Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival
zoeken in:
0
geplaatst: 20 januari 2018, 12:57 uur
Het begint al vroeg te kriebelen dit jaar! Eens kijken welke liedjes er al bekend zijn gemaakt.
Albanië dus als eerste. De laatste jaren sturen ze eigenlijk altijd degelijke nummers, die uiteindelijk uitgroeien tot een bijna-favoriet van me. Mall doet me nog niet veel. Het heeft nog vier maanden om te groeien.
Albanië dus als eerste. De laatste jaren sturen ze eigenlijk altijd degelijke nummers, die uiteindelijk uitgroeien tot een bijna-favoriet van me. Mall doet me nog niet veel. Het heeft nog vier maanden om te groeien.

0
geplaatst: 27 januari 2018, 16:51 uur
Vanavond word de artiest & het liedje van Frankrijk bekend gemaakt.
Mijn 2 favorieten zijn:
Emmy Liyana - OK ou KO
Madame Monsieur - Mercy
Mijn 2 favorieten zijn:
Emmy Liyana - OK ou KO
Madame Monsieur - Mercy
0
geplaatst: 28 januari 2018, 06:10 uur
De winnaar in Frankrijk is geworden Madame Monsieur met Mercy.
Geen slecht nummer, maar ik denk niet dat dit zeer hoog gaat scoren.
Geen slecht nummer, maar ik denk niet dat dit zeer hoog gaat scoren.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 06:37 uur
Ik vond het een erg sterke nationale finale met heel veel liedjes die van mij wel hadden mogen gaan, waarin Lisbao Jerusalem, Eva en Mercy wel mijn favorieten waren.
Met de keuze van Mercy kan ik dan ook prima leven. Op fora zijn de meningen nogal verdeeld.
Met de keuze van Mercy kan ik dan ook prima leven. Op fora zijn de meningen nogal verdeeld.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 07:00 uur
Nu de nationale voorrondes weer beginnen hebben jullie terug zin in een Songfestival K.O.? Indien genoeg interesse wil ik er wel een organiseren.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 09:53 uur
Cerclezot schreef:
Nu de nationale voorrondes weer beginnen hebben jullie terug zin in een Songfestival K.O.? Indien genoeg interesse wil ik er wel een organiseren.
Uiteraard interesse

Gewoon veel nummers, waardoor we tot ongeveer het festival zelf lekker bezig kunnen zijn

Frankrijk is een prima nummer. Geen winnaar. Klinkt lekker in het gehoor, maar mist wat scherpte om het heel opvallend te maken waardoor het net iets te veel kabbelt.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 13:01 uur
Cerclezot schreef:
Altijd

0
geplaatst: 28 januari 2018, 14:20 uur
Frankrijk gaat geen hoge ogen gooien denk ik. De coupletten klinken nu niet bepaald toonvast én ik vind het maar een suf liedje. Ik twijfel zelfs of ik het woord 'kneuterig' zal gebruiken.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 17:37 uur
Ben benieuwd morgen is de allocation draw en worden de liedjes van Tsjechië & Spanje bekend gemaakt. Ik ben heel blij met de keuze van Frankrijk al vond ik OK ou KO van Emmy Liyana beter.
0
geplaatst: 29 januari 2018, 13:34 uur
Cerclezot schreef:
Ja prima idee

0
geplaatst: 29 januari 2018, 14:36 uur
En net is de loting geweest voor de twee halve finales en de helften. Dit is het geworden:
1e halve finale:
Eerste helft:
Albanië
Azerbeidzjan
Wit-Rusland
België
Bulgarije
Tsjechië
Estland
IJsland
Israël
Litouwen
Tweede helft:
Armenië
Oostenrijk
Kroatië
Cyprus
Finland
Griekenland
Ierland
Macedonië
Zwitserland
2e halve finale:
Eerste helft:
Australië
Denemarken
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Roemenië
Rusland
San Marino
Servië
Tweede helft:
Georgië
Hongarije
Letland
Malta
Montenegro
Polen
Slovenië
Zweden
Oekraïne
Tsja... Het weinige positieve dat ik over de loting voor Nederland kan zeggen is dat de tweede halve finale een land minder heeft en dus meer kans op kwalificatie. Maar met Zweden, Rusland, Australië, Roemenië, Hongarije en Oekraïne heb je zo al zes gegarandeerde plaatsen, en dan heb je nog heel veel landen die de afgelopen jaren ook vaak kwalificeren. België heeft meer geluk, maar helaas niet samen met Nederland.
1e halve finale:
Eerste helft:
Albanië
Azerbeidzjan
Wit-Rusland
België
Bulgarije
Tsjechië
Estland
IJsland
Israël
Litouwen
Tweede helft:
Armenië
Oostenrijk
Kroatië
Cyprus
Finland
Griekenland
Ierland
Macedonië
Zwitserland
2e halve finale:
Eerste helft:
Australië
Denemarken
Moldavië
Nederland
Noorwegen
Roemenië
Rusland
San Marino
Servië
Tweede helft:
Georgië
Hongarije
Letland
Malta
Montenegro
Polen
Slovenië
Zweden
Oekraïne
Tsja... Het weinige positieve dat ik over de loting voor Nederland kan zeggen is dat de tweede halve finale een land minder heeft en dus meer kans op kwalificatie. Maar met Zweden, Rusland, Australië, Roemenië, Hongarije en Oekraïne heb je zo al zes gegarandeerde plaatsen, en dan heb je nog heel veel landen die de afgelopen jaren ook vaak kwalificeren. België heeft meer geluk, maar helaas niet samen met Nederland.
0
geplaatst: 29 januari 2018, 16:03 uur
Op het feit dat Nederland er niet bij is na inderdaad prima loting voor mijn land (België). Nederland idd minder geluk.
0
geplaatst: 29 januari 2018, 19:58 uur
Ben heel blij met Nederland in de tweede halve finale omdat ik dan naar vrienden ga die een Theater-restaurant runnen op Texel. Ze organiseren 3 Songfestival avonden met puntentelling, groot scherm en proberen oud-deelnemers te laten komen (één van de twee heeft nog wel wat connecties).
Uiteraard ook daar eten vooraf en tijdens de avond zelf zijn er hapjes en drankjes.
Ik ben daar donderdag en zaterdag tijdens de finale: dus extra feest nu Waylon niet dinsdag hoeft (dan had ik gewoon thuis gekeken uiteraard).
Dus wie ook zin heeft te komen: http://www.detoegift.com
Uiteraard ook daar eten vooraf en tijdens de avond zelf zijn er hapjes en drankjes.
Ik ben daar donderdag en zaterdag tijdens de finale: dus extra feest nu Waylon niet dinsdag hoeft (dan had ik gewoon thuis gekeken uiteraard).
Dus wie ook zin heeft te komen: http://www.detoegift.com

0
geplaatst: 29 januari 2018, 20:15 uur
Ik denk dat het goed bij jeugd kan scoren, maar zelf vind ik het een irritant nummer.
0
geplaatst: 29 januari 2018, 20:19 uur
Het nummer van Tsjechië vind ik wel leuk. Ook veruit de beste keuze uit hun nationale selectie. Wel is het zo'n nummer dat echt een toffe staging nodig heeft om goed uit de verf te komen. Die video is leuk, maar dat kan op het podium straks niet en Tsjechië is tot nu toe sowieso niet heel erg goed geweest met staging.
0
geplaatst: 29 januari 2018, 20:25 uur
Vannacht kiest trouwens ook Spanje. Ik hoop zo dat ze voor dit lieve liedje gaan:
0
geplaatst: 29 januari 2018, 20:30 uur
Cerclezot schreef:
Ik denk dat het goed bij jeugd kan scoren
Ik denk dat het goed bij jeugd kan scoren
Gezien zijn modellenfoto's vast ook bij de jonge meiden en de homo's

Best een leuk vlot nummer, normaal niet mijn ding maar tot nu toe denk ik wel de leukste van de 3 al bekende nummers.
0
geplaatst: 30 januari 2018, 06:30 uur
Spanje heeft gekozen
Het is nog vroeg, maar Spanje zou wel eens in mijn top 10 kunnen komen dit jaar. En dat is de voorbije 22 jaar dat ik het songfestival kijk slechts 2 maal gebeurd, maar Tu Cancion vind ik echt mooi.
Het is nog vroeg, maar Spanje zou wel eens in mijn top 10 kunnen komen dit jaar. En dat is de voorbije 22 jaar dat ik het songfestival kijk slechts 2 maal gebeurd, maar Tu Cancion vind ik echt mooi.
0
geplaatst: 30 januari 2018, 07:18 uur
Het is tot nu toe ook mijn favoriet. Ik vind het een heel mooi liedje en hun chemie samen is ook heel goed (het is dan ook een stelletje in het echt). Nu maar hopen dat er geen dramatische break-up komt voor mei.
Ik moet zeggen dat ik alle vier de nu bekende liedjes echt kwalitatief goed vind. Natuurlijk zijn het er maar vier, maar rond deze tijd zit er normaal gesproken toch altijd wel een lied bij waar ik niets mee heb.
Ik moet zeggen dat ik alle vier de nu bekende liedjes echt kwalitatief goed vind. Natuurlijk zijn het er maar vier, maar rond deze tijd zit er normaal gesproken toch altijd wel een lied bij waar ik niets mee heb.
0
geplaatst: 30 januari 2018, 18:14 uur
Mooi? Ze proberen Sobral te imiteren qua sfeer en die vent zingt afgrijselijk (en er tegenaan).
De chemie? Au! Mijn glazuur. Bah wat nep en een uitstraling van niks. Nee, deze keer zitten we niet op 1 lijn.
Jammer want het nummer an sich is wel in orde. Misschien kan ik me nog over de klefheid heen tillen als ik ze niet hoef te zien en de studioversie de zang beter laat klinken
Maar voor nu: komt vreselijk knullig over. Ik heb niks met dit soort gespeelde romantiek (want zo komt het op me over, mogen ze nog zo'n leuk setje in het echt zijn... ik ga dan twijfelen of het wel goed zit hahahaha).
Zo, nu snel Sobral weer draaien!
De chemie? Au! Mijn glazuur. Bah wat nep en een uitstraling van niks. Nee, deze keer zitten we niet op 1 lijn.
Jammer want het nummer an sich is wel in orde. Misschien kan ik me nog over de klefheid heen tillen als ik ze niet hoef te zien en de studioversie de zang beter laat klinken

Maar voor nu: komt vreselijk knullig over. Ik heb niks met dit soort gespeelde romantiek (want zo komt het op me over, mogen ze nog zo'n leuk setje in het echt zijn... ik ga dan twijfelen of het wel goed zit hahahaha).
Zo, nu snel Sobral weer draaien!
0
geplaatst: 30 januari 2018, 21:12 uur
Het steekt in op dezelfde 'gevoelige ballad' appeal, maar ik vind het nummer verder grappig genoeg echt helemaal niet op Amar Pelos Dois lijken of Salvador erin willen imiteren. Ja het zijn beide rustige romantische ballads, maar dan houdt de vergelijking wel op. Ander genre, andere melodielijnen, ander ritme, heel ander nummer gewoon.
Ik snap wel wat je bedoelt met het inhaken op een succesvolle vibe van het jaar ervoor, en dit is doorgaans niet slim. Aan de andere kant denk ik dat we het type rustige ballad veel gaan zien dit jaar, en het is ook niet zo dat we dat vorig jaar pas voor het eerst hoorden op het ESF.
Nieuws over de Nederlandse inzending!
Vanavond bij DWDD waren Cornald Maas en Gerard Joling te gast om over het Songfestival te praten. Geen boeiend item verder, maar wel werd bekend gemaakt dat in de week van 23 februari Waylon elke dag een nummer van zijn nieuwe album komt zingen bij DWDD, waaronder ook het ESF nummer.
Echter wordt dan niet bekend gemaakt welke van die vijf nummers nou hét nummer is; dat horen we pas op 10 maart bij de officiële bekendmaking. Aparte insteek dus, want we gaan het ESF nummer dus voor het eerst horen zonder dat we het weten.
Wel jammer dat de primeur bij DWDD is, want daar is het geluid niet al te best. The Common Linnets klonken daar destijds ook niet goed.
Ik snap wel wat je bedoelt met het inhaken op een succesvolle vibe van het jaar ervoor, en dit is doorgaans niet slim. Aan de andere kant denk ik dat we het type rustige ballad veel gaan zien dit jaar, en het is ook niet zo dat we dat vorig jaar pas voor het eerst hoorden op het ESF.
Nieuws over de Nederlandse inzending!
Vanavond bij DWDD waren Cornald Maas en Gerard Joling te gast om over het Songfestival te praten. Geen boeiend item verder, maar wel werd bekend gemaakt dat in de week van 23 februari Waylon elke dag een nummer van zijn nieuwe album komt zingen bij DWDD, waaronder ook het ESF nummer.
Echter wordt dan niet bekend gemaakt welke van die vijf nummers nou hét nummer is; dat horen we pas op 10 maart bij de officiële bekendmaking. Aparte insteek dus, want we gaan het ESF nummer dus voor het eerst horen zonder dat we het weten.
Wel jammer dat de primeur bij DWDD is, want daar is het geluid niet al te best. The Common Linnets klonken daar destijds ook niet goed.
1
geplaatst: 30 januari 2018, 22:04 uur
Heel slim gespeeld... het volk mag niet kiezen, maar doet dat waarschijnlijk toch.
We zeggen niet welke van de vijf het is hoor mensen, maar we houden de reacties op social media wel degelijk in de gaten. Niemand die zal merken dat we dan switchen. Maar nee, het is de keuze van Waylon hoor. Al lang bepaald
We zeggen niet welke van de vijf het is hoor mensen, maar we houden de reacties op social media wel degelijk in de gaten. Niemand die zal merken dat we dan switchen. Maar nee, het is de keuze van Waylon hoor. Al lang bepaald

0
geplaatst: 30 januari 2018, 22:09 uur
Dat was ook het eerste dat door mijn hoofd schoot, maar het lijkt me toch wel sterk als het nummer nog niet gekozen is. Dan zou er straks wel heel krap tijd zijn om alles te regelen. Ik vind het ook niet helemaal des Waylons om zich zo aan te trekken wat het Twittervolk allemaal vindt; is ie te eigenwijs voor.
0
geplaatst: 1 februari 2018, 05:57 uur
En Ierland heeft ook gekozen Ryan O'Shaughnessy zal Ierland vertegenwoordigen met het lied Togheter
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 februari 2018, 11:06 uur
aERodynamIC schreef:
Heel slim gespeeld... het volk mag niet kiezen, maar doet dat waarschijnlijk toch.
Dat betekent dus dat alle nummers die hij heeft gemaakt maar zo zo zijn en er geen eentje duidelijk uitspringt. Met andere woorden; dat wordt de 13e plek in de tweede semi-final. Hopelijk gaan ze in 2019 weer eens wél voor talent.
0
geplaatst: 1 februari 2018, 17:34 uur
Cerclezot schreef:
En Ierland heeft ook gekozen Ryan O'Shaughnessy zal Ierland vertegenwoordigen met het lied Togheter
Ik vind No Name een erg goed nummer. Als het zoiets wordt krijgt ie mijn volle support.
0
geplaatst: 3 februari 2018, 07:21 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.