MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival

zoeken in:
Zo, dat zijn ook geen fraaie verhalen. Hoe kun je nou te goed zijn. Anouk in deze context lijkt me ook wel wat, jammer dat ze haar geweigerd hebben. Omdat ze te alternatief was wellicht? Of al een gevestigde naam?

Pffff Letland ligt eruit

De vergankelijkheid van het songfestival :
Marlayne deed het in 1999 voor het laatst nog goed voor ons land met een achtste plaats
.....eh...wie

Onweerwolf
Dat vond ik ook jammer ja. (@Letland)

Mijn top 10:
1 Latvia
2 Sweden
3 Israel
4 Bosnia H.
5 Ukraine
6 Ireland
7 Macedonie
8 Belarus
9 Belgium
10 Holland

Wat een oneerlijke avond was het weer. Het kon een geweldige finale kunnen worden zaterdag, maar nee dat moest weer verpest worden.

Ik geef de avond een 6, het zou een 7 worden als de uitslag ook eerlijk zou zijn.

En ik weet niet of het andere ook is opgevallen dat de zangers stem van Denenmark wel veel op die van F.Mercury (Queen) lijkt.

Als iemand een vraag heeft over dinsdag, donderdag of zaterdag over de eurovision, wil ik het graag horen (lezen ).

Slaaplekker iedereen !

Onweerwolf
ThePrinceOfPop schreef:

10 Holland

Da's geen land.

Wat een oneerlijke avond was het weer. Het kon een geweldige finale kunnen worden zaterdag, maar nee dat moest weer verpest worden.

Ik geef de avond een 6, het zou een 7 worden als de uitslag ook eerlijk zou zijn.

Wat was er precies oneerlijk dan? Of bedoel je dat je het niet eens bent met de uitslag?

En ik weet niet of het andere ook is opgevallen dat de zangers stem van Denenmark wel veel op die van F.Mercury (Queen) lijkt.

Yep, Ik moest ook aan een soort Queen light denken. Het nummer heeft iets anthemics en daar was Queen natuurlijk oppermachtig in.

Slaaplekker iedereen !

Jij ook!:)

Mijn top 10 was:

1 Denemarken
2 Ierland
3 Moldavië
4 Nederland
5 Roemenië
6 Bosnië
7 Estland
8 België
9 Israël
10 Slovakije

Ook gisteren vond ik eigenlijk maar 3 nummers echt goed. Heb er toch weer 6 juist voorspeld

Wat een geweldig nummer had België, en wat een afschuwelijk nummer had Moldavië en die zijn wel door

Oekraïne door . De volgende keer ook maar zo een zandartiest meenemen, de zang en het liedje ging namelijk nergens over. Ierland uiteraard ook dramatisch.

Lichtpuntjes waren er imho absoluut: Oostenrijk vond ik het beste, gevolgd door Denemarken, Zweden en Estland(!!). Voorts nog het vermelden waard: Moldavië en Slowakije.

Er zijn wat mij betreft meerdere favorieten voor de eindzege, ik denk niet dat we zaterdag na pakweg 20 stemrondes al weten wie er gaat winnen.

Ik riep twee jaar geleden ook al dat we Within Temptation moeten inzenden. Hoewel Aero wel gelijk heeft dat bijna alles valt of staat met de kwaliteit van het liedje. Ik zie het wel gebeuren dat ze volgend jaar Racoon sturen ofzo, typische Tros muziek.

Wat ik ervan gezien is, is dat de 3J's (of Nederland in het algemeen) het gewoon niet begrijpen wat het songfestival betreft, wat een ontzettend suf nummer was het zeg. Daar kom je in Volendam, op naamsbekendheid, nog wel mee weg, maar internationaal gezien echt niet. En ik hoorde gisteren dat ze ook proberen door te breken in de VS? Dream on, zou ik zeggen. De zang was ook niet je dat, en dan die gitarist met zijn plastieken bakkes, niet om aan te zien man. Houd dat eens naast dat nummer van Servië en je snapt wel waarom ze niet door zijn.

Dan dat commentaar van Antje Monteiro: Wat een rare keuze....Moldavië wel.... Ik begrijp het niet.... OK, is wel een 'gek' nummer, maar dan staan er nog een hoop nummers boven de 3Js.

Kunnen we volgend jaar niet Mala Vita sturen ofzo?

Precies wat Harm zegt. De Nederlanders hebben negen van de tien keer veel te weinig internationale allure..
Het ligt niet aan het festival, het ligt aan de inzendingen.

De inzendingen hebben met name een veel te hoog Tros gehalte. Nederland moet gewoon een keer echt gaan knallen. Trek desnoods een blik met circusartiesten open. Een dompteur die leeuwen temt, een trapeze act, goochelaars, jongleurs, Bassie en Adriaan, doe wat!! Dat brave gedoe komt me echt mijn neus uit.

Volgend jaar gewoon Van Velzen, met een achtergrondkoor van eveneens "verticaal gehandicapte mensen". Gooi er nog wat jongleurs en clowns op een eenwieler doorheen en we staan er gewoon weer...

Angelo schreef:
Gisteren had ik maar 7 van de 10 goed voorspeld. Ik hoop dat dat er nu meer zijn. Ik verwacht dat deze nummers morgen doorgaan:

Bosnië & Herzegovina: Dino Merlin - Love in rewind
Oostenrijk: Nadine Beiler - The Secret Is Love
Oekraïne: Mika Newton - Angel
Moldavië: Zdob si Zdub - So lucky
Zweden: Eric Saade - Popular
Bulgarije: Poli Genova - Na Inat
Slovenië: Maja Keuc - No One
Estland: Getter Jaani - Rockefeller street
Denemarken: A friend in London - New Tomorrow
Ierland: Jedward - Lipstick

Ik heb bewust Dana International er niet tussen gezet want ik heb zo'n vermoeden dat Europa hier niet warm voor loopt. Als ze al doorgaat dan heeft ze dat meer te danken aan haar als persoon dan aan het liedje (denk ik tenminste). Zelf vind ik Ding dong wel meevallen overigens.

Kutzooi! Ik twijfelde zo tussen Bulgarije en Roemenië, maar ik vond het liedje van Roemenië zwakker in vergelijking met de Bulgaarse inzending. Net één land verkeerd gegokt dus!

3js had ik zelf op een 18e plaats genoteerd, alleen de tweeling uit Slowakije vond ik minder goed. Een finaleplaats had ik sowieso al niet verwacht. Saai liedje, groep met geen uitstraling, zeer rommelig op het podium en onzuivere zang. Zéér terecht geen plek in de finale!

Jammer van Dana International. Ik zag de bui al aankomen. Ik vind het echt zielig voor haar. Ooit een winnares, nu wist ze niet eens een plek in de finale te bemachtigen, jammer!

Moldavië was terecht door overigens (polls zeggen dus niks), en ik had ook niet anders verwacht. Het zal me niet verbazen als ze het morgen ook nog eens goed gaan doen.

De broertjes uit Ierland en Getter Jaani uit Estland waren gisteren verassend goed vocaal. Veel beter dan tijdens de repetities. Getter Jaani maakt nu wel heel veel kans op de overwinning imo!

Al met al een terechte uitslag, al vind ik het jammer dat Dana International én Anastasiya Vinnikova de finale niet hebben gehaald.

Angelo schreef:
Jammer van Dana International.

Beetje vreemd..... 3JS vind je niks door de zwakke zang en beroerde optreden (terecht overigens). Maar Dana International had net zo goed een suf nummer wat het leuk gedaan had in de jaren '80 en zingen kan ze al helemaal niet.

Maar ook hier zie je weer verschillende favorieten voorbij komen en zijn meningen verdeeld en dat maakt dit festival voor mij ook leuk: slap ouwehoeren over liedjes van niks

Nu ik Zweden gezien heb ben ik benieuwd wat de UK gaat doen, want Zweden viel me erg tegen en die heb ik tot nu toe als mogelijke winnaar staan.
Er zijn een paar kanshebbers in elk geval.

aERodynamIC schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar dan was Sieneke vorig jaar haast nog leuker. Die maakte van iets heel slechts iets minder slechts

Ik weet dat het een beetje makkelijk is om het weer naar boven te halen, maar ik sta er nog steeds achter dat Sieneke's act simpelweg beschamend was.

Ik weet niet voor hoe lang die camping omroep al beslist wie ons gaat vertegenwoordigen, maar er worden elk jaar weer acts gestuurd waar de ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ mentaliteit er gewoon weer vanaf druipt, met de 3js als dieptepunt.

Ze kunnen voor 1 keertje toch wel uitpakken, ik vond Ierland bijvoorbeeld best vermakelijk (zal wel de enige zijn) Het is uiteindelijk een show, ik hoef echt geen 18 rockballads te zien.

Jammer van Letland, maar verder kan ik me best goed vinden in de uitslag van gisteren. Ook jammer van Nederland, maar dat was te verwachten. Zwakke inzending en een erg zwakke uitvoering gisteravond.

Ik heb de eerste halve finale niet gezien, maar in de tweede halve finale zaten volgens mij toch wle een aantal kanshebbers om het festival te winnen. Was de eerste halve finale net zo goed? In dat geval kan het nog een leuke finale worden.

lovegun schreef:
ik vond Ierland bijvoorbeeld best vermakelijk (zal wel de enige zijn)
Dat vond ik ook! Al vond ik ze wel een beetje hyper... Maakt volgens mij best een goede kans in de finale.

aERodynamIC schreef:
Beetje vreemd..... 3JS vind je niks door de zwakke zang en beroerde optreden (terecht overigens). Maar Dana International had net zo goed een suf nummer wat het leuk gedaan had in de jaren '80 en zingen kan ze al helemaal niet.

Maar ook hier zie je weer verschillende favorieten voorbij komen en zijn meningen verdeeld en dat maakt dit festival voor mij ook leuk: slap ouwehoeren over liedjes van niks

Het probleem met Ding dong is dat het gedateerder klinkt dan Diva van dertien jaar eerder. Dana International scoort niet op gebied van zang, maar het is een leuke verschijning (niet bedoeld in de zin van dat ik me aangetrokken voel tot haar ofzo ). Ze gaf een leuke persconferentie waarin ze liet horen te beschikken over veel humor en ze gaf aan dat, hoewel het misschien niet in het liedje direct te herkennen is, het nummer vooral gaat over vrijheid en zijn wie je wilt zijn. Dana International is hoe dan ook een boegbeeld voor de Israëlische jeugd (net als Aviv Geffen bijvoorbeeld). Haar leeftijd speelt totaal geen rol. Mijn punt is kort gezegd dat ze als sprankelende persoonlijkheid an sich gewoon een plek in de finale had verdiend. Ook al is haar liedje magertjes (vind ik zelf wel meevallen overigens) en d'r zang slecht, dat nam ik voor lief.

De 3js zijn oersaai, en ik had gisteren moeite om de drie minuten uit te zitten. Visueel sloeg het nergens op. De zanger (Jan ?) heeft geen uitstraling, dat heeft Dana International in mijn optiek dus wel. Er hing naar mijn idee ook veel af van de zang van de frontman van de 3js, en die heeft het nummer écht om zeep geholpen. Dan had je ook nog één van die gitaristen die een zonnebril (?) droeg, dat vond ik ook ze belachelijk overkomen. De achtergrondzanger/zangeressen stonden ook maar wat te doen. Het was gewoon zwaar onprofessioneel. Dat kun je van inzendingen van bijvoorbeeld Ierland of Moldavië (op beide landen kwam nogal wat kritkiek) niet zeggen. Moderne nummers met memorabele acts. Aan de inzending van Nederland van dit jaar klopte werkelijk NIKS!

Trouwens, je plaatste een filmpje van Anja Wessels. Dat nummer was in 2004 al gedateerd. Die had het, denk ik, ook nooit goed gedaan in Istanbul. Charly (Luske) of Judith (Jobse) was een veel betere keuze geweest. She'll take your breath away was een modern popliedje en Love me was een erg mooie ballad. 1000x mooier dan dat gedrocht dat we een jaar later naar Kiev stuurden.

Onweerwolf
Angelo schreef:
(quote)

Het probleem met Ding dong is dat het gedateerder klinkt dan Diva van dertien jaar eerder. Dana International scoort niet op gebied van zang, maar het is een leuke verschijning (niet bedoeld in de zin van dat ik me aangetrokken voel tot haar ofzo ). Ze gaf een leuke persconferentie waarin ze liet horen te beschikken over veel humor en ze gaf aan dat, hoewel het misschien niet in het liedje direct te herkennen is, het nummer vooral gaat over vrijheid en zijn wie je wilt zijn. Dana International is hoe dan ook een boegbeeld voor de Israëlische jeugd (net als Aviv Geffen bijvoorbeeld). Haar leeftijd speelt totaal geen rol. Mijn punt is kort gezegd dat ze als sprankelende persoonlijkheid an sich gewoon een plek in de finale had verdiend. Ook al is haar liedje magertjes (vind ik zelf wel meevallen overigens) en d'r zang slecht, dat nam ik voor lief.

Dana is leuk!

Mijn Voorspelling Voor Zaterdag:

Dit Is wat ik Denk:

1. Estland
2. Hongarije
3. Azerbeidzjan
4. Frankrijk
5. Verenigd Koninkrijk
6. Ierland
7. Bosnië & Herzegovina
8. Duitsland
9. Zweden
10. Italië
11. Rusland
12. Denemarken
13. Spanje
14. IJsland
15. Zwitserland
16. Roemenië
17. Servie
18. Slovenië
19. Oostenrijk
20. Finland
21. Moldavië
22. Griekenland
23. Georgië
24. Oekraïne
25. Litouwen

Dit Is Wat Ik Hoop:

1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Hongarije
4. Estland
5. Finland
6. Servië
7. IJsland
8. Italië
9. Roemenië
10. Slovenië
11. Bosnië & Herzegovina
12. Ierland
13. Zweden
14. Rusland
15. Verenigd Koninkrijk
16. Spanje
17. Denemarken
18. Oostenrijk
19. Griekenland
20. Azerbeidzjan
21. Moldavië
22. Duitsland
23. Georgië
24. Oekraïne
25. Litouwen

Als het aan mij ligt wordt het volgend jaar in Basel of Bern Gehouden
Litouwen Vind ik niet zo veel aan, oekraine is ook niet veel aan en
Duitsland vind ik niet zo denderend en Azerbeidzjan ook niet

TROS-directeur Peter Kuipers is teleurgesteld dat de 3JS niet zijn doorgedrongen tot de finale van het Eurovisiesongfestival. Als we deze teleurstelling te boven zijn, starten we vol goede moed met de voorbereidingen voor volgend jaar”, liet Kuipers vrijdag vanuit Düsseldorf weten.

We gaan de komende maanden nadenken over de inzending van 2012, maar een ding staat buiten kijf: de TROS gaat zeker door met het songfestival.” Kuipers vindt dat het songfestival weer leeft als nooit tevoren.

De omroepdirecteur is trots op de 3JS. Ze hebben een mooi nummer geschreven dat staat als een huis. Helaas heeft Europa het niet op juiste waarde geschat.”

Dat belooft alvast weinig goeds

Ach ze moeten gewoon Ben Saunders of Caro Emerald sturen en dan gaan we door

Joy4ever schreef:
De omroepdirecteur is trots op de 3JS. Ze hebben een mooi nummer geschreven dat staat als een huis. Helaas heeft Europa het niet op juiste waarde geschat.”

Ja, het ligt natuurlijk aan de rest van Europa, en niet aan onze eigen inzending. De 3JS zijn blijkbaar onbegrepen genieën. Nou ja, behalve in Nederland dan...

Typisch geval van Nederlands superioriteitsgevoel, en zoals meestal is het ook dit keer volledig misplaatst.

Volgend jaar sturen ze waarschijnlijk Frans Duijts, die een nummer in het Engels zingt. Hebben we van 3 landen in elk geval al de maximale score binnen...

Onweerwolf schreef:

Ierland was beter omdat het catchy was. Spannend en goed in het gehoor liggend terwijl Nederland vlak en suf was. Daarnaast spetten die twee jongens van het scherm met hun act terwijl Nederland dat enge zonnebankhoofd voor een bijna lege videowall had staan.

Ik vind het volstrekt logisch.

Ik vond Ierland vooral erg vervelend. Spetteren deden ze in zekere zin wel, uit aandachtsgeilheid.
Als twee hyperactieve reclamezuilen besprongen ze elke camera, het leken wel twee algeneters.

Ben Saunders of Caro Emerald, daar ben ik het absoluut mee eens dat die volgend jaar een kans zouden moeten krijgen. Een stuk beter dan 3j's, maar ze zullen wel weer 'te goed' zijn.

Ierland deed me erg denken qua styling aan Confetti's, Belgische New Beat uit lang vervlogen jaren. Verder moeten zowel België en Nederland hard werken aan hun act. Oké, het zijn barslechte nummers, maar dat waren de meeste anderen ook. Alleen stonden zowel BE als NL voor een dooie videowal lege en platte nummertjes te zingen, hoe wil je dan dat mensen op je stemmen.

Slechtste van de avond waren trouwens die Denen. Die zongen met zoveel tegenzin hun refreintjes dat je tegen het einde van elk refrein bijna in slaap sukkelde.

tip_of.yourstar
Leuke tweede voorronde. Mijn twee favorieten waren Bosnië-Herzegovina en Slovenië en ik ben erg blij dat ik ze morgen terug kan zien in de finale. Dana International had ik ook graag terug gezien.

Onweerwolf
kaztor schreef:
(quote)

Ik vond Ierland vooral erg vervelend. Spetteren deden ze in zekere zin wel, uit aandachtsgeilheid.
Als twee hyperactieve reclamezuilen besprongen ze elke camera, het leken wel twee algeneters.

Tsja, je kunt dat als negatief zien maar bewijst wel dat Ierland snapt hoe het werkt. In tegenstelling tot Nederland. Ik heb beide acts nu 1x zien optreden. Van Ierland weet ik bijna nog alles. Wat ze deden, welke kleren ze aanhadden, dat de choreografie goed en energiek was etc. en het liedje is ook catchy genoeg om niet te vergeten. Van Nederland daarentegen herinner ik me alleen een zonnebankhoofd, een plastic hoofd en nog een 3e waarvan ik al niet meer weet hoe 'ie eruit zag, laat staan dat het liedje is blijven hangen. En dan ben ik nog een fan van ESC ook die al sinds '86 fanatiek kijkt en alle liedjes van te voren meerdere malen beluistert.

Dit is wat ik denk:

1. Verenigd Koninkrijk
2. Rusland
3. Estland
4. Azerbeidzjan
5. Zweden
6. Denemarken
7. Duitsland
8. Frankrijk
9. Georgië
10. Moldavië
11. Hongarije
12. Finland
13. Ierland
14. Bosnië & Herzegovina
15. Italië
16. Zwitserland
17. Roemenië
18. Oostenrijk
19. Servie
20. Oekraïne
21. Spanje
22. IJsland
23. Slovenië
24. Griekenland
25. Litouwen

Dit is wat ik hoop:

1. Duitsland
2. Moldavië
3. Finland
4. Estland
5. Zwitserland
6. Hongarije
7. Italië
8. Bosnië & Herzegovina
9. Roemenië
10. Spanje
11. Zweden
12. Georgië
13. Slovenië
14. Verenigd Koninkrijk
15. Servië
16. Frankrijk
17. IJsland
18. Rusland
19. Ierland
20. Denemarken
21. Azerbeidzjan
22. Oekraïne
23. Griekenland
24. Oostenrijk
25. Litouwen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.