MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Hmm, ik loop alweer 14 liedjes achter. Eens kijken of ik de komende dagen tijd heb om een beetje bij te luisteren.

Ik zit al wel klaar voor het eerste liedje van Waylon. Hoewel ik best vertrouwen heb in de definitieve inzending zou vanavond zomaar eens een tegenvaller kunnen worden. Ik verwacht namelijk vijf behoorlijk verschillende liedjes.

Martial
Back Together, mwah dit is um niet ......

Back Together is best een aardig nummer, maar het lijkt me toch dat dit het hem niet wordt. Het is te middle-of-the-road, geen wow-gevoel; typisch iets wat dan wéér rond de 11e plaats eindigt en dan ook alleen als alles verder klopt.

Regisseur Hans Pannecoucke gaat trouwens ook weer mee. Hopelijk kan hij weer net zoiets moois neerzetten als toen bij The Common Linnets. Mooi ook om te zien dat er nu al over nagedacht wordt.

Ik hoop dat Estland dit nummer kiest:

Ik hoop ook heel erg op La Forza! Prachtig nummer.

Gek genoeg doen dit soort Sarah Brightman-achtige operapop nummers het eigenlijk zelden echt goed op het festival.

Ik vind dit onderhand ook wel been there done that.

Het was een avond met 5 nieuwe toevoegingen. Geen eentje die ik geweldig vind.

Slovenië:

Moldavië:

Oekraïne:

Hongarije:

Letland:

Mijn top 19:

1. Italië
2. Duitsland
3. Spanje
4. Denemarken
5. Montenegro
6. Zwitserland
7. Frankrijk
8. Verenigd Koninkrijk
9. Albanië
10. Griekenland
11. Slovenië
12. Tsjechië
13. Malta
14. Moldavië
15. Letland
16. Oekraïne
17. Servië
18. Wit-Rusland
19. Hongarije

Het moest eens gebeuren dat we het ergens niet over eens werden en dit jaar is dat dus Hongarije. Ik vind het wel een leuke rockende bijdrage. De rest inderdaad niet veel soeps.

Mijn top 19:
1 Italië
2 Duitsland
3 Spanje
4 Hongarije
5 Albanië
6 Denemarken
7 Frankrijk
8 Zwitserland
9 Montenegro
10 Tsjechië
11 Oekraïne
12 Verenigd Koninkrijk
13 Letland
14 Griekenland
15 Malta
16 Moldavië
17 Servië
18 Wit-Rusland
19 Slovenië

Hongarije

Ik hou erg van hardrock maar dit is echt afgrijselijk.

Cerclezot schreef:
Het moest eens gebeuren dat we het ergens niet over eens werden en dit jaar is dat dus Hongarije. Ik vind het wel een leuke rockende bijdrage.

Ik ben niet vies van dit soort heavy rock, maar dit is gewoon slecht. Het intro klinkt veelbelovend, maar ik geloof het verder ook niet. Zo'n boyband jongetje die een beetje staat te grommen, wat ook niet echt grommen is. Ik weet niet. Nep of zo.

Wel knap dat je zelfs vals kan schreeuwen geheel in traditie van het festival.

Ik vind het vooral fijn dat er eindelijk wat peper en zout is toegevoegd aan verder een vrij suf deelnemersveld.

Hongarije vond ik in de studioversie nog wel redelijk, maar de live versie valt me tegen. Toch vind ik het wel leuk om zo'n inzending er bij te hebben voor de afwisseling, want tot nu toe zijn het wel heel veel ballads dit jaar.

Verder ben ik ook niet heel erg onder de indruk van de nummers die gisteren bekend zijn gemaakt. Veelal gewoon helemaal niet mijn smaak.

Cerclezot schreef:
Ik vind het vooral fijn dat er eindelijk wat peper en zout is toegevoegd aan verder een vrij suf deelnemersveld.

Dat zeker. Maar het lijkt wel of er elk jaar een stevig rocknummer bij zit. Wat dat aan gaat was Lordi toch nog echt nieuw op dat vlak.

Waylon zit in een zg. sterke halve finale, maar de nummers van de sterke landen vallen toch behoorlijk tegen (Oekraïne is normaal toch altijd heel sterk, en wat moet dit dan voorstellen?!).

Oekraïne vind ik zelf persoonlijk zelden iets en dit jaar is het nog ok, maar ook niet meer dan dat.

Oekraïne is vooral goed in het verkopen van hun inzendingen. Live op het ESF podium lijkt het vaak toch heel wat, ondanks dat hun liedjes vaak ergens onderaan bungelen bij mij.

Ook ik vind de nummers van de "sterke" landen tegenvallen, en ook van de zangeressen uit Rusland en Australië verwacht ik niet meteen wat goeds als ik hun eerdere bijdragen zo bekijk (al zullen die landen zeker wel doorgaan). Roemenië heeft ook echt een belabberde NF dit jaar. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat de op papier sterkste halve finale straks in de praktijk de zwakste blijkt te zijn.

Armenië stuurt een meneer in een bijzonder Batman-achtig pakje. Hij kan wel zingen!!!!

En Roemenië heeft ook gekozen:

Het is wel aangenaam dat zingen in de eigen taal terug doorbreekt.

Cerclezot schreef:
Het is wel aangenaam dat zingen in de eigen taal terug doorbreekt.

Dat moet je nog maar afwachten. Heel vaak switchen ze naar het Engels

Waylons liedje van vandaag gaat natuurlijk nooit naar het Songfestival. Veel te hard en te rauw, dus geen grote kans op succes. Zelf vind ik het liedje wel oké, maar dat overdreven Amerikaanse nepaccent van hem trek ik niet zo goed. Ik kan me niet herinneren dat hij in The Common Linnets ook zo klonk.

Roemenië klinkt wel goed! Zeker met het refrein. Prima.

Hendrik68
Laat dit nummer dat Waylon net in DWDD liet horen het alsjeblieft worden. Top 5 gegarandeerd. Geweldig. Te hard? Dat vonden ze van die rare Finse band toch ook niet?

Het had wel een flink jaren '80 AOR sausje maar dat kan ik op zich wel hebben. Kansloos voor een hoge eindklassering vermoed ik, maar het zou wel een geinige inzending zijn.

Ja hoor, de vorige vond ik prima maar deze zeker ook. Duurt 37 seconden te lang dus denk niet dat deze het gaat worden (en ik weet dat nummer ingekort worden voor het festival, maar het is zo het gevoel).

Ik vind dit wel leuk als afwisseling op de rest. Mag het worden hoor.

De reacties vanuit het buitenland zijn overwegend behoorlijk lovend en ik begreep dat Waylon in de polls stijgt (en dat zonder dat we weten of dit nummer het gaat worden).
Heb het nu een paar keer gehoord en ben er behoorlijk enthousiast over. Ben alleen zo bang dat het toch weer een ballad gaat worden en die hebben we al zo veel. Dit is het tegenovergestelde van de winnaar van vorig jaar en dat moet je juist hebben!

Voor degenen die het nog niet gehoord hebben:

Vind het wel een lekker nummer, mag van mij zo naar Portugal

Ik ben ook enorm positief over het tweede nummer van Waylon. Ik vind het veel beter dan Back Together, wat ik ook een prima liedje vind, maar teveel middle-of-the-road en daardoor niet opvallend genoeg voor een hoge score.

Outlaw In Em is een nummer wat top 5 kan gaan worden, maar ook net zo goed in de halve finale kan blijven steken. Enorm riskant, maar dat kun je veel beter hebben op het ESF dan een liedje wat iedereen 'wel ok' vind. Het is ook een nummer waarin hij heel goed een beetje met zijn stem kan scheuren en kan laten zien hoe goed hij kan zingen, wat hij destijds in Calm After the Storm natuurlijk niet echt kon laten horen.

En wat is de enorme positiviteit uit het buitenland toch ontzettend tof om te zien! Dan zou het ook wel weer zuur zijn als deze het niet wordt, hoewel dat natuurlijk ook het risico is wat hij met deze opzet heeft genomen. Met hetzelfde geld komt er de komende drie dagen nog veel meer goeds, dus misschien hoeven we ook niet te vroeg te juichen.

Ik denk echter ook niet dat deze het wordt. Niet alleen vanwege de lengte (die prima ingekort kan worden), maar ik heb het gevoel dat hij hét liedje niet meteen op de maandag na het weekend tussen alle Olympische napraat-hysterie gaat brengen. Zijn tour en album heten beide The World Can Wait, net als het nummer van morgen, dus de geruchten gaan dat dit ook wel eens het nummer zou kunnen zijn.

Ik hoop ook net als aERodynamIC dat het niet een ballad gaat worden, want daar is al enorm veel goede concurrentie in. Ik vind Waylon goed in ballads, maar ik denk dat het slimmer is om met uptempo te gaan als contrast met Calm After the Storm en de winnaar van vorig jaar (waar ongetwijfeld nog meer "kopieën" van gaan komen).

We weten nog niet wat de andere drie nummers zijn dus het is even afwachten, maar hier zijn de commentaren in binnen- en buitenland positief te noemen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet volgen en stiekem hoop ik dan ook dat ze wel degelijk op die manier kunnen polsen hoe 'men' erover denkt en de keuze kunnen aanpassen indien 'nodig'.
Stel dat dit het het nummer is waar iedereen razend enthousiast over is, dan ga je toch wel twee keer nadenken als je eigenlijk met nummer 1 had willen komen maar waar veel neutraler op gereageerd wordt?!

Vento Vivimus
https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2013/09/11/baard_0.jpg?itok=u5nyNvlf
Een Nederlandse Conchita Wurst ?
Eerlijk gezegd was ik behoorlijk sceptisch over de keuze voor Waylon als Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival dit jaar, my hidden secret for years. Maar met dit nummer bewijst hij een zoon te zijn van Chris Stapleton, Sturgill Simpson & Jamey Johnson. Pure klasse!!! Dit niveau had ik niet verwacht!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:58 uur

geplaatst: vandaag om 02:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.