'
ABBA - S.O.S. (1975)
Champagne - Rock and Roll Star (1976)
Niet alleen heeft Champagne de ABBA-sound gekopieerd, het refrein is zowaar geript van S.O.S.
Het valt mij op hoe vaak geplunderd wordt uit het oeuvre van ABBA, ook Boney M bezondigt zich eraan.
ABBA - Fernando (1976)
Boney M - El Lute (1979)
Als dit geen plagiaat is, weet ik het niet meer ...
ABBA - Chiquitita (1979)
Saskia & Serge - Mama He's a Soldier Now (1980)
ABBA - S.O.S. (1975)
Champagne - Rock and Roll Star (1976)
Niet alleen heeft Champagne de ABBA-sound gekopieerd, het refrein is zowaar geript van S.O.S.
Het valt mij op hoe vaak geplunderd wordt uit het oeuvre van ABBA, ook Boney M bezondigt zich eraan.
ABBA - Fernando (1976)
Boney M - El Lute (1979)
Als dit geen plagiaat is, weet ik het niet meer ...
ABBA - Chiquitita (1979)
Saskia & Serge - Mama He's a Soldier Now (1980)
0
geplaatst: 10 december 2009, 02:40 uur
herman schreef:
Dat hoor ik toch niet echt... De nieuwe Foo Fighters daarentegen vind ik wel erg op Learning to Fly lijken. Maar dat hoor jij dan weer niet geloof ik.
Nee, ik hoor het meer in Walking. Wheels heeft een wat andere schwung dat het wat meer 'eigen' maakt. Walking vind ik een soort van electronische één-op-één-kopie. Een collega van me wist precies wat ik daarmee vandaag bedoelde. Wel een sterk nummer overigens...
Als ik Tom Petty dan toch met Wheels moet gaan linken vind ik het meer de kant van Free Fallin' opgaan, maar dan nog...
0
geplaatst: 10 december 2009, 13:27 uur
Muse - Resistance vs The Pet Shop Boys - It's a Sin
Vind de intro van Resistance
toch wel erg veel overeenkomsten
vertonen met It's a Sin.
Vind de intro van Resistance
toch wel erg veel overeenkomsten
vertonen met It's a Sin.
0
Yann Samsa
geplaatst: 18 december 2009, 17:22 uur
Naast al de klassiekers:
* Saxon - Princess Of The Night (Solo) & Metallica - Seek And Destroy (Solo)
* Iron Maiden - Genghis Khan (Bridge) & Papa Roach - Last Resort (Bridge)
Ook één die ik net ontdekt heb:
* The Eagles - Hotel California (Begin) & Black Sabbath - Children Of The Sea (Begin)
* Saxon - Princess Of The Night (Solo) & Metallica - Seek And Destroy (Solo)
* Iron Maiden - Genghis Khan (Bridge) & Papa Roach - Last Resort (Bridge)
Ook één die ik net ontdekt heb:
* The Eagles - Hotel California (Begin) & Black Sabbath - Children Of The Sea (Begin)
0
Yann Samsa
geplaatst: 18 december 2009, 17:32 uur
Ferre Clabau schreef:
Hé!
Ook Lonely Is The World (Black Sabbath) van hetzelfde album als Chidren Of The Sea lijkt merkwaardig veel op een ander nummer;
Led Zeppelin - Stairway To Heaven (Solo) & Black Sabbath - Lonely Is The World (Solo EN keyboard tune)
0
geplaatst: 19 december 2009, 01:26 uur
Cerrone - Supernature / Yello - Bostich
Lijken op het eerste gehoor niet zo heel erg op elkaar, maar op de een of andere manier vind ik ze wel goed matchen.
Lijken op het eerste gehoor niet zo heel erg op elkaar, maar op de een of andere manier vind ik ze wel goed matchen.
0
Yann Samsa
geplaatst: 21 december 2009, 13:54 uur
OMG!
Lonely Is The World (Black Sabbath 1980) is een regelrechte Rip Off van Highway Song (Blackfoot 1979)
" Must be the saddest song i've ever heard" zingt Ronnie helemaal over/hetzelfde
Lonely Is The World (Black Sabbath 1980) is een regelrechte Rip Off van Highway Song (Blackfoot 1979)
" Must be the saddest song i've ever heard" zingt Ronnie helemaal over/hetzelfde
0
Yann Samsa
geplaatst: 21 december 2009, 14:01 uur
Sweet Savage - Straight Through The Heart
-> Die riff is gewoon hetzelfde als Caught In The Middle (Dio-HolyDiver)
En toevallig: STTH is ook een titeltrack van HolyDiver.
Maar Vivian C. speelde bij Dio/schreef die riff en speelde ook bij Sweet Savage. Mss mag het en is het dezelfde situatie als The4Horsemen/TheMechanix of TheIdesOfMarch
-> Die riff is gewoon hetzelfde als Caught In The Middle (Dio-HolyDiver)
En toevallig: STTH is ook een titeltrack van HolyDiver.
Maar Vivian C. speelde bij Dio/schreef die riff en speelde ook bij Sweet Savage. Mss mag het en is het dezelfde situatie als The4Horsemen/TheMechanix of TheIdesOfMarch
0
Yann Samsa
geplaatst: 21 december 2009, 14:05 uur
Vond vroeger ook dat het begin van Waterloo en Easy Livin wel wat op mekaar lijken
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 december 2009, 18:14 uur
Ik kwam er net achter dat de riff uit Deep Purple's 'Black Night' wel héél erg veel op dit nummer uit 1966 lijkt: YouTube - Blues MaGoos-We Ain't Got Nothin' Yet (NYC) (+4)
Volgens Wikipedia is die dan weer geinspireerd door Ricky Nelson's versie van Summertime, dat zou ik echter niet weten.
Volgens Wikipedia is die dan weer geinspireerd door Ricky Nelson's versie van Summertime, dat zou ik echter niet weten.
0
geplaatst: 24 december 2009, 09:51 uur
Het viel me van de week op dat vooral de intro's van deze twee nummers erg op elkaar lijken (voor de rest niet):
Wim Sonneveld - Het dorp
Art Garfunkel - Bright eyes
Wim Sonneveld - Het dorp
Art Garfunkel - Bright eyes
0
geplaatst: 6 januari 2010, 18:29 uur
YouTube - The White Stripes - We're Going To Be Friends
YouTube - Mr Rock & Roll
Let maar op het couplet.
YouTube - Mr Rock & Roll
Let maar op het couplet.
0
geplaatst: 9 januari 2010, 14:54 uur
King Crimson - Indiscipline
Rollins Band - Liar
Beide heerlijke nummers, dynamiek, opbouw en ontlading lijken aardig op elkaar.
Rollins Band - Liar
Beide heerlijke nummers, dynamiek, opbouw en ontlading lijken aardig op elkaar.
0
geplaatst: 29 januari 2010, 20:03 uur
herman schreef:
Bedankt Herman!
Ik kon maar niet achterhalen waar dit nummer op leek. Meermaals tevergeefs mijn kop gebroken en nu breng jij eindelijk de verlossing!

0
Yann Samsa
geplaatst: 29 januari 2010, 20:41 uur
Net gehoord hoe de laatste minuten van TheWall (nummer uit Leftoverture van Kansas) het totale SixDegreesOfInnerTurbulence Cd2 (Dream Theater) beïnvloed heeft.
Vooral, ik neem maar één voorbeeld, Goodnight Kiss: De laatste instrumentale minuten in bijde songs bijna totaal hetzelfde.
En aangezien dat in het hele album die noten terugkomen...
Vooral, ik neem maar één voorbeeld, Goodnight Kiss: De laatste instrumentale minuten in bijde songs bijna totaal hetzelfde.
En aangezien dat in het hele album die noten terugkomen...
0
geplaatst: 9 februari 2010, 21:14 uur
Talk More Nonsense van Customs lijkt erg op The Architect van dEUS.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 21:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik kwam er net achter dat de riff uit Deep Purple's 'Black Night' wel héél erg veel op dit nummer uit 1966 lijkt: YouTube - Blues MaGoos-We Ain't Got Nothin' Yet (NYC) (+4)
Inderdaad, is vrij duidelijk te horen:
Ricky Nelson's Summertime
0
LocoHermano
geplaatst: 9 februari 2010, 22:00 uur
De gitaarsolo van Alive (Pearl Jam) is een kopie van She (KISS) die weer een kopie is van Five To One (The Doors).
Guitar EUREKA!: POST # 149 Mike McCready on his solo from Alive - guitareureka.blogspot.com
YouTube - Pearl Jam - Alive
YouTube - KISS -She- from the Midnight Special 1975
YouTube - The Doors - Five to One
Guitar EUREKA!: POST # 149 Mike McCready on his solo from Alive - guitareureka.blogspot.com
YouTube - Pearl Jam - Alive
YouTube - KISS -She- from the Midnight Special 1975
YouTube - The Doors - Five to One
0
geplaatst: 12 februari 2010, 20:10 uur
The Beach Boys' Surfin USA:
lijkt op Chuck Berry's Sweet Little Sixteen:
lijkt op Chuck Berry's Sweet Little Sixteen:
0
Yann Samsa
geplaatst: 12 februari 2010, 20:14 uur
Iedereen weet dat...
Er is al een rechtzaak van gekomen, The BeachBoys 'verloren' en moesten dokken aan Berry!
Er is al een rechtzaak van gekomen, The BeachBoys 'verloren' en moesten dokken aan Berry!
0
geplaatst: 12 februari 2010, 20:16 uur
herman schreef:
Verrek! je heb nog gelijk ook.

0
whoknowslisa
geplaatst: 25 februari 2010, 23:41 uur
Ligt het aan mij, of lijken Johnny Cash's 'Ain't No Grave' en 'God's Gonna Cut You Down' wel erg op elkaar? 

0
geplaatst: 5 maart 2010, 18:17 uur
Petula Clark - The Ya Ya Twist
Belle and Sebastian - Me and the Major
Zelfde melodie
Belle and Sebastian - Me and the Major
Zelfde melodie
* denotes required fields.