MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
Sietse
ik vind het leuk om weer iets te doen, maar dit keer wel op een andere manier, want het is nu 2x gebleken dat het eind niet wordt gehaald.

Zo denk ik er ook over ja.

sxesven
Ik zou zeggen, voor iedereen die meedoet een exemplaar branden en meteen in week één allemaal op de post doen. Kan het daar iig niet misgaan.

Dat is misschien wel de beste oplossing ja.

lambf
In een week is btw wel veel, dan krijg je weer dat de helft van de opgestuurde exemplaren niet worden beluisterd door de overkill aan mixtapes.

sxesven
Of één persoon stuurt in week 1 alle tapes, persoon twee in week twee (of per twee weken o.i.d.) om zo de aanwas te reguleren. Degene die niet verstuurt is dan zelf de dupe (i.e. krijgt zijn mixtape ook niet gerecenseerd). Omzeil je ook het probleem van de tapes die blijven liggen.

lambf
Beter idee wel, maar degene die als laatst zijn tapes verstuurd zal wellicht minder aandacht krijgen dan degene die het eerst aan de beurt is hmmm.

tuktak
ik blief die mixtapes van u allen ook wel trouwens! als er nog een plekje vrij is in de mixtapemolen tenminste...

sxesven
@Wouter:

Ja, dat risico zit erin, maar dat is moeilijk/onmogelijk te ondervangen, behalve met het doorstuursysteem van eerder - maar daar loopt het, ondanks goede bedoelingen, uiteindelijk toch weer vast. Hence het voorstel dat iedereen zijn eigen tapes in één keer verstuurt; dan heb je dat logistieke probleem alvast niet meer. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen tapes en hoeft maar één keer naar het postkantoor. Het beluisteren is daarna de verantwoordelijkheid van de reviewer. Daar (vooraf) een vangnet voor inbouwen is een onmogelijkheid. De duidelijk gemarkeerde rondes (van, laten we wellicht zeggen, een maand) voorkomen misschien zelfs juist tanende interesse, aangezien er een maandelijkse gemene deler is; een tape die iedereen kan bespreken - hetzelfde materiaal waarover iedereen zijn eigen mening kan vormen.

Is het misschien een idee om 1-op-1 te "spelen". Op het 3voor12 forum werkte dat ook goed.

sxesven
Mixtapes ruilen in plaats van doorsturen?

Jantje maakt een mixtape voor Pietje en Pietje maakt een mixtape voor Jantje. Op die manier.

sxesven
Kan Pietje ook Klaasje zijn? Want dan snap ik 'm wel. Maar anders niet. Niet te ingewikkeld maken, a.u.b.!

sxesven
Maar wat ik bedoel is, gaat dezelfde de volgende maand van Jantje naar Keesje, en die tape die Keesje de maand daarvoor maakte voor Douwe naar Jantje?

Nee, als beide de mixtape hebben beoordeeld is het klaar. (zie de link die ik je gestuurd heb).

sxesven
Duidelijk; wel een heel andere opzet dan we hier hebben/hadden. Goed, die werkte ook niet, maar het idee was natuurlijk een soort van ultieme mixtape te maken waar je loeitrots op bent en die je iedereen laten horen wil. Ik vrees bij zo'n ruilsysteem compilaties met weinig rode draad en die misschien nog afgestemd worden op de beoogde luisteraar ook. Dan vind ik de opzet die we hier hebben toch iets aantrekkelijker.

lambf
sxesven schreef:
@Wouter:

Ja, dat risico zit erin, maar dat is moeilijk/onmogelijk te ondervangen, behalve met het doorstuursysteem van eerder - maar daar loopt het, ondanks goede bedoelingen, uiteindelijk toch weer vast. Hence het voorstel dat iedereen zijn eigen tapes in één keer verstuurt; dan heb je dat logistieke probleem alvast niet meer. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen tapes en hoeft maar één keer naar het postkantoor. Het beluisteren is daarna de verantwoordelijkheid van de reviewer. Daar (vooraf) een vangnet voor inbouwen is een onmogelijkheid. De duidelijk gemarkeerde rondes (van, laten we wellicht zeggen, een maand) voorkomen misschien zelfs juist tanende interesse, aangezien er een maandelijkse gemene deler is; een tape die iedereen kan bespreken - hetzelfde materiaal waarover iedereen zijn eigen mening kan vormen.

Ja dat is zo, maar toch vindt ik dat het wel een erg gewaagde stap is. Om een voorbeeld aan te geven, er doen (even positief genomen) 12 mensen mee. Als de tapes om de maand worden uitgegeven, zit er iemand bijna een jaar(!) met zijn tape te wachten. Daar heeft niemand zin in, sterker, dat lijkt me sterk demotiverend.

Wat je - om maar iets te bedenken - ook zou kunnen doen is om vooraf, als je 12 personen hebt, je 4 groepen maakt van 3 personen, en dat die het tegelijkertijd naar elkaar sturen zodat je 2 tapes binnenkrijgt. En dat je dan later weer - over een bepaalde periode, neem een kwartaal - weer wisselt van groep.

Over 't systeem bakkeleien jullie vooral lekker verder, maar mocht er een rondje gestart worden, dan doe ik graag mee!

lambf
Okay dat laatste systeem doen we.

Dus:
4 groepjes van 3 personen die mixen aan elkaar uitwisselen. Dus elk persoon zend - per groepje waar ie op dat moment inzit - 2 mixen tegelijkertijd naar 2 personen uit.

Per mix die je binnenkrijgt heb je een maand (?) om te bespreken.

Na 2 maanden weer wisselen van groepjes dat je bij 2 andere mensen in een groep zit, je luistert, beoordeeld, en na 2 maanden zit je weer bij 2 andere mensen.

Het plan is om tot 12 deelnemers te komen vanwege de overzichtelijkheid.

Als alle deelnemers hebben aangemeld is het plan om nog een maand (?) uit te trekken t.b.v. het voorbereiden / maken van de tapes om pas echt van start te gaan.

PS 1) ? = is nog voor discussie vatbaar

PS 2) O ja, mss overbodig om erbij te zeggen, maar mochten de groepen duidelijk zijn, laat zo snel mogelijk je adres weten aan de mensen die het moeten weten via PM.

lambf
Deelnemers:

1: sxesven
2: lambf
3: Bertus
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:

sxesven
Ik ben dus voor het nieuwe systeem, maar dat ik had al met Wouter besproken via PM

4: Jazper
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:

Interessant idee, dit.

5: Sandokan-veld
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:

ik doe ook wel weer mee

6: Scientist
7:
8:
9:
10:
11:
12:

7: Paap
8:
9:
10:
11:
12:

Sietse
8: Sietse
9:
10:
11:
12:

tuktak
9: tuktak
10:
11:
12:

10: kemm
11:
12:

hdk-nl
10: kemm
11: hdk-nl
12:

lambf
Wow, dat gaat snel.

Mochten er straks eventueel nog meer mensen meedoen die altijd al mee hebben willen doen, de lijst is ook rekbaar tot 16 personen (als sxesven dat goed vind dan )

Gast
geplaatst: vandaag om 00:25 uur

geplaatst: vandaag om 00:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.