Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 26 april 2011, 10:45 uur
Dank u aERodynamIC voor weer alle filmpjes te posten.
Dit jaar vind ik de nummers kwalitatief wat minder dan andere jaren. Mijn voorkeur gaat dit jaar duidelijk naar Italië. Gevolgd door Frankrijk en Finland. Duitsland vind ik niet slecht, maar het doet me niet zoveel. Bij Zweden, Denemarken en Ierland betrap ik me erop dat ik de nummers wel telkens begin mee te zingen.
van Nederland had ik meer verrwacht want ik kende 3J's van geloven in het leven en dat vond ik best wel een goed nummer. Maar het nummer dat ze nu sturen is wel zeer kleurloos en saai. Maar ja als Belg moet ik niet zoveel zeggen Witloof bay de naam alleen al
Dit jaar vind ik de nummers kwalitatief wat minder dan andere jaren. Mijn voorkeur gaat dit jaar duidelijk naar Italië. Gevolgd door Frankrijk en Finland. Duitsland vind ik niet slecht, maar het doet me niet zoveel. Bij Zweden, Denemarken en Ierland betrap ik me erop dat ik de nummers wel telkens begin mee te zingen.
van Nederland had ik meer verrwacht want ik kende 3J's van geloven in het leven en dat vond ik best wel een goed nummer. Maar het nummer dat ze nu sturen is wel zeer kleurloos en saai. Maar ja als Belg moet ik niet zoveel zeggen Witloof bay de naam alleen al

0
geplaatst: 26 april 2011, 10:53 uur
Cerclezot schreef:
Dit jaar vind ik de nummers kwalitatief wat minder dan andere jaren.
Dit jaar vind ik de nummers kwalitatief wat minder dan andere jaren.
Ik geloof dat iedereen dat wel vindt. Ik heb dat zelf ook: als je ziet waar ik Nederland heb gezet in mijn lijst dan zegt dat al genoeg. Hooguit tien nummers die ik echt leuk vind en Zweden is een soort guilty pleasure, maar verder steekt er niet echt iets bovenuit.
0
geplaatst: 26 april 2011, 17:05 uur
Mijn top-10:
1. Frankrijk
2. Hongarije
3. Zwitserland
4. Duitsland
5. Finland
6. Ijsland
7. Moldavië
8. Bosnië & Herzegovina
9. Turkije
10. Italië
Zoals gewoonlijk enkele leuke nummers en vooral veel middelmaat tot bagger.
1. Frankrijk
2. Hongarije
3. Zwitserland
4. Duitsland
5. Finland
6. Ijsland
7. Moldavië
8. Bosnië & Herzegovina
9. Turkije
10. Italië
Zoals gewoonlijk enkele leuke nummers en vooral veel middelmaat tot bagger.
0
geplaatst: 26 april 2011, 17:55 uur
Mijn persoonlijke top 10:
1. Zweden
2. Oostenrijk
3. Litouwen (al lijk ik een van de weinigen te zijn die dat een goed nummer vind. Ik denk ook niet echt dat het goed zal scoren).
4. Hongarije
5. Frankrijk
6. Slovenie
7. Azerbeijan
8. Israel
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk
1. Zweden
2. Oostenrijk
3. Litouwen (al lijk ik een van de weinigen te zijn die dat een goed nummer vind. Ik denk ook niet echt dat het goed zal scoren).
4. Hongarije
5. Frankrijk
6. Slovenie
7. Azerbeijan
8. Israel
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk
0
geplaatst: 26 april 2011, 18:10 uur
Emile93 schreef:
1. Zweden
2. Oostenrijk
4. Hongarije
5. Frankrijk
6. Slovenie
7. Azerbeijan
8. Israel
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk
1. Zweden
2. Oostenrijk
4. Hongarije
5. Frankrijk
6. Slovenie
7. Azerbeijan
8. Israel
9. Zwitserland
10. Verenigd Koninkrijk
Sorry ik was Estland helemaal vergeten:
1. Zweden
2. Oostenrijk
4. Hongarije
5. Frankrijk
6. Slovenie
7. Estland
8. Israel
9. Zwitserland
10. Azerbeijan
0
geplaatst: 26 april 2011, 18:32 uur
Mijn top 15...
01: Duitsland
02: Zweden
03: Turkije
04: Polen
05: Wit-Rusland
06: Bosnië & Herzegovina
07: Verenigd Koninkrijk
08: Italië (vreselijke zanger btw)
09: Armenië
10: IJsland
11: Zwitserland
12: Isräel
13: Rusland
14: Ierland
15: Slovenië of Hongarije
Grootste tegenvaller is de Engelse versie van de Sloveense inzending. Beter gewoon dat die chick dat nummer weer in d’r eigen taal gaat zingen. Dan mag ze weer in m’n top tien.
Grootste kanshebber is wat mij betreft Turkije (en terecht), maar ook de Russische bijdrage (RedOne productie), Noorwegen en die van Duitsland zouden het best goed kunnen doen. De favorieten zijn wellicht Estland, Frankrijk (beide niet bij mij overigens), Verenigd Koninkrijk en Zweden, maar op de een of andere manier zie ik één van die vier toch niet zo snel winnen. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar door de komst van de "vakjury" is de puntentelling soms redelijk onvoorspelbaar.
Slechtste inzendingen van dit jaar zijn van Macedonië, Griekenland, Noorwegen (onbegrijpelijk dat deze het in de polls goed doet) én helaas de Nederlandse bijdrage. Sterker nog, ik vind de Nederlandse inzending het slechtse nummer van dit jaar. Die zanger van de 3js, zal wel Jan heten (?), vertelde dat ze het heel goed doen in de polls. Kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd.
Enne, leuk dat je zoveel tijd in dit topic hebt gestoken, Eric.
+ 
01: Duitsland
02: Zweden
03: Turkije
04: Polen
05: Wit-Rusland
06: Bosnië & Herzegovina
07: Verenigd Koninkrijk
08: Italië (vreselijke zanger btw)
09: Armenië
10: IJsland
11: Zwitserland
12: Isräel
13: Rusland
14: Ierland
15: Slovenië of Hongarije
Grootste tegenvaller is de Engelse versie van de Sloveense inzending. Beter gewoon dat die chick dat nummer weer in d’r eigen taal gaat zingen. Dan mag ze weer in m’n top tien.

Grootste kanshebber is wat mij betreft Turkije (en terecht), maar ook de Russische bijdrage (RedOne productie), Noorwegen en die van Duitsland zouden het best goed kunnen doen. De favorieten zijn wellicht Estland, Frankrijk (beide niet bij mij overigens), Verenigd Koninkrijk en Zweden, maar op de een of andere manier zie ik één van die vier toch niet zo snel winnen. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar door de komst van de "vakjury" is de puntentelling soms redelijk onvoorspelbaar.
Slechtste inzendingen van dit jaar zijn van Macedonië, Griekenland, Noorwegen (onbegrijpelijk dat deze het in de polls goed doet) én helaas de Nederlandse bijdrage. Sterker nog, ik vind de Nederlandse inzending het slechtse nummer van dit jaar. Die zanger van de 3js, zal wel Jan heten (?), vertelde dat ze het heel goed doen in de polls. Kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd.

+ 
0
geplaatst: 26 april 2011, 18:47 uur
Angelo schreef:
maar door de komst van de "vakjury" is de puntentelling soms redelijk onvoorspelbaar.
maar door de komst van de "vakjury" is de puntentelling soms redelijk onvoorspelbaar.
Het is eerder de terugkeer van de vakjury en die was in het verleden ook vaak erg voorspelbaar (Cyprus en Griekenland gaven elkaar toen al 12 punten en de Scandinavische landen vonden elkaar altijd al erg leuk). Maar het is wel zo dat er nu een beetje tegenwicht wordt geboden aan vriendjesgedoe en Turkije eindigt nu eens niet op voorhand al in de top 5 maar kan nu onderaan de top 10 komen te eindigen

Die zanger van de 3js, zal wel Jan heten (?), vertelde dat ze het heel goed doen in de polls. Kan me dat niet voorstellen eerlijk gezegd.
Ik wilde dat ook niet geloven omdat ze het eigenlijk helemaal niet goed deden bij de bookmakers en in de polls, maar ik zie inderdaad wel een soort kentering. Ach...... de kansen van Sieneke stegen ook ineens naar het einde toe en dat roepen ze in Nederland al jaren. Ik denk nog steeds niet dat we de finale gaan halen: er zitten te veel landen in de tweede halve finale die ik eerder zie gaan. Overigens vind ik deze inzending nu ook weer niet zo enorm slecht. We hebben ergere gehad. Het is alleen wat suf.
Ze zullen het straks allemaal niet snappen dat we voor de 7e keer (!) de finale niet halen, terwijl je dat eigenlijk al ziet aankomen. Ik denk wel dat het nu wat meer een gevalletje net niet gaat worden. Laten we ondanks alles dan maar hopen op een gevalletje net wel en als dat zo is dan denk ik dat we in de finale niets meer klaar gaan maken maar dan is het behalen van de finale al een winst op zich

+
+
Graag gedaan. Jij bedankt voor de feedback om het nog enigszins levendig te houden hier

0
geplaatst: 26 april 2011, 20:04 uur
aERodynamIC schreef:
Het is eerder de terugkeer van de vakjury en die was in het verleden ook vaak erg voorspelbaar (...) het is wel zo dat er nu een beetje tegenwicht wordt geboden aan vriendjesgedoe en Turkije eindigt nu eens niet op voorhand al in de top 5 maar kan nu onderaan de top 10 komen te eindigen
Het is eerder de terugkeer van de vakjury en die was in het verleden ook vaak erg voorspelbaar (...) het is wel zo dat er nu een beetje tegenwicht wordt geboden aan vriendjesgedoe en Turkije eindigt nu eens niet op voorhand al in de top 5 maar kan nu onderaan de top 10 komen te eindigen
Over het algemeen vind ik dat Turkije een top 5 notering vaak verdient, eerlijk gezegd. Vooral de afgelopen jaren hebben ze veel leuke, moderne, variërende en goede bijdragen geleverd, uitzonderingen daargelaten. Maar als ik mij niet vergis gaf de Nederlandse vakjury in 2000 al 12 punten aan Turkije (Nederlandse televoters konden toentertijd uiteraard niet stemmen i.v.m. vuurwerkramp). Dus de vakjury zorgt er per definitie niet voor dat de punten voor Turkije, Armenië en/of Azerbaijan omlaag worden gehaald. Al is er natuurlijk veel veranderd sinds 2000.

aERodynamIC schreef:
Ik wilde dat ook niet geloven omdat ze het eigenlijk helemaal niet goed deden bij de bookmakers en in de polls, maar ik zie inderdaad wel een soort kentering. Ach...... de kansen van Sieneke stegen ook ineens naar het einde toe en dat roepen ze in Nederland al jaren.
Ik wilde dat ook niet geloven omdat ze het eigenlijk helemaal niet goed deden bij de bookmakers en in de polls, maar ik zie inderdaad wel een soort kentering. Ach...... de kansen van Sieneke stegen ook ineens naar het einde toe en dat roepen ze in Nederland al jaren.
Tja, zo betrouwbaar zijn die bookmakers en polls ook niet. Ik kan me nog herrineren dat Edsilia in 2007 één van de favorieten was, en nota bene een Fins dagblad (ESF werd toen dus in Helsinki gehouden), sprak zelfs van een mogelijke overwinning (!). En waar eindigde ze? Laten we het daar maar niet over hebben!
Veel Europeanen zullen vast medelijden met ons hebben. Nergens voor nodig overigens, het is 'onze' eigen schuld. Alle inzendingen vanaf 2001 waren hopeloos gedateerd en/of mosterd na de maaltijd (= al eerder gedaan).aERodynamIC schreef:
Ze zullen het straks allemaal niet snappen dat we voor de 7e keer (!) de finale niet halen, terwijl je dat eigenlijk al ziet aankomen. Ik denk wel dat het nu wat meer een gevalletje net niet gaat worden. Laten we ondanks alles dan maar hopen op een gevalletje net wel en als dat zo is dan denk ik dat we in de finale niets meer klaar gaan maken maar dan is het behalen van de finale al een winst op zich
Het klinkt misschien gemeen (dat is het ook), maar ik zou het zwaar onterecht vinden als we dit jaar de finale zouden halen. Dan gunde ik het Sieneke of Hind meer. En laten we het onder ogen zien: we zijn recordhouder met het niet halen van de finales. Zelfs langdurige concurrenten Estland en België wisten in respectievelijk 2009 en 2010 de finale te halen. Met het vooruitzicht dat de Tros het Nationaal Songfestival nog een paar jaar zal organiseren, vrees ik dat onze kansen niet zullen stijgen. Of ze moeten al non-Tros zangeressen als Wende Snijders of Petra Berger bijvoorbeeld weten te strikken...
0
geplaatst: 26 april 2011, 21:22 uur
Turkije behoort al jaren tot mijn favorieten maar we moeten wel toegeven dat ze het erg makkelijk hebben met alle Turken door heel Europa. Al zetten ze een schemerlamp neer dan nog zullen de Turken fanatiek voor hun land stemmen (dat zie ik Nederlanders niet doen).
Iedereen roept altijd maar namen waarmee we het goed zouden doen. Zeer veel voorkomend zijn inderdaad Petra Berger (krijgen we een nummer a la Frankrijk dit jaar), Within Temptation (dit genre is ook al eerder aan bod gekomen) en ene Hind werd vaak genoemd. En ja hoor. Die ging..... wel met een nummer dat ze nog op de plank had liggen en geschreven had toen ze nog jong was. We kennen het resultaat. Je hoort niemand er nog over dat het goed zou zijn als we haar zouden sturen.
Tja. Het zegt helemaal niks. Stuur Anouk, die ook vaak is genoemd, met een flutnummer en we blijven in de halve finale steken. Alsof ze in Roemenië Anouk kennen.
Het gaat echt om het liedje en niet wie je stuurt. En die liedjes zijn al jaren het grote probleem. Edsilia is een goed voorbeeld die met Hemel en Aarde een geweldige inzending had en met On Top of the World een kleurloos nummertje dat werd afgestraft (alhoewel ik dat nog steeds beter vond dan alle andere nummers van de laatste jaren).
Iedereen roept altijd maar namen waarmee we het goed zouden doen. Zeer veel voorkomend zijn inderdaad Petra Berger (krijgen we een nummer a la Frankrijk dit jaar), Within Temptation (dit genre is ook al eerder aan bod gekomen) en ene Hind werd vaak genoemd. En ja hoor. Die ging..... wel met een nummer dat ze nog op de plank had liggen en geschreven had toen ze nog jong was. We kennen het resultaat. Je hoort niemand er nog over dat het goed zou zijn als we haar zouden sturen.
Tja. Het zegt helemaal niks. Stuur Anouk, die ook vaak is genoemd, met een flutnummer en we blijven in de halve finale steken. Alsof ze in Roemenië Anouk kennen.
Het gaat echt om het liedje en niet wie je stuurt. En die liedjes zijn al jaren het grote probleem. Edsilia is een goed voorbeeld die met Hemel en Aarde een geweldige inzending had en met On Top of the World een kleurloos nummertje dat werd afgestraft (alhoewel ik dat nog steeds beter vond dan alle andere nummers van de laatste jaren).
0
geplaatst: 26 april 2011, 21:46 uur
aERodynamIC schreef:
Eens. Ik vond Edsilia in 1998 geweldig, in 2007 slecht (en vals). Ik vond Glennis Grace eigenlijk van de afgelopen 10 jaar nog het beste, gevolgd door Michelle in 2001 met Out on my own. Glennis zong trouwens ook geen noot vals. Dat was echt onterecht!!!!!
0
geplaatst: 26 april 2011, 22:06 uur
Ik vond Glennis Grace echt afgrijselijk. Vreselijk Whitney Houston-achtig nummer. Brrrrr.
Totdat ik haar performance zag tijdens de halve finale en ik was om. Wat deed ze dat ongelooflijk goed. Onverdiend niet door, zelfs met zo'n flutnummer waar ze toch iets moois van maakte toen.
Michelle behoort nog steeds tot mijn favoriete inzendingen. Jammer dat ze verzoop in dat grote Deense voetbalstadion waar ze als eerste aan de bak moest. Het hele effect uit de nationale finale werd teniet gedaan, iets wat Linda Wagenmakers trouwens ook overkwam.
Totdat ik haar performance zag tijdens de halve finale en ik was om. Wat deed ze dat ongelooflijk goed. Onverdiend niet door, zelfs met zo'n flutnummer waar ze toch iets moois van maakte toen.
Michelle behoort nog steeds tot mijn favoriete inzendingen. Jammer dat ze verzoop in dat grote Deense voetbalstadion waar ze als eerste aan de bak moest. Het hele effect uit de nationale finale werd teniet gedaan, iets wat Linda Wagenmakers trouwens ook overkwam.
0
geplaatst: 26 april 2011, 22:54 uur
Ik kende Glennis nog helemaal niet maar sinds haar optreden met My impossible dream ben ik haar wel gaan volgen. Ik vond het echt heel jammer dat Europa in de halve finale waarin Glennis moest blijkbaar de oren dicht had zitten want ik kreeg echt kippenvel!
Het optreden van Michelle vond ik zeer apart en herinnerde ik me ook nog heel goed (voordat ik youtube 'uitvond'). Het blijft ook echt een geweldig nummer. Jammer dat we niks meer van haar horen.
Ik kijk het songfestival sinds 1998 (toen was ik 5) en het is echt een soort traditie geworden. Michelle is nog steeds 1 van mijn favorieten (internationaal). De 15 beste nummers sinds 1998 vind ik:
1. Jill Johnson- Kärleken Är (Zweden 1998)
2. Filipa Azevedo- Há dias assim (Portugal 2010)
3. Jade Ewen- My time (UK 2009)
4. Michelle (Courtens)- Out on my own (Nederland 2001)
5. Chaira- Angel (Malta 2005)
6. Magdi Rúzsa- Unsubstantial blues (Hongarije 2007)
7. Selma- All out of luck (IJsland 1999)
8. Chiara- The one that I love (Malta 1998)
9. Yohanna- Is it true (IJsland 2009)
10. Alyosha- Sweet People (Oekraïne 2010)
11. Feminnem- Lako je sve (Kroatië 2010)
12. Charlotte Nilsson- Take me to your heaven (Zweden 1999)
13. Edsilia- Hemel en aarde (Nederland 1998)
14. Hari Mata Hari- Lejla (Bosnië & Herzegovina 2006)
15. Vanessa Chinitor- Like the wind (België 1999)
Ik heb 2011 ff niet meegenomen omdat ik nu helemaal gek ben van een aantal nummers maar dat kan over 1 jaar helemaal anders zijn!
Het optreden van Michelle vond ik zeer apart en herinnerde ik me ook nog heel goed (voordat ik youtube 'uitvond'). Het blijft ook echt een geweldig nummer. Jammer dat we niks meer van haar horen.
Ik kijk het songfestival sinds 1998 (toen was ik 5) en het is echt een soort traditie geworden. Michelle is nog steeds 1 van mijn favorieten (internationaal). De 15 beste nummers sinds 1998 vind ik:
1. Jill Johnson- Kärleken Är (Zweden 1998)
2. Filipa Azevedo- Há dias assim (Portugal 2010)
3. Jade Ewen- My time (UK 2009)
4. Michelle (Courtens)- Out on my own (Nederland 2001)
5. Chaira- Angel (Malta 2005)
6. Magdi Rúzsa- Unsubstantial blues (Hongarije 2007)
7. Selma- All out of luck (IJsland 1999)
8. Chiara- The one that I love (Malta 1998)
9. Yohanna- Is it true (IJsland 2009)
10. Alyosha- Sweet People (Oekraïne 2010)
11. Feminnem- Lako je sve (Kroatië 2010)
12. Charlotte Nilsson- Take me to your heaven (Zweden 1999)
13. Edsilia- Hemel en aarde (Nederland 1998)
14. Hari Mata Hari- Lejla (Bosnië & Herzegovina 2006)
15. Vanessa Chinitor- Like the wind (België 1999)
Ik heb 2011 ff niet meegenomen omdat ik nu helemaal gek ben van een aantal nummers maar dat kan over 1 jaar helemaal anders zijn!
0
geplaatst: 26 april 2011, 23:11 uur
Emile93 schreef:
Ik kijk het songfestival sinds 1998 (toen was ik 5) en het is echt een soort traditie geworden.
Ik kijk het songfestival sinds 1998 (toen was ik 5) en het is echt een soort traditie geworden.
Ik volg het sinds 1980 toen Johnny Logan won (ik word oud haha). Toen was ik 10.
De beleving van het festival was toen heel anders dan nu. Iedereen had het er over en iedereen keek er naar. Niet zo raar met slechts twee zenders.
Er was nog een orkest en ieder land nam z'n eigen dirigent mee. Voorbeschouwingen waren er een week van tevoren bij de BRT die clipjes uitzond verspreid over 2 uitzendingen (YouTube en het uitbrengen van een cd was niet aan de orde).
Ook nog geen halve finales en heel wat minder deelnemende landen.
Een beetje nostalgie is het wel. Daarom toch wel bijzonder dat het festival er nog steeds is in deze compleet andere tijd.
Een top 20 vanaf 1980 zou dan ongeveer zo zijn (zou ik de jaren ervoor ook meenemen dan zag de lijst er weer heel anders uit):
1. Alice & Battiato - I Treni di Tozeur (Italië 1984)
2. Brainstorm - My Star (Letland 2000)
3. Amina - Le Dernier Qui a Parlé (Frankrijk (1991)
4. Joelle Ursull - White and Black Blues (Frankrijk 1990)
5. Ruth Jacott - Vrede (Nederland 1993)
6. Silje - Alle Mine Tankar (Noorwegen 1993)
7. Edsilia - Hemel en Aarde (Nederland 1998)
8. Marija Serifovic - Molitva (Servië 2007)
9. Michelle - Out on My Own (Nederland 2001)
10. Cleopatra - Clou Tou Kosmou I Elpida (Griekenland 1992)
11. Anna Maria Jopik - Ale Jestem (Polen 1997)
12. Zdob Si Zdub - Boonika Bate Doba (Moldavië 2005)
13. The Ark - The Worrying Kind (Zweden 2007)
14. Athena - For Real (Turkije 2004)
15. One More Time - Den Vilda (Zweden 1996)
16. Katrina and the Waves - Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
17. Lordi - Hardrock Hallelujah (Finland 2006)
18. Hari Mata Hari- Lejla (Bosnië & Herzegovina 2006)
19. Vanessa Chinitor - Like the Wind (België 1999)
20. Ingeborg - Door de Wind (België 1989)
Dit Zweedse pareltje uit 1963 zou er dan zeker tussen staan:
Ze heeft een album met Bill Evans opgenomen (klik) en eindigde met dit nummer helemaal onderaan met nul punten nota bene

0
geplaatst: 1 mei 2011, 18:24 uur
Ik vergat Rusland mee te nemen in mijn voorspelling. Top 3 zou me namelijk niet verbazen.
1. Zweden
2. Verenigd Koninkrijk
3. Rusland
4. Azerbeidzjan
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Estland
8. Duitsland
9. Turkije
10. Noorwegen
De eerste repetities zijn begonnen. Ik zal wat clipjes plaatsen van wat ik denk dat kanshebbers zijn (dus niet zo zeer mijn persoonlijke favorieten)
Noorwegen:
Rusland:
Turkije:
Zelf vind ik Zwitserland en Finland het nog steeds leuk doen ook na hun repetities (waar ik overigens maar met een half oog naar kijk).
1. Zweden
2. Verenigd Koninkrijk
3. Rusland
4. Azerbeidzjan
5. Frankrijk
6. Hongarije
7. Estland
8. Duitsland
9. Turkije
10. Noorwegen
De eerste repetities zijn begonnen. Ik zal wat clipjes plaatsen van wat ik denk dat kanshebbers zijn (dus niet zo zeer mijn persoonlijke favorieten)
Noorwegen:
Rusland:
Turkije:
Zelf vind ik Zwitserland en Finland het nog steeds leuk doen ook na hun repetities (waar ik overigens maar met een half oog naar kijk).
0
geplaatst: 1 mei 2011, 20:12 uur
Het songfestival is weer in zicht.
Ik weet niet of het interessant is maar dacht zet de beste 10 eens op een rijtje.
Eurovisie-Songfestival winnaars.
Valt op (voor mij persoonlijk) dat er na 1987 geen goed nummer meer heeft gewonnen.
01. Sandra Kim - J'Aime la Vie (1986)
02. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967)
03. France Gall - Poupee de Cire Poupee de Son (1965)
04. Vicky Leandros - Apres-Toi (1972)
05. ABBA - Waterloo (1974)
06. Brotherhood of Man - Save Your Kisses for Me (1976)
07. Johnny Logan - What's Another Year (1980)
08. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (1981)
09. Johnny Logan - Hold Me Now (1987)
10. Izhar Cohen - A-Bi-Ni-Bi (1978)
Ik weet niet of het interessant is maar dacht zet de beste 10 eens op een rijtje.
Eurovisie-Songfestival winnaars.
Valt op (voor mij persoonlijk) dat er na 1987 geen goed nummer meer heeft gewonnen.
01. Sandra Kim - J'Aime la Vie (1986)
02. Sandie Shaw - Puppet on a String (1967)
03. France Gall - Poupee de Cire Poupee de Son (1965)
04. Vicky Leandros - Apres-Toi (1972)
05. ABBA - Waterloo (1974)
06. Brotherhood of Man - Save Your Kisses for Me (1976)
07. Johnny Logan - What's Another Year (1980)
08. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (1981)
09. Johnny Logan - Hold Me Now (1987)
10. Izhar Cohen - A-Bi-Ni-Bi (1978)
0
geplaatst: 1 mei 2011, 22:10 uur
Jouw nummer 1 vind ik afgrijselijk. Nooit anders gevonden ook 
Mijn top 20 dan maar:
1. Marie Myriam - L'oiseau et l'enfant (Frankrijk 1977)
2. Katrina and the Waves - Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
3. Grethe and Jørgen Ingmann - Dansevise (Denemarken 1963)
4. ABBA - Waterloo (Zweden 1974)
5. Marija Šerifović - Molitva (Servie 2007)
6. Anne-Marie David - Tu te reconnaîtras (Luxemburg 1973)
7. Séverine - Un banc, un arbre, une rue (Monaco 1971)
8. Eimear Quinn - The Voice (Ierland 1996)
9. France Gall - Poupée de cire, poupée de son (Luxemburg 1965)
10. Secret Garden - Nocturne (Noorwegen 1995)
11. Dana International - Diva (Israel 1998)
12. Gigliola Cinquetti - Non ho l'età (Italië 1964)
13. Bucks Fizz - Making Your Mind Up (Verenigd Koninkrijk 1981)
14. Lordi - Hard Rock Hallelujah (Finland 2006)
15. Lena - Satellite (Duitsland (2010)
16. Helena Paparizou - My Number One (Griekenland 2005)
17. Dana - All Kinds of Everything (Ierland 1970)
18. Johnny Logan What's Another Year (Ierland 1980)
19. Sertab Erener - Everyway That I Can (Turkije 2003)
20. Lenny Kuhr - De Troubadour (Nederland 1969)

Mijn top 20 dan maar:
0
geplaatst: 1 mei 2011, 22:35 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn top 20 dan maar:

Mijn top 20 dan maar:
3 mei a.s. precies 25 jaar geleden

0
geplaatst: 1 mei 2011, 22:35 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn top 20 dan maar:

Mijn top 20 dan maar:
Als ik een top 15 vanaf het begin zou hebben gemaakt, zou Non ho l'éta er ook zeker instaan!! Geweldig mooi nummer dat!
0
geplaatst: 2 mei 2011, 11:45 uur
Dat nummer heeft toch ook gewonnen...
Maar goed, 't is ver voor jouw tijd hè? 
Top 15 beste winnende nummers ziet er bij mij ongeveer zo uit:
01. Corinne Hermes (Luxemburg 1983)
02. Charlotte Nilsson (Zweden 1999)
03. Vicky Leandros (Luxemburg 1972)
04. Helena Paparizou (Griekenland 2005)
05. Marie Myriam (Frankrijk 1977)
06. Anne Marie David (Luxemburg 1973)
07. Dana International (Israel 1998)
08. Ruslana (Oekraïne 2004)
09. Katrina & the Waves (UK 1997)
10. Lenny Kuhr (Nederland 1969)
11. France Gall (Luxemburg 1965)
12. Lena (Duitsland 2010)
13. Severine (Monaco 1971)
14. Izar Cohen (Israel 1978)
15. Dima Bilan (Rusland 2008)
Slechtse winnende nummers vind ik alle Ierse winnende nummers (waaronder 2x Johnny Logan, echt vreselijk!). Ook Riva, Teach-In, Brotherhood of Man, Herreys, Tanel Padar & Dave Benton, Marie N en Alexander Rybak zijn vre-se-lijk. Slechtste winnende nummer is van de Olsen Brothers, hoe heeft dat k*tnummer kunnen winnen? Begrijp er niks van. Dat terwijl 2000 zo'n mooi jaar was met veel variatie...
Eigenlijk vind ik dat veel nummers onterecht wonnnen, uitzonderingen daargelaten. Er waren altijd wel betere nummers. Ik denk dat weinig (vrijwel geen) van de bovenstaande nummers in m'n top 15/20 lijstje zullen staan van alle inzendingen. Kennelijk heb ik niet zoveel met winnende nummers...

0
geplaatst: 2 mei 2011, 12:31 uur
Waarom denk je dat ik dat niet weet? Staat niet voor niks in dat rijtje van mij.
Ik reageerde op Emile93 die eerder een lijstje plaatste met zijn favorieten vanaf het moment dat hij het is gaan volgen en vervolgens schrijft hij dat "Als ik een top 15 vanaf het begin zou hebben gemaakt, zou Non ho l'éta er ook zeker instaan!! '.
Ik maakte alleen duidelijk dat dat lijstje van mij er eentje was gemaakt met alleen de winnaars om eventuele verwarring te voorkomen, dus geen allround top van mij

Overigens ben ik het ook maar zelden met de winnende nummers eens. Maar dat zal voor de overgrote meerderheid van stemmers opgaan. Winnaars zijn altijd resultaat van de grote gemene deler. Of dat nu songfestival is of de MuMe-ladder...... en het gevolg is altijd ontevreden geknor. Hoort er bij. Is leuk aan lijstjes en maakt voor mij het songfestival leuk (wat niemand begrijpt gezien mijn 'normale' muzieksmaak)

0
geplaatst: 2 mei 2011, 12:55 uur
Mijn top-10 van de winnende nummers:
1. Abba - Waterloo (Zweden, 1974)
2. Secret Garden - Nocturne (Noorwegen, 1995)
3. Eimear Quinn - The Voice (Ierland, 1996)
4. Dana - All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
5. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (Luxemburg, 1965)
6. Gigliola Cinquetti - Non Ho L'età (Italië, 1964)
7. Lenny Kuhr - De Troubadour (Nederland, 1969)
8. Sandra Kim - J'Aime la Vie (België, 1986)
9. Sandie Shaw - Puppet on a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
10. Vicky Leandros - Après Toi (Luxemburg, 1972)
De slechte winnaars vind ik:
1. Dima Bilan - Believe (Rusland, 2008)
2. Marie N - I Wanna (Letland, 2002)
3. Riva - Rock me (Joegoslavië, 1989)
4. Marija Šerifović - Molitiva (Servië, 2007)
5. Massiel - La la la (Spanje, 1968)
1. Abba - Waterloo (Zweden, 1974)
2. Secret Garden - Nocturne (Noorwegen, 1995)
3. Eimear Quinn - The Voice (Ierland, 1996)
4. Dana - All Kinds of Everything (Ierland, 1970)
5. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son (Luxemburg, 1965)
6. Gigliola Cinquetti - Non Ho L'età (Italië, 1964)
7. Lenny Kuhr - De Troubadour (Nederland, 1969)
8. Sandra Kim - J'Aime la Vie (België, 1986)
9. Sandie Shaw - Puppet on a String (Verenigd Koninkrijk, 1967)
10. Vicky Leandros - Après Toi (Luxemburg, 1972)
De slechte winnaars vind ik:
1. Dima Bilan - Believe (Rusland, 2008)
2. Marie N - I Wanna (Letland, 2002)
3. Riva - Rock me (Joegoslavië, 1989)
4. Marija Šerifović - Molitiva (Servië, 2007)
5. Massiel - La la la (Spanje, 1968)
0
geplaatst: 2 mei 2011, 12:59 uur
Ah top 5 met de slechtste:
1. Dima Bilan - Believe (Rusland 2008)
2. Riva - Rock Me (Joegoslavië 1989)
3. Sandra Kim - J' Aime la Vie (België 1986)
4. Udo Jürgens - Merci Chérie (Oostenrijk 1966)
5. Brotherhood of Man - Save Your Kisses for Me (Verenigd Koninkrijk 1976)
1. Dima Bilan - Believe (Rusland 2008)
2. Riva - Rock Me (Joegoslavië 1989)
3. Sandra Kim - J' Aime la Vie (België 1986)
4. Udo Jürgens - Merci Chérie (Oostenrijk 1966)
5. Brotherhood of Man - Save Your Kisses for Me (Verenigd Koninkrijk 1976)
0
geplaatst: 2 mei 2011, 13:41 uur
aERodynamIC schreef:
Waarom denk je dat ik dat niet weet? Staat niet voor niks in dat rijtje van mij.
Oeps, excuses. Ik lees weer eens half, ik dacht aanvankelijk te lezen dat jouw lijstje gebaseerd was op winnende nummers, en dat dat nummer er niet in stond omdat het geen winnend nummer was. Wat ik geheel over het hoofd zag was dat je 'm wel degelijk in je lijstje hebt staan.

Waarom vind je Dima Bilan trouwens zo slecht (los van z'n zang"kwaliteiten")?
Mijn all round top 25 ziet er ongeveer zo uit:
01. Maja Blagdan (Kroatië 1996)
02. Katja Ebstein (Duitsland 1970)
03. Ruth Jacott (Nederland 1993)
04. Inga (IJsland 1993)
05. Katja Ebstein (Duitsland 1980)
06. Patrick Fiori (Frankrijk 1993)
07. Maggie MacNeal (Nederland 1980)
08. Anne Marie David (Frankrijk 1979)
09. Charlotte Perrelli (Zweden 2008)
10. Joy Fleming (Duitsland 1975)
11. Carola (Zweden 2006)
12. Lena (Duitsland 2011)
13. Urban Symphony (Estland 2009)
14. Vania Fernandez (Portugal 2008)
15. Doris Dragovic (Yugoslavië 1986)
16. Corinne Hermes (Luxemburg 1983)
17. Danijela (Kroatië 1998)
18. Patricia Kaas (Frankrijk 2009)
19. Anabel Conde (Spanje 1995)
20. Lucia Moniz (Portugal 1996)
21. Mrs. Einstein (Nederland 1997)
22. Yardena Arazi (Israel 1988)
23. Katarina Hasprova (Slowakije 1998)
24. Alla Pugacheva (Rusland 1997)
25. Alenka Gotar (Slovenie 2007)
Net buiten de boot vielen o.a.: Anastasiya Prikhodko (Rusland 2009), Maywood (Nederland 1990), Edsilia Rombley (Nederland 1998), Lena Valaitis (Duitsland 1981), Eric Saade (Zweden 2011), Harel Ska'at (Israel 2010), Mariza Koch (Griekenland 1976), Vanna (Kroatië 2001), Alma Lusa (Portugal 1998), Anne Cathrine Herdorf (Denemarken 1987), Luv Bug (Ierland 1986), Rikki (UK 1987), Hara Mata Hari (Bosnië 2006), Regina (Bosnië 2009) en Zjelcko Joksimovic (Servië 2004). Daarnaast zal ik vast nog wel een paar anderen vergeten zijn.
Van het winnaarslijstje is alleen Corinne Hermes terug te vinden in m'n all round lijstje.

0
geplaatst: 2 mei 2011, 14:21 uur
Dima Bilan vind ik vreselijk zingen, afschuwelijk accent, dramatisch slechte 'over the top performance', naar ventje: gewoon een gruwelijk lied.
Jammer dat je alleen namen van de artiest plaatst, het is immers songfestival (eigenlijk winnen de componisten dan ook de prijs maar dat is allang naar de achtergrond verschoven).
Corinne Hermes vind ik ook een vreselijke winnaar en wat doet één van nederlands slechte inzendingen Miss Einstein in jouw lijst?
All round top 40 (blijft lastig en ik zag dat ik voorgaande lijstjes wat moet veranderen):
4. Marie Myriam - L'oiseau et l'enfant (Frankrijk 1977)
5. Joelle Ursull - White and Black Blues (Frankrijk 1990)
6. Ruth Jacott - Vrede (Nederland 1993)
7. Silje - Alle Mine Tankar (Noorwegen 1993)
8. Edsilia - Hemel en Aarde (Nederland 1998)
9. Grethe and Jørgen Ingmann - Dansevise (Denemarken 1963)
10. Vicky Leandros - L' Amour Est Blue (Luxemburg (1967)
11. Gigliola Cinquetti - Si (Italië 1974)
12. Katrina and the Waves - Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
13. ABBA - Waterloo (Zweden 1974)
14. Marija Serifovic - Molitva (Servië 2007)
15. Anne-Marie David - Tu te reconnaîtras (Luxemburg 1973)
16. Séverine - Un banc, un arbre, une rue (Monaco 1971)
17. Michelle - Out on My Own (Nederland 2001)
18. Cleopatra - Clou Tou Kosmou I Elpida (Griekenland 1992)
19. Anna Maria Jopik - Ale Jestem (Polen 1997)
20. Ofra Haza - Hi (Israel 1983)
21. Dollie de Luxe - Lenge Leve Livet (Noorwegen 1984)
22. Zdob Si Zdub - Boonika Bate Doba (Moldavië 2005)
23. The Ark - The Worrying Kind (Zweden 2007)
24. Monica Zetterlund - En gång i Stockholm (Zweden 1963)
25. Enrico Ruggeri - Sole d' Europa (Italie 1993)
26. Katarina Hasprova - Modlitba (Slowakije 1998)
27. Lovebugs - The Highest Heights (Zwitserland 2009)
28. Lordi - Hardrock Hallelujah (Finland 2006)
29. Hari Mata Hari- Lejla (Bosnië & Herzegovina 2006)
30. Sebnem Paker - Dinle (Turkije 1997)
31. Hara & Andros Konstatinou - Mana Mou (Cyprus 1997)
32. Boaz Mauda - The Fire in Your Eyes (Israel 2008)
33. Athena - For Real (Turkije 2004)
34. Vanessa Chinitor - Like the Wind (België 1999)
35. Ingeborg - Door de Wind (België 1989)
36. Constantinos - Mono Yia Mas (Cyprus 1996)
37. Urban Trad - Sanomi (Belgie 2003)
38. Patricia Kaas - S'il Fallait et Faire (Frankrijk 2009)
39. Danijela - Neka Mi Ne Svane (Kroatië 1998)
40. Yohanna - Is it True (IJsland 2009)
Opvallend veel franstalig wel en ik zal er ongetwijfeld een flink aantal vergeten zijn.
Jammer dat je alleen namen van de artiest plaatst, het is immers songfestival (eigenlijk winnen de componisten dan ook de prijs maar dat is allang naar de achtergrond verschoven).
Corinne Hermes vind ik ook een vreselijke winnaar en wat doet één van nederlands slechte inzendingen Miss Einstein in jouw lijst?

All round top 40 (blijft lastig en ik zag dat ik voorgaande lijstjes wat moet veranderen):
4. Marie Myriam - L'oiseau et l'enfant (Frankrijk 1977)
5. Joelle Ursull - White and Black Blues (Frankrijk 1990)
6. Ruth Jacott - Vrede (Nederland 1993)
7. Silje - Alle Mine Tankar (Noorwegen 1993)
8. Edsilia - Hemel en Aarde (Nederland 1998)
9. Grethe and Jørgen Ingmann - Dansevise (Denemarken 1963)
10. Vicky Leandros - L' Amour Est Blue (Luxemburg (1967)
11. Gigliola Cinquetti - Si (Italië 1974)
12. Katrina and the Waves - Love Shine a Light (Verenigd Koninkrijk 1997)
13. ABBA - Waterloo (Zweden 1974)
14. Marija Serifovic - Molitva (Servië 2007)
15. Anne-Marie David - Tu te reconnaîtras (Luxemburg 1973)
16. Séverine - Un banc, un arbre, une rue (Monaco 1971)
17. Michelle - Out on My Own (Nederland 2001)
18. Cleopatra - Clou Tou Kosmou I Elpida (Griekenland 1992)
19. Anna Maria Jopik - Ale Jestem (Polen 1997)
20. Ofra Haza - Hi (Israel 1983)
21. Dollie de Luxe - Lenge Leve Livet (Noorwegen 1984)
22. Zdob Si Zdub - Boonika Bate Doba (Moldavië 2005)
23. The Ark - The Worrying Kind (Zweden 2007)
24. Monica Zetterlund - En gång i Stockholm (Zweden 1963)
25. Enrico Ruggeri - Sole d' Europa (Italie 1993)
26. Katarina Hasprova - Modlitba (Slowakije 1998)
27. Lovebugs - The Highest Heights (Zwitserland 2009)
28. Lordi - Hardrock Hallelujah (Finland 2006)
29. Hari Mata Hari- Lejla (Bosnië & Herzegovina 2006)
30. Sebnem Paker - Dinle (Turkije 1997)
31. Hara & Andros Konstatinou - Mana Mou (Cyprus 1997)
32. Boaz Mauda - The Fire in Your Eyes (Israel 2008)
33. Athena - For Real (Turkije 2004)
34. Vanessa Chinitor - Like the Wind (België 1999)
35. Ingeborg - Door de Wind (België 1989)
36. Constantinos - Mono Yia Mas (Cyprus 1996)
37. Urban Trad - Sanomi (Belgie 2003)
38. Patricia Kaas - S'il Fallait et Faire (Frankrijk 2009)
39. Danijela - Neka Mi Ne Svane (Kroatië 1998)
40. Yohanna - Is it True (IJsland 2009)
Opvallend veel franstalig wel en ik zal er ongetwijfeld een flink aantal vergeten zijn.
0
geplaatst: 2 mei 2011, 16:57 uur
aERodynamIC schreef:
Tja, als je Ofra Haza in je lijst hebt verbaasd me dat niets.
Bijna iedereen vindt dat zij, of anders Carola, had moeten winnen. Volgens mij vinden de meeste liefhebbers de inzending van Corinne Hermes sowieso waardeloos; het nummer wordt nagenoeg nooit genoemd en verschijnt nooit in lijstjes. Mrs. Einstein staat wellicht bekend als één van de slechtste inzendingen van Nederland, maar ik vind hem dus echt geweldig. Het instrumentale gedeelte had zo uit een James Bond film kunnen komen. Ook de samenzang van de dames was erg goed. Wat ik wel jammer vind is hoe ze eruit zagen qua styling, heel oubollig. Pak het hoesje van de cd-single erbij en je ziet een groot verschil. Vooralsnog vind ik Mrs. Einstein de beste inzending van1997, gevolgd door Katrina & the Waves, Jalisse en ....... Paul Oscar
. Briljant nummer die eigenlijk in m'n top 25 had moeten staan... 
Grappig om te zien dat iemand als Katarina Hasprova ook in jouw lijstje staat. Wat mij betreft ook zo'n nummer die veel meer aandacht verdient. Nummers van Brainstorm, Enrico Ruggeri, Vanessa Chinitor en Silje Vige daarentegen, vind ik dan weer vreselijk!
Je hebt (net als ik) nogal wat Franse nummers in je lijst, maar waarom die van Anne Marie David van 1979 niet? Dat vind ik zo'n fantastisch nummer! Veel beter dan die waarmee ze won in 1973.
Over 2011: ik begin de kansen voor Rusland steeds hoger in te schatten. Die zanger mag dan wel arrogant zijn, maar vocaal is hij tijdens de 1e repetitie al een stuk beter dan tijdens de nationale finale. De act is ook spetterend, en de lichtgevende schoenen vind ik ook wel grappig eigenlijk. Het kan zomaar eens Moskou 2012 gaan worden... Nummer an sich steekt ook goed in elkaar, maar ja, het is dan ook een RedOne productie. Zijn producties doen het erg goed in de hitlijsten in Europa (en de VS).
0
geplaatst: 2 mei 2011, 17:05 uur
Ik heb Rusland op 3 gezet qua voorspelling. Ik denk zeker een kanshebber ja. Zelf heb ik er niet veel mee.
De inzending van Anne Marie David uit 1979 vind ik stukken minder dan haar winnende nummer.
De inzending van Anne Marie David uit 1979 vind ik stukken minder dan haar winnende nummer.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 2 mei 2011, 17:48 uur
Mijn persoonlijke top-10 voor dit jaar:
01 Slovenië
02 Bosnië & Herzegovina
03 Wit-Rusland
04 Azerbeidzjan
05 Bulgarije
06 Estland
07 Duitsland
08 Macedonië
09 Israël
10 Zweden
01 Slovenië
02 Bosnië & Herzegovina
03 Wit-Rusland
04 Azerbeidzjan
05 Bulgarije
06 Estland
07 Duitsland
08 Macedonië
09 Israël
10 Zweden
0
geplaatst: 2 mei 2011, 18:46 uur
Ik ben het wel met Angelo eens dat niet altijd het beste nummer wint.
Zo moest in 1961 het nu nog steeds fris klinkende Are You Sure van The Allisons de duimen leggen voor het hopeloos gedateerde Nous les Amoureux van Jean-Claude Pascal. En waarom Cliff Richard in 1968 verloor van het onbenullige La la la van Massiel heb ik ook nooit begrepen. In 1973 had Eres Tu van Mocedades moeten winnen (overigens één van mij all-time ESF-favorieten).
De keuze in 1989 deed mij ook de wenkbrauwen fronsen alsook die van Dana International in 1998 (zij zong zo vals als een kat). Het winnende nummer in 2008 vond ik vreselijk maar dat waren ze allemaal dat jaar.
Met de winnaars van bv. 1970, 1972, 1974, 1982, 1986, 1995, 1996 en recentelijk 2010 ben ik het wel eens.
En waarom neem je de Waterloo-kopie van Charlotte Nilsson wel in je top-15 en niet dat nummer van Abba, Angelo?
Zo moest in 1961 het nu nog steeds fris klinkende Are You Sure van The Allisons de duimen leggen voor het hopeloos gedateerde Nous les Amoureux van Jean-Claude Pascal. En waarom Cliff Richard in 1968 verloor van het onbenullige La la la van Massiel heb ik ook nooit begrepen. In 1973 had Eres Tu van Mocedades moeten winnen (overigens één van mij all-time ESF-favorieten).
De keuze in 1989 deed mij ook de wenkbrauwen fronsen alsook die van Dana International in 1998 (zij zong zo vals als een kat). Het winnende nummer in 2008 vond ik vreselijk maar dat waren ze allemaal dat jaar.
Met de winnaars van bv. 1970, 1972, 1974, 1982, 1986, 1995, 1996 en recentelijk 2010 ben ik het wel eens.
En waarom neem je de Waterloo-kopie van Charlotte Nilsson wel in je top-15 en niet dat nummer van Abba, Angelo?
0
geplaatst: 2 mei 2011, 21:09 uur
LucM schreef:
Ja, ik had ook liever Mocedades zien winnen. Maar de concurrentie was erg sterk. Niet alleen het winnende Luxemburg, maar ook het Verenigd Koninkrijk (Cliff Richard's tweede deelname) en het debuteerende Israel hadden ook erg goede nummers.
De keuze in 1989 deed mij ook de wenkbrauwen fronsen alsook die van Dana International in 1998 (zij zong zo vals als een kat).
Bij Dana International ging het natuurlijk om de hype. Een transseksueel die meedoet aan het Songfestival was toen natuurlijk spraakmakend. Daarnaast stak het nummer erg goed in elkaar en was het ook nog eens erg catchy. Ze heeft overigens ook niet met gemak gewonnen. Ze moest het afleggen tegen het Verenigd Koninkrijk, Malta en Nederland. De puntentelling bleef tot het laatste moment spannend. Malta kreeg geen punten van het land dat als laatste de punten door mocht geven (was Macedonië geloof ik), en als Malta de laatste, 12 punten had gekregen, dan hadden ze gewonnen en werd Dana International 2e. Ben overigens blij dat Malta toen niet won, dat was zo'n gaap-moment!
Het winnende nummer in 2008 vond ik vreselijk maar dat waren ze allemaal dat jaar.
Frankrijk, Noorwegen, Portugal, Israel en Turkije bijvoorbeeld vond je ook niks dat jaar?
Smaken verschillen natuurlijk. Alleen voor wat betreft 1972 en 1982 ben ik het met je eens. Blijft natuurlijk wel dat 1982 een vreselijk saai en zwak jaar is.
Waterloo heb ik nooit een leuk nummer van Abba gevonden, zowel de tekst als de melodie spreken mij niet aan. Dan vind ik het nummer waarmee ze tweede werden in de nationale finale in 1973 (Ring ring) leuker. Charlotte is weliswaar een kopie, aan de andere kant is dit wel typische Zweedse pop, maar het nummer was ontzettend leuk toentertijd. De zang was goed (beter dan Frida en Agnetha destijds waren), de melodie was leuk en ik vond haar toen erg professioneel overkomen. Twaalf jaar na haar overwinning vind ik dit nog steeds één van de beste winnende nummers. Ik was indertijd ervan overtuigd dat ze ook in 2008 ging winnen toen ze voor de tweede keer deelnam. Viel dat even tegen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.