MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
En we zitten nu echt in de schatkamer van de lijst. Constantinos zal vanavond de punten geven voor Griekenland alhoewel hij Cyprioot is.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18451390_10212968369786930_4965726870924422193_o.jpg?oh=1e66affaaf7b178ce4135a1c4bde0e63&oe=597A79D3

Onweerwolf
Die Jonatan Cerrada heb ik trouwens jaren als last.fm vriendje gehad. (Op zijn verzoek).

Dit is de top 10 die ik net in onze poll heb ingevuld, op basis van de studioversies.

1. Nederland
2. Hongarije
3. Azerbeidzjan
4. Armenië
5. Italië
6. Verenigd Koninkrijk
7. Kroatië
8. Denemarken
9. Oekraïne
10. Oostenrijk

Als ik op de liveversies zou stemmen zou het Verenigd Koninkrijk het stip stijgen. Dit optreden tijdens de halve finale (is niet uitgezonden, dus misschien is het vooraf aan de halve finale geweest?) is echt hemeltergend mooi. Ik ben er niet trots op, maar de tranen liepen over mijn wangen.

Mijn persoonlijke toplijst ga ik aan het begin van de avond plaatsen (deze lijst geeft het gemiddelde weer van mijn waardering voor de studioversies van de liedjes, de liveversies van de liedjes en mijn persoonlijke gevoel bij de liedjes. De lijst is door de optredens flink veranderd ten opzichte van mijn eerder geplaatste lijst!), maar eerst even een voorspelling van de werkelijke uitslag:

1. Bulgarije (zeker door de goede liveperformance!)
2. Portugal
3. Italië (wint niet vanwege de matige liveperformance)
4. Roemenië
5. Zweden (dit is mijn persoonlijke nummer 24. De slechtste inzending van Zweden die ik bewust meegemaakt heb)
6. Armenië
7. Australië
8. België
9. Verenigd Koninkrijk
10. Hongarije
11. Moldavië
12. Frankrijk
13. Nederland
14. Kroatië
15. Denemarken
16. Azerbeidzjan
17. Israël
18. Noorwegen
19. Oostenrijk
20. Duitsland
21. Wit-Rusland (ik hoop dat dit liedje hoger eindigt, maar ik heb grote twijfels)
22. Polen
23. Cyprus (dit liedje kan ik zelf erg waarderen, maar ik heb het gevoel dat dit niet veel waardering krijgt van het publiek)
24. Griekenland
25. Oekraïne (rock gaat niet werken, denk ik)
26. Spanje (de slechtste inzending van Spanje die ik bewust meegemaakt heb)

Met andere woorden: ik ben het qua voorspelling grotendeels eens met de bookmakers. Ten opzichte van die voorspelling, verwacht ik geen grote verassingen.

Straks mijn persoonlijke lijst.

Onweerwolf schreef:
Die Jonatan Cerrada heb ik trouwens jaren als last.fm vriendje gehad. (Op zijn verzoek).

Ik volgens mij ook. Hij moest zijn muziek nogal promoten blijkbaar

Ik vind Zweden eigenlijk best wel een leuk liedje hebben dit jaar (GP noemen ze dat )

Ik vind eigenlijk You duidelijk de leukste inzending van na Euphoria voor Zweden, de anderen zijn allemaal overschat.

Een andere voorspelling Timebelle gaat de Barbara Dex Award winnen.

Onweerwolf
Dat zit er dik in. En anders die ene van Nederland met dat broekpak.

En we zijn begonnen met de laatste 25 en er zijn 2 heel hoge binnenkomers.

Ik wil iedereen bedanken voor de bijzonder aangename maanden in dit topic. Zonder jullie zou het Eurovisie Songfestival niet de helft zo leuk zijn. aERodynamIC bedankt voor je leuke stukjes over alle kandidaten die lees ik elk jaar weer met veel plezier dus ik hoop dat je ook volgend jaar ze weer gaat schrijven.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18404246_10212968934761054_2846281896239223938_o.jpg?oh=243abc3a79ea194d67a7835eeea19a4b&oe=59B61627

Zoals beloofd deze morgen zal ook ik vandaag bij mijn favorieten gaan voor mijn absolute favoriet. En dat is dit jaar een nieuwe namelijk Salvador Sobral met Amar Pelos Dois.

Onweerwolf
Mijn nummers 60 t/m 31 met onder meer de Belgische top 3 hele dicht bij elkaar.

http://puu.sh/vOOUJ/887bde3ba1.png

Zo, ook weer even gestemd voor de traditionele poll van Onweerwolf.

Cerclezot schreef:
Een andere voorspelling Timebelle gaat de Barbara Dex Award winnen.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Niks mis met die jurk in mijn ogen. En mooi geel is niet lelijk.

Slavko Kalezic mag 'm winnen.

Iedereen veel plezier vanavond. Nu relaxed kijken met vrienden en geen venijnige stukjes van mijn kant.
Ik hoop echt dat Portugal eindelijk eens gaat winnen. Ze verdienen het en juist met dit nummer.

Onweerwolf
Hierbij de uitslag van onze jaarlijkse poll.

MM ESC 2017

We hadden dit jaar 18 stemmers. Iedereen bedankt.

PS: zoals gewoonlijk is er wel weer wat fout gegaan. Ik denk dat de stemmen van Starbright Boy onder naam van Gretz staan want die staat er twee keer bij.

Als de winnaar van de poll de winnaar van de avond wordt dan wordt het hier een lange nacht want de laatste keer dat mijn land won zat ik in de baarmoeder van mijn mama.

Mooie uitslag, mijn eigen nummer één op één Achteraf gezien had ik toch meer punten aan de UK gegeven, maar soit. Ook onder de MuMe'raars krijgt de nummer 26 0 punten haha.

Alleen snap ik niet wat de meesten hier in de nummer drie zien, vrij oninteressant nummer

Cerclezot wat ontzettend tof dat je Salvador op 1 hebt. Hij gaat ook zeker heel hoog eindigen op mijn alltime lijst (die ik overigens nog nooit heb opgesteld; ideetje voor volgend jaar).

Onweerwolf
Bij deze dan ook aangekomen in mijn schatkamer van het ESC. Weinig grote veranderingen tussen 11 en 30. Wel eentje die uit de top 10 valt en daar kan dus ook een nieuwe worden verwelkomd.

http://puu.sh/vOREe/1ae34deb67.png

Met tevens mijn grootste misser bij de voorspellingen ooit. Frankrijk 2011 had ik met gemak de winst toebedeeld maar werd slechts 15e. Sowieso was dat een raar jaar met een verrassende winnaar (Azerbeidzjan) en ook flinke tegenvallers voor Hongarije en Estland.

Na deze mooie vertoning van de uitslag van de poll van Onweerwolf enige uitleg over mijn top 10:

1. Bulgarije (vanaf eerste keer dat ik het hoorde was dit mijn favoriet. Hou van het sfeertje in dit nummer, en de act staat als een huis. Tevens uitstekende zanger. Verdient wat mij betreft de winst. Alles klopt gewoon.)
2. Portugal (mooi, intiem nummer dat prachtig in de moerstaal wordt gebracht. En die maniertjes van meneer Salvador Sabral storen me geenszins.)
3. België (studioversie overtuigde me zeer. Maar werd terughoudender na de optreden in de halve finale. Ik mag hopen dat Dame Blanche beter zingt in de finale, want het nummer verdient een toppositie)
4. Oostenrijk (goeie zanger, en het is opnieuw het sfeertje dat het hem doet. Lekker rustig upbeat. Ik hou er van.)
5. Oekraïne (lekkere rockplaat dat afwijkt van de rest.)
6. Italië (fijne plaat. Lekker catchy en zomers. Verbaast me niet dat dit hoge ogen gooit.)
7. Nederland (vooral de harmonie doet t hem. Moet zeggen dat dit nummer me niet greep na de eerste keer, maar het is gegroeid de afgelopen tijd. Denk dat dit misschien top 10 kan halen. Winst is uitgesloten.)
8. Zweden (ja, dit is een Justin Timberlake kloon, maar ik betrap mezelf bijna iedere keer op het feit dat als ik het nummer in mn hoofd heb ik spontaan ga dansen. Meest catchy nummer van het gehele pakket.)
9. Frankrijk (het nummer ademt mooiheid in zich. Anders kan ik het niet verwoorden.)
10. Moldavië (guilty pleasure. Zeker de epic sax guy vind ik lekker om naar te luisteren.)

Verder spreek ik de ijdele hoop uit dat Kroatië ergens heel laag mag eindigen.

Onweerwolf schreef:
Hierbij de uitslag van onze jaarlijkse poll.

MM ESC 2017
Met 'onze' top 3 heb ik niet veel (en met de nummer 1 al helemaal niet, ik trek die lage stem vrij slecht), dus ik hoop vanavond op een iets andere uitslag. Al zou het wel te gek zijn als België weer eens zou winnen!

Ik ben echt blij in de lijstjes van Onweerwolf en Cerclezot te zien dat er guilty pleasures zijn waarvoor ik hier (in beperkte kring) dus gewoon mag uitkomen Ik dacht dat ik de enige was die Teenage Life van Daz Sampson leuk vond, om maar wat te noemen..

Overigens wel een schande dat Ruslana uit de top-10 valt!

Onweerwolf
En ter afsluiting mijn top 10 aller tijden.

En die staat nu bijna helemaal vast. Noorwegen 1993 weet voor het eerst een plekje te bemachtigen. Spanje 2012 weet nog twee plekjes te stijgen, vermoedelijk omdat ik nog steeds onder de indruk ben van de live performance. Dat vond ik namelijk de beste performance ooit en de enige waar ik echt een flinke brok van in mijn keel kreeg.

En uiteraard staat Paradise Oskar voor de 4e keer ongenaakbaar op #1.

http://puu.sh/vOTjy/9fab509612.png

Veel plezier iedereen vanavond!!!

Onweerwolf schreef:
En ter afsluiting mijn top 10 aller tijden.

En die staat nu bijna helemaal vast. Noorwegen 1993 weet voor het eerst een plekje te bemachtigen. Spanje 2012 weet nog twee plekjes te stijgen, vermoedelijk omdat ik nog steeds onder de indruk ben van de live performance. Dat vond ik namelijk de beste performance ooit en de enige waar ik echt een flinke brok van in mijn keel kreeg.

En uiteraard staat Paradise Oskar voor de 4e keer ongenaakbaar op #1.

(afbeelding)

Veel plezier iedereen vanavond!!!

Pastora Soler

Nou, ik ga onbekende Nederlanders kijken en daarna lekker zappen naar de BBC. Veel plezier allemaal!

Ik blijf trouw aan de NPO

Net voor het eerst Italië gehoord. Ik snap waarom het liedje populair is, maar die aap, die snap ik niet. De snor ook niet trouwens.

Spanje vind ik op het eerste gehoor niet zo slecht, maar hij had beter helemaal in het Spaans kunnen zingen.

Oekraïne, rock, daarom anders, niet goed helaas.

Frankrijk, inderdaad mooi meisje, ook aardig liedje op het eerste gehoor.

En Duitsland, als Sia-fan vind ik het een mooi intro. Maar Titanium heeft ook nog een geweldig refrein....

Ik ben de eerste Gretz inderdaad. Nummer 16.

Onweerwolf
Die vriendjes van OG3NE zou ik overigens niet doen.

Ik wens iedereen veel plezier en OG3NE heel veel succes! Ik blijf stug hopen dat ze winnen, tegen beter weten in.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:09 uur

geplaatst: vandaag om 00:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.