MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De MuMe-Mixtape Cirkel (mixtapes, eigen verzamelaars, etc.)

zoeken in:
1: sxesven
2: lambf
3: Bertus
4: Jazper
5: Sandokan-veld
6: Scientist
7: Paap
8: Sietse
9: tuktak
10: kemm
11: hdk-nl
12: herman

dix
lambf schreef:
Wow, dat gaat snel.

Mochten er straks eventueel nog meer mensen meedoen die altijd al mee hebben willen doen, de lijst is ook rekbaar tot 16 personen (als sxesven dat goed vind dan )

Als ik meedoe dan vind ie dat vast wel goed ...

13. dix
14.
15.
16.

overigens : serieus tapes ? of CDrs ?

lambf
Cdr is natuurlijk wel het makkelijkste, maar als je tapes wilt maken, ik houd je niet tegen.

sxesven
Kom erbij, dix

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, en 16 blijft nog te overzien idd.

Een echte tape is natuurlijk erg leuk, maar ik weet niet of iedereen zo'n ding nog draaien kan. Ikzelf heb geen tape-dub-spullen, dus doe CDr (om 'n mixtape nou pro te laten dubben is ook wat teveel van het goeie - en vooral wat te duur).

13. dix
14. We tigers
15.
16.

Tape is stoer - maar dan moet ik er wel mee naar mijn ouders om zo'n ding af te kunnen spelen... Ik moet er meteen bij zeggen dat ik, itt tot sommigen hier zelf helemaal geen verstand heb van mixen ofzo, dus mijn mixtape wordt gewoon een verzamelalbum

13. dix
14. We tigers
15. Graf
16.

Ik heb niets om tapes mee af te spelen en ik ken ook niemand die dat wel heeft.

Ik heb nog een tapedeck en kan ook tapes maken. Heb ook nog steeds een stuk of 200 van die dingen.

Maar ik brand wel gewoon een CD'tje hoor.

13. dix
14. We tigers
15. Graf
16. essence

Just in time, i guess ....

tuktak
interessante lijst!

Mij mag je gerust een cassetje zenden.
Ik kan overigens ook niet echt mixen, wel mooi knippen en plakken...

sxesven
Ik ben erg vóór tapes, juist omdat je dan bij een kunstig gekozen interlude ook niet het wat baffling commentaar kunt krijgen van 'ja, nummertje 5, een kort stukje met zoemgeluiden, wel grappig, niet echt een liedje' - ja, poe hé, het staat in dienst van de mix. Op een tape krijg je meer een volledig werkje dan een rij liedjes. Het gebrek aan indexing maakt het toch een heel ander soort ervaring. Maar goed, ik kan thuis dus ook geen tapes dubben, en om 15 tapes pro te gaan laten doen vind ik wat te gortig - als dat al kan, met andermans muziek (copyright enzo), dus een CDr-etje van mij, vrees ik. Maar eenieder die een tape wil maken, gaarne. Afluisterfaciliteiten genoeg!

Maar dan maak je er toch gewoon één lang track van? Of twee, een A en een B. Heb je toch een beetje dat tape gevoel.

Precies, dat wou ik net zeggen. Is goed te doen hoor, alle tracks aan elkaar plakken.

sxesven
Was ik uiteraard al aan het overwegen - een mixje misschien, net meer dan enkel plakken. Toch mis je dan het gemak van de tape, die je verder kan afdraaien waar je gebleven was. Dat mis je bij een CD weer. Random indexen misschien... nou ja, ik los het wel op.

Oh, moet het echt gemixed worden of is een soort van persoonlijke compilatie voldoende? Ik kan nog net m'n pc aan en uit zetten en daar blijft het ook bij, dus een heuse mix is voor mij echt teveel gevraagd

Dat zei ik dus ook al. Misschien kunnen wij een kneuzenclubje opzetten, met lui die elkaar alleen compilaties sturen

sxesven
Nee hoor, compilaties mogen ook gewoon, natuurlijk

lambf
GrafGantz schreef:
Oh, moet het echt gemixed worden of is een soort van persoonlijke compilatie voldoende? Ik kan nog net m'n pc aan en uit zetten en daar blijft het ook bij, dus een heuse mix is voor mij echt teveel gevraagd

Natuurlijk niet, (creatieve) vrijheid FTW!

hdk-nl
Vanaf nu een maand om de mixen in elkaar te flansen?

Dus op de 30ste september rondsturen - wel zo gemakkelijk aan het einde van de maand.

Daarvoor dan nog wel even de groepjes maken...

sxesven
30 september lijkt me handig inderdaad. Al druk bezig

Voor de eerste ronde groepjes het gewoon makkelijk houden? I.e. nummers 1-4, 5-8, 9-12 en 13-16?

Vraagje: Wordt je mixtape uiteindelijk door iedereen gehoord? Of wordt er elke keer als de groepjes veranderen een nieuwe gemaakt?

30/9 is overigens prima voor mij.

lambf
sxesven schreef:
30 september lijkt me handig inderdaad. Al druk bezig

Is goed.

Voor de eerste ronde groepjes het gewoon makkelijk houden? I.e. nummers 1-4, 5-8, 9-12 en 13-16?

Ja lijkt me wel makkelijk. Nu de rest

lambf
kemm schreef:
Vraagje: Wordt je mixtape uiteindelijk door iedereen gehoord? Of wordt er elke keer als de groepjes veranderen een nieuwe gemaakt?

De bedoeling is om elke keer dezelfde mix te maken. Maar hey, ik houd je niet tegen als je dat niet wilt

tuktak
over een half jaar ben ik toch niet meer tevreden over mijn huidige mixtape, ookal vind ik die nu da bomb
ik zit te denken om ze dan na de ronde beschikbaar te maken voor een ieder als digitale download ofzo...

sxesven
Ja, het idee was voor elk groepje dezelfde mix te maken. Het groepjesidee is ontstaan om het inkakken van het doorsturen en misschien ook recenseren wat terug te dringen, omdat de aanwas van tapes overzichtelijker is (steeds drie ineens voor een periode van drie maanden) en iedereen zijn eigen tapes moet versturen. Zo houd je iets kortere spanningsbogen. Eens zien of het werkt.

Een nieuwe mixtape maken is dus geen noodzaak, maar ik denk niet dat iemand er iets op tegen heeft als je het wel doet. Erg leuk juist! Wel tof als je de voorgaande tapes dan als download beschikbaar kunt maken, inderdaad. Misschien ook een blogspot maken met alle info en wellicht downloads als naslagwerk en voor andere geïnteresseerden; zal namelijk best een hoop tofs bij zitten, vermoed ik.

lambf schreef:
Ja lijkt me wel makkelijk. Nu de rest

Dat laat ik over aan de wiskundig meer onderlegden en/of degenen met zeeën van vrije tijd. Of nou ja, misschien kijk ik er wel even naar als ik thuiskom.

hdk-nl
Ik heb er even naar gekeken, maar ik kwam er niet uit. Ook op internet kon ik zo gauw niet echt iets vinden.

Dit is het enige wat in de buurt kwam:
Don't meet the same person twice (involves math ... somehow) | Ask MetaFilter - ask.metafilter.com

Misschien dat iemand die goed is in wiskunde, hier wel wat mee kan.

tuktak
groep 1
01 02 03 04
05 06 07 08
09 10 11 12
13 14 15 16
groep 2
01 02 03 04
08 05 06 07
11 12 09 10
14 15 16 13
groep 3
01 02 03 04
07 08 05 06
10 09 12 11
16 13 14 15
groep 4
01 02 03 04
06 07 08 05
12 11 10 09
15 16 13 14

5 unieke rondes: ronde 1 is groep 1 van links naar rechts lezen (dat plan lag er al ), 2e ronde is groep 1 van boven naar beneden lezen, ronde 3 is groep 2 van boven naar beneden, ronde 4 is groep 3 van boven naar beneden, ronde 5 is groep 4 van boven naar beneden, dan moet het denk ik kloppen? even nulletjes erbij gezet voor de layout.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.