MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken

zoeken in:

Waarschijnlijk ben ik de enige die hier gelijkenis in hoort. Ondanks dat het klassiekers zijn, is het niet te vinden op google en ook hier zit hij niet tussen. Ik heb het over:

Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida (1968) en Cream - Sunshine of Your Love (1967)

Deze gelijkenis is wel overbekend maar ik plaats hem toch.

YouTube - BUDDY HOLLY - Peggy sue - Vidéo clip (1958)

YouTube - Tommy Roe Sheila (1962)

Stijn_Slayer
Teunnis schreef:
Waarschijnlijk ben ik de enige die hier gelijkenis in hoort. Ondanks dat het klassiekers zijn, is het niet te vinden op google en ook hier zit hij niet tussen. Ik heb het over:

Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida (1968) en Cream - Sunshine of Your Love (1967)

Wat zou de overeenkomst dan zijn?

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Wat zou de overeenkomst dan zijn?

De gitaarriff die je bij In-A-Gadda-Da-Vida o.a. bij 2:35 hoort (nog veel vaker ook) en die je constant hoort bij Sunshine of Your Love. Ze zijn niet 100% hetzelfde, maar ik vind ze behoorlijk op elkaar lijken.

Bryan Adams doet met z'n nieuwe single One World, One Flame Coldplay's Trouble nog eens (heel) dunnetjes over...

kaztor schreef:
Bryan Adams

Leeft die nog?

Zo oud is ie toch ook weer niet?

Daarmee bedoelde ik dat het een wonder is dat ie nog muziek maakt.

nog niet gelezen , ligt teveel voor de hand?

dit zijn eigenlijk covers:

beck - the new pollution
The jam - start

Beatles - taxman

Eigenlijk lijkt alles wat ik 40 uur/week op 3fm mag aanhoren op elkaar

(popmuziek: )

Joren999 schreef:
Daarmee bedoelde ik dat het een wonder is dat ie nog muziek maakt.

Maakt ie muziek dan?

Toen ik 11 was vond ik Summer of '69 best een prima nummer. Er zijn verschrikkelijkere dingen ja

sorry is er weinig verschrikkelijker als summer of 69.

misschien it's my life van bon jovi

..En dat vond ik vroeger ook leuk xD

Ik hoor bij The Whitest Boy Alive wel wat Doe Maar terug.

pompompom schreef:
(popmuziek: )

Ik luisterde vandaag naar La De Das - How Is the Air Up There? (1966)
en hoorde daarin veel terug van Stiff Little Fingers - Rough Trade (1979)

Elizabeth My Dear van Stone Roses lijkt wel heel erg veel op Scarborough Fair van Simon & Garfunkel.

Nirvana heeft op In Utero nogal wat gejat van zijn eigen eerdere werk.
Zo vind ik Dumb eigenlijk gewoon een kopie van On A Plain, en vind ik Rape Me ook op Smells Like Teen Spirit lijken. Je eigen werk kopieren is natuurlijk minder erg dan andermans werk kopieren, maar toch.

Ik zie Rape Me dan ook als een vette knipoog naar het succes van Smells Like Teen spirit.

^Yup, true, maar voor Rape Me was het ook de bedoeling dat het een beetje op SLTS zou lijken, als extra steek naar de media.

Dat liedje van Simple Plan ("your love is a lie' of zoiets"), lijkt op Boulevard of Broken Dreams (Green Day?), dat dan weer lijkt op Wonderwall van Oasis.

joe satriani-if i could fly en coldplay-viva la vida

Father McKenzie
jasper1991 schreef:
(quote)
wow, ja nogal

Héél duidelijk, dat nummer van Mud kende ik niet eens. Is ook echt maar een flauw doorslagje van dat geweldige Presleynummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.