Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
1
geplaatst: 14 mei 2017, 00:39 uur
aERodynamIC schreef:
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helemaal terecht dit. Portugal: geweldig.
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helemaal terecht dit. Portugal: geweldig.
Onze favoriet! Hij heeft het hem gewoon geflikt

0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:40 uur
Ik vind dat nieuwe systeem wel tof, omdat het zo snel gaat met die optelling van die publieksstemmen dat je bijna niet weet hoe veel punten er nog te vergeven zijn. Dat maakt het erg spannend, terwijl het voorheen vaak al 10 jury's voor het einde duidelijk was
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:40 uur
Prima winnaar.
Mooi dat er zich een nieuwe trend heeft ingezet de laatste jaren. De oprechte liedjes kunnen weer winnen. Het draait niet meer alleen om show.
Maar die vakjury's kunnen ze gewoon afschaffen, hebben er echt geen betere kijk op dan de massa.
Mooi dat er zich een nieuwe trend heeft ingezet de laatste jaren. De oprechte liedjes kunnen weer winnen. Het draait niet meer alleen om show.
Maar die vakjury's kunnen ze gewoon afschaffen, hebben er echt geen betere kijk op dan de massa.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:41 uur
Mooi jaartje. Heel mooi jaartje. Relatief veel erg sterke nummers die veelal ook nog goed scoorden. En voor de tweede keer op rij een schitterende eigenzinnige winnaar. De beste won.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:41 uur
Aoibhin schreef:
Dit is echt een van de mooiste ESF momenten ooit voor mij! Wauw!
Dit is echt een van de mooiste ESF momenten ooit voor mij! Wauw!
Idem.
Wij gaan deze zomer naar Portugal (inclusief paar dagen Lissabon). Te vroeg dus. Maar zooo blij. Komt mijn top 10 favoriete nummers op Songfestival binnen en hoog ook!

0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:42 uur
Ook prachtig wel dat er eindelijk weer eens een niet-Engelstalig nummer kan zegevieren.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:44 uur
En dit is Portugals 49e Eurovisie Songfestival. Ze haalden tot nu toe nooit de top 5. De laatste keer finale was 2010. Beste tot nu toe was zesde in 1996.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:45 uur
Een jaar na de slechtste winnaar de beste winnaar.
Yes Portugal. En een derde top 10 notering voor België op een rij.
Yes Portugal. En een derde top 10 notering voor België op een rij.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:46 uur
Oké, op voorhand had ik liever een andere winnaar gehad, maar Portugal is een waardige winnaar. Stiekem vond ik dat duet samen met zijn zus een stuk mooier dan het origineel. 

0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:46 uur
Omdat je bij sport vaak niet kiest van wie je fan wordt op basis van zijn stijl of techniek, maar op basis van club of land. Bij muziek ligt dat anders, als Nederland Lange Frans naar het Songfestival stuurt dan hoop ik van ganser harte dat hij niet wint
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 00:47 uur
Leuk dat Portugal heeft gewonnen. Jammer dat het met een nummer is dat goed is gezongen maar inhoudelijk weinig voorstelt.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:47 uur
Haha, ik zou bijna het omgekeerde kunnen zeggen (maar ok, Portugal is niet de slechtste winnaar). Oekraïne was geweldig vorig jaar.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:49 uur
Twee keer een winnaar achter elkaar die ik zò goed vind. Dan moeten we denk ik terug naar 1963-1964-1965 toen drie favorieten allertijden achter alkaar wonnen.
1
Prachtige winnaar, voor mij ook 1 van de mooiste winnaars in de Songfestival geschiedenis.
0
Nederland kreeg trouwens 10 punten van de Belgische televote. 12 gaven we natuurlijk aan Portugal.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:50 uur
Morgen zal ik me eens over de uitslagen buigen, want ik heb een hoop verrassende cijfers voorbij zien komen. (0 televotepunten voor Oostenrijk, 2 voor Australië, Moldavië glorieus op een derde plaats). Genoeg om na te beschouwen dus.
1
geplaatst: 14 mei 2017, 00:51 uur
Jury's wel afschaffen graag! Publieksstemmen leken toch veel meer overeen te komen met bijvoorbeeld de meningen hier in het topic.
Wat een wansmaak zeg. Zweden, Australië en Nederland (sorry) veel te hoog. België, Hongarije, Roemenië, Moldavië, Frankrijk, etc. veel te laag.
En toch zeer veel burenstemmen bij de jury's, behalve dan in West-Europa...
Wat een wansmaak zeg. Zweden, Australië en Nederland (sorry) veel te hoog. België, Hongarije, Roemenië, Moldavië, Frankrijk, etc. veel te laag.
En toch zeer veel burenstemmen bij de jury's, behalve dan in West-Europa...
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:51 uur
Dit vind ik een mooie winnaar, hoewel ik me ook wel afvraag of ik dit nummer niet beu word na een tijdje. De winnaar van vorig jaar vind ik nog altijd heel matig, de nummers 2, 3 en 4 vond ik denk ik de beste nummers die vorig jaar meededen. Dit jaar wordt mn favoriet 4e, maar ik kan goed leven met de winnaar
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.