MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nummers die op elkaar lijken

zoeken in:

Ik moest gisteren Linkin park - new divide aanhoren en toen vond ik dat die riff rond 2:45 wel erg leek op die van het begin van Muse - Supermassive Black Hole. Maar ik was de enige met die mening

En opeens viel het kwartje. Moby's Honey...

...doet me sterk denken aan Brian Eno's Blank Frank.

En dan niet alleen qua zang.

Ja, dat hoor ik ook Maiky.

doet me in het begin wel sterk denken aan

Grappig die Brian Eno/Moby-link. Daar was ik nooit opgekomen, maar ik hoor het ook wel.

Ik moest aan dit hitje uit 1994 van Madonna denken...

...toen ik gisteren dit nummer van Randy Newman weer eens hoorde:

En elke keer als ik Bowie met "New Killer Star" hoor...

...denk ik meteen aan dit oude deuntje van (Little) Peggy March:

de nieuwe kraker van Beady Eye

Caesar – Ocean Sounds en Radiohead - My Iron Lung

heb overigens een hekel aan beide bands

Ik hoor dat dus helemaal niet, zal wel aan mij liggen

Was het eerste waar ik aan dacht, en telkens als ik Born This Way hoor, denk ik weer aan When Love Takes Over. Overduidelijk, als je het mij vraagt.

Ja, ik moest ook onmiddellijk aan Guetta denken. Ik zing in mijn hoofd de eerste twee regels van het couplet van Born This Way, en het gaat automatisch over in het refrein van When Love Takes Over - erg leuk, want dat is een beter nummer. Gaga valt hier toch wat tegen.

Yann Samsa
De bassline in Clean van Depeche Mode is regelrecht geript van One Of These Days (Pink Floyd).

Stijn_Slayer
Ringo Starr (zeer waarschijnlijk geschreven door George Harrison) - It Don't Come Easy: YouTube - Ringo Starr - It Don't Come Easy
Eric Clapton - Let it Rain: YouTube - Eric Clapton- Let It Rain

Het gaat om de coupletten. Zal wel komen doordat George en Clapper zo veel met elkaar omgingen.

Okkervil River's For Real lijkt best veel op dEUS' Roses (met name de akoestische gitaarriff).

Lady Gaga kreeg bij de release nogal wat kritiek dat Born This Way zoveel op Madonna's Express Yourself leek. Dat hoor ik er duidelijk in.

Echoes van The Rapture is een soort Gang of Four-on-speedversie van Careering van PiL. Met name het zanglijntje...

CHIEP (crew)

heeft qua intro wel wat weg van

kaztor schreef:
(embed)

(embed)

Is het weer zover? Wat een ongelofelijke rukband is Coldplay toch ook

en

Titmeister schreef:
(quote)

Titmeister schreef:
(quote)

De intro's van Abba - I Have a Dream en Frans Bauer - Dans Vlinder Dans (vanaf 0:15).

Let ook op de openingsregel van Abba, I Have a Dream. Wissel de toonhoogten van de laatste twee woorden om en wat krijg je dan? Juist: de openingsregel van Bauer's refrein: Dans Vlinder Dans.

Bij die reclame van NIKON hoor je altijd het volgende nummer...

...en dat doet me altijd denken aan 'Go the Distance' van Michael Bolton.

Het lijkt misschien niet heel veel op elkaar, maar toch teveel.

Yann Samsa
Slowgaze schreef:
(quote)

(embed)

itchy schreef:
(embed)

en

(embed)

Eindelijk! Bedankt Itchy, nu weet ik eindelijk waardoor No Mercy me toch telkens zo bekend voorkwam.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.