Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2017, 14:46 uur
Portugal is nog steeds heel erg aan het stijgen bij de bookmakers en staat nu bijna gelijk met Italië.
België is bij de bookmakers ook weer terug in de top 10 en weer boven Nederland.
Ook Moldavië is erg gestegen gisteren en staat nu in de top 10.
Het zegt uiteraard uiteindelijk niet superveel, maar misschien is het toch een indicatie dat deze landen erg goed hebben gescoord gisteren.
België is bij de bookmakers ook weer terug in de top 10 en weer boven Nederland.
Ook Moldavië is erg gestegen gisteren en staat nu in de top 10.
Het zegt uiteraard uiteindelijk niet superveel, maar misschien is het toch een indicatie dat deze landen erg goed hebben gescoord gisteren.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 15:10 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ja. Ik had even niet stilgestaan bij diasporastemmen. Dat is me bij Polen nooit eerder echt opgevallen namelijk. Een paar jaar terug werd Polen nog laatste in de finale als ik het me goed herinner (die zangeres is die rolstoel). Met diasporastemmen had dat nooit kunnen gebeuren lijkt me. Polen vorig jaar in de finale:
Jurypunten: 7 pt. (voorlaatste, ter vergelijking had nummer 1 Australië er 320)
Televoting: 222 pt. (3e)
Dat lijkt me wel genoeg bewijs van het fenomeen 'diasporastemmen'

Overigens vond ik Finland er gisteren wel uit springen omdat het anders was, en was de pianosolo ongetwijfeld best mooi (ware het niet dat je hem amper hoorde), maar ik vond het eigenlijk een heel saai nummer... Van de landen die door gingen ben ik alleen door Griekenland wel wat verrast, al weet ik ook niet goed wie ik daar in de plaats dan had verwacht.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2017, 15:38 uur
kaj_666 schreef:
Polen vorig jaar in de finale:
(quote)
Nee, dat was een totaal gebrek aan smaak bij de jury's.

Edit; eventueel is het ook mogelijk dat Michał de jury rehearsal heeft verknald natuurlijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2017, 15:41 uur
Wat is er nou eigenlijk met die gast van Portugal aan de hand? Hernia's? Iets met apparaten om z'n hart te laten kloppen? Ticks?
0
geplaatst: 10 mei 2017, 15:44 uur
Onweerwolf schreef:
Edit; eventueel is het ook mogelijk dat Michał de jury rehearsal heeft verknald natuurlijk.
(quote)

Fris m'n geheugen even op, was Polen vorig jaar die gast met z'n rode jackie dat ie van Captain Hook had geleend? In dat geval had de jury het prima gezien/gehoord: matig nummer en matige kledingkeuze - al zou dat niet ter zake moeten doen

Wat de Portugees betreft: volgens de Belgische commentator heeft die man blijkbaar een nieuw hart nodig en draagt 'ie een soort pacemaker om z'n huidige hart aan de praat te houden... Maar het fijne weet ik er ook niet van, ik was nog een beetje afgeleid door die gast op die ladder met z'n paardenhoofd

0
geplaatst: 10 mei 2017, 15:46 uur
Onweerwolf schreef:
Wat is er nou eigenlijk met die gast van Portugal aan de hand? Hernia's? Iets met apparaten om z'n hart te laten kloppen? Ticks?
Het verhaal was eerst twee hernia's, maar er gingen al gauw geruchten over hartproblemen; die geruchten zijn vorige week door zijn zus bevestigd. Er zijn verder geen details over vrijgegeven.
Hij draagt inderdaad een soort apparaat onder zijn kleding en in sommige shots kun je dit ook zien. Waar dat apparaat voor dient is niet bekend, maar het ligt voor de hand dat het inderdaad iets met zijn hart te maken heeft.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 16:03 uur
Aoibhin schreef:
Zegt zeker niet veel, bookmakers hadden Finland in de top 10 van de finale verwacht. Dat Belgie weer stijgt verbaast me enorm, door de live-act enorm in waardering gezakt hier alhoewel de studioversie wel geweldig blijft, maar live? Nee. Zelden zo'n slechte live-act gezien.. Bij mij als 11e gefinished gisteren Het zegt uiteraard uiteindelijk niet superveel, maar misschien is het toch een indicatie dat deze landen erg goed hebben gescoord gisteren.

Top 10 1e halve finale:
12 pnt. Armenie
10 pnt. Portugal
8 pnt. Finland
7 pnt. Azerbeidjan
6 pnt. Ijsland
5 pnt. Australie
4 pnt. Albanie
3 pnt. Tsjechie
2 pnt. Polen
1 pnt. Zweden
Triana Park (Letland) stijf onderin natuurlijk, wat een gedrocht was dat. En Cyprus, Moldavie en Griekenland zijn al de bekende plaspauzes in de finale

0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2017, 16:28 uur
kaj_666 schreef:
Fris m'n geheugen even op, was Polen vorig jaar die gast met z'n rode jackie dat ie van Captain Hook had geleend? In dat geval had de jury het prima gezien/gehoord: matig nummer en matige kledingkeuze - al zou dat niet ter zake moeten doen
(quote)
Ik vond dat een van de betere inzendingen en niet vooraf maar pas nadat hij liet zien wat voor live kwaliteiten hij in huis heeft.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 16:41 uur
Dat België nu ineens weer 4e staat bij de bookmakers is me een raadsel. Zeker na het slechte optreden gisteravond. Kwam totaal niet over. Of ligt dat aan mij?
0
Martial
geplaatst: 10 mei 2017, 16:48 uur
Ligt niet aan jou 
Het was heel matig qua zang en het is overigens best een "aardig" nummer, maar je moet het alleen niet live horen

Het was heel matig qua zang en het is overigens best een "aardig" nummer, maar je moet het alleen niet live horen

0
geplaatst: 10 mei 2017, 16:51 uur
Emile93 schreef:
Dat België nu ineens weer 4e staat bij de bookmakers is me een raadsel. Zeker na het slechte optreden gisteravond. Kwam totaal niet over. Of ligt dat aan mij?
Ik zag het ja. Vierde! Hoe is dat nu mogelijk? Studioversie: geweldig! Eén van de beste inzendingen voor België ooit, maar live was dit gewoon erg slecht.
En vandaag gewoon weer een guilty pleasure van mijn kant:
Terug naar 1968: Joegoslavië stuurde toen Dubrovački Trubaduri met Jedan Dan. Werd volgens mij nog een hitje in de hitlijsten ook. Ongelooflijk fout als je het terugziet, maar ik blijf het een leuk nummer vinden. Vonden ze die avond ook, want het eindigde op de zevende plaats.
En dan een favoriet die ook won. Daarvoor terug naar 1997. De eerste keer dat ik in een bar met groot scherm wilde kijken. Een gaybar, dus dat moest goed zijn natuurlijk. Bij binnenkomst was het erg stilletjes. Er zaten wat Ieren aan de bar die die jaren natuurlijk dé grootheid waren op het festival. Leuk gezelschap maar met weinig publiek toch niet het feestje waar ik hoopte.
Zo rond 23 uur begon de zaak vol te lopen. Ineens werd het grote scherm gewoon uitgezet vlak voordat de puntentelling zou gaan beginnen. Wij woest natuurlijk. De reden bleek dat de klanten geen zin hadden in het festival en lekkere muziek wilde horen in de bar (ja we hebben het toch echt over een bar met voornamelijk homo's).
Omdat het kleine clubje niet voor niets daarheen was gekomen werd er een klein teeveetje geplaatst in de kelder waardoor we tussen de kratten met drank naar een klein schermpje konden staren om te zien dat Katrina and the Waves won. Terecht ook, want nog steeds één van mijn favoriete winnaars ooit.
En die bar? Nooit meer een voet over de drempel gezet. Dit nummer zal altijd aan dat verhaal kleven.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 17:25 uur
Ik zag en hoorde een paar stills en enkele noten van de Spaanse inzending.
Kevin Ayers !
Zelfde nonchalante looks, even ogenschijnlijk onnozel liedje.
Kevin Ayers !
0
geplaatst: 10 mei 2017, 17:26 uur
kaj_666 schreef:
Nee, dat was gewoon een gevalletje 'poep in de oren' van de juryleden.(quote)
Ik ben het met Onweerwolf eens, die liveuitvoering was gewoon ontzettend goed.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 17:43 uur
Aoibhin schreef:
Het verhaal was eerst twee hernia's, maar er gingen al gauw geruchten over hartproblemen; die geruchten zijn vorige week door zijn zus bevestigd. Er zijn verder geen details over vrijgegeven.
Hij draagt inderdaad een soort apparaat onder zijn kleding en in sommige shots kun je dit ook zien. Waar dat apparaat voor dient is niet bekend, maar het ligt voor de hand dat het inderdaad iets met zijn hart te maken heeft.
is het zo'n rond apparaatje dat centraal in zijn borst zit en wat licht uitstraalt? Want dan weet ik het wel hoor, die Portugees is gewoon Iron Man
0
geplaatst: 10 mei 2017, 17:58 uur
dix schreef:
Ik zag en hoorde een paar stills en enkele noten van de Spaanse inzending.
Kevin Ayers !
Die won in Spanje door vriendjespolitiek en wordt dus door de bevolking geboycot. Uitgever van het liedje (Sony Music) controleerde 2/3 van de "vakjuri", hun zanger kreeg van hen het maximaal aantal punten, en de nummer 1 van de publieksjury kreeg van hen het minst mogelijke zodat hun man naar plaats 1 doorschoof. Het publiek in de zaal reageerde verbijsterd waarop de zanger een fuck you richting de zaal gebaarde. Ook werd zijn winst op een door Sony gesponsorde site bekendgemaakt terwijl er nog niet was gestemd. Ik verwacht zaterdag dus een fluitconcert na zijn optreden.Ik zag en hoorde een paar stills en enkele noten van de Spaanse inzending.
Kevin Ayers !
0
geplaatst: 10 mei 2017, 18:03 uur
Dit is trouwens het liedje wat zou hebben gewonnen als de stemming geen doorgestoken kaart zou zijn geweest: Mirela 'Contigo' | #Eurovision 2017 - YouTube - m.youtube.com
Ook niet veel beter, maar in Spanje is het eurovisiesongfestival al jaren een commercieel gedoe wat alleen maar wordt gebruikt om een liedje commercieel te promoten. Heeft niets te maken met mooiste liedjes inzenden e.d.
Ook niet veel beter, maar in Spanje is het eurovisiesongfestival al jaren een commercieel gedoe wat alleen maar wordt gebruikt om een liedje commercieel te promoten. Heeft niets te maken met mooiste liedjes inzenden e.d.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 18:12 uur
Het Songfestival van 1997 was het eerste Songfestival dat ik bewust heb meegemaakt. Gekeken bij mijn opa en oma.
Ik vind "Love Shine a Light" nog steeds een prima liedje!
Omdat ik een lijstjesfreak ben, hier mijn top 10 van gisteravond:
1. Portugal (12 punten)
2. Armenië (10 punten). Stond in mijn eerste lijst op plaats 34, was inmiddels gestegen naar plaats 21 en zou uiteindelijk zomaar in mijn top 10 terecht kunnen komen!
3. Finland (8 punten)
4. Azerbeidzjan (7 punten)
5. Cyprus (6 punten)
6. Polen (5 punten)
7. Albanië (4 punten)
8. Griekenland (3 punten)
9. Moldavië (2 punten)
10. Australië (1 punt). Als dit liedje zuiver gezongen was, dan had ik 4 of 5 punten gegeven.
Sorry Blanche, maar ik vond het echt niet goed.
Hopelijk gaat het zaterdag beter. De studioversie van het liedje vind ik nog steeds erg goed.
Ik vind "Love Shine a Light" nog steeds een prima liedje! Omdat ik een lijstjesfreak ben, hier mijn top 10 van gisteravond:
1. Portugal (12 punten)
2. Armenië (10 punten). Stond in mijn eerste lijst op plaats 34, was inmiddels gestegen naar plaats 21 en zou uiteindelijk zomaar in mijn top 10 terecht kunnen komen!
3. Finland (8 punten)
4. Azerbeidzjan (7 punten)
5. Cyprus (6 punten)
6. Polen (5 punten)
7. Albanië (4 punten)
8. Griekenland (3 punten)
9. Moldavië (2 punten)
10. Australië (1 punt). Als dit liedje zuiver gezongen was, dan had ik 4 of 5 punten gegeven.
Sorry Blanche, maar ik vond het echt niet goed.
Hopelijk gaat het zaterdag beter. De studioversie van het liedje vind ik nog steeds erg goed.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 18:27 uur
Mijn commentaar:
1. Zweden: 13-in-een-dozijn-hitparadepop en matig gezongen. Act was wel prima.
2. Georgië: zij wil op de eerste plaats bewijzen hoe goed ze kan zingen dat haar soul te geforceerd overkomt.
3. Australië: De Australische James Bay? Ook niet helemaal toonvast, met name de hoogste noten al valt het redelijk mee. Nummer kan gaan maar is niet bijzonder.
4. Albanië: wat een afzichtelijk bruidskleed! Pompeuze ballad die tenslotte weinig om het lijf heeft.
5. België: op zich een sterk nummer (zeker één van de beste) maar komt live niet goed over.
6. Montenegro: erg fout en ook nog slecht gezongen.
7. Finland: dit kan ik meer waarderen al mist het de nodige spanning. Had wel een finaleplaats verdiend.
8. Azerbeidzjan: Gladde song en dito performance maar degelijk zonder meer.
9. Portugal: Dit vind ik mooi. Gevoelige ballad zonder poespas of misplaatste pretentie.
10. Griekenland: voorspelbaar dance-deuntje. Zang kan ook niet overtuigen.
11. Polen: standaardballad met clichétekst al is de zang wel behoorlijk.
12. Moldavië: dit is ook fout maar heeft muzikaal veel meer te bieden dan dat nummer van Montenegro met name door de sax.
13. IJsland: pompeuze ballad die niet memorabel genoeg is.
14. Tsjechië: weer een (standaard)ballad en ook dit ben je na een tijd vergeten.
15. Cyprus: doet mij denken aan Loïc Mottet (België) 2 jaar geleden maar een tikkeltje minder.
16. Armenië: dit nummer zit goed in elkaar en waardeer ik steeds meer. Dat oosters sfeertje doet het hem en de zang is prima. Gaat zeer hoog eindigen in de finale.
17. Slovenië : gladde ballad met matige zang en uitspraak. Absoluut niet mijn ding.
18. Letland: de kitscherige kleding moet de matige song en zang verbloemen.
De punten:
Armenië 12
Portugal 10
Azerbeidzjan 8
Finland 7
België 6
Moldavië 5
Australië 4
Cyprus 3
Polen 2
Zweden 1
Maar ik vind enkel de eerste 5 songs goed. Ik denk dat Armenië in de eerste halve finale ook op de 1e plaats is geëindigd gevolgd door Portugal en Azerbeidzjan, België rond plaats 5 en de laatste plaats zal gaan tussen Albanië en Montenegro.
1. Zweden: 13-in-een-dozijn-hitparadepop en matig gezongen. Act was wel prima.
2. Georgië: zij wil op de eerste plaats bewijzen hoe goed ze kan zingen dat haar soul te geforceerd overkomt.
3. Australië: De Australische James Bay? Ook niet helemaal toonvast, met name de hoogste noten al valt het redelijk mee. Nummer kan gaan maar is niet bijzonder.
4. Albanië: wat een afzichtelijk bruidskleed! Pompeuze ballad die tenslotte weinig om het lijf heeft.
5. België: op zich een sterk nummer (zeker één van de beste) maar komt live niet goed over.
6. Montenegro: erg fout en ook nog slecht gezongen.
7. Finland: dit kan ik meer waarderen al mist het de nodige spanning. Had wel een finaleplaats verdiend.
8. Azerbeidzjan: Gladde song en dito performance maar degelijk zonder meer.
9. Portugal: Dit vind ik mooi. Gevoelige ballad zonder poespas of misplaatste pretentie.
10. Griekenland: voorspelbaar dance-deuntje. Zang kan ook niet overtuigen.
11. Polen: standaardballad met clichétekst al is de zang wel behoorlijk.
12. Moldavië: dit is ook fout maar heeft muzikaal veel meer te bieden dan dat nummer van Montenegro met name door de sax.
13. IJsland: pompeuze ballad die niet memorabel genoeg is.
14. Tsjechië: weer een (standaard)ballad en ook dit ben je na een tijd vergeten.
15. Cyprus: doet mij denken aan Loïc Mottet (België) 2 jaar geleden maar een tikkeltje minder.
16. Armenië: dit nummer zit goed in elkaar en waardeer ik steeds meer. Dat oosters sfeertje doet het hem en de zang is prima. Gaat zeer hoog eindigen in de finale.
17. Slovenië : gladde ballad met matige zang en uitspraak. Absoluut niet mijn ding.
18. Letland: de kitscherige kleding moet de matige song en zang verbloemen.
De punten:
Armenië 12
Portugal 10
Azerbeidzjan 8
Finland 7
België 6
Moldavië 5
Australië 4
Cyprus 3
Polen 2
Zweden 1
Maar ik vind enkel de eerste 5 songs goed. Ik denk dat Armenië in de eerste halve finale ook op de 1e plaats is geëindigd gevolgd door Portugal en Azerbeidzjan, België rond plaats 5 en de laatste plaats zal gaan tussen Albanië en Montenegro.
1
geplaatst: 10 mei 2017, 18:28 uur
arno74 schreef:
Dit is trouwens het liedje wat zou hebben gewonnen als de stemming geen doorgestoken kaart zou zijn geweest: Mirela 'Contigo' | #Eurovision 2017 - YouTube - m.youtube.com
Dank je voor de link! Deze had ik nog niet gehoord, maarre, wel stukken leuker dan wat ze nu gestuurd hebben, wat een suf liedje, zou me niet verbazen als hij laatste wordt. Maar Contigo heeft wel een geweldige staging zo te zien

0
geplaatst: 10 mei 2017, 18:34 uur
musicfriek schreef:
Dank je voor de link! Deze had ik nog niet gehoord, maarre, wel stukken leuker dan wat ze nu gestuurd hebben, wat een suf liedje, zou me niet verbazen als hij laatste wordt. Maar Contigo heeft wel een geweldige staging zo te zien
(quote)
Vreselijk liedje vind ik Contigo. Snap de hype er omheen niet.
1
geplaatst: 10 mei 2017, 18:41 uur
Ik heb vandaag voor het eerst een top 64 gemaakt met alle Eurovisiewinnaars op volgorde. Ik ga dat denk ik elk jaar doen te kijken of en hoe dat veranderd. Hieronder staat de lijst. Ben benieuwd naar op of aanmerkingen:
1. Severine – Un Banc , Un Arbre, Un Rue (Monaco, 1971)
2. France Gall – Poupee de Cire, Poupee de Son (Frankrijk, 1965)
3. Marie Myriam – L’Oiseau et L’enfant (Frankrijk, 1977)
4. Gigliola Cinquetti - Non Ho L’eta (Italie, 1964)
5. Grethe & Jorgen Ingman – Dansevise (Denemarken, 1963)
6. Marija Serifovic – Motiva (Servie, 2007)
7. Massiel – La La La (Spanje, 1968)
8. Loreen – Euphoria (Zweden, 2012)
9. Jamala – 1944 (Oekraine, 2016)
10. Vicky Leandros – Apres Toi (Luxemburg, 1972)
11. Lenny Kuhr – De Troubadour (Nederland, 1969)
12. Sertab – Everyway That I Can (Turkije, 2003)
13. Abba – Waterloo (Zweden, 1974)
14. Anne Marie David – Tu Te Reconnaitras (Luxemburg, 1973)
15. Lena – Satelite (Duitsland, 2010)
16. Dana – All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
17. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Oostenrijk, 2014)
18. Dana International – Diva (Israel, 1998)
19. Sandra Kim – J’aime la Vie (Belgie, 1986)
20. Salome – Vivo Cantando (Spanje, 1969)
21. Nicole – Ein Bisschien Frieden (Duitsland, 1982)
22. Celine Dion – Ne Partez Pas Sans Moi (Zwitserland, 1988)
23. Eimar Quinn – The Voice (Ierland, 1996)
24. Elena Paparizou – My Number One (Griekenland, 2005)
25. Lys Alissa – Refrain (Zwitserland, 1956)
26. Lordi – Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
27. Frida Boccara – Un Jour, Un Enfant (Frankrijk, 1969)
28. Teddy Scholten – Een Beetje (Nederland, 1959)
29. Alexander Rybak – Fairytale (Noorwegen, 2009)
30. Secret Garden – Nocturne (Noorwegen, 1995)
31. Corinne Hermes – Si La Vie Est Un Cadeau (Luxemburg, 1983)
32. Sandie Shaw – Puppet on a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
33. Katrina & The Waves – Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk, 1997)
34. Gali Atari & Milk & Honey – Hallelujah (Israel, 1979)
35. Isabelle Aubret – Un Premier Amour (Frankrijk, 1962)
36. Johnny Logan – Hold Me Now (Ierland, 1987)
37. Ruslana – Wild Dances (Oekraine, 2004)
38. Johnny Logan – What’s Another Year (Ierland, 1980)
39. Corry Brokken – Net Als Toen (Nederland, 1957)
40. Bucks Fizz – Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
41. Jacqueline Boyer – Tom Pilibi (Frankrijk, 1960)
42. Elli & Nikki – Running Scared (Azerbeidzjan, 2011)
43. Lulu – Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk, 1969)
44. Herrey’s – Diggi Loo Diggi Ley (Zweden, 1984)
45. Teach-In – Ding-a-Dong (Nederland, 1975)
46. Bobbysocks – La Det Swinge (Noorwegen, 1985)
47. Brotherhood of Men – Save Your Kisses For Me (Verenigd Koninkrijk, 1976)
48. Toto Cutugno – Insieme: 1992 (Italie, 1990)
49. Izhar Cohen & Alpha Beta – A Ba Ni Bi (Israel, 1978)
50. Paul Harrington & Charlie McGettigan – Rock ’n Roll Kids (Ierland, 1994)
51. André Claveau – Dors Mon Amour (Frankrijk, 1958)
52. Jean- Claude Pascal – Nous Les Amoureux (Luxemburg, 1961)
53. Mans Zemerlow – Heroes (Zweden, 2015)
54. Emilie de Forest – Only Teardrops (Denemarken, 2013)
55. Niamh Kavanagh – In Your Eyes (Ierland, 1993)
56. Linda Martin – Why Me? (Ierland, 1992)
57. Carola – Fangad av en Stormvind (Zweden, 1991)
58. Udo Jurgens – Merci Cherie (Oostenrijk, 1966)
59. Charlotte Nilsson – Take Me to Your Heaven (Zweden, 1999)
60. Tanal Prader & David Benton & 2XL – Everybody (Estland, 2001)
61. Riva – Rock Me (Joegoslavie, 1989)
62. Marie N – I Wanna (Letland, 2002)
63. Olson Brothers – Fly on the Wings of Love (Denemarken , 2000)
64. Dima Bilan – Believe (Rusland, 2008)
1. Severine – Un Banc , Un Arbre, Un Rue (Monaco, 1971)
2. France Gall – Poupee de Cire, Poupee de Son (Frankrijk, 1965)
3. Marie Myriam – L’Oiseau et L’enfant (Frankrijk, 1977)
4. Gigliola Cinquetti - Non Ho L’eta (Italie, 1964)
5. Grethe & Jorgen Ingman – Dansevise (Denemarken, 1963)
6. Marija Serifovic – Motiva (Servie, 2007)
7. Massiel – La La La (Spanje, 1968)
8. Loreen – Euphoria (Zweden, 2012)
9. Jamala – 1944 (Oekraine, 2016)
10. Vicky Leandros – Apres Toi (Luxemburg, 1972)
11. Lenny Kuhr – De Troubadour (Nederland, 1969)
12. Sertab – Everyway That I Can (Turkije, 2003)
13. Abba – Waterloo (Zweden, 1974)
14. Anne Marie David – Tu Te Reconnaitras (Luxemburg, 1973)
15. Lena – Satelite (Duitsland, 2010)
16. Dana – All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
17. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Oostenrijk, 2014)
18. Dana International – Diva (Israel, 1998)
19. Sandra Kim – J’aime la Vie (Belgie, 1986)
20. Salome – Vivo Cantando (Spanje, 1969)
21. Nicole – Ein Bisschien Frieden (Duitsland, 1982)
22. Celine Dion – Ne Partez Pas Sans Moi (Zwitserland, 1988)
23. Eimar Quinn – The Voice (Ierland, 1996)
24. Elena Paparizou – My Number One (Griekenland, 2005)
25. Lys Alissa – Refrain (Zwitserland, 1956)
26. Lordi – Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
27. Frida Boccara – Un Jour, Un Enfant (Frankrijk, 1969)
28. Teddy Scholten – Een Beetje (Nederland, 1959)
29. Alexander Rybak – Fairytale (Noorwegen, 2009)
30. Secret Garden – Nocturne (Noorwegen, 1995)
31. Corinne Hermes – Si La Vie Est Un Cadeau (Luxemburg, 1983)
32. Sandie Shaw – Puppet on a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
33. Katrina & The Waves – Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk, 1997)
34. Gali Atari & Milk & Honey – Hallelujah (Israel, 1979)
35. Isabelle Aubret – Un Premier Amour (Frankrijk, 1962)
36. Johnny Logan – Hold Me Now (Ierland, 1987)
37. Ruslana – Wild Dances (Oekraine, 2004)
38. Johnny Logan – What’s Another Year (Ierland, 1980)
39. Corry Brokken – Net Als Toen (Nederland, 1957)
40. Bucks Fizz – Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
41. Jacqueline Boyer – Tom Pilibi (Frankrijk, 1960)
42. Elli & Nikki – Running Scared (Azerbeidzjan, 2011)
43. Lulu – Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk, 1969)
44. Herrey’s – Diggi Loo Diggi Ley (Zweden, 1984)
45. Teach-In – Ding-a-Dong (Nederland, 1975)
46. Bobbysocks – La Det Swinge (Noorwegen, 1985)
47. Brotherhood of Men – Save Your Kisses For Me (Verenigd Koninkrijk, 1976)
48. Toto Cutugno – Insieme: 1992 (Italie, 1990)
49. Izhar Cohen & Alpha Beta – A Ba Ni Bi (Israel, 1978)
50. Paul Harrington & Charlie McGettigan – Rock ’n Roll Kids (Ierland, 1994)
51. André Claveau – Dors Mon Amour (Frankrijk, 1958)
52. Jean- Claude Pascal – Nous Les Amoureux (Luxemburg, 1961)
53. Mans Zemerlow – Heroes (Zweden, 2015)
54. Emilie de Forest – Only Teardrops (Denemarken, 2013)
55. Niamh Kavanagh – In Your Eyes (Ierland, 1993)
56. Linda Martin – Why Me? (Ierland, 1992)
57. Carola – Fangad av en Stormvind (Zweden, 1991)
58. Udo Jurgens – Merci Cherie (Oostenrijk, 1966)
59. Charlotte Nilsson – Take Me to Your Heaven (Zweden, 1999)
60. Tanal Prader & David Benton & 2XL – Everybody (Estland, 2001)
61. Riva – Rock Me (Joegoslavie, 1989)
62. Marie N – I Wanna (Letland, 2002)
63. Olson Brothers – Fly on the Wings of Love (Denemarken , 2000)
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2017, 18:52 uur
Dit is mijn top 64 van de winnaars:
1. Frida Boccara - Un Jour, Un Enfant (France, 1969)
2. France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son (Luxembourg, 1965)
3. Ruslana - Wild Dances (Ukraine, 2004)
4. Dana International - Diva (Israel, 1998)
5. Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi (Switzerland, 1988)
6. Secret Garden - Nocturne (Norway, 1995)
7. Marija Šerifović - Molitva (Serbia, 2007)
8. Helena Paparizou - My Number One (Greece, 2005)
9. Loreen - Euphoria (Sweden, 2012)
10. Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix (Austria, 2014)
11. Anne-Marie David - Tu Te Reconnaîtras (Luxembourg, 1973)
12. Ell & Nikki - Running Scared (Azerbaijan, 2011)
13. ABBA - Waterloo (Sweden, 1974)
14. Emmelie De Forest - Only Teardrops (Denmark, 2013)
15. Eimear Quinn - The Voice (Ireland, 1996)
16. Dana - All Kinds Of Everything (Ireland, 1970)
17. Alexander Rybak - Fairytale (Norway, 2009)
18. Toto Cutugno - Insieme: 1992 (Italy, 1990)
19. Linda Martin - Why Me? (Ireland, 1992)
20. Paul Harrington & Charlie McGettigan - Rock 'n' Roll Kids (Ireland, 1994)
21. Vicky Leandros - Après Toi (Luxembourg, 1972)
22. Teach-In - Ding-A-Dong (Netherlands, 1975)
23. Dima Bilan - Believe (Russia, 2008)
24. Séverine - Un Banc, Un Arbre, Une Rue (Monaco, 1971)
25. Lenny Kuhr - De Troubadour (Netherlands, 1969)
26. Gali Atari And Milk & Honey - Hallelujah (Israel, 1979)
27. Niamh Kavanagh - In Your Eyes (Ireland, 1993)
28. Bobbysocks - La Det Swinge (Norway, 1985)
29. Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise (Denmark, 1963)
30. Sertab Erener - Every Way That I Can (Turkey, 2003)
31. Johnny Logan - What's Another Year (Ireland, 1980)
32. Lordi - Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
33. Jamala - 1944 (Ukraine, 2016)
34. Izhar Cohen & Alphabeta - A-Ba-Ni-Bi (Israel, 1978)
35. Johnny Logan - Hold Me Now (Ireland, 1987)
36. Brotherhood Of Man - Save Your Kisses For Me (UK, 1976)
37. Sandra Kim - J'aime La Vie (Belgium, 1986)
38. Lena - Satellite (Germany, 2010)
39. Carola - Fångad Av En Stormvind (Sweden, 1991)
40. Udo Jürgens - Merci, Chérie (Austria, 1966)
41. Massiel - La La La (Spain, 1968)
42. Marie Myriam - L'oiseau Et L'enfant (France, 1977)
43. Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden, 2015)
44. Corinne Hermès - Si La Vie Est Cadeau (Luxembourg, 1983)
45. Jacqueline Boyer - Tom Pillibi (France, 1960)
46. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (UK, 1981)
47. Herreys - Diggi-Loo Diggi-Ley (Sweden, 1984)
48. Gigliola Cinquetti - Non Ho L'età (Italy, 1964)
49. Nicole - Ein Bißchen Frieden (Germany, 1982)
50. Salomé - Vivo Cantando (Spain, 1969)
51. Katrina And The Waves - Love Shine A Light (UK, 1997)
52. Charlotte Perrelli - Take Me To Your Heaven (Sweden, 1999)
53. Lys Assia - Refrain (Switzerland, 1956)
54. Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love (Denmark, 2000)
55. Sandie Shaw - Puppet On A String (UK, 1967)
56. Teddy Scholten - Een Beetje (Netherlands, 1959)
57. Corry Brokken - Net Als Toen (Netherlands, 1957)
58. Isabelle Aubret - Un Premier Amour (France, 1962)
59. André Claveau - Dors Mon Amour (France, 1958)
60. Tanel Padar, Dave Benton & 2XL - Everybody (Estonia, 2001)
61. Marie N - I Wanna (Latvia, 2002)
62. Riva - Rock Me (Yugoslavia, 1989)
63. Jean-Claude Pascal - Nous Les Amoureux (Luxembourg, 1961)
64. Lulu - Boom Bang-A-Bang (UK, 1969)
1. Frida Boccara - Un Jour, Un Enfant (France, 1969)
2. France Gall - Poupée De Cire, Poupée De Son (Luxembourg, 1965)
3. Ruslana - Wild Dances (Ukraine, 2004)
4. Dana International - Diva (Israel, 1998)
5. Céline Dion - Ne Partez Pas Sans Moi (Switzerland, 1988)
6. Secret Garden - Nocturne (Norway, 1995)
7. Marija Šerifović - Molitva (Serbia, 2007)
8. Helena Paparizou - My Number One (Greece, 2005)
9. Loreen - Euphoria (Sweden, 2012)
10. Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix (Austria, 2014)
11. Anne-Marie David - Tu Te Reconnaîtras (Luxembourg, 1973)
12. Ell & Nikki - Running Scared (Azerbaijan, 2011)
13. ABBA - Waterloo (Sweden, 1974)
14. Emmelie De Forest - Only Teardrops (Denmark, 2013)
15. Eimear Quinn - The Voice (Ireland, 1996)
16. Dana - All Kinds Of Everything (Ireland, 1970)
17. Alexander Rybak - Fairytale (Norway, 2009)
18. Toto Cutugno - Insieme: 1992 (Italy, 1990)
19. Linda Martin - Why Me? (Ireland, 1992)
20. Paul Harrington & Charlie McGettigan - Rock 'n' Roll Kids (Ireland, 1994)
21. Vicky Leandros - Après Toi (Luxembourg, 1972)
22. Teach-In - Ding-A-Dong (Netherlands, 1975)
23. Dima Bilan - Believe (Russia, 2008)
24. Séverine - Un Banc, Un Arbre, Une Rue (Monaco, 1971)
25. Lenny Kuhr - De Troubadour (Netherlands, 1969)
26. Gali Atari And Milk & Honey - Hallelujah (Israel, 1979)
27. Niamh Kavanagh - In Your Eyes (Ireland, 1993)
28. Bobbysocks - La Det Swinge (Norway, 1985)
29. Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise (Denmark, 1963)
30. Sertab Erener - Every Way That I Can (Turkey, 2003)
31. Johnny Logan - What's Another Year (Ireland, 1980)
32. Lordi - Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
33. Jamala - 1944 (Ukraine, 2016)
34. Izhar Cohen & Alphabeta - A-Ba-Ni-Bi (Israel, 1978)
35. Johnny Logan - Hold Me Now (Ireland, 1987)
36. Brotherhood Of Man - Save Your Kisses For Me (UK, 1976)
37. Sandra Kim - J'aime La Vie (Belgium, 1986)
38. Lena - Satellite (Germany, 2010)
39. Carola - Fångad Av En Stormvind (Sweden, 1991)
40. Udo Jürgens - Merci, Chérie (Austria, 1966)
41. Massiel - La La La (Spain, 1968)
42. Marie Myriam - L'oiseau Et L'enfant (France, 1977)
43. Måns Zelmerlöw - Heroes (Sweden, 2015)
44. Corinne Hermès - Si La Vie Est Cadeau (Luxembourg, 1983)
45. Jacqueline Boyer - Tom Pillibi (France, 1960)
46. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (UK, 1981)
47. Herreys - Diggi-Loo Diggi-Ley (Sweden, 1984)
48. Gigliola Cinquetti - Non Ho L'età (Italy, 1964)
49. Nicole - Ein Bißchen Frieden (Germany, 1982)
50. Salomé - Vivo Cantando (Spain, 1969)
51. Katrina And The Waves - Love Shine A Light (UK, 1997)
52. Charlotte Perrelli - Take Me To Your Heaven (Sweden, 1999)
53. Lys Assia - Refrain (Switzerland, 1956)
54. Olsen Brothers - Fly On The Wings Of Love (Denmark, 2000)
55. Sandie Shaw - Puppet On A String (UK, 1967)
56. Teddy Scholten - Een Beetje (Netherlands, 1959)
57. Corry Brokken - Net Als Toen (Netherlands, 1957)
58. Isabelle Aubret - Un Premier Amour (France, 1962)
59. André Claveau - Dors Mon Amour (France, 1958)
60. Tanel Padar, Dave Benton & 2XL - Everybody (Estonia, 2001)
61. Marie N - I Wanna (Latvia, 2002)
62. Riva - Rock Me (Yugoslavia, 1989)
63. Jean-Claude Pascal - Nous Les Amoureux (Luxembourg, 1961)
64. Lulu - Boom Bang-A-Bang (UK, 1969)
1
geplaatst: 10 mei 2017, 18:56 uur
musicfriek schreef:
Graag gedaan, en dat was niet eens de publieksfavoriet vanaf het begin. De eerste publieksfavoriet werd door de vakjuri direct uitgeschakeld (kreeg 0 punten) en kwam dus niet eens door de voorselectie heen. Mirela kwam dus wel door en werd dan de publieksfavoriet, maar ook zij werd dus door de juri neergesabeld zodat hun kandidaat kon winnen.
Even op een rijtje:
Winnaar publieksjuri tijdens voorselectie en uitgevallen omdat de vakjuri haar met opzet nul punten gaf:
LeKlein canta 'Ouch!!' | #EurocastingFinal | Eurovision 2017 - YouTube
Dan de winnaar van de publieksjuri die uit de overgebleven kandidaten werd gekozen en dus wederom door de vakjuri werd neergesabeld: Mirela segunda con el tema 'Contigo' | #ObjetivoEurovision | #Eurovision 2017 - YouTube - m.youtube.com
En dan dus de van te voren door de vakjuri al uitgekozen winnaar met doorgestoken kaart van Sony Music om een commerciële flop te voorkomen en die dus namens Spanje gaat optreden en naar alle waarschijnlijkheid zal worden uitgefloten: Manel Navarro - Do It For Your Lover (Spain) Eurovision 2017 -National Final Performance - YouTube
n0rules schreef:
Vreselijk liedje vind ik Contigo. Snap de hype er omheen niet.
Omdat ze het slachtoffer is van deze doorgestoken kaart.Vreselijk liedje vind ik Contigo. Snap de hype er omheen niet.
1
geplaatst: 10 mei 2017, 19:31 uur
De top 10 had ik al eerder geplaatst, dus nu uitgebreid:
1. Marie Myriam - L'Oiseau et L'Enfant (Frankrijk 1977)
2. Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise (Denemarken, 1963)
3. Anne-Marie David - Tu te Reconnaîtras (Luxemburg, 1973)
4. Loreen - Euphoria (Zweden 2012)
5. Séverine - Un Banc, un Arbre, une Rue (Monaco, 1971)
6. Katrina & the Waves - Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
7. Marija Šerifović - Molitva (Servië 2007)
8. Gigliola Cinquetti - Non ho l'eta (Italië, 1964)
9. Secret Garden - Nocturne (Noorwegen, 1995)
10. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (Luxemburg, 1965)
11. Dana – All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
12. ABBA – Waterloo (Zweden, 1974)
13. Lordi – Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
14. Eimar Quinn – The Voice (Ierland, 1996)
15. Lenny Kuhr – De Troubadour (Nederland, 1969)
16. Dana International – Diva (Israel, 1998)
17. Elena Paparizou – My Number One (Griekenland, 2005)
18. Lena – Satellite (Duitsland, 2010)
19. Sertab – Everyway That I Can (Turkije, 2003)
20. Ruslana – Wild Dances (Oekraïne, 2004)
21. Måns Zelmerlöw – Heroes (Zweden, 2015)
22. Bucks Fizz – Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
23. Isabelle Aubret – Un Premier Amour (Frankrijk, 1962)
24. Emilie de Forest – Only Teardrops (Denemarken, 2013)
25. Massiel – La La La (Spanje, 1968)
26. Jamala – 1944 (Oekraine, 2016)
27. Johnny Logan – What’s Another Year (Ierland, 1980)
28. Vicky Leandros – Apres Toi (Luxemburg, 1972)
29. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Oostenrijk, 2014)
30. Frida Boccara – Un Jour, Un Enfant (Frankrijk, 1969)
31. Johnny Logan – Hold Me Now (Ierland, 1987)
32. Linda Martin – Why Me? (Ierland, 1992)
33. Toto Cutugno – Insieme: 1992 (Italië, 1990)
34. Herrey’s – Diggi Loo Diggi Ley (Zweden, 1984)
35. Bobbysocks – La Det Swinge (Noorwegen, 1985)
36. Alexander Rybak – Fairytale (Noorwegen, 2009)
37. Izhar Cohen & Alpha Beta – A Ba Ni Bi (Israel, 1978)
38. Charlotte Nilsson – Take Me to Your Heaven (Zweden, 1999)
39. Teddy Scholten – Een Beetje (Nederland, 1959)
40. Sandra Kim – J’aime la Vie (Belgie, 1986)
41. Salomé – Vivo Cantando (Spanje, 1969)
42. Nicole – Ein Bißchen Frieden (Duitsland, 1982)
43. Corinne Hermès – Si La Vie Est Cadeau (Luxemburg, 1983)
44. Céline Dion – Ne Partez Pas Sans Moi (Zwitserland, 1988)
45. Gali Atari & Milk & Honey – Hallelujah (Israel, 1979)
46. Teach-In – Ding-a-Dong (Nederland, 1975)
47. Niamh Kavanagh – In Your Eyes (Ierland, 1993)
48. Sandie Shaw – Puppet on a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
49. Lys Assia – Refrain (Zwitserland, 1956)
50. Jacqueline Boyer – Tom Pilibi (Frankrijk, 1960)
51. Paul Harrington & Charlie McGettigan – Rock ’n Roll Kids (Ierland, 1994)
52. Lulu – Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk, 1969)
53. Corry Brokken – Net Als Toen (Nederland, 1957)
54. Tanel Padar, Dave Benton & 2XL – Everybody (Estland, 2001)
55. Carola – Fångad av en Stormvind (Zweden, 1991)
56. André Claveau – Dors Mon Amour (Frankrijk, 1958)
57. Riva – Rock Me (Joegoslavie, 1989)
58. Elli & Nikki – Running Scared (Azerbeidzjan, 2011)
59. Jean- Claude Pascal – Nous Les Amoureux (Luxemburg, 1961)
60. Olson Brothers – Fly on the Wings of Love (Denemarken , 2000)
61. Marie N – I Wanna (Letland, 2002)
62. Brotherhood of Men – Save Your Kisses For Me (Verenigd Koninkrijk, 1976)
63. Udo Jürgens – Merci Chérie (Oostenrijk, 1966)
Mocht Portugal dit jaar winnen dan heb ik er een nieuwe top 10 kandidaat bij.
Sturen wij volgend jaar gewoon Spinvis
1. Marie Myriam - L'Oiseau et L'Enfant (Frankrijk 1977)
2. Grethe & Jørgen Ingmann - Dansevise (Denemarken, 1963)
3. Anne-Marie David - Tu te Reconnaîtras (Luxemburg, 1973)
4. Loreen - Euphoria (Zweden 2012)
5. Séverine - Un Banc, un Arbre, une Rue (Monaco, 1971)
6. Katrina & the Waves - Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
7. Marija Šerifović - Molitva (Servië 2007)
8. Gigliola Cinquetti - Non ho l'eta (Italië, 1964)
9. Secret Garden - Nocturne (Noorwegen, 1995)
10. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (Luxemburg, 1965)
11. Dana – All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
12. ABBA – Waterloo (Zweden, 1974)
13. Lordi – Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
14. Eimar Quinn – The Voice (Ierland, 1996)
15. Lenny Kuhr – De Troubadour (Nederland, 1969)
16. Dana International – Diva (Israel, 1998)
17. Elena Paparizou – My Number One (Griekenland, 2005)
18. Lena – Satellite (Duitsland, 2010)
19. Sertab – Everyway That I Can (Turkije, 2003)
20. Ruslana – Wild Dances (Oekraïne, 2004)
21. Måns Zelmerlöw – Heroes (Zweden, 2015)
22. Bucks Fizz – Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
23. Isabelle Aubret – Un Premier Amour (Frankrijk, 1962)
24. Emilie de Forest – Only Teardrops (Denemarken, 2013)
25. Massiel – La La La (Spanje, 1968)
26. Jamala – 1944 (Oekraine, 2016)
27. Johnny Logan – What’s Another Year (Ierland, 1980)
28. Vicky Leandros – Apres Toi (Luxemburg, 1972)
29. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Oostenrijk, 2014)
30. Frida Boccara – Un Jour, Un Enfant (Frankrijk, 1969)
31. Johnny Logan – Hold Me Now (Ierland, 1987)
32. Linda Martin – Why Me? (Ierland, 1992)
33. Toto Cutugno – Insieme: 1992 (Italië, 1990)
34. Herrey’s – Diggi Loo Diggi Ley (Zweden, 1984)
35. Bobbysocks – La Det Swinge (Noorwegen, 1985)
36. Alexander Rybak – Fairytale (Noorwegen, 2009)
37. Izhar Cohen & Alpha Beta – A Ba Ni Bi (Israel, 1978)
38. Charlotte Nilsson – Take Me to Your Heaven (Zweden, 1999)
39. Teddy Scholten – Een Beetje (Nederland, 1959)
40. Sandra Kim – J’aime la Vie (Belgie, 1986)
41. Salomé – Vivo Cantando (Spanje, 1969)
42. Nicole – Ein Bißchen Frieden (Duitsland, 1982)
43. Corinne Hermès – Si La Vie Est Cadeau (Luxemburg, 1983)
44. Céline Dion – Ne Partez Pas Sans Moi (Zwitserland, 1988)
45. Gali Atari & Milk & Honey – Hallelujah (Israel, 1979)
46. Teach-In – Ding-a-Dong (Nederland, 1975)
47. Niamh Kavanagh – In Your Eyes (Ierland, 1993)
48. Sandie Shaw – Puppet on a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
49. Lys Assia – Refrain (Zwitserland, 1956)
50. Jacqueline Boyer – Tom Pilibi (Frankrijk, 1960)
51. Paul Harrington & Charlie McGettigan – Rock ’n Roll Kids (Ierland, 1994)
52. Lulu – Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk, 1969)
53. Corry Brokken – Net Als Toen (Nederland, 1957)
54. Tanel Padar, Dave Benton & 2XL – Everybody (Estland, 2001)
55. Carola – Fångad av en Stormvind (Zweden, 1991)
56. André Claveau – Dors Mon Amour (Frankrijk, 1958)
57. Riva – Rock Me (Joegoslavie, 1989)
58. Elli & Nikki – Running Scared (Azerbeidzjan, 2011)
59. Jean- Claude Pascal – Nous Les Amoureux (Luxemburg, 1961)
60. Olson Brothers – Fly on the Wings of Love (Denemarken , 2000)
61. Marie N – I Wanna (Letland, 2002)
62. Brotherhood of Men – Save Your Kisses For Me (Verenigd Koninkrijk, 1976)
63. Udo Jürgens – Merci Chérie (Oostenrijk, 1966)
Mocht Portugal dit jaar winnen dan heb ik er een nieuwe top 10 kandidaat bij.
Sturen wij volgend jaar gewoon Spinvis

0
geplaatst: 10 mei 2017, 19:42 uur
Zoals altijd heb ik meer overeenkomsten met aERodynamIC dan met Onweerwolf. Maar liefst 7 overeenkomsten in de top 10 en ook veel in de bottom.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 19:51 uur
Hmm, wat heeft iedereen hier tegen de Olsen Brothers? Is denk ik een van mijn top-10 kandidaten, haha..
0
geplaatst: 10 mei 2017, 19:53 uur
Onweerwolf schreef:
Je bent zelf een top-10 kandidaat.
Je bent zelf een top-10 kandidaat.
kaj_666 douze points!
0
geplaatst: 10 mei 2017, 20:26 uur
Oeh, een top 64 van de winnaars wordt lastig; veel staan een beetje bij elkaar. Dit is wat ik er op dit moment van zou maken:
1. Secret Garden – Nocturne (Noorwegen, 1995)
2. Eimear Quinn – The Voice (Ierland, 1996)
3. Marija Serifovic – Molitva (Servië, 2007)
4. Grethe & Jorgen Ingmann – Dansevise (Denemarken, 1963)
5. Marie Myriam – L’oiseau et l’enfant (Frankrijk, 1977)
6. Frida Boccara – Un jour, un enfant (Frankrijk 1969)
7. Severine – Un banc, un arbre, une rue (Monaco, 1971)
8. Anne-Marie David – Tu te reconnaitras (Luxemburg, 1973)
9. Loreen – Euphoria (Zweden, 2012)
10. Gigliola Cinquetti – Non ho l’eta (Italië 1964)
11. France Gall – Poupee de cire, poupee de son (Luxemburg, 1965)
12. Dana – All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
13. ABBA – Waterloo (Zweden, 1974)
14. Lenny Kuhr – De Troubadour (Nederland, 1969)
15. Paul Harrington & Charlie McGettigan – Rock and Roll Kids (Ierland, 1994)
16. Johnny Logan – What’s Another Year (Ierland, 1980)
17. Lordi – Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
18. Corinne Hermes – Si la vie est cadeau (Luxemburg, 1983)
19. Alexander Rybak – Fairytale (Noorwegen, 2009)
20. Izhar Cohen & Alpha Beta – A Ba Ni Bi (Israël, 1978)
21. Herreys – Diggi Loo Diggi Ley (Zweden, 1984)
22. Sertab – Everyway That I Can (Turkije, 2003)
23. Dana International – Diva (Israël, 1998)
24. Katrina & The Waves – Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk, 1997)
25. Gali Atari and Milk & Honey – Hallelujah (Israël, 1979)
26. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Oostenrijk, 2014)
27. Isabelle Aubret – Un premier amour (Frankrijk, 1962)
28. Brotherhood of Man – Save Your Kisses for Me (Verenigd Koninkrijk, 1976)
29. Jacqueline Boyer – Tom Pilibi (Frankrijk, 1960)
30. Ruslana – Wild Dances (Oekraïne, 2004)
31. Mans Zelmerlow – Heroes (Zweden, 2015)
32. Celine Dion – Ne partez pas sans moi (Zwitserland, 1988)
33. Niamh Kavanagh – In Your Eyes (Ierland, 1993)
34. Bucks Fizz – Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
35. Johnny Logan – Hold Me Now (Ierland, 1987)
36. Elena Paparizou – My Number One (Griekenland, 2005)
37. Marie N – I Wanna (Letland, 2002)
38. Andre Claveau – Dors, mon amour (Frankrijk, 1958)
39. Olsen Brothers – Fly On the Wings of Love (Denemarken, 2000)
40. Sandie Shaw – Puppet On a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
41. Lys Assia – Refrain (Zwitserland, 1956)
42. Lena – Satellite (Duitsland, 2010)
43. Udo Jurgens – Merci Cherie (Oostenrijk, 1966)
44. Linda Martin – Why Me? (Ierland, 1992)
45. Nicole – Ein Bisschen Frieden (Duitsland, 1982)
46. Vicky Leandros – Apres toi (Luxembourg, 1972)
47. Jamala – 1944 (Oekraïne, 2016)
48. Corry Brokken – Net Als Toen (Nederland, 1957)
49. Sandra Kim – J’aime la vie (België, 1986)
50. Massiel – La La La (Spanje, 1968)
51. Bobbysocks – La Det Swinge (Noorwegen, 1985)
52. Tanel Padar, Dave Benton & 2XL – Everybody (Estland, 2001)
53. Salome – Vivo cantando (Spanje, 1969)
54. Lulu – Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk, 1969)
55. Teddy Scholten – Een Beetje (Nederland, 1959)
56. Carola – Fangad av en Stormvind (Zweden, 1991)
57. Charlotte Nilsson – Take Me To Your Heaven (Zweden, 1999)
58. Toto Cutugno – Insieme: 1992 (Italië, 1990)
59. Jean-Claude Pascal – Nous les Amoureux (Luxemburg, 1961)
60. Emmelie de Forest – Only Teardrops (Denemarken, 2013)
61. Ell & Nikki – Running Scared (Azerbeidzjan, 2011)
62. Dima Bilan – Believe (Rusland, 2009)
63. Teach-In – Ding-a-Dong (Nederland, 1975)
64. Riva – Rock Me (Joegoslavië, 1989)
1. Secret Garden – Nocturne (Noorwegen, 1995)
2. Eimear Quinn – The Voice (Ierland, 1996)
3. Marija Serifovic – Molitva (Servië, 2007)
4. Grethe & Jorgen Ingmann – Dansevise (Denemarken, 1963)
5. Marie Myriam – L’oiseau et l’enfant (Frankrijk, 1977)
6. Frida Boccara – Un jour, un enfant (Frankrijk 1969)
7. Severine – Un banc, un arbre, une rue (Monaco, 1971)
8. Anne-Marie David – Tu te reconnaitras (Luxemburg, 1973)
9. Loreen – Euphoria (Zweden, 2012)
10. Gigliola Cinquetti – Non ho l’eta (Italië 1964)
11. France Gall – Poupee de cire, poupee de son (Luxemburg, 1965)
12. Dana – All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
13. ABBA – Waterloo (Zweden, 1974)
14. Lenny Kuhr – De Troubadour (Nederland, 1969)
15. Paul Harrington & Charlie McGettigan – Rock and Roll Kids (Ierland, 1994)
16. Johnny Logan – What’s Another Year (Ierland, 1980)
17. Lordi – Hard Rock Hallelujah (Finland, 2006)
18. Corinne Hermes – Si la vie est cadeau (Luxemburg, 1983)
19. Alexander Rybak – Fairytale (Noorwegen, 2009)
20. Izhar Cohen & Alpha Beta – A Ba Ni Bi (Israël, 1978)
21. Herreys – Diggi Loo Diggi Ley (Zweden, 1984)
22. Sertab – Everyway That I Can (Turkije, 2003)
23. Dana International – Diva (Israël, 1998)
24. Katrina & The Waves – Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk, 1997)
25. Gali Atari and Milk & Honey – Hallelujah (Israël, 1979)
26. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Oostenrijk, 2014)
27. Isabelle Aubret – Un premier amour (Frankrijk, 1962)
28. Brotherhood of Man – Save Your Kisses for Me (Verenigd Koninkrijk, 1976)
29. Jacqueline Boyer – Tom Pilibi (Frankrijk, 1960)
30. Ruslana – Wild Dances (Oekraïne, 2004)
31. Mans Zelmerlow – Heroes (Zweden, 2015)
32. Celine Dion – Ne partez pas sans moi (Zwitserland, 1988)
33. Niamh Kavanagh – In Your Eyes (Ierland, 1993)
34. Bucks Fizz – Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk, 1981)
35. Johnny Logan – Hold Me Now (Ierland, 1987)
36. Elena Paparizou – My Number One (Griekenland, 2005)
37. Marie N – I Wanna (Letland, 2002)
38. Andre Claveau – Dors, mon amour (Frankrijk, 1958)
39. Olsen Brothers – Fly On the Wings of Love (Denemarken, 2000)
40. Sandie Shaw – Puppet On a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
41. Lys Assia – Refrain (Zwitserland, 1956)
42. Lena – Satellite (Duitsland, 2010)
43. Udo Jurgens – Merci Cherie (Oostenrijk, 1966)
44. Linda Martin – Why Me? (Ierland, 1992)
45. Nicole – Ein Bisschen Frieden (Duitsland, 1982)
46. Vicky Leandros – Apres toi (Luxembourg, 1972)
47. Jamala – 1944 (Oekraïne, 2016)
48. Corry Brokken – Net Als Toen (Nederland, 1957)
49. Sandra Kim – J’aime la vie (België, 1986)
50. Massiel – La La La (Spanje, 1968)
51. Bobbysocks – La Det Swinge (Noorwegen, 1985)
52. Tanel Padar, Dave Benton & 2XL – Everybody (Estland, 2001)
53. Salome – Vivo cantando (Spanje, 1969)
54. Lulu – Boom Bang-A-Bang (Verenigd Koninkrijk, 1969)
55. Teddy Scholten – Een Beetje (Nederland, 1959)
56. Carola – Fangad av en Stormvind (Zweden, 1991)
57. Charlotte Nilsson – Take Me To Your Heaven (Zweden, 1999)
58. Toto Cutugno – Insieme: 1992 (Italië, 1990)
59. Jean-Claude Pascal – Nous les Amoureux (Luxemburg, 1961)
60. Emmelie de Forest – Only Teardrops (Denemarken, 2013)
61. Ell & Nikki – Running Scared (Azerbeidzjan, 2011)
62. Dima Bilan – Believe (Rusland, 2009)
63. Teach-In – Ding-a-Dong (Nederland, 1975)
64. Riva – Rock Me (Joegoslavië, 1989)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.