MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Lissabon 2018

aERodynamIC schreef:
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helemaal terecht dit. Portugal: geweldig.

Onze favoriet! Hij heeft het hem gewoon geflikt

kaj_666 schreef:
(quote)

Patriottisme, wat heb je er aan? Vooral bij iets als muziek
Waarom zou het bij muziek anders zijn dan bij bv. sport?

Ik vind dat nieuwe systeem wel tof, omdat het zo snel gaat met die optelling van die publieksstemmen dat je bijna niet weet hoe veel punten er nog te vergeven zijn. Dat maakt het erg spannend, terwijl het voorheen vaak al 10 jury's voor het einde duidelijk was

Prima winnaar.

Mooi dat er zich een nieuwe trend heeft ingezet de laatste jaren. De oprechte liedjes kunnen weer winnen. Het draait niet meer alleen om show.

Maar die vakjury's kunnen ze gewoon afschaffen, hebben er echt geen betere kijk op dan de massa.

Terechte winnaar

Arrie schreef:
Publiek heeft massaal op epic sax guy gestemd.

Haha ja dat is wel een beetje jammer.

Mooi jaartje. Heel mooi jaartje. Relatief veel erg sterke nummers die veelal ook nog goed scoorden. En voor de tweede keer op rij een schitterende eigenzinnige winnaar. De beste won.

Aoibhin schreef:
Dit is echt een van de mooiste ESF momenten ooit voor mij! Wauw!

Idem.

Wij gaan deze zomer naar Portugal (inclusief paar dagen Lissabon). Te vroeg dus. Maar zooo blij. Komt mijn top 10 favoriete nummers op Songfestival binnen en hoog ook!

Dit is mooi.

Ik vind m als duet mooier

Ook prachtig wel dat er eindelijk weer eens een niet-Engelstalig nummer kan zegevieren.

dix
Ik snap er niks van

Ataloona schreef:
Ik vind m als duet mooier

Ik ook maar nog steeds niet bijzonder

En dit is Portugals 49e Eurovisie Songfestival. Ze haalden tot nu toe nooit de top 5. De laatste keer finale was 2010. Beste tot nu toe was zesde in 1996.

Bijzondere winnaar

Een jaar na de slechtste winnaar de beste winnaar.

Yes Portugal. En een derde top 10 notering voor België op een rij.

Wat een fijne winnaar!

Oké, op voorhand had ik liever een andere winnaar gehad, maar Portugal is een waardige winnaar. Stiekem vond ik dat duet samen met zijn zus een stuk mooier dan het origineel.

chevy93 schreef:
(quote)
Waarom zou het bij muziek anders zijn dan bij bv. sport?

Omdat je bij sport vaak niet kiest van wie je fan wordt op basis van zijn stijl of techniek, maar op basis van club of land. Bij muziek ligt dat anders, als Nederland Lange Frans naar het Songfestival stuurt dan hoop ik van ganser harte dat hij niet wint

Onweerwolf
Leuk dat Portugal heeft gewonnen. Jammer dat het met een nummer is dat goed is gezongen maar inhoudelijk weinig voorstelt.

Cerclezot schreef:
Een jaar na de slechtste winnaar de beste winnaar.

Haha, ik zou bijna het omgekeerde kunnen zeggen (maar ok, Portugal is niet de slechtste winnaar). Oekraïne was geweldig vorig jaar.

Parabéns Salvador

Een van de mooiste winnaars ooit wat mij betreft

Twee keer een winnaar achter elkaar die ik zò goed vind. Dan moeten we denk ik terug naar 1963-1964-1965 toen drie favorieten allertijden achter alkaar wonnen.

Prachtige winnaar, voor mij ook 1 van de mooiste winnaars in de Songfestival geschiedenis.

Nederland kreeg trouwens 10 punten van de Belgische televote. 12 gaven we natuurlijk aan Portugal.

Morgen zal ik me eens over de uitslagen buigen, want ik heb een hoop verrassende cijfers voorbij zien komen. (0 televotepunten voor Oostenrijk, 2 voor Australië, Moldavië glorieus op een derde plaats). Genoeg om na te beschouwen dus.

Jury's wel afschaffen graag! Publieksstemmen leken toch veel meer overeen te komen met bijvoorbeeld de meningen hier in het topic.

Wat een wansmaak zeg. Zweden, Australië en Nederland (sorry) veel te hoog. België, Hongarije, Roemenië, Moldavië, Frankrijk, etc. veel te laag.

En toch zeer veel burenstemmen bij de jury's, behalve dan in West-Europa...

Dit vind ik een mooie winnaar, hoewel ik me ook wel afvraag of ik dit nummer niet beu word na een tijdje. De winnaar van vorig jaar vind ik nog altijd heel matig, de nummers 2, 3 en 4 vond ik denk ik de beste nummers die vorig jaar meededen. Dit jaar wordt mn favoriet 4e, maar ik kan goed leven met de winnaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.