MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Maken de 3J's nog een beetje kans?

Nicolage Rico schreef:

Tuurlijk iedereen maakt kans zelfs de 3 jantjes

Het was vooral een vraag voor de kenners. Achten ze de kans van de 3J's hoog? Zelf denk ik van niet.

Ik vernam laatst wel dat ze in IJsland op nummer 2 in de charts stonden. Daar kunnen ze dus wel punten van verwachten.

Jan heeft er alleen nogal een handje van om er valse noten doorheen te zingen.

(het zijn overigens maar 2 Jantjes.)

Ik vrees ook 't ergste voor de 3J's, maar uit de eerste halve finale zijn ook enkele rustigere liedjes doorgekomen, dus wie weet. Ik blijf in elk geval hopen...

Ik vind het - voor Eurovision termen - niet eens een slecht nummer.

Ik vind Het ook geen slecht nummer van de 3j's
Hopen maar dat ze door gaan

aERodynamIC schreef:
Bijna alles was vanavond vals. Vreselijk slechte halve finale.

Maar dat weet je toch als je hier naar gaat kijken?

Ik ben superblij dat Zwitserland, Hongarije (hoe vals ook) en Litouwen (supergoed gezongen) door zijn! Da da dam, coming home en running scared zijn terecht. Servië was een verrassing.
Vreselijk dat Griekenland, Georgië en Rusland door zijn! Ik zag liever Noorwegen door gaan met het supergezellige Haba Haba of, hoe overdreven ook, Albanië want je kunt kritiek hebben maar ze zong het live wel erg goed zeg!!!
Ik vond (en vind) Emmy nog steeds een superleuk nummer hebben met haar Boom Boom maar ze zong wel retevals! Ik vond het daarom toch terecht dat ze eruit is. De studioversie is en blijf leuk om naar te luisteren. Zover mijn commentaar over gisteren.

Voorspelling voor donderdag.
Door gaan...(niet in volgorde):
1. Zweden
2. Oostenrijk (als Litouwen het zelfs al haalt, moet deze dame het ook redden. Let's hope!)
3. Israel
4. Slovenië
5. Estland
6. Denemarken
7. Roemenië
8. Oekraïne
9. België
10. Ierland
Ik ben snel tevreden maar als donderdag Wit-Rusland, Macedonië of MOLDAVIË door gaan, gaan er klappen vallen vrees ik!!! Wat een bloedhekel heb ik aan die nummers. Ik vind wel dat deze 2e halve finale veel zwaarder is. De kwaliteit is beter van de nummers.

We zullen zien!!!!

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Maar dat weet je toch als je hier naar gaat kijken?

Ja dat weet je, maar deze halve finale zong echt bijna iedereen vals waar er normaal nog wel een aantal goed zingen. Dat was nu vrij minimaal. Opvallend is wel dat veel van die beter zingende landen met in principe een nummer dat niet echt veel kans maakte juist wel door zijn (Litouwen, IJsland).

Nicolage Rico schreef:

Nee.

-persoonlijk denk ik dat puur op gevoel
-bookmakers en polls: erg lage noteringen
-kijkend naar de eerste halve finale zie je dat de eerste nummers allemaal niet doorgegaan zijn (NL moet donderdag als derde optreden)
-er zitten grote favorieten in de tweede halve finale zoals o.a. Zweden, dus zwaardere concurrentie

Een kleine ja: er waren gisteren ook wel wat verrassingen doordat sobere nummers die vooraf niet hoog ingeschat werden toch doorgingen. Misschien zitten we bij de lucky ones.

Mochten we geheel tegen de verwachting in doorgaan dan denk ik dat we in de finale ergens onderaan gaan eindigen. Een beetje zoals met Re-Union 7 jaar geleden (de eerste en enige keer dat we de halve finale overleefden).

Voorspelling donderdag (a.d.h. studioversies):

Zweden
Bosnie Herzegovina
Israel
Letland
Estland
Denemarken
Roemenië
Oekraïne
Slovenië
Ierland

Nederland en België weinig kans. Ik hoop dus wel op Moldavië maar denk dat het eurovisiepubliek daar anders over denkt laat staan de vakjury's.
Een verrassing in de trant van 'onverwacht niet door' zouden Israel en Ierland wel eens kunnen wezen.

Ik denk dat ze het net niet redden; 11e of 12e ofzo.

Klopt het dat ze 2e stonden in de IJslandse charts een tijdje geleden?

3e is een slechte positie, inderdaad. Vorig jaar, met de Toppers, gingen van er van de laatste 8 (ofzo) 7 door, op de - juist - Toppers na.

Nicolage Rico schreef:
Klopt het dat ze 2e stonden in de IJslandse charts een tijdje geleden

Geen idee. Ik volg geen enkele chart (songfestival is al guilty pleasure genoeg )

Het zou wel kunnen dat de 3JS voor het record gaan zorgen als ze niet doorgaan: geen enkel land dat zo weinig de finale heeft kunnen halen sinds de invoering van halve finales.

We moeten het meer van voetbal hebben

aERodynamIC schreef:

We moeten het meer van voetbal hebben

Gelukkig vind ik voetbal een heel stuk belangrijker.

Ik heb het al gezien/gehoord: Finland wordt de winnaar. Het is altijd zo makkelijk.

Emile93 schreef:
Ik ben snel tevreden maar als donderdag Wit-Rusland, Macedonië of MOLDAVIË door gaan, gaan er klappen vallen vrees ik!!!

Wat ben je van plan eraan te doen dan (als ze doorgaan)?

Gisteren had ik maar 7 van de 10 goed voorspeld. Ik hoop dat dat er nu meer zijn. Ik verwacht dat deze nummers morgen doorgaan:

Bosnië & Herzegovina: Dino Merlin - Love in rewind
Oostenrijk: Nadine Beiler - The Secret Is Love
Oekraïne: Mika Newton - Angel
Moldavië: Zdob si Zdub - So lucky
Zweden: Eric Saade - Popular
Bulgarije: Poli Genova - Na Inat
Slovenië: Maja Keuc - No One
Estland: Getter Jaani - Rockefeller street
Denemarken: A friend in London - New Tomorrow
Ierland: Jedward - Lipstick

Ik heb bewust Dana International er niet tussen gezet want ik heb zo'n vermoeden dat Europa hier niet warm voor loopt. Als ze al doorgaat dan heeft ze dat meer te danken aan haar als persoon dan aan het liedje (denk ik tenminste). Zelf vind ik Ding dong wel meevallen overigens. Enne, wat zou het leuk zijn als Wit-Rusland doorgaat. I love Belarus is een oorwurm! Eén van de leukste nummers van dit jaar!

Voor de 3js zie ik zelf één mogelijkheid: de wildcard van jury! Mits de jury uiteraard gebruik gaat maken van de wildcard (hoeven ze immers niet te doen). Ik zie niet in waarom televoters zullen stemmen voor zo'n kleurloze verschijning. Dan kiezen ze denk ik eerder voor "kresie kresie woruld" uit Denemarken.

Voor mensen die klachten hebben over de uitzending op de Nederlandse televisie. Kijk dan op één (België) het commentaar van André Vermeulen en Sven Pichal vond ik in ieder geval niet irritant. Ze hebben ook wat achtergrondinfo over de artiesten gegeven.

3J’s betrokken bij botsing in Antwerpen

De 3J’s hebben woensdag een ongeluk gehad in hartje Antwerpen.

De zangers zijn van achteren aangereden, net voordat ze aankwamen bij de regionale televisiezender ATV Antwerpen. De schrik zat er flink in. Ze stonden met de auto stil en de achterligger reed op hun auto in. Buiten de schade aan de bumper heeft de band niets over gehouden aan dit ongeval.

Nicolage Rico schreef:

Bookmakers geven 3JS weinig kans

(Novum) - Europese bookmakers hebben weinig vertrouwen in de podiumkunsten van de 3JS. De bureaus gokken dat het trio met het nummer Never Alone niet eens de finale van het Eurovisie Songfestival haalt. Frankrijk daarentegen is de grote favoriet.

Als de 3JS het toch tot een overwinning schoppen, krijgt men bij Europees wedkantoor Unibet 125 keer zijn inzet. Voor favoriet Frankrijk is dat slechts 2,7 keer het ingelegde bedrag. Ook Azerbeidzjan (acht keer) en Estland (tien keer) staan hoog genoteerd.

Nog een quote:

Nederland slechtst presterende deelnemer van laatste tien jaar

De resultaten van Nederland op het Eurovisie Songfestival van de afgelopen tien jaar laten een bedroevend beeld zien. Momenteel geldt ons land als slechtst presterende deelnemer van de afgelopen zeven jaar. Voor het laatst in 2004 wist Nederland zich te plaatsen voor de finale. In de finale is elk jaar plaats voor 25 landen.

Grootste dieptepunt in de hele rij mislukte inzendingen was de deelname van de Toppers in 2009. De inzending Shine kon de rest van Europa helemaal niet bekoren. De Toppers eindigden zeventiende in de halve finale van negentien deelnemers met slechts 11 punten. Daarvan kwamen maar liefst tien punten uit Albanië.
Vanwege het snel groeiend aantal deelnemers in de afgelopen twintig jaar, geldt tegenwoordig een plek bij de bovenste 15 als een geslaagde deelname aan het liedjesevenement.
Ter vergelijking met enkele West-Europese landen in de afgelopen tien jaar:
- België stond vier keer in de finale, en eindigde daarvan tweemaal bij de bovenste tien.
- Denemarken stond zeven keer in de finale, en eindigde daarvan drie keer in de top 10.
- Zweden stond negen keer in de finale, en eindigde daarvan vijf keer bij de bovenste tien.
- IJsland stond zes keer in de finale, en eindigde daarvan twee keer in de top 10.
- Nederland stond drie keer in de finale, en eindigde geen enkele keer bij de bovenste tien.

Ja wat wil je ook als je de toppers naar het esf stuurt

Dat was echt schandalig ja.

En dan te bedenken dat ze Anouk opzij schoven (kregen we een nummer van Gordon wat ook al zo doorgestoken kaart leek)

Bericht uit 2008:

Zangeres Anouk Teeuwe wil volgend jaar graag Nederland vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. De NOS heeft een bericht daarover in dagblad Sp!ts van dinsdag bevestigd.
De omroep heeft contact gehad met het management van de zangeres en haar hartelijk bedankt voor haar aanmelding.
De NOS wil niets zeggen over de kansen die de zangeres heeft. ,,We hebben momenteel contact met diverse partijen'', stelt een zegsvrouw. De omroep besluit pas in het najaar wie de officiële Nederlandse kandidaat wordt. Het evenement vindt half mei 2009 plaats in Rusland.

Het werd dus geen Anouk maar de Floppers zoals bekend. Dus niet alleen de Tros pakt het dom aan.

Ben blij dat ze het niet heeft gedaan. Slecht voor je carriere.

sheep67 schreef:
Ben blij dat ze het niet heeft gedaan. Slecht voor je carriere.

Geloof ik geen reet van.

Alsof Anouk dan opeens minder populair zou zijn hier in Nederland. Misschien dat het buitenland haar juist meer zou gaan oppikken (daar hebben ze toch al iets van who the fuck is Anouk, dus daar heb je niks te verliezen).
De 3JS zullen ook niet hun populariteit verliezen bij hun aanhang lijkt me zo. Denk zelfs dat nu meer mensen ze kennen dan daarvoor.
Ik kende ze dus echt totaal niet.

Originele gedachtegang van het Eurovisie Songfestival was via dit festival proberen je naam te vestigen in Europa en de meeste inzendingen waren amper bekend in eigen land.
Ik denk dat Anouk eerder haar pijlen richt op de States. Vind ook dat Anouks' image het niet toelaat op zo'n festival op te treden.
Het is meestal toch wel een jolijte toestand maar tevens respect dat het festival het toch ieder jaar weer overleefd. De laatste jaren heeft het geen bekende artiest meer opgeleverd.
Maar toch leef deze periode weer bij menigeen.

Maar dat heeft niets te maken met dat het slecht voor haar carriere zou zijn wat je suggereerde

Ik denk dat het haar niks had opgeleverd (tenzij ze zou winnen: wij kennen Lena nu immers ook) en anders gewoon terug naar huis en verder waar ze gebleven was. Los van de VS of wat dan ook. Los van of het wat moet opleveren.

Waarom zou haar image niet kunnen op het festival? Lordi was ook al een bekende naam in hardrockland. Dat was echt niet speciaal voor het festival bedacht.

Wat zou Anouk anders maken dan zo'n inzending uit b.v. Georgie dit jaar? Wie weet hebben die een zelfde image in eigen land als Anouk bij ons.

Overigens staat deelname van Anouk nog niet gelijk aan succes op het festival. Een zwak nummer is een zwak nummer......
Daarbij moet de hele delegatie op hun strepen staan bij de uitvoering iets wat 3JS dit jaar b.v. niet doet waardoor ze een suf scherm krijgen in vergelijk met veel andere landen en waardoor ze op het podium stonden bij de eerste repetitie en er achter kwamen dat ze eigenlijk niet goed wisten wat te doen en in allerijl iemand lieten overvliegen om ze daarbij te helpen. Zo knullig.
Dat was waarschijnlijk het probleem met Anouk: die bepaalt zelf wel even wat ze wil en daar zal de NOS wel niet blij mee geweest zijn. En dat is denk ik wel jammer. We moeten van de kneuterigheid af.

Dit gaat het worden bij de 3JS: http://img.photobucket.com/albums/v195/songcontest/Dusseldorf2011/DSC_0173-1.jpg

En dit bedacht een fan: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Toch een verschil. Kun je wel hard roepen dat het om de zang gaat en het liedje, maar ook dit soort dingen kunnen meespelen. Het is gewoon niet anders.

Voor wie niet kan wachten de generale repetitie van de 3JS. Zo ziet het er dus uit.

Niet kijken als je nog niet wilt weten hoe het er donderdagavond aan toe gaat

General repetition the Netherlands with @driejs #songfestival #esc #eurovision #esf #esc11 #esc2011 #esf11 #esf11 by lennart hoek (hole1988) on Mobypicture

Ik heb m'n hoop weer op Albanië gevestigd...

Ik twijfel wederom over België...

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Ik heb m'n hoop weer op Albanië gevestigd...

Albanië is al uitgeschakeld.

Onweerwolf
sheep67 schreef:
Originele gedachtegang van het Eurovisie Songfestival was via dit festival proberen je naam te vestigen in Europa en de meeste inzendingen waren amper bekend in eigen land.

Ik kan me niet herinneren ooit ergens gelezen te hebben dat dit de originele gedachtegang zou zijn.

Daarom is het ook zo'n originele gedachtegang.

Maar landen die uitgeschakeld zijn mogen dus niet meer stemmen als ik het goed begrijp?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.