MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic

zoeken in:

Ik kan natuurlijk wel meer van dit soort ongein plaatsen, maar deze in het bijzonder vind ik hi-la-risch. Regelmatig liggen we met mijn schoonfamilie in een deuk. Dat het publiek bloedserieus kijkt maakt de pret voor ons alleen maar groter.

Ik heb nog nooit krakers gezien die er zo uitzien:

Sectumsempra schreef:

Ik denk dat jullie Rebecca Black allemaal wel kennen

Voor wie het niet kende: Rebecca was de laatste tijd het grote wansmaak-onderwerp op Youtube. Zo vaak bekeken en afgekraakt dat de officiele video zelfs verwijderd is van Youtube. Door de hype haalde dit onbekende meiske wel de lagere regionen van de hitlijsten in de UK en de US. Dit schijnt gemaakt te zijn door een Amerikaans productiebedrijfje die voor een paar duizend dollar hoopvolle kids (en ouders) die beroemd willen worden van een "professioneel" nummer en video voorziet, met rap van een van de bazen van het bedrijfje! Ben benieuwd hoe dat bedrijf het doet na de Rebecca Black hype van de laatste tijd.

Ontzettende rommel natuurlijk, maar getrainde wansmaak oren weten dat dit zeker niet het slechtste ooit is.

Ze is volgens mij ook nog eens enorm populair geworden hierdoor en ze is nu ook vrij vaak te gast bij talkshows ed. Niet slecht gescoord met zo'n matig nummer. Idd matig nummer, want ik heb zeker slechter gehoord. (vooral van Nederlandse bodem hoor ik dagelijkse slechtere dingen voorbij komen)

Ontzettende rommel inderdaad (vreselijke ge-autotunede stem), maar het heeft wel een aanstekelijke melodie, vele huidige hits hebben zelfs dat nog niet.

Dikkop

Dit is één van de redenen wrm ik atheïst ben.

Dikkop schreef:
(embed)

Dit is één van de redenen wrm ik atheïst ben.

Tis briljante wansmaak, maar van de zangeressen krijg ik het warm

Sectumsempra

Ik hoor hier "gooi de kerk om" in, niet "gooi de kernbom".

Sorry, dit wilde ik even delen.

Doc
Hadden we deze al gehad?

Je kunt zeggen wat je wilt, maar potdorie... die hebben het goed naar hun zin met z'n allen

GrafGantz schreef:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar potdorie... die hebben het goed naar hun zin met z'n allen

Dat maakt dit soort filmpjes ook zo eng!

Doc
GrafGantz schreef:

Ja vooral die gitaristen......
En dat terwijl er helemaal geen gitaar in het nummer te horen is

Dit kan ook echt alleen maar in Japan...

Vannacht een Hollandse special:

Was een klein hitje in 1995. Tv-presentator herinterpreteert 2pac's Dear Mama. Dat had-ie niet hoeven doen.

Jan "Candlelight" Van Veen haakte in op een de kleine semi-religieuze/gospelrage die er begin jaren '70 in de hitlijsten was. Vol lachwekkende cliche's en pseudo literaire vergelijkingen in de tekst. Let op hoe Van Veen de tekst in het refrein eerst voorzegt voor het koor het gaat zingen. Ook dit was een hitje in 1974.

Dit was in de slipstream van de Fugees-versie van Killing Me Softly een dikke hit in Nederland. Iedereen is het vergeten, maar duizenden mensen kochten dit op single.

Nog een paar voorbeelden uit het schunnige levenslied. De eerste is uit de stal van Johnny Hoes:

Of wat subtieler:

En tenslotte Vader Abraham op zijn foutst

noname
En tenslotte Vader Abraham op zijn foutst

Na het luisteren van dat meesterwerk ben ik eigenlijk op zoek naar een krankzinnig lachende smiley. Hilarisch, maar behoorlijk freaky...

Dikkop
GrafGantz schreef:
Dit kan ook echt alleen maar in Japan...

(embed)

Wat een merkwaardig filmpje

Hmm, het begint een beetje vervelend te worden nu:

Ik zoek een smiley die z'n polsen doorsnijdt... Bestaat die ook?

Vloepk
Dank, pompompom, dank. Ik heb gelachen.

Prachtige bijdrage aan de verzameling hier pompompom!

Een to-taal hilarische tekst ook!

Mijn telefoon die staat uit, ik hoor alleen het geluid

De Stoopjes! Inmiddels ook al bekend in Canada!

Diep hoor die Stoopjes

Vanmiddag kwam ik bij het bespreken van de Tipparade van 1967 dit nummer tegen...

Bij deze m'n oprechte excuses.

Dikkop
Ik word er zelfs stil van
Dat nummer blijft maar duren.

Jeetje wat vreselijk

Ter verdediging: Het zijn twee acteurs die dit "in character" zingen. Ze zetten dus bewust zulke rare stemmetjes op.

Maar dat er mensen zijn die dit voor de lol hebben gedraaid snap ik ook niet zo verder.

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, dit FFJ moment van Annie lijkt me het moment van gaan:

Gast
geplaatst: vandaag om 07:14 uur

geplaatst: vandaag om 07:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.