MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het Grote Wansmaak van Youtube-topic

zoeken in:
Denise05 schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben al heel lang op zoek naar het liedje wat je op dit filmpje hoort tussen 0:20 en 0:40... Is er iemand die mij misschien kan verlossen?

http://www.rtl.nl/components/huistuinkeuken/life4you/seizoen_06/aflevering_27/Een_tip_van_Kruidvat.xml

Volgens mij is dat Firestone van Kygo

...en weer uitgeschreven

Ze heeft zichzelf ook verlost geloof ik.

tuktak
"Brothers ik doe niets anders dan rappen,
Gli-kli-gli-kli-gli bleppe"

Schnee
Arme gehandicapten moet je toch niet pesten.

Ponty Mython
Dave Clarke draait Venga Boys:

tnf
Ze zijn weer terug.

Ik heb ze niet gemist.

Schnee
Ponty Mython schreef:
Dave Clarke draait Venga Boys:

(embed)

Hahahaha Fantastisch gedaan

tnf
Potentiëel voer voor wie Wow! en/of Linda, Roos & Jessica ooit leuk vond. Echt warm word ik er zelf niet van.

Jaja het is weer een wild feestje! Daar valt toch bijna de hoed van mevrouw Stoop op 0:21. Maar ik mis wel een beetje de bass in dit nummer.

Een top 10 hit (!) in de VS uit 1967:

Het zal je vader maar wezen.... Won nota bene ook een Grammy voor beste spoken word recording.

De complete tekst:
An Open Letter To My Teenage Son by Victor Lundberg - madmusic.com

...en stiekem vind ik het nog best wel aanstekelijk ook

Was een joekel van een hit in Engeland in de jaren '80. Daar schamen ze zich nu nog voor (in een enquete daar werd dit tot slechtste nummer ooit uitgeroepen). De overtreffende trap van cheesy. Ook qua mode ongeveer in de kelder van de popgeschiedenis. Hawaii-shirts in een leren broek. Die linker gelooft 100% in het nummer, die rechter lijkt zich een beetje te schamen. Hij had eigenlijk Limahl willen worden en kwam hier terecht.

Overigens heeft Black Lace, geloof het of niet, later ook een schunnige 18+-variant gemaakt:

Een Nederlandse variant, compleet met tikjes in het vinylsingeltje, van de altijd gezellige Arie Ribbens:

Ook dit waren Britse jaren '80 hits:

tnf
Via oude Songfestival-video's, waaronder die van Sandra Kim, kwam ik bij deze terecht. Oef.

Sowieso ziet het ogenschijnlijke leeftijdsverschil (ze was zelf net 17, híj lijkt veel ouder dan 'ie destijds was) er op het podium wat lullig uit.

Ikhouvandansen
tnf schreef:
Via oude Songfestival-video's, waaronder die van Sandra Kim, kwam ik bij deze terecht. Oef.

Sowieso ziet het ogenschijnlijke leeftijdsverschil (ze was zelf net 17, híj lijkt veel ouder dan 'ie destijds was) er op het podium wat lullig uit.

(embed)

Ik vind hem aanstekelijk en nogal schattig. Het is cover van het jaren 60 pareltje Bend Me Shape Me van American Breed. J'aime la vie blijft natuurlijk een gigantisch goed 'foute uur' nummer.

De Belgen en het song festival blijft altijd een zeer plezante combo:
Zoals het prachtig staaltje synth pop kitsch van telex:

Het geweldige post-punk nummer van kunstschool tieners pas de deux dat werd gestuurd in plaats van een hoop saaie troep.

Sprakeloos

tnf
Nieuwe zomerhit? --> Zie ook dit bericht

tnf schreef:
Ze zijn weer terug.

(embed)

en grootouder geworden:

freitzen schreef:
Jaja het is weer een wild feestje! Daar valt toch bijna de hoed van mevrouw Stoop op 0:21. Maar ik mis wel een beetje de bass in dit nummer.

Ik denk dat de Marian de dochter is van de Stoopjes. Dat zou wel de titel verklaren

Weer 2 hoogtepunten van Nederlandse bodem:

"Met dank aan Het Frikandellenkoor"

Doc
Met je bilnoad op die trilploat

Ikhouvandansen
De recente upload golven van TopPop(en wat op Volle Toeren videos) zijn prachtig voer voor dit topic

Vader Abraham had een serieuze wereldhit met 'T Smurfenlied. Hij heeft dan ook nogal vaak geprobeerd dat te herhalen. In meerdere talen. Ik beperk me hier even tot Nederlandstalig, maar van de meeste nummers bestaat ook een Duitse versie en soms zijn er nog meer.

Allereerst opvolger Smurfenbier

Let op het boos worden van Vader Abraham op een smurf rondom 2 minuten

Twee jaar later: Op de melodie van You're The One That I Want waarin Vader Abraham iets onbegrijpelijks doet met ruimtesmurfen en carnaval. Het haalt de 12e plaats.

In 1981 kwam hij met de minder succesvolle Wuppies, die later nog bij Albert Heijn een revival beleefden:

Dit was nog een hit.

Deze mierzoete opvolger deed niks.

En nog was Vader Abraham er niet klaar mee. Weer een paar jaar verder: De Funnie Puppies.

Gewoon bijna een kopie van het Smurfenlied trouwens, met het vraag en antwoordtekstje.

Werd helemaal niks. Dus weer een paar jaar later ging hij weer terug naar De Smurfen en had zowaar een klein hitje met Doe Mij Maar Na, maar dat staat niet op Youtube.

Geen kwaad woord over Vader Abraham.

Omdat het leuk is toch even Het smurfenlied in allerlei talen:

Spaans

Frans

Engels

Een hele elpee in het Zweeds! Het smurfenlied begint op ongeveer 17 minuten

Er is nog meer gemaakt maar dat kon ik zo snel niet vinden.

buizen
Op YouTube erger ik me kapot aan zo'n account dat iedere keer de dag ervoor en op dag zelf van een interessant live concert (kleinere venues) aankondigt dat ze een live-stream van het volledig concert zullen verzorgen(!). Wel eens speciaal voor opgebleven. Maar uiteindelijk dikke fake.
Gaat veel over concerten in Duitsland. Maar ze staan helemaal niet in de zaal.
Kan helaas nu net dat account niet vinden maar als de concerten straks weer starten is het weer alom. Grr!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:58 uur

geplaatst: vandaag om 10:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.