Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:53 uur
kaj_666 schreef:
Omdat je bij sport vaak niet kiest van wie je fan wordt op basis van zijn stijl of techniek, maar op basis van club of land. Bij muziek ligt dat anders, als Nederland Lange Frans naar het Songfestival stuurt dan hoop ik van ganser harte dat hij niet wint
Ik zie dat totaal niet zo. Als het een muzikale landenwedstrijd is zoals bij het ESF ben ik voor NL, ongeacht wie ze sturen. Ik zou ook niet weten waarom het logisch is om bij muziek voor de artiest te zijn (itt het land), maar bij bv. tennis je dan opeens wel voor de Nederlandse tennisser bent en niet zou afgaan op de "stijl of techniek".(quote)
Omdat je bij sport vaak niet kiest van wie je fan wordt op basis van zijn stijl of techniek, maar op basis van club of land. Bij muziek ligt dat anders, als Nederland Lange Frans naar het Songfestival stuurt dan hoop ik van ganser harte dat hij niet wint
Maar goed, ik ben dan ook gewoon totaal geen ESF-fan...
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:54 uur
Misschien opent het de deuren van andere Arabische landen mocht Israel niet meer meedoen?
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 00:55 uur
FinisTerra schreef:
Jury's wel afschaffen graag! Publieksstemmen leken toch veel meer overeen te komen met bijvoorbeeld de meningen hier in het topic.
Wat een wansmaak zeg. Zweden, Australië en Nederland (sorry) veel te hoog. België, Hongarije, Roemenië, Moldavië, Frankrijk, etc. veel te laag.
En toch zeer veel burenstemmen bij de jury's, behalve dan in West-Europa...
Jury's wel afschaffen graag! Publieksstemmen leken toch veel meer overeen te komen met bijvoorbeeld de meningen hier in het topic.
Wat een wansmaak zeg. Zweden, Australië en Nederland (sorry) veel te hoog. België, Hongarije, Roemenië, Moldavië, Frankrijk, etc. veel te laag.
En toch zeer veel burenstemmen bij de jury's, behalve dan in West-Europa...
Het probleem van jury's is dat ze zichzelf vaak óf veel te serieus nemen en denken dat ze moeten laten zien dat ze een 'refined taste' hebben óf gewoon niet serieus hun taak doen en voor de buren stemmen.
Overigens blijf ik wel voorstander van een 50/50 split. Dat is beter dan 100% jury of 100% televoting.
1
geplaatst: 14 mei 2017, 00:55 uur
laxus11 schreef:
Misschien opent het de deuren van andere Arabische landen mocht Israel niet meer meedoen?
Was ook mijn gedachte. Het is cynisch, maar de deelname van Israel heeft landen als Marokko, Libanon en Tunesie tegen gehouden. Ze willen eigenlijk heel graag namelijk.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:57 uur
chevy93 schreef:
Ik zie dat totaal niet zo. Als het een muzikale landenwedstrijd is zoals bij het ESF ben ik voor NL, ongeacht wie ze sturen.
Ik zie dat totaal niet zo. Als het een muzikale landenwedstrijd is zoals bij het ESF ben ik voor NL, ongeacht wie ze sturen.
Je kan ook zowel voor je land als voor je favoriete liedjes zijn. Ik ben tevreden dat we linkerrijtje zijn geeindigd, en dat mijn favoriet (België) vierde is geworden.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 00:57 uur
Overigens is een deel van twitter boos op de winnaar omdat de winnaar heeft gezegd dat muziek niet om vuurwerk maar om gevoel gaat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 00:58 uur
laxus11 schreef:
Jaaaaa! Marokko terug in 2018 en een debuut voor Libanon. Met name die laatste heeft geweldige artiesten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 00:59 uur
starbright boy schreef:
Overigens is een deel van twitter boos op de winnaar omdat de winnaar heeft gezegd dat muziek niet om vuurwerk maar om gevoel gaat.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Vond ik een zeer elitaire en zure opmerking van die gast.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 01:00 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik zie dat totaal niet zo. Als het een muzikale landenwedstrijd is zoals bij het ESF ben ik voor NL, ongeacht wie ze sturen. Ik zou ook niet weten waarom het logisch is om bij muziek voor de artiest te zijn (itt het land), maar bij bv. tennis je dan opeens wel voor de Nederlandse tennisser bent en niet zou afgaan op de "stijl of techniek".Maar goed, ik ben dan ook gewoon totaal geen ESF-fan...
Chevy stemt PVV?

0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:00 uur
Onweerwolf schreef:
Het probleem van jury's is dat ze zichzelf vaak óf veel te serieus nemen en denken dat ze moeten laten zien dat ze een 'refined taste' hebben óf gewoon niet serieus hun taak doen en voor de buren stemmen.
Overigens blijf ik wel voorstander van een 50/50 split. Dat is beter dan 100% jury of 100% televoting.
(quote)
Eens hoor. Ik liet me even gaan.
Deze week staat helemaal in het teken van ESC en dan hoop je toch op een soort van 'gerechtigheid'.
Dat gevoel had ik niet bij de jurystemmen. Ik wist echt niet wat ik zag. Moest het zo gebleven zijn, zou ik wellicht niet goed hebben geslapen...

0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:02 uur
Omdat veel landen toch duidelijk trends volgen krijgen we volgend jaar dus een vrij sober festival. Misschien is het juist wel slim om als Nederland een keer voor vuurwerk te gaan. Een hypergestylde over de top act met een nummer dat helemaal van nu is. Maar dan echt flink ADHD. Iets dat je de hele avond niet vergeet en waar de helft van de mensen van gruwt.
Zou ik stiekem wel een keer leuk vinden. Heb alleen geen idee wie dat dan zou moeten zijn.
Zou ik stiekem wel een keer leuk vinden. Heb alleen geen idee wie dat dan zou moeten zijn.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:03 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Volgens mij bedoelde hij vooral dat het op een Songfestival zou moeten draaien om de kwaliteit van de liedjes en niet om alle poespas/randgebeuren die er door sommige landen regelmatig wordt bijgehaald.
Het is geen Eurovisie Show Contest. Gelukkig maar.
1
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 01:03 uur
starbright boy schreef:
Omdat veel landen toch duidelijk trends volgen krijgen we volgend jaar dus een vrij sober festival. Misschien is het juist wel slim om als Nederland een keer voor vuurwerk te gaan. Een hypergestylde over de top act met een nummer dat helemaal van nu is.
Omdat veel landen toch duidelijk trends volgen krijgen we volgend jaar dus een vrij sober festival. Misschien is het juist wel slim om als Nederland een keer voor vuurwerk te gaan. Een hypergestylde over de top act met een nummer dat helemaal van nu is.
Maar dan wel kwalitatief over the top en niet Tros over the top a la Sieneke of Toppers.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:04 uur
Nee, ook veel verder over de top dan die twee. Beiden nog veel te sober (en veel te slecht).
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 01:04 uur
Gretz schreef:
Volgens mij bedoelde hij vooral dat het op een Songfestival zou moeten draaien om de kwaliteit van de liedjes en niet om alle poespas/randgebeuren die er door sommige landen regelmatig wordt bijgehaald.
(quote)
Dat hangt er vanaf wat je met poespas bedoelt.
ik dacht dat hij het had over nummers zoals Roemenië. Maar ik kan het mis hebben.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:07 uur
Ik was het ook eens met Salvador Sobral. Blij dat eindelijk nog eens een lied het songfestival wint door het lied en niet door act er rond.
1
Voor mijn gevoel bedoelde hij eerder schaatsers op het podium, mannen met paardehoofden, kalkoenen, brandende piano's, piratenpakken en dat soort dingen.
0
Onweerwolf
starbright boy schreef:
Nee, ook veel verder over de top dan die twee. Beiden nog veel te sober (en veel te slecht).
Mja, echt over the top scoort maar heel zelden. Lordi natuurlijk, Ruslana misschien. En eventueel Dana en Conchita vanwege de aankleding maar die waren beiden muzikaal niet over the top.
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 01:08 uur
starbright boy schreef:
Voor mijn gevoel bedoelde hij eerder schaatsers op het podium, mannen met paardehoofden, kalkoenen, brandende piano's, piratenpakken en dat soort dingen.
In tegenstelling tot zwervers met te grote kleren?

0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:09 uur
Onweerwolf schreef:
ik dacht dat hij het had over nummers zoals Roemenië. Maar ik kan het mis hebben.
(quote)
Dat jodelen is voor een keer wel grappig, maar over een paar weken luistert daar niemand meer naar. Kijk ik begrijp wel dat landen willen opvallen en daarom weer eens iets anders proberen, maar de basis zou toch moeten zijn om een goed liedje te schrijven. Dus ik begrijp de kritiek wel op die carnavalsacts.
Ik ben iig blij dat er na de belachelijke overwinning van Hard Rock Hallelujah (2006) vooral mooie popliedjes hebben gewonnen. Artiesten die echt een verhaal willen vertellen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 01:10 uur
dix schreef:
Over zuur en elitair gesproken
Over zuur en elitair gesproken
Ach kijk, de jaarlijkse songfestivaltrol is er ook weer.
#tradities
0
ohmusica
geplaatst: 14 mei 2017, 01:11 uur
Terechte winnaar, de diversiteit van de inzendingen wordt hier alleen maar sterker van. Alles kan, het 'typische' songfestival nummer kunnen we nu definitief achter ons laten.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:12 uur
En Portugal, misschien wel kwalitatief een van de beste landen gemiddeld, dat al zolang meedoet, éindelijk voor de eerste keer gewonnen.
Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.
Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:13 uur
chevy93 schreef:
Misschien een hele gekke vraag, maar hoe ben je dan in dit topic verzeild geraakt? (quote)
Ik zie dat totaal niet zo. Als het een muzikale landenwedstrijd is zoals bij het ESF ben ik voor NL, ongeacht wie ze sturen. Ik zou ook niet weten waarom het logisch is om bij muziek voor de artiest te zijn (itt het land), maar bij bv. tennis je dan opeens wel voor de Nederlandse tennisser bent en niet zou afgaan op de "stijl of techniek".Maar goed, ik ben dan ook gewoon totaal geen ESF-fan...
Het is overigens een liedjeswedstrijd, niet per se een landenwedstrijd. Ik snap dat het daar vaak wel op uitdraait, maar het gaat voor veel mensen toch gewoon om het liedje
0
Onweerwolf
geplaatst: 14 mei 2017, 01:14 uur
Gretz schreef:
Dat jodelen is voor een keer wel grappig, maar over een paar weken luistert daar niemand meer naar.
(quote)
Dat jodelen is voor een keer wel grappig, maar over een paar weken luistert daar niemand meer naar.
Dat is echt niet het geval hoor.
Kijk ik begrijp wel dat landen willen opvallen en daarom weer eens iets anders proberen, maar de basis zou toch moeten zijn om een goed liedje te schrijven. Dus ik begrijp de kritiek wel op die carnavalsacts.
Tsja, wat was er precies carnaval aan? Kijk, dat je jodelen niet leuk vindt als zangstijl is natuurlijk mogelijk. Maar er was weinig carnavalesque aan. Twee kanonnen met confetti? Dan is voor Eurovisiebegrippen vrij sober natuurlijk.
Dan was de aap van Italië een stuk carnavalesquer.
0
geplaatst: 14 mei 2017, 01:16 uur
In ieder geval had de winnaar weer een boodschap en een vlasbaardje 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.