MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Voorspelling

Zweden absoluut de beste
Roemenie
Ierland
Estland
Oekraine
Nederland
Denemarken
Slovenie
Bosnie
Slowakije

Mijn top 4:

1. Bulgarije
2. Moldavië ('geen muziek', sez who...)
3. Estonia
4. Nederland

De rest was over het algemeen bedroevend.
Vooral Wit-Rusland, Zweden, België, Denemarken en Roemenië mogen van mij meteen een retourtje nemen. Wat een ellende, zeg!

En waarom moest voor Israël nou weer die trans-sexueel uit de mottenballen?
Wat een wanhopige poging om te winnen....

Onweerwolf
Hey! Don't be hatin' on Dana.

Moldavië

Wat een lul die Jan Smit zeg

Wat een ehm... deceptie zeg.

Maar wel Moldavie door

Hoe verrassend zeg: geen Nederland.......

Moldavië

8/10 goed voorspeld en heb lang getwijfeld of ik voor Israel of Moldavie zou kiezen qua voorspelling anders 9/10.

Moldavië-Jan Smit 1-0

Nou zeg, ik kon helemaal niet stemmen! Wie weet dat mijn stem Nederland net naar de finale geholpen zou hebben. Ik ben wel heel blij dat Bosnië door is want dat liedje is leuk

Tekh schreef:
Moldavië-Jan Smit 1-0

jammer van de 3js maar het was al duidelijk dat ze niet doorgingen

Kunnen ze die jan smit niet afvoeren

Nou, ik geloof niet dat iemand hier in Nederland van op kijkt.

Ik zeg : gewoon stoppen met het songfestival of een keer niet zo'n futloze act sturen. Ik ken onze inzendingen vanaf 2003 ik en ze zijn allemaal waardeloos wat mij betreft.

Tekh schreef:
Moldavië-Jan Smit 1-0

Hehe, Moldavië - Bagger 1 - 0

Ik dacht al dat ik het nooit zou gaan zeggen, maar kan er nu niet omheen:
Jammer dat Nederland niet door gaat.

Voordat de nay-sayers hun beklag willen doen: Waren de 'zalfpop' (©Michiel Romeyn) van Denemarken of de suspecte Mika-rip-off van Zweden dan zoveel beter?

En Bulgarije die er niet bij zit...

Ierland wel door.

Onweerwolf
Waarom stoppen dan?

Tekh schreef:
Hmmm dat nummer van Denemarken doet me aan een ander nummer denken maar welke???

Dit heb ik me vanavond de hele tijd af zitten vragen en ik kom op momenteel op dit nummer uit.
Maar er is vast nog wel een betere mogelijk.

Verrasend dat bulgarije eruit ligt was wel goed vond ik

en Jan Smit had 1 goeie opmerking vanavond dat ze Within Temptation volgend jaar meoeten sturen

freitzen schreef:
(quote)

Dit heb ik me vanavond de hele tijd af zitten vragen en ik kom op momenteel op dit nummer uit.
Maar er is vast nog wel een betere mogelijk.

Ik heb het het lijkt op lily allen-
who'd of known

laxus11 schreef:
en Jan Smit had 1 goeie opmerking vanavond dat ze Within Temptation volgend jaar meoeten sturen

Ik blijf erbij: dat is geen garantie. Het hangt echt van het nummer zelf af.

Men riep jaren openlijk om Hind, Anouk en Within Temptation.

Die laatste zie ik het niet doen, Anouk heeft zichzelf aangeboden maar dat werden de Toppers (met alle gevolg....) en van Hind weten we het.
Ging ze, kozen ze een liedje dat ze als 17-jarige had geschreven en dat nog op de plank lag

Gewoon professioneler aanpakken en niet met een suf liedje komen, geen uitstraling hebben, slechte camera-regie, op het podium bij de eerste repetitie er achter komen dat het toch niet zo loopt. Kom op zeg.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar dan was Sieneke vorig jaar haast nog leuker. Die maakte van iets heel slechts iets minder slechts
De 3JS en gevolg draaiden iets wat enigszins nog potentie had vakkundig de nek om.

Men wil er gewoon geen geld tegenaan gooien. Prima natuurlijk maar dan moet je niet zeuren dat je recordhouder bent met slechte inzendingen.
Ach, het zal wel weer de schuld van het oostblok zijn.

Within temptation en zeker anouk zouden op zeker doorgaan. Hind is van een heel andere categorie.

Mb.
Het is niet dat de Nederlandse acts door de jaren heen zo goed waren, maar er gaan vaak acts door die simpelweg slechter of in ieder geval niet beter waren dan de Nederlandse acts. Ik moet dan wel opmerken dat ik het songfestival niet actief volg en het stond vandaag op de achtergrond, maar van wat ik meekreeg sta ik verbaast. Om een voorbeeld te nemen: Hoezo was Ierland beter dan Nederland? Dat mag iemand mij echt proberen uit te leggen.

PS: Ik gooi het niet op ''de schuld van het oostblok''. Voor de duidelijkheid.

De Ierse inzending is wel makkelijker mee te zingen dan de Nederlandse. ik denk trouwens ook dat Nederland nu best wel een negatief imago heeft bij het songfestival, met die eeuwige oubollige liedjes. Je gaat toch niet zo snel stemmen op een land dat haast altijd suffe bijdragen instuurt.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar dan was Sieneke vorig jaar haast nog leuker. Die maakte van iets heel slechts iets minder slechts
De 3JS en gevolg draaiden iets wat enigszins nog potentie had vakkundig de nek om.

Dikke +1

Dat Ierland door is, is echt een schande...

Verder kon ik met de finalisten wel leven. Jammer van NL en Belgie. De 3J's deden het helemaal niet slecht maar misten uitstraling. Het liedje van Witloof Bay (ook goed gezongen) was denk ik iets te 'arty' voor het ESC-publiek.

Mijn favorieten van deze avond: Bosnie, Oostenrijk, Slovenie. Alle drie door, fijn!

Wie NL volgend jaar moet sturen...? Geen idee. Iemand met een goede uistraling en een liedje dat staat als een huis. Nu vielen 'we' helemaal niet op. Dan kun je nog zo je best doen, maar daarmee alleen kom je er niet.

Onweerwolf
Mb. schreef:
Het is niet dat de Nederlandse acts door de jaren heen zo goed waren, maar er gaan vaak acts door die simpelweg slechter of in ieder geval niet beter waren dan de Nederlandse acts. Ik moet dan wel opmerken dat ik het songfestival niet actief volg en het stond vandaag op de achtergrond, maar van wat ik meekreeg sta ik verbaast. Om een voorbeeld te nemen: Hoezo was Ierland beter dan Nederland? Dat mag iemand mij echt proberen uit te leggen.

PS: Ik gooi het niet op ''de schuld van het oostblok''. Voor de duidelijkheid.

Ierland was beter omdat het catchy was. Spannend en goed in het gehoor liggend terwijl Nederland vlak en suf was. Daarnaast spetten die twee jongens van het scherm met hun act terwijl Nederland dat enge zonnebankhoofd voor een bijna lege videowall had staan.

Ik vind het volstrekt logisch.

Mijn woorden Onweerwolf (en ik ben ook geen fan van die twee Ierse kalkoenen)

Zo gaat het al jaren helaas. En eigenlijk sturen we altijd best goede vocalisten. Beter dan menigeen op het festival. Maar we missen, laat ik de term dan maar eens gebruiken, de X-factor.
Het moet een totaalplaatje zijn dat klopt en daar ontbreekt het telkens aan. De liedjes zijn vaak te suf voor woorden.
En over Denemarken (ook niet zo top in mijn oren): is misschien ook cliché en suf maar werd gebracht door een fris rockbandje (voor velen althans). Zaten een beetje in de categorie als Roemenie en de 3JS.
Niemand kiest dan voor drie sullige niet-uitziende mannen die een beetje rommelig door elkaar heen lopen en onverstaanbaar zingen tussen heel veel Ieee-ooo-hoooos door. De keuze valt dan inderdaad op Denen of Roemenen

Ik had het liedje van de 3J's niet gehoord, maar in Pauw en Witteman lieten ze een stukje zien en dat was me een partij slecht... het was amper te horen in welke taal ze zongen. Frits Huffnagel (blijkbaar een kenner in deze...) was ook niet erg enthousiast over Moldavië, itt een andere gast aan tafel.

Misschien dat er voor volgend jaar enige hoop is nu de TROS en de AVRO gaan fuseren, want met al die TROS-muziek wordt het nooit wat.

Onweerwolf
Klopt. De mensen die hier de touwtjes in handen hebben, hebben er gewoon geen verstand van.

Ik vind dat er weer zoiets moet komen waarbij iedereen die dat wil zijn eigen geschreven liedje op kan sturen naar een jury die bestaat uit allerlei verschillende type muziekliefhebbers. Maak daar een selectie uit die vooral breed is, van klassieke chansons tot hardrock, vage novelties en weet ik veel. En ga daar eens een show omheenbouwen. En niet van die figuren laten jureren die ook in Idols meedoen en per se willen dat de inzending 'degelijk' is. Nee, het moet catchy, opvallend en in your face zijn en daarnaast een heel goed liedje, in welk genre dan ook.

Iedereen geeft (terecht) af op de Tros. Alleen al de avond openen met ' Welkom op het Tros Muziekfeest' is al te erg voor woorden.

Maar laten we niet vergeten dat Nederland al 7 jaar de finale niet heeft gehaald en dat de NOS daar net zo hard voor verantwoordelijk is. Sterker: zij bedankten vriendelijk voor het aanbod van Anouk om mee te doen terwijl we het toen al jaren slecht deden. Want Re-Union haalde de finale wel maar eindigde uiteindelijk laag net als de jaren daarvoor toen er nog geen halve finales waren.
Marlayne deed het in 1999 voor het laatst nog goed voor ons land met een achtste plaats, daarna was het elk jaar uithuilen en opnieuw beginnen.

Anja Wessels lieten ze een paar jaar terug niet gaan omdat ze 'te goed' zou zijn. Ik had haar graag zien gaan. Door toedoen van de vakjury notabene werd ze tweede.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:14 uur

geplaatst: vandaag om 08:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.