Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:13 uur
Snap er ook niet veel van. Griekenland-by-numbers en matig Polen zijn dan wel door... Tsja.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:13 uur
Finland vind ik ook jammer, mag gerust in de plaats van Polen of Griekenland
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:14 uur
Cyprus en Griekenland door: die hadden elkaars 12 punten sowieso.
0
Ik baal echt van Finland.... Heel erg. En dan zo'n niemendalletje uit Griekenland wel door.
0
Ja, wat die bij elkaar in de halve finale doen snap ik niet. De bedoeling was toch om dat soort landen uit elkaar te houden.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:15 uur
België heeft een goed nummer maar qua vocals hadden ze het verprutst. Ben blij dat ze door zijn, maar het had me niet verbaasd als ze niet door waren.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:16 uur
n0rules schreef:
Niemand die weet hoe het nieuwe nummer van Jamala heet?
Niemand die weet hoe het nieuwe nummer van Jamala heet?
Neen en ik wil het eerlijk ook niet weten
Wat een afgrijselijke zangeres is dat toch
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:18 uur
Het zal wel ongeveer zo zijn geweest:
1. Portugal
2. Armenie
3. Australie
4. Azerbeidzjan
5. Moldavië
6. België
7. Zweden
8. Cyprus
9. Griekenland
10. Polen
11. Finland
12. IJsland
13. Letland
14. Tsjechië
15. Georgie
16. Slovenie
17. Montenegro
18. Albanië
1. Portugal
2. Armenie
3. Australie
4. Azerbeidzjan
5. Moldavië
6. België
7. Zweden
8. Cyprus
9. Griekenland
10. Polen
11. Finland
12. IJsland
13. Letland
14. Tsjechië
15. Georgie
16. Slovenie
17. Montenegro
18. Albanië
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:22 uur
starbright boy schreef:
1. Portugal
2. Armenie
3. Australie
4. Azerbeidzjan
5. Moldavië
6. België
7. Zweden
8. Cyprus
9. Griekenland
10. Polen
11. Finland
12. IJsland
13. Letland
14. Tsjechië
15. Georgie
16. Slovenie
17. Montenegro
18. Albanië
1. Portugal
2. Armenie
3. Australie
4. Azerbeidzjan
5. Moldavië
6. België
7. Zweden
8. Cyprus
9. Griekenland
10. Polen
11. Finland
12. IJsland
13. Letland
14. Tsjechië
15. Georgie
16. Slovenie
17. Montenegro
18. Albanië
Ik denk dat Letland met de laatste plaats er vandoor is gegaan
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:27 uur
Hmm, ik durf 100% zeker er op te wedden dat Albanië niet laatste is
!
!
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:27 uur
starbright boy schreef:
1. Portugal
2. Armenie
3. Australie
4. Azerbeidzjan
5. Moldavië
6. België
7. Zweden
8. Cyprus
9. Griekenland
10. Polen
11. Finland
12. IJsland
13. Letland
14. Tsjechië
15. Georgie
16. Slovenie
17. Montenegro
18. Albanië
Albanië onderaan? Echt niet! In Oost-Europa houdt men wel van dit soort powerballads (veel meer dan in het westen) en bovendien zong ze het best goed.Het zal wel ongeveer zo zijn geweest:
1. Portugal
2. Armenie
3. Australie
4. Azerbeidzjan
5. Moldavië
6. België
7. Zweden
8. Cyprus
9. Griekenland
10. Polen
11. Finland
12. IJsland
13. Letland
14. Tsjechië
15. Georgie
16. Slovenie
17. Montenegro
18. Albanië
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:28 uur
Albanie verzoop in de rest. Vaak eindigt een te onopvallend lied laatste.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:29 uur
Finland eruit: Dat had ik niet verwacht en niet durven hopen, maar ik ben er ontzettend blij. De performance was zeker niet slecht, maar ik vind het dodelijk saai. Europa was het blijkbaar met me eens.
Wel jammer dat Polen hiervan heeft geprofiteerd. Ik begrijp niet waarom dat land door is en ben er ook niet blij mee.
Wel jammer dat Polen hiervan heeft geprofiteerd. Ik begrijp niet waarom dat land door is en ben er ook niet blij mee.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:31 uur
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:50 uur
stoepkrijt schreef:
Wel jammer dat Polen hiervan heeft geprofiteerd. Ik begrijp niet waarom dat land door is
Wel jammer dat Polen hiervan heeft geprofiteerd. Ik begrijp niet waarom dat land door is
Meen je dat serieus?
Remember Turkije? Regelmatig top 10 sinds televoting het 100% ging bepalen. Nu doen ze niet meer mee omdat ze boos zijn dat de vakjury terug is. Tja, sneu.
Polen zitten ook overal

Verbaast mij dus niks. Dat land gaat het zaterdag ook niet beroerd doen hierdoor.
0
geplaatst: 9 mei 2017, 23:56 uur
Zeker met het nieuwe puntensysteem waarin alle televote punten meetellen heeft diaspora echt weer meer een overhand.
Met het vorige systeem kon de jury nog voorkomen dat er überhaupt diasporapunten uit konden worden gedeeld, omdat er maar één set van 1 tot 12 punten kon worden uitgedeeld per land gebaseerd op het gemiddelde van jury en televote.
Landen als Polen zullen hier dus zeker van blijven profiteren.
Met het vorige systeem kon de jury nog voorkomen dat er überhaupt diasporapunten uit konden worden gedeeld, omdat er maar één set van 1 tot 12 punten kon worden uitgedeeld per land gebaseerd op het gemiddelde van jury en televote.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 mei 2017, 00:08 uur
aERodynamIC schreef:
Meen je dat serieus?
Remember Turkije? Regelmatig top 10 sinds televoting het 100% ging bepalen. Nu doen ze niet meer mee omdat ze boos zijn dat de vakjury terug is. Tja, sneu.
Polen zitten ook overal
Verbaast mij dus niks. Dat land gaat het zaterdag ook niet beroerd doen hierdoor.
(quote)
Meen je dat serieus?
Polen zitten ook overal

Turkije doet toch niet mee omdat ze tegen de Big 5 zijn?
0
geplaatst: 10 mei 2017, 00:15 uur
Dat ook, maar ze waren er ook op tegen dat de jury inspraak kreeg en het dus niet meer 100% televoting was. Met alleen televoting waren ze namelijk elk jaar verzekerd van een plek minimaal in de top 15 finale en ze konden het niet hebben dat het met jury allemaal een stuk moeilijker zou worden.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 00:52 uur
Finland afgevallen? Van wat ik meekreeg was dat 1 van de betere songs van de avond
0
geplaatst: 10 mei 2017, 01:21 uur
Net zoals de meesten van jullie idd erg jammer van Finland. Maar ze zong ook niet echt lekker moet ik zeggen. Belgie vond ik verschrikkelijk slecht, had het idee dat ze elk moment in janken ging uitbarsten, zeer slechte performance. Ik zat ook echt Finland te schreeuwen toen de 10e finalist bekend werd
Polen had ik niet verwacht en Moldavie, bah, wat een strontvervelend nummer is dat toch. Dieptepunt van de avond vond ik Montenegro en nog slechter: Letland. Ik denk haast wel dat ze laatste geworden zijn.
Polen had ik niet verwacht en Moldavie, bah, wat een strontvervelend nummer is dat toch. Dieptepunt van de avond vond ik Montenegro en nog slechter: Letland. Ik denk haast wel dat ze laatste geworden zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 07:44 uur
Ja. Ik had even niet stilgestaan bij diasporastemmen. Dat is me bij Polen nooit eerder echt opgevallen namelijk. Een paar jaar terug werd Polen nog laatste in de finale als ik het me goed herinner (die zangeres is die rolstoel). Met diasporastemmen had dat nooit kunnen gebeuren lijkt me.
0
geplaatst: 10 mei 2017, 07:48 uur
Azerbeidzjan is wat gezakt bij de bookies. Dat vind ik jammer, maar ik begrijp het wel. De zang vond ik gisteren niet denderend.
Wat ik dan weer niet snap: België is ondertussen Armenië voorbij!
Hoe dan?
Wat ik dan weer niet snap: België is ondertussen Armenië voorbij!
Hoe dan?
0
geplaatst: 10 mei 2017, 08:40 uur
Aoibhin schreef:
Zeker met het nieuwe puntensysteem waarin alle televote punten meetellen heeft diaspora echt weer meer een overhand.
Dat ging soms ook wel verkeerd in de andere richting. Herinner me Armenië een paar jaar geleden met een sterk nummer (wat mij betreft het beste van dat jaar). Het volk in België zette Armenië 1e of 2e maar de jury helemaal onderaan waardoor ze 0 punten kregen van België. Schandalig vond ik. Het zou kunnen dat de jury doof is, maar ik vermoed bewust naar beneden stemmen...
0
geplaatst: 10 mei 2017, 12:51 uur
n0rules schreef:
Ben ik gelukkig niet de enige die Moldavië vreselijk vind.
Ben ik gelukkig niet de enige die Moldavië vreselijk vind.
Die verwacht ik wel bij de onderste 6 in de finale, kan me niet voorstellen met dit deelnemersveld dat het hoog gaat eindigen. Idd verschrikkelijk nummer

0
geplaatst: 10 mei 2017, 12:59 uur
Griekenland en Polen had ik niet verwacht, beide vrij flauwe nummers. Het Belgische nummer vond ik wel de beste van de avond, al was de performance zeer zwak. Hopelijk gaat dat zaterdag wat beter, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. Azerbeidzjan en Portugal waren ook nog wel leuk, maar het algemene niveau lag best laag 
Dat nieuwe nummer van Jamala was nog best leuk trouwens. Voor de geïnteresseerden: de titel is Zamanyly.

Dat nieuwe nummer van Jamala was nog best leuk trouwens. Voor de geïnteresseerden: de titel is Zamanyly.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.