MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken

zoeken in:

INXS - Need You Tonight
Queen - Another One Bites The Dust

Yann Samsa
De opbouw in hetbegin van 'The Great Debate' (Dream Theater / Six Degrees Of Inner Turbulence / 2002) lijkt wel erg 'geïnspireerd' door de opbouw in het begin van 'Third Eye' (Tool / AEnima / 1996)! De drum, de nieuwsberichten,...

De begeleiding van "Song for a blue guitar" van de Red house painters is (zeker qua akkoorden) praktisch identiek aan die van "Fade into you" van Mazzy Star (En beide lijken ze overigens verdacht veel op Dylans "Knocking on Heaven's door").

"Knocking on Heaven's Door" is dan natuurlijk weer een schaamteloze herschrijving van Neil Youngs "Helpless".

Cry Cry Cry van Mazzy Star lijkt nog meer op Knockin' On Heaven's Door dan Fade Into You.

De centrale riff van Wicker Man van Iron Maiden lijkt een exacte kopie te zijn van de centrale riff in Running Wild van Judas Priest.

Misterfool
Todd rundgren- Slut
John cale - Fear Is a Man's Best Friend

de refrijnen lijken redelijk op elkaar

Dit viel me vanavond bij het beluisteren van Het Theater Van Het Sentiment erg op:

Music In The Air van Us (een soort van gelegenheidsbandje met Patricia Paay en -!- Ron Brandsteder zeiden ze vanavond) is in de basis absoluut afgeleid van Gimme Some Lovin' van The Spencer Davis Group.

Ik vind 6 en 9 best wel op elkaar lijken. Niet dat ze ik weleens door elkaar verwar, maar toch...

sxesven
Rummikubfrustraties... praat me er niet van!

deric raven schreef:
Nummer 6 lijkt op nummer 9.
Ze zijn alleen omgekeerd.

Dat probleem herken ik.

Oh, word ik hier even op m'n nummer gezet.

GrafGantz schreef:
Oh, word ik hier even op m'n nummer gezet.

Spuit 11

13-in-een-dozijn-grap

Alle intro's van deze nummers. Voor mijn gevoel precies hetzelfde .

GrafGantz schreef:
13-in-een-dozijn-grap

The Clash en M.I.A.:

CHIEP (crew)

Woutt
Radiohead heeft ook wel erg goed naar een nummer van The Hollies. Het begin van één van de bekendere nummers van Radiohead (Creep) heeft wel erg veel weg van The Air That I Breathe van The Hollies.

Luister en vergelijk:

YouTube - Radiohead - Creep

YouTube - The Hollies - The air that I breathe [1974] Original Version [HQ]

herman schreef:
The Clash en M.I.A.:

Maar dat is dan ook gewoon een sample.

CHIEP (crew)

Stijn_Slayer
De eerste twee maten van het pianoriedeltje van de Moody Blues uitvoering van 'I Don't Mind' doen sterk denken aan Cuby's 'Window of My Eyes'.

Drive-By Truckers - Cottonseed

is volgens mij toch wel enige dank verschuldigd aan

Bob Dylan - The Boots of Hollis Brown

De intro van The Pharcyde - 4 Better or 4 Worse

en

De intro van Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness

Het refrein van Girls Aloud - Life Got Cold lijkt wel erg op het refrein van Oasis - Wonderwall.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:46 uur

geplaatst: vandaag om 05:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.